Salac,
Čini mi se da si me pogrešno razumeo; ja nisam baš neki navijač za Apple. Ja samo sagledavam situaciju, analiziram trendove i donosim svoje, vrlo lične, privatne zaključke, koji možda i nisu tačni. Primer iPoda među MP3 plejerima sam pomenuo jer ga većina prisutnih ignoriše. Primer desktop PC-a nemože direktno da se primeni iz raznih razloga. Prvo, taj rat se vodio pre dvadeset godina, pre interneta. U prvom redu, vodio se na IT tržištu za korporacije (Enterprise market), gde je Mikrosoft imao vrlo precizno definisanu strategiju, a Apple je u tom periodu najurio Džobsa iz firme. Što se tiče mobilne platforme, tu je situacija trenutno ista kao i sa iPod-om (iOS dominira, ostali su ispod); Apple sa svojim jednim proizvodom zauzima više od pola tržišta smatrphone aparata, a da ne govorimo o masivnim količinama profita koje prave (više od polovine profita na celokupnom tržištu mobilnih telefona, uključujući i jeftine Nokije).
Što se tiče percepcije Androida i tržišta aplikacija, moje mišljenje je da je tvoja percepcija potpuno pogrešna. Disparitet između broja aplikacija i količine profita koju te aplikacije prave između AppStore-a i Android Market-a je sve veća i veća. Aplikacije sa reklamama ne mogu nikako i nikada da donesu ni približno toliko zarade i profita koliko mogu komercijalne. Da je tako, mi bismo odavno imali besplatan Photoshop, Illustrator, MS Office i ostali softver. U razvijenom svetu, reklame su najomraženiji aspekt javnih medija i sadržaja za zabavu. Gdegod se pojavila opcija da korisnik plati neku sitnu paru da bi izbegao reklame, ta opcija je uvek bila drastično popularnija od one druge. Danas ništa ne sprečava ubogog Vijetnamca da potroši 0,99$ za aplikaciju. Naravno, verovatnoća da će auto aplikacije zaraditi bilo kakvu kintu od ubogog Vijetnamca kroz naplatu je ista onoj gde bi zaradio kroz reklame. Zahvaljujući preciznosti interneta, zarada od reklama u Vijetnamu ništavna je naspram zarade or reklama u npr. Francuskoj (mnogi oglašivači ni ne plaćaju za reklame prikazane u zemljama trećeg sveta).
Ideja o tome da postoji samo Coca-Cola, McDonalds i Ford je sigurno zastrašujuća, ali nažalost, u svojoj postojećoj formi, ni Android, ni Windows Mobile, ni Web OS, ni iko drugi nema velike šanse da spreči Apple-ov trend. Sve dok njihove ponude ne postanu dovoljno atraktivne onima koji imaju puno slobodnih para, Apple će "ajpodovati" ostalo tržište.
Čini mi se da si me pogrešno razumeo; ja nisam baš neki navijač za Apple. Ja samo sagledavam situaciju, analiziram trendove i donosim svoje, vrlo lične, privatne zaključke, koji možda i nisu tačni. Primer iPoda među MP3 plejerima sam pomenuo jer ga većina prisutnih ignoriše. Primer desktop PC-a nemože direktno da se primeni iz raznih razloga. Prvo, taj rat se vodio pre dvadeset godina, pre interneta. U prvom redu, vodio se na IT tržištu za korporacije (Enterprise market), gde je Mikrosoft imao vrlo precizno definisanu strategiju, a Apple je u tom periodu najurio Džobsa iz firme. Što se tiče mobilne platforme, tu je situacija trenutno ista kao i sa iPod-om (iOS dominira, ostali su ispod); Apple sa svojim jednim proizvodom zauzima više od pola tržišta smatrphone aparata, a da ne govorimo o masivnim količinama profita koje prave (više od polovine profita na celokupnom tržištu mobilnih telefona, uključujući i jeftine Nokije).
Što se tiče percepcije Androida i tržišta aplikacija, moje mišljenje je da je tvoja percepcija potpuno pogrešna. Disparitet između broja aplikacija i količine profita koju te aplikacije prave između AppStore-a i Android Market-a je sve veća i veća. Aplikacije sa reklamama ne mogu nikako i nikada da donesu ni približno toliko zarade i profita koliko mogu komercijalne. Da je tako, mi bismo odavno imali besplatan Photoshop, Illustrator, MS Office i ostali softver. U razvijenom svetu, reklame su najomraženiji aspekt javnih medija i sadržaja za zabavu. Gdegod se pojavila opcija da korisnik plati neku sitnu paru da bi izbegao reklame, ta opcija je uvek bila drastično popularnija od one druge. Danas ništa ne sprečava ubogog Vijetnamca da potroši 0,99$ za aplikaciju. Naravno, verovatnoća da će auto aplikacije zaraditi bilo kakvu kintu od ubogog Vijetnamca kroz naplatu je ista onoj gde bi zaradio kroz reklame. Zahvaljujući preciznosti interneta, zarada od reklama u Vijetnamu ništavna je naspram zarade or reklama u npr. Francuskoj (mnogi oglašivači ni ne plaćaju za reklame prikazane u zemljama trećeg sveta).
Ideja o tome da postoji samo Coca-Cola, McDonalds i Ford je sigurno zastrašujuća, ali nažalost, u svojoj postojećoj formi, ni Android, ni Windows Mobile, ni Web OS, ni iko drugi nema velike šanse da spreči Apple-ov trend. Sve dok njihove ponude ne postanu dovoljno atraktivne onima koji imaju puno slobodnih para, Apple će "ajpodovati" ostalo tržište.