Šta je novo?

Sve o putu na more autom

^
Verovatno baterija, desilo mi se sa grčkim tagom starim manje od godinu dana. Možeš umesto keša da im daš tag na rampi, očitaće serijski broj i skinuti ti sa kredita.
 
Prosli smo u utorak noc do Nikitija bez ikakvih problema.
Krenuli sa Novog Beograda u 23:30 (zvanicno ponedeljak jelte) a stigli u Nikiti u 8:45 po njihovom vremenu.

Na granicama sve ukupno mozda 20ak minuta, ujutru oko Soluna i posle do Nikitija je bio jaci saobracaj pa sam morao da vozim sporije.

Stigao bih jos brze da se mali gospodin nije ispovracao na zadnjem sedistu sa prvim zracima sunca 😂
 
Pre dva dana stigli u Pargu. Putovali oko 11 sati, na granice otišlo oko sat i po vremena. Tag poprilično znači, kako naš tako i grčki, uštedeli smo sigurno sat vremena. Put standardan, jedino što kroz Grčku jako malo mesta za odmor odnosno nisam primetio da ima nešto pumpi.
 
U Grčkoj su pumpe van autoputa, traže isključenje.
 
Ma jasno, nego kažem gde su, zašto ih nema na autoputu.

Ja, koji ne pijem kafu, sam se navikao i na te kafe sa pumpe, dodje mi kao neki reset brojača u glavi. Protegnem se 10-20 min i vozi dalje.
 
Da da to sam primetio, nije mi trebalo zbog goriva nego da stanem malo i odmorim, prošetam se.
Jedino Olympus plaza...?! Ja najviše volim da svratim u Metsovo, ali ono je maltene pred sam kraj puta do Jonske obale (i naravno mora isključenje sa autoputa), tako da možda i nije neka "pauza" u pravom smislu te reči :)
 
Pre dva dana stigli u Pargu. Putovali oko 11 sati, na granice otišlo oko sat i po vremena. Tag poprilično znači, kako naš tako i grčki, uštedeli smo sigurno sat vremena. Put standardan, jedino što kroz Grčku jako malo mesta za odmor odnosno nisam primetio da ima nešto pumpi.

Ima par odmorišta sa WC i to je to, manje više.
 
Ja veceras planiram da krenem oko 22,23h, idemo tu ispod Nikitija, tacnije Lagomandra.
Jos se razmisljam da li preko MKD ili Bugarske, moram proveriti stanje na granici, trenutno na Gradini par auta, Presevo ima auta u nekoliko kolona.
 
Porediš stanje u nedelju ujutru i ponedeljak rano ujutru? I to ponedeljak 1. septembar, prvi dan škole?
Pozdrav
 
Nista, javljam se onda sutra ujutro :)
 
Eto, moram, u vezli naseg "loseg" goriva. Danasnji SAT, direktor Autentiksa, americke firme za kontrolu i zastitu raznih artikala, novca, goriva,.. kaze -

"Srbija je jedan od lidera u Evropi i svetu u kontroli i pracenju kvaliteta goriva. Ispitivali smo kvalitet goriva na Balkanu i mozemo da potvrdimo da je po kvalitetu goriva Srbija na vodecoj poziciji u regionu."
 
Da nije rekao da smo lideri u Evropi i svetu pa bi mu možda i poverovao...
 
Da čujemo koji su to problemi sa našim lošim gorivom na vašim punoletnim ljubimcima? 😀

Ja zaista ne iskusnih ni jedan problem. Benzinac mi je već uveliko na fakultetu, a dizel će uskoro u srednju školu i do sada 0 problema sa gorivom. Zadnjih par godina sipam 99% na nis na (to mi je najbliža bs pa zbog toga).
 
Da nije rekao da smo lideri u Evropi i svetu pa bi mu možda i poverovao...
Sreca pa je ovaj forum pun pravih strucnjaka. :D A, inace, bas se covek nasekirao sto mu ti ne verujes, sigurno nece moci od muke da zaspi. ;)

Ali, mozda nisi razumeo, pa cu da ti pomognem... "Lider u kontroli i pracenju kvaliteta goriva" - Kod nas se vec deset godina sprovodi kontrola, a to radi konzorcijum od dve strane, vodece svetske firme, i jedne domace firme u saradnji sa trzisnom inspekcijom. I ponovo - deset godina se mere markeri u gorivu. Na pumpama a ne u rafinerijama ili u skladistima!!!
 
Mere se da ne bi bilo šverca i da država i dalje ubira nenormalne poreze i akcize a ne da bi gorivo bilo kvalitetno.
 
Ali, mozda nisi razumeo, pa cu da ti pomognem... "Lider u kontroli i pracenju kvaliteta goriva" - Kod nas se vec deset godina sprovodi kontrola, a to radi konzorcijum od dve strane, vodece svetske firme, i jedne domace firme u saradnji sa trzisnom inspekcijom. I ponovo - deset godina se mere markeri u gorivu. Na pumpama a ne u rafinerijama ili u skladistima!!!

Kontrola se vrši ne u proveri kvaliteta nego legalnosti goriva.
Markiranje se radi zbog toga što se tom metodom može vrlo lako otkriti da li je gorivo legalno ili ne. Markeri sa kvalitetom goriva nemaju apsolutno nikakve veze.
 
Sreca pa je ovaj forum pun pravih strucnjaka. :D A, inace, bas se covek nasekirao sto mu ti ne verujes, sigurno nece moci od muke da zaspi. ;)

Ali, mozda nisi razumeo, pa cu da ti pomognem... "Lider u kontroli i pracenju kvaliteta goriva" - Kod nas se vec deset godina sprovodi kontrola, a to radi konzorcijum od dve strane, vodece svetske firme, i jedne domace firme u saradnji sa trzisnom inspekcijom. I ponovo - deset godina se mere markeri u gorivu. Na pumpama a ne u rafinerijama ili u skladistima!!!

Hvala ti puno na toj pomoći, evo odgovorio ti je lepo čovek iznad ništa ne bih dodao.

Naša država može da bude lider isključivo u uzimanju para od svojih građana, a ako se uz to usput desi da nešto dobro urade to je sigurno sasvim slučajno...
 
Kontrola se vrši ne u proveri kvaliteta nego legalnosti goriva.
Markiranje se radi zbog toga što se tom metodom može vrlo lako otkriti da li je gorivo legalno ili ne. Markeri sa kvalitetom goriva nemaju apsolutno nikakve veze.
Nije baš tako. Marker je između ostalog i dokaz da gorivo koje je izašlo iz rafinerije nije menjano.
 
Pa to sam praktično i ja napisao. Što se kvaliteta tiče, ne znači da je rafinerija u Pančevu proizvela kvalitetno ili loše gorivo. Ja o tome ne mogu previše da pričam jer niti vozila koja vozim "osećaju" neku razliku kad izađem van srbije niti mogu da znam kakvo je to gorivo kad niko nije ni radio ovde ispitivanje u tom smislu.

Ono što je sigurno i potvrdeno je da je do pre nekoliko godina tng na našem tržištu bio uzasan i da su pojedini motori imali problema. Uzasan u smislu ds je imao u sebi nekakve nečistoće zbog kojih su na primer reno turbo motori u kliu I daciama imali zapusavanje dizni zbog toga.
 
Pa nisi to napisao. Ako je gorivo menjano, onda se pored toga što je dodato nešto iz nelegalnih tokova, to što je dodato verovatno je promenilo kvalitet goriva. Ti imaš čitav lanac od proizvodnje do potrošača koji uključuje i manipulaciju. Džaba najbolje gorivo na svetu, ako nije skladišteno onako kako treba. Kod nas se kontroliše ceo lanac. Ono što se prodaje na bs treba da odgovara onome što je proizvedeno u rafineriji.
S obzirom da su naši tokovi kontrolisani, manja je verovatnoća da se u kontrolisanim tokovima dogodi propust. Dakle, bilo kakva promena koncentracije markera pored nelegalnosti povlači i promenu kvaliteta. Teško mi je da poverujem da bi ta promena kvaliteta išla na bolje, tj. u korist potrošača.
 
Samo da dodam, prilikom kontrole na benz. stanicama uzimaju se i uzorci za proveru kvaliteta, i gorivo mora da bude u standardu tj. svi parametri moraju da budu u propisanim granicama.
 
Pa nisi to napisao. Ako je gorivo menjano, onda se pored toga što je dodato nešto iz nelegalnih tokova, to što je dodato verovatno je promenilo kvalitet goriva. Ti imaš čitav lanac od proizvodnje do potrošača koji uključuje i manipulaciju. Džaba najbolje gorivo na svetu, ako nije skladišteno onako kako treba. Kod nas se kontroliše ceo lanac. Ono što se prodaje na bs treba da odgovara onome što je proizvedeno u rafineriji.
S obzirom da su naši tokovi kontrolisani, manja je verovatnoća da se u kontrolisanim tokovima dogodi propust. Dakle, bilo kakva promena koncentracije markera pored nelegalnosti povlači i promenu kvaliteta. Teško mi je da poverujem da bi ta promena kvaliteta išla na bolje, tj. u korist potrošača.
Pa napisao sam da se kontroliše da li je gorivo legalno ili ne. Ne treba valjda ovde da crtam šta to znači.

Da li je legalno znači da li je kupljeno na legalnom tržištu. Tamo se ne kontroliše da li je neko mešao benzin iz pančeva sa drugim benzinom iz uvoza (koji se takođe markira) jer i takav bude markiran "po propisu".
Ako je neko mešao sa nekim nabavljenim iz ko zna kog izvora (čitaj šverc), normalno da će broj markera opasti po jedinici zapremine i to se lako otkriva a pošto su kazne ogromne (pre svega zatvaranje objekta) niko ne želi da se igra sa time.

Što se tiče kvaliteta, pišem opet, ne tvrdim da je loš ili dobar ali ako je na nisu ili gde god loš kvalitet, to može da bude samo da je loš izašao iz Pančeva a ja poverenje u NIS i gasprom nemam da bih tvrdio da je benzin bolji od nekog iz neke strane rafinerije. Isto sam napisao i da ne tvrdim da je lošiji.

Poenta, markiranje samo znači da je gorivo u legalnim tokovima, ne garantuje extra kvalitet jer to ni rafinerija ne garantuje a mislim da je od toga i počela cela priča, od tvrdnje da je naše gorivo lošije od onog u drugim državama.
 
vratimo se na temu. načini utvrđivanja kvaliteta goriva uopšte nisu tema
 
Pošli smo oko 8:30 iz KG-a put Grčke. Stigli danas, 31.08. oko 16:30h, 17:30h po GR vremenu u Afitos Cora hotel. Pauza na poslednjoj pumpi u SRB, da se popije kafa. Išli smo preko MKD, na SRB-MKD (Preševo) 25 min oko 11:30h, Kroz MKD bez zadržavanja, samo kafe pauza i dopuna goriva na MAK petrolu kod Mrzenaca. MKD-GR (Bogorodica) 15-20 min. Velika je gužva-kolona na izlazu iz GR (Evzoni). Oko Soluna takođe bez gužve u pravcu ka Kasandri.
 
Mi smo sinoc oko ponoci bili na nasem integrisanom i zadrzali se dobrih 35 minuta. Na makedonsko-grckoj ukupno 5 minuta i to sa sve voznjom izmedju prelaza. Razumljivo, ipak je bilo pola 4 ujutru, oko Soluna ista prica bez guzve jer je bilo rano.
Moram reci da je put kroz nasu drzavu banja u odnosu na Makedoniju i Grcku.
Makedonija skoro pa horor do poslednje trecine deonice, a Grcka celom duzinom od 200km do Sitonije. Bas nista ne ulazu u svoj sever Grci(ako izuzmemo sad ovu obilaznicu oko Soluna sto grade).
 
Nazad
Vrh Dno