Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Možda nije za ovu temu ali gde drugde
Dok sam prolazio ENP rampu iza mene se na bukvalno metar zalepio jedan noviji A6 Bg tablica i pratio me je neko vreme. Potom se odlepio i nakačio za jedan drugi auto koji je išao malo brže.
Da li je ovo neka fora da izbegnu putarinu, ili šta već. Ne verujem da rampe dva taga tako brzo očitavaju (ili možda mogu)
 
Imam tag koji je u amss prekonfigurisan na postpaid. Kada odem na t4a i pokusam da se logujem vraca me na enp.amss.org.rs. Da li onda znaci da tu u enp.amss treba da dodam karticu za Makedoniju? Ili treba novi nalog da pravim na t4a? Tag je registrovan preko amss i na enp.amss.org.rs je ubacena kartica za Srbiju.
 
@Boki.N može tako da prođe rampu, ali kamere snimaju pa mogu da ga nahvataju. Druga mogućnost je da je presretač pa da je hteo da te isprovocira da malo brže voziš, da bi te kaznio (slično sam i ja doživeo - zalepio se, blicao dok obilazim kolonu kamiona, ali nisam se dao). Presretača možeš prepoznati po tome što je potpuno zatamnjen (i prednja stakla u 99% slučajeva), i kroz zadnje staklo kada te obiđe se nazire tabla (na kojoj ispiše: Presretač pratite me - tako nešto). Treća opcije koja je možda i najverovatnija s obzirom gde živimo, neki umobolnik, dosadno mu bilo.
 
Nikom se ja ne sklanjam ako vozim po ogranicenju, svakako on ne sme brze tako da mu cinim uslugu.
Što na primer ne važi u slučaju da si u krajnjoj levoj (brzoj traci) na autoputu, onda moraš da se skloniš, ali da ne širimo, nije tema to svakako.
 
@Boki.N može tako da prođe rampu, ali kamere snimaju pa mogu da ga nahvataju. Druga mogućnost je da je presretač pa da je hteo da te isprovocira da malo brže voziš, da bi te kaznio (slično sam i ja doživeo - zalepio se, blicao dok obilazim kolonu kamiona, ali nisam se dao). Presretača možeš prepoznati po tome što je potpuno zatamnjen (i prednja stakla u 99% slučajeva), i kroz zadnje staklo kada te obiđe se nazire tabla (na kojoj ispiše: Presretač pratite me - tako nešto). Treća opcije koja je možda i najverovatnija s obzirom gde živimo, neki umobolnik, dosadno mu bilo.
To je to 100 posto.

@djalf da je sve u ogranicenju nova vozila bi bila sistemski čipovana da po gps (lokacija-ogranicenje) ne mogu vise od ogranicenje.

Svako ima pravo da vozi brze od ogranicenja, mozda je u kolima trudnica ili je ne ko povredjen pa ga vozr u hitnu. Znam da u 99% slucajeva nije tako ali to nije tvoja stvar.

Preteknes odes u sporiju traku i vozis, najvise mrzim kad neko blokira brzu traku. Ja i kad vozim 100 i kad vozim 140 i 150 uvek sam u sporijoj traci.
 
Pa ne možeš se skloniti ako ti je sa desne strane kolona od 5-10 kamiona, odnosno nekad i možeš ali ni ja to ne praktikujem, da se posle ne mogu uključiti u brzu traku ako je gužva. U svakom slučaju, tu te pecaju da ubrzaš jer su agresivni, na braniku voze i nekad i pomisliš "bolje i da ubrzam samo da mi se skloni više". Najbolja stvar (po meni) je lagani "brake check", pipneš kočnicu koliko da zasvetle stop svetla, pa tako par puta svaki put kad se približi.

@djalf nažalost nije tačno. Službeno vozilo se može smatrati da je na zadatku i ako nije uključilo rotaciju ili sirenu, a tada je izuzet od nekih pravila u saobraćaju.

@emaremare koja od 3 opcije :D
 
Na to sam mislio, ako je kolona desno a on mi blica ne znam mozda misli da imam ovaj leteci taxi pa da preletim sta li.

Edit:
Isto ako nailazim na kolonu a on mi blica necu sigurno da usporavam ako sam vec u levoj traci i brzi od te kolone. Moze Sveti Petar da bude iza, ne sklanjam se.
 
Poslednja izmena:
Ma to da ako nemaš gde boli te baš uvo.

Opcija presretač sam mislio.
 
Nije bio presretač, sva stakla standardna, nikakva oprema unutra
Zato i pitah da li je to neka fora za prolazak bez plaćanja. Ako bude dovoljno blizu verovatno kamere ne mogu da mu registruju tablicu od mog auta, a posle nađe novu žrtvu za izlazak
 
Jel imao neko iskustva prilikom pogrešne naplate puturine preko tag uređaja. Poslao sam mejl na mejl za reklamacije, pa me čisto zanima koliko su ažurni i jel ima od toga vajde?
Osoba koja je upravljala vozilom nije koristila tag uredjaj nego je putarinu platila papirnim novcem. Tag uredjaj se nalazio u vozilu. U pitanju je deonica Beška- Kovilj i nazad isto Kovilj-Beska. Cena za tu deonicu je 70din. Ono što je problem jeste što su mi skinuli sa kartice 2 puta po 1260din. Ne znam odakle im taj iznos stvarno. Dobro je što imam sačuvane priznanice. Pretpostavljam da je došlo do greške odnosno da je uhvaćen signal sa nekog od susednih prolaza ili nešto slično.
U slučaju da se tag očita na izlazu, a nije očitan na ulazu - naplaćuje se maksimalni iznos putarine na deonici (u ovom slučaju Horgoš-Stara Pazova). Moraš podneti reklamaciju sa dokazima i sredstva će ti biti refundirana za jedno mesec dana.
Naravoučenije: kada se ne upotrebljava - tag obavezno držati u svojoj zaštitnoj kesici ili nekoj drugoj metalnoj kutiji, tj. faradejevom kavezu.
 
To je to 100 posto.

@djalf da je sve u ogranicenju nova vozila bi bila sistemski čipovana da po gps (lokacija-ogranicenje) ne mogu vise od ogranicenje.

Svako ima pravo da vozi brze od ogranicenja, mozda je u kolima trudnica ili je ne ko povredjen pa ga vozr u hitnu. Znam da u 99% slucajeva nije tako ali to nije tvoja stvar.

Preteknes odes u sporiju traku i vozis, najvise mrzim kad neko blokira brzu traku. Ja i kad vozim 100 i kad vozim 140 i 150 uvek sam u sporijoj traci.
Od kad sam dosao u Nemacku, primecujem kako se ide "dole", juznije, sve se manje postuje saobracajna kultura, tj propisi.
Za vikend sam "skoknuo" do Srbije, i kako se udje u Madjarsku, vec vidis Rumune kako krecu da divljaju, pa tako i kamiondzija obilazi u brzoj traci sa nekih 100kmh jer je ogromna guzva i niko ne ide preko 100ke i naravno napravi kilometarsku kolonu u levoj traci u najgorem vikendu. Austrija ima znakove koji podsecaju da se drzis desne strane i tu se generalno postuje; Nemacka, ja u skroz desnoj idem nekih 150 i obilazi Mecka S klasa AMG sa sigurnih 180-200 i naravno prebacuje se skroz desno jer ima prostora.
 
To je to 100 posto.

@djalf da je sve u ogranicenju nova vozila bi bila sistemski čipovana da po gps (lokacija-ogranicenje) ne mogu vise od ogranicenje.

Svako ima pravo da vozi brze od ogranicenja, mozda je u kolima trudnica ili je ne ko povredjen pa ga vozr u hitnu. Znam da u 99% slucajeva nije tako ali to nije tvoja stvar.

Preteknes odes u sporiju traku i vozis, najvise mrzim kad neko blokira brzu traku. Ja i kad vozim 100 i kad vozim 140 i 150 uvek sam u sporijoj traci.
Zakon je jasan, moze neko i da umire, ako nisi vozilo specijalne namene pod rotacijom ne smes da ides brze od ogranicenja, nemas pravo da krsis zakon. To nije moja stvar vec stvar zakona.
Ja u brzu traku vozim non stop godinama, ako naidje brzi ja se sklonim u desnu pa se posle vratim u levu, najvise zbog kolotraza i losijeg asfalta u desnoj. Nikada nisam kaznjen zbog toga a i da jesam ne bi mi bilo zao da platim kaznu jer bi me kostalo manje nego da popravljam kola koja pokrsim u desnoj traci.
Prosle godine sam imao problem sa nekim zvukom ako se neko seca, pisao sam o tome. I ako smo mislili da je napred nesto bilo je pozadi, guma je bila ostecena a to sam otkrio tek kod svog majstora kada sam se vratio. A to je obicno od onog odlicnog asfalta po MK, desna traka je horor na nekim mestima a ima takvih delova i u levoj.
 
Brake check je u nekim zemljama kažnjiv, čisto da znate, a tamo ima i ko da vas prijavi.
 
Jel imao neko iskustva prilikom pogrešne naplate puturine preko tag uređaja. Poslao sam mejl na mejl za reklamacije, pa me čisto zanima koliko su ažurni i jel ima od toga vajde?

Meni je pre neku godinu, užasno nevreme, sve bilo pod snegom, na ulaznoj stanici rampa bila dignuta. Verovatno su znali da postoji problem. Tag nije bipnuo.
Kada sam izašao sa autoputa, bipnuo je, ali zbog snega/leda na ekranu, nisam video koliko mi je naplaćeno. Nakon nekoliko dana mi se učinilo da mi fali kredit, pa sam poslao zahtev za listing i vidim da su mi naplatili kao da sam ušao na najudaljenijoj rampi na tom autoputu.
Napisao sam reklamaciju, za nekoliko dana sam dobio dokument na kome piše da mi vraćaju kredit, pa sam sledeći put, prilikom uplate kredita, dao i taj papir, pa mi vratili novac.

@djalf leva traka na autoputu je preticajna traka i bez obzira što razumem razloge za to što radiš, i bez obzira što mnogi od nas bar povremeno tako vozimo, kao odrasle, zrele osobe, nećemo se baviti promovisanjem takvog načina ponašanja.
 
Na Balkanu smo, gde je jedino bitno da se snadjes, a zakoni su selektivni, svi dobijaju utisak da ne moraju da postuju zakon. Sasvim normalan sled okolnosti.
 
Jel imao neko iskustva prilikom pogrešne naplate puturine preko tag uređaja. Poslao sam mejl na mejl za reklamacije, pa me čisto zanima koliko su ažurni i jel ima od toga vajde?
Imao sam ja nekoliko puta tih i sličnih problema. Reklamaciju možeš da popuniš online i da im pošalješ mejl, oni te posle par dana pozovu i obrazlože, pošalju ti na mejl da li je prihvaćena reklamacija i onda odeš u Puteve Srbije da ti refundiraju novac. Druga opcija je da odeš u Puteve Srbije i tamo da popuniš reklamacioni list i onda opet dobiješ odgovor na mejl. Ažurni su, odgovaraju na reklamacije, mene su svaki put i pozvali na telefon da obrazlože zbog čega su odobrili reklamaciju.
 
@djalf leva traka na autoputu je preticajna traka i bez obzira što razumem razloge za to što radiš, i bez obzira što mnogi od nas bar povremeno tako vozimo, kao odrasle, zrele osobe, nećemo se baviti promovisanjem takvog načina ponašanja.
Slažem se.
Meni se desilo, tojest supruzi da joj očita ulazak na autoput iako nije izašla na njega (rampa kod Lapova, ona je išla starim putem ka Svilajncu). Tačno mesec dana nismo izlazili na autoput i za sistem mi smo sve vreme na autoputu. Prilikom ulaska TAG nije hteo da radi pa je uzela karticu i kad je stigla TAG otvorio rampu i naplatio max putarinu a kartica ostala kod nje. Karticu sam slao u Puteve i posle me pitali da li hoću povraćaj ili da ostanu sredstva na TAG-u što sam i izabrao.
 
Ako nije vozilo pod rotacijom ne sme brze od 130 tako da se ne sklanjam.
Ovo nije tacno i na zalost mnogo je ljudi koji imaju ovaj stav da ako se oni voze najvisom dozvoljenom brzinom - niko ne sme brze od toga.
Ovo je prekrsaj i kazna je 5000 kada ne izlazite iz leve trake a niste u procesu preticanja sporijih vozila.
Niko od nas nema pravo da usporava druga vozila cak i ako oni krse propise, ima ko je zaduzen da njih sankcionise.

Dakle po zavrsetku preticanja - desna traka, ako vam smeta sto drugi ne postuju propose - vi ih postujte :)
 
Na autoputevima u Srbiji ne postoje brze trake.
I sta to menja, osim sto terminologiju nisam pravilno upotrebio? Nije dozvoljeno voziti konstantno krajnjom levom trakom na autoputu sve i da vozis 130 (po ogranicenju), ona mora da bude "slobodna" za preticanje, i nakon toga vracanje u svoju traku.
 
Treba li šta ponovo da se konfiguriše tag i dodaje kartica za toll4all? Prošle godine sam podesio tag kad je bio openbalkan, dodate kartice, radilo sve bez problema.
 
Vrqtih se juče, nije mi jasno da ljudi ne uzumaju tag nego čekaju. Juče bio karambol na poslednjoj pre ulaska u srbiji zabagovala skroz desna za tag. A nije nemoguće pošto je bilo 100 automobila na naolatnoj da su krenuli ovi bez taga na tag prolaz. Sve u svemu promuvao sam se kao kroz zmijicu i tu izgubio manje od 5 minuta. Živeo TAG
 
A nije nemoguće pošto je bilo 100 automobila na naolatnoj da su krenuli ovi bez taga na tag prolaz.
Ne da nije nemoguće, nego je garant zbog toga - u protekle dve nedelje sam morao poslom nekoliko puta iz Beograda do Rume i nazad, svaki put je na Šimanovcima barem jedna TAG traka bila blokirana, i uvek je neki strendžer bio problem jer je ušao na rampu bez TAG-a i napravio gužvu...
 
Meni jako smeta sto su prolazi za automobile sa tagom razmesteni od rampe do rampe, te je na nekim rampama skroz desno, na nekim skroz levo.

Najvise bi odgovaralo da je skroz levo, pa tako ljudi koji ne staju samo nastave pravo, a ljudi koji se svakako zaustavljaju neka gledaju kad se ukljucuju u trake levo, a ovako ja moram cesto da stanem ili usporim i propustam ljude koji nemaju tag.
 
Kod Beograda (Vrčin) 2 kilometra ranije upozorava da će morati da se uspori zbog približavanja naplatnoj stanici. Tako da svi imaju vremena da razmisle da li idu levo ili desno.
 
Vrh Dno