Šta je novo?

SPLIT: Eurolink zatvoren?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Stalno preskacete jednu cinjenicu koja je vrlo bitna. Kazete : ja sam tu kartu platio i imam prava ... I covek koji plati ukraden auto ima slicna prava koliko i vi i opet mu ga oduzmu i upute na onoga ko mu ga je prodao da ga tuzi za novac. Moze i uvoznik da kaze: te komponete su moje, nisam dobio pare za njih, pa ajde sada da zaredjam po kucama i vadim komponente (mislim ovo je slicno vasoj logici, gde samo gledate jednostrano svoje interese). Ova zadnja predpostavka nije sprovodiva u delo, da se ne plasite. :)
Bolje bi vam bilo da se organizujete i pitate distributere sta vam je za ocekivati i da ste spremni cekati i duze vreme na ostvarenje garancija, a da ih ipak imate, nego tu da pretite i pozivate se na zakon koji niste proucili. Shvatite da trazite da vam se servisira oprema koja nije placena i da trazite od firmi koje su ojadjene, da snose odgovornost za robu za koju nisu dobili novac. Svaka ta firma ima svoga gazdu, stavite se na njegovo mesto i razmislite sta biste vi uradili. Da je roba placena, situacija bi bila sasvim drugacija.
Shvatite vi ste na kraju lanca koji je pukao bas na najnezgodnijem mestu (spona izmedj kr. kupca i uvoznika) i neki ostaju uskraceni za komponente ostavljene na reklamaciji, neki za garancije na svojim proizvodima, a neki za novac. Pukao je lanac trgovine i svi u tom lancu ostaju uskraceni za nesto. Bolje bi bilo da pokusate da ostvarite kontakt sa EL dok nije otisao pod stecaj.
Uvek se mozete obratiti direktno proizvodjacu i on ce vam izaci u susret, ali tada cesto troskovi transporta i ostalog prelaze vrednost robe (isplati se delimicno samo za skupe komponente).
 
Stalno preskacete jednu cinjenicu koja je vrlo bitna. Kazete : ja sam tu kartu platio i imam prava ... I covek koji plati ukraden auto ima slicna prava koliko i vi i opet mu ga oduzmu i upute na onoga ko mu ga je prodao da ga tuzi za novac. Moze i uvoznik da kaze: te komponete su moje, nisam dobio pare za njih, pa ajde sada da zaredjam po kucama i vadim komponente (mislim ovo je slicno vasoj logici, gde samo gledate jednostrano svoje interese). Ova zadnja predpostavka nije sprovodiva u delo, da se ne plasite. :)

Ovo ti je potpuno pogresna i neodrziva komparacija, posto smo svi ovde platili porez i samim tim trgovali po zakonu i uz blagoslov drzave(tj. drzava zna sta smo mi kupili i za koliko novca)...
 
Poslednja izmena:
Ovo ti je potpuno pogresna i neodrziva komparacija, posto smo svi ovde platili porez i samim tim trgovali po zakonu i uz blagoslov drzave(tj. drzava zna sta smo mi kupili i za koliko novca)...

Potpuno se slazem sa Miskom, mi smo komponente posteno platili, izdat nam je fiskalni racun i garancija uvoznika overena i punosnazna. Nigle na garanciji uvoznika ne pise garancija ne vazi ili mozda ce vaziti ako se ugasi maloprodaja gde je uredjaj/komponenta kupljena

Ako kupis kola i propadne maloprodaja gde si ih kupio ti imas garanciju u SVAKOM ovlascenom servisu te marke.
 
Poslednja izmena:
Ako komponenta ne moze da se opravi u roku od zakonskih 45dana ocekujem zamenu iste kao sto je navedeno u garanciji uvoznika koju sam dobio. Imam fiskalni racun, garanciju uvoznika i kutiju (kesicu u slucaju hardova :) ) .
 
Poslednja izmena:
Potpuno se slazem sa Miskom, mi smo komponente posteno platili, izdat nam je fiskalni racun i garancija uvoznika overena i punosnazna. Nigle na garanciji uvoznika ne pise garancija ne vazi ili mozda ce vaziti ako se ugasi maloprodaja gde je uredjaj/komponenta kupljena

Ako kupis kola i propadne maloprodaja gde si ih kupio ti imas garanciju u SVAKOM ovlascenom servisu te marke.
Sve bi to moglo tako da bude da je roba koju ste kupovali posteno placena. Ovako sve to spada pod okrilje sudova i ne-standardan postupak. Ako propadne firma koja prodaje kola koja si ti kupio, ovlasceni servis ce ti detektovati kvar, ali za zamenu vozila ces morati da se obratis direktno proizvodjacu, pa ako on odobri izdace ti nova sa nekog skladista najblizeg tvojoj lokaciji.
Opet vi samo gledate samo vase interese. Pa one komponente koje se nalaze kod uvoznika, a ostavio ih je EL, mogu biti materijalno razduzene i ulaze u stecajnu masu iz koje se isplacuju duznici shodno potrazivanju (razmislite koliki je vas udeo). U drugom slucaju mogu napraviti materijalno razduzenje prema EL i odbiti od dugovanja i u oba slucaja krajnji kupac ostaje kratkih rukava, a sve je po zakonu.
Servisi su duzni ustanoviti kvar, a zamenu ili povracaj novca vrsi onaj ko je i primio novac (EL). Na osnovu cega moze uvoznik da ti vrati pare ??? Tako bar stoji u zakonu, na koji se pozivate. Prema vama je uvoznik duzan da obezbedi servis u garantnom roku i podrsku za delove u nekom zakonom propisanom vremenskom periodu.
Vadite iz zakona stavke koje vam odgovaraju, a one koje obuhvataju celu situaciju u kojoj se trenutno nalaze sve strane u ovom postupku, obilazite. Svi zapevate za nekim komponentama, a onako povrsno se odnosite prema ljudima koji su osteceni za vise od 0,5 miliona eura. Kazite lepo namagarceni smo i mi i uvoznici i sada treba da se snalazimo zajednicki, a ne "kada ja procitam dva pasusa iz zakona ima svima da spadnu gace". Nadjite lepo nekog advokata ili ovde probajte da napravite dogovore sa uvoznicima sta i kako raditi u buducnosti.
Okrenite inspekciju i pitajte sta ciniti u ovakvoj situaciji, pa cete dobiti tacnije odgovore, mada i oni su ovde ograniceni, jer sve polako prelazi u sudsku praksu.
 
Poslednja izmena:
@Gedza ja znam da su ovde ljudi teski ali sta su tebi skrivili toliko nemam pojma, da krivicu EL-a i njihovih distributera svalis na kupce koji su jedini u ovom bili 100% posteni
Maloprodaje su se oduvek zatvarale, menjale tako da i ovaj slucaj nije nista drugaciji, a to sto su neki ostali kratkih rukava (uvoznici) zabole me k....
 
Opet vi samo gledate samo vase interese.

Pa sta treba da radim da gledam interese uvoznika ili proizvodjaca? Sto mene treba da zanima to sto su uvoznici dali nekome rubu na ler pa ih je isti ispalio? Za takve stvari se placa osiguranje pa nema problema a drzava neka goni prevaranta. Sta sad izgori uvozniku magacini i oni kazu mi smo odlucili da vise ne uvazavamo garancije. Ako proizvodjac prihvata garanciju od mene a ja nisam sa njim u bilo kakvoj vezi sem to sto imam njihov proizvod zasto to uvoznik-predstavnik ne bi odradio? Pare me ne zanimaju, vec servis i zamena za isti proizvod. Pare nikako ne mogu i ne treba da budu vracene posto ih je u ovom slucaju uzeo EL, pa sami tim po zakonu niko sem njih ne moze vrsiti povracaj novca.
 
@Gedza ja znam da su ovde ljudi teski ali sta su tebi skrivili toliko nemam pojma, da krivicu EL-a i njihovih distributera svalis na kupce koji su jedini u ovom bili 100% posteni
Maloprodaje su se oduvek zatvarale, menjale tako da i ovaj slucaj nije nista drugaciji, a to sto su neki ostali kratkih rukava (uvoznici) zabole me k....

Ma ne stitim ja ovde nicije interese niti se stavljam na bilo ciju stranu. Pokusavam samo da vam na vreme otvorim oci i pokusam da vam objasnim da se organizujete, a ne da idete kao pojedinci. Da se napravi neki plan i strategija i utvrde dogovori sa uvoznicima, da znate na cemu ste, a onda ako vam ti dogovori ne odgovaraju, nadjete nekog advokata koji ce vam obezbediti bolje. Nije tako prosto kao sto predstavljate: ja izvadio pare i svi zakoni ovog sveta su na mojoj strani.
Organizujte se i lepo napisite pisma uvoznicima da vam kazu sta mozete ocekivati od njih po pitanju podrske i garancija, pa onda vidite sta vam je ciniti.
Uzgred ja ne vidim nigde krivicu distributera, osim sto su isli na to da prodaju sto vise bez cvrstih bankarskih garancija.
Ne mozete se ponasati kao da nije bilo nista, samo pukla jedna maloprodaja. Pucale su i do sada, ali ovako jako ni jedna, a kada ovako jako pukne boli sve koji se nalaze oko nje.
 
Poslednja izmena:
Pa sta treba da radim da gledam interese uvoznika ili proizvodjaca? Sto mene treba da zanima to sto su uvoznici dali nekome rubu na ler pa ih je isti ispalio? Za takve stvari se placa osiguranje pa nema problema a drzava neka goni prevaranta. Sta sad izgori uvozniku magacini i oni kazu mi smo odlucili da vise ne uvazavamo garancije. Ako proizvodjac prihvata garanciju od mene a ja nisam sa njim u bilo kakvoj vezi sem to sto imam njihov proizvod zasto to uvoznik-predstavnik ne bi odradio? Pare me ne zanimaju, vec servis i zamena za isti proizvod. Pare nikako ne mogu i ne treba da budu vracene posto ih je u ovom slucaju uzeo EL, pa sami tim po zakonu niko sem njih ne moze vrsiti povracaj novca.

Pa i ti mozes uplatiti osiguranje za tehniku po kuci, pa onda bas te briga za garancije.
Pa treba da te zanima, jer si kupio robu koja nije placena, samo si je uzeo sa fiskalnim pa nece niko da ti je oduzme, ali oko nje ce se voditi sudski spor. Sta da ti daju za 6 meseci kada se npr 8600GT ne bude proizvodila?
Ma ne mozete tako uproscavati situaciju kada je komplikovana i nikako se ne moze povlaciti paralela sa situacijama do sada.
 
a kada ovako jako pukne boli sve koji se nalaze oko nje.

Onaj ko poredi neciji gubitak od 500k€ sa gubitkom od 100€ je notorna bud... I to nije predmet ove rasprave. Meni je iskreno vrlo zao sto je neko mnogo izgubio(samim ti i ostli oko njega) ali i to je rizik poslovanja gde dajes robu na odlozeno placanje nekoj firmi koja sutra u ovako nestabilnom sistemu moze da nestane. Zato rekoh osiguranje je resenje sa uvoznike, povecace cenu ali ce bezbedno poslovati.
 
Onaj ko poredi neciji gubitak od 500k€ sa gubitkom od 100€ je notorna bud... I to nije predmet ove rasprave. Meni je iskreno vrlo zao sto je neko mnogo izgubio(samim ti i ostli oko njega) ali i to je rizik poslovanja gde dajes robu na odlozeno placanje nekoj firmi koja sutra u ovako nestabilnom sistemu moze da nestane. Zato rekoh osiguranje je resenje sa uvoznike, povecace cenu ali ce bezbedno poslovati.

Mozes tek zamisliti kolika je ona koja zaboravi na tih 500k i pominje samo onih 100e? :)
To se u poslu ne radi tako, vec se od onoga ko zeli robu na odlozeno u vecim kolicinama trazi bankarska garancija, koju mu odobri banka na osnovu hipoteke ili neke druge cvrste podloge. Nadam se da si naucio nesto novo.
 
Poslednja izmena:
Pa treba da te zanima, jer si kupio robu koja nije placena, samo si je uzeo sa fiskalnim pa nece niko da ti je oduzme, ali oko nje ce se voditi sudski spor.

Ne, ne treba da me zanima to sto u ovom slucaju EL nije prosledio moj novac uvozniku. Ovde je posrednik ostetio jednu od strana a ne obe.

Sta da ti daju za 6 meseci kada se npr 8600GT ne bude proizvodila?

Odgovarajucu karticu tj. kako im proizvodjac preporuci, posto sto to ide na kraju na njegov racun. Ono sto je ranije bilo da kupis 8600GT pa ti rikne posle godinu dana i ti sav srecan posto ces dobiti 9600GT je bila samo dobra volja nista vise.

Mozes tek zamisliti kolika je ona koja zaboravi na tih 500k i pominje samo onih 100e? :)

Svakom coveku je njegova muka na prvom mestu, ali insistirati na povracaju novca je blago receno neumesno

To se u poslu ne radi tako, vec se od onoga ko zeli robu na odlozeno u vecim kolicinama trazi bankarska garancija, koju mu odobri banka na osnovu hipoteke ili neke druge cvrste podloge. Nadam se da si naucio nesto novo.

Ma mozes i da se osiguras, ocigledno da bankarska garancija u ovom slucaju nije dovoljna i prespora je naplata duga.
 
Poslednja izmena:
Ne, ne treba da me zanima to sto u ovom slucaju EL nije prosledio moj novac uvozniku. Ovde je posrednik ostetio jednu od strana a ne obe.




Odgovarajucu karticu tj. kako im proizvodjac preporuci, posto sto to ide na kraju na njegov racun.



Ma mozes i da se osiguras ocigledno da bankarska garancij u ovom slucaju nije dovoljna.

Opet baratas informacijama sa kojima slabo stojis.
Odgovoricu samo na ovu koja je konkretna: bankarska garancija u ovom slucaju nije ni postojala, vec samo menice. Kada imas bankarsku garanciju, banka ti isplacuje potrazivani iznos do iznosa na koliko je bila garancija, a banka se potom naplacuje iz stavki na osnovu kojih je i izdala garanciju (najcesce su to hipoteke na nekretnine i sl). Prdpostavljate i sami da nije lako doci do bankarske garancije i da je morate pokriti necim konkretnim sto vredi minimum na koliko je garancija i izdata (cesto i trecinu vise).
Nadam se da ti bar deo sada jasniji.
PS za danas se savetovaliste zatvara, nemam vise snage
 
Poslednja izmena:
Znachi uvoznici su glupi shto su dali robu bez bankarske garancije, glupost se placja. Pa neka plate:)
To je ko da ja tebi dam neshto i ti mi to ne platish, jesi ti sada kriv ili ja?
Pa naravno ja shto sam budala i verovao ti :)
Kako je neko mogao da da x00 000eura nekome bez 100%-ne garancije da cje da mu to bude vracjeno/placjeno??
 
Poslednja izmena:
Pa dobro zasto onda uvoznici posluju sa firmama koje nemaju garanciju? To na nestablinom trzistu predstvlja visok rizik.
 
zato shto bi bulju prodali da zarade:)
Da ne rade to shto rade, ne bi niko od njih uzeo, znachi rizik, ko rizikuje ili dobija ili sve izgubi ;)
Ali pazi DOO :) znachi gazda ladno mozhe sada da ode i da otvori samoposlugu i da zhivi normalno :p
Misko78, ajde da ti i ja otvorimo maloprodaju HW-a, uzmemo par 100 000 eura, pa bankrotiramo, pa ne znam odemo malo na Havaje:)
 
Poslednja izmena:
Naravno da bude DOO i da zapalimo jedno mesec dana pre pucanja, al' onda nema mirnog spavanja do kraja zivota. :)
 
Zashto? Sve je to legalno ;)
 
isnogood: Misko78, ajde da ti i ja...odemo malo na Havaje :)
Misko78: onda nema mirnog spavanja do kraja zivota :)
gay off
...idite negde drugde da sirite gay maniju.


Nastavite da obavestavate o EL, dosta je ljudi tamo 'puklo' pare, pa i ja :)
 
Momci, mislim da se bespotrebno rasrpavljate oko stvari koje su u neku ruku očigledne. Ako uz proizvod koji ste kupili imate originalnu garanciju uvoznika, uvoznik mora da prihvati vašu reklamaciju jer je tu istu garanciju predao sa robom i time sebe obavezao.

Ukoliko ste dobili Eurolink garanciju onda je prihvatanje garancije od strane uvoznika samo njegova dobra volja, a ta volja nažalost zavisi od mnogo stvari.
 
A zasto su neki dobili garanciju uvoznika, a neki garanciju Eurolinka?
 
Pa kad ti VP da garanciju, zašto bi MP sad to prepravljao i obavezivao sebe, ovako samo preproda i boli ga uvo, ako nešto rikne šalje te kod uvoznika u servis.
ONda, nemaju svi uvoznici i servis pa i zbog toga ne daju garancije, ne one krajnjim kupcima nego MP-u pa ovaj tebi kako hoće... (Skrati je sa 3g na 1g, promeni uslove...)
 
Pa kad ti VP da garanciju, zašto bi MP sad to prepravljao i obavezivao sebe, ovako samo preproda i boli ga uvo, ako nešto rikne šalje te kod uvoznika u servis.
ONda, nemaju svi uvoznici i servis pa i zbog toga ne daju garancije, ne one krajnjim kupcima nego MP-u pa ovaj tebi kako hoće... (Skrati je sa 3g na 1g, promeni uslove...)

Zanimljivo je i simpatično kako čitajući tvoje postove sve više i više primećujem rvoju ogorčenost prema našim maloprodajama. Zar je tebi baš sve toliko crno ili nemaš pametniju zanimaciju nego da mračiš ionako zamračenu IT scenu?

A zasto su neki dobili garanciju uvoznika, a neki garanciju Eurolinka?
Dok sam radio u prodaji (a ne pričam samo o Eurolinku), imao sam obavezu da dajem garancije uvoznika. U suštini, svaka maloprodaja je dužna da daje garancije uvoznika na komponente za koje ih je dobila. U suprotnom se čini privredni prekršaj... ako se ne varam. Međutim, nekada nam uvoznik ne obezbedi garancije i tada smo primorani da dajemo naše. Sve bukvalno zavisi od trenutnog stanja i toga da li nam ih je uvoznik obezbedio.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro zasto onda uvoznici posluju sa firmama koje nemaju garanciju? To na nestablinom trzistu predstvlja visok rizik.

Zato sto bankarska garancija kosta dosta pa se uglavnom izbegava.

Elementi zastite su menica sa menicnim pismom, uvid u bilans stanja, bilans uspeha, uvid u bonitet izdat od strane nbs, izvestaj nezavisnog revizora, uvid u registraciju firme, uvid u stanje na racunu, uvid u referentnu listu, uvid u kadrosvsku strukturu i fond opreme firme.
Bar bi ja trazio da vidim sve to uz dobar dan ;)
 
Imam i drugo pitanje za upucene, da li nasi uvoznici-predstavnici-distributeri daju olako robu na ler ili ne?
 
Poslednja izmena:
Dosta mojih prijatelja koji su kupili cele kompove nisu dobili nikakve garancije uvoznika vetj samo eurolinkove... najgore sam prosao ja koji sam im preporucio el... sad em moraju sami da utvrde sta je kvar, em postoji mogutjnost da im ne prihvate garanciju... od sada pre nego sto preporucim, pravac na sajt pa rokaj sve to je joojant200 napisao na proveru pa onda tek preporuka... ili kad bolje razmislim netju ni da preporucujem...

I da, znam da su ljudi pukli mnogo vetje pare od tih ali sta mene briga sto je neko davao robu bez cvrste garancije samo sa menicom, kojom ocigledno mogu sada da urade samo jedno... :D
 
Imam i drugo pitanje za upucene, da li nasi uvoznici-predstavnici-distributeri daju olako robu na ler ili ne?

Daju, dovoljno je da je firma koliko toliko solventna. Odgovor je iz prve ruke, radio sam u par distributerskih firmi pa znam. A slucajeva da se uzme roba pa zatvori ili preregistruje firma ima koliko hoces na ovim nasim prostorima. Nisu ovi iz Eurolinka niprvi ni poslednji :smash:
 
Tek sad videh temu... Šteta, bili su zaista odlična firma.

Dobar deo konfiguracije sam kupio u Eurolinku, sve perfektno radi, a verujem da će tako i ostati, oko garancije se ne cimam puno. Ako baš nešto crkne, pokušaću da ostvarim garanciju u veleprodaji (CT su stikeri uglavnom), ako ne uspem, ***, šta da se radi...
 
Danas zbog silnog posla sam zaboravio da se raspitam. Sutra cu.

A bre koji ste vi pesimisti i ne idete nikakvom logikom.
Po vama bi bilo da bilo da je neki Pera kupio juce nesto u EL-u, a potom se EL raspao danas i po vama bi ta osoba imala garanciju od jednog dana?????
To bi onda bila najveca prevara i u suprotnosti sa zakonom o zastiti potrosaca.

III. ZAŠTITA EKONOMSKIH INTERESA POTROŠAČA
1. Osnovni oblici zaštite
Član 11.
Prilikom kupovine proizvoda, odnosno korišćenja usluga potrošač ima pravo da njegovi ekonomski interesi budu zaštićeni.
Tako da me je briga sta radi gazda neke firme, radnici nisu krivi, moje pare su moje pare, a ima ljudi koji su to krvavo zaradili i jedva kupili.


5. Garantni list
Član 21.
Proizvod za koji se izdaje garantni list, u skladu sa zakonom , prodaje se uz obavezno popunjen i overen garantni list.
Garantni list sadrži naziv i sedište davaoca garancije, podatke kojima se identifikuje proizvod, garantni rok, izjavu o garanciji i uslovima garancije uz odgovornost prodavca i proizvođača za ispravnost kupljenog proizvoda u garantnom roku, spisak servisa, naziv i sedište prodavca, datum prodaje, pečat i potpis ovlašćenog prodavca i druge podatke, u skladu sa zakonom.
Davalac garancije je dužan da potrošaču obezbedi servisiranje proizvoda, u skladu sa zakonom ili ugovorom.
Prodavac, odnosno proizvođač, ne može kupca dovoditi u zabludu o postojanju, sadržini i trajanju garancije.



13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.

Ovlašćenja nadležnog inspektora
Član 74.
Ako nadležni inspektor u vršenju nadzora utvrdi da je prodavac odbio da postupi po osnovanom prigovoru potrošača da proizvod sa nedostatkom zameni novim proizvodom ili proizvodom odgovarajuće marke (modela, tipa) ili da vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da otkloni nedostatak na proizvodu, doneće rešenje kojim će prodavcu naložiti da ispuni zahtev potrošača, odrediti način ispunjenja zahteva i rok za postupanje, koji ne može biti duži od 30 dana od dana kada je rešenje postalo konačno.

Na način iz stava 1. ovog člana nadležni inspektor postupa i kada prodavac ili proizvođač ne ispunjava uslove iz garantnog lista u skladu sa ovim zakonom i posebnim propisom.

5) vrši prodaju proizvoda za koje nije obezbedio odgovarajuću dokumentaciju (garantni list, sertifikat, tehničko uputstvo i uputstvo za korišćenje, isprave o poreklu), rezervne delove, kontinuirani tehnički servis, odnosno održavanje i popravku, u skladu sa ovim zakonom


Da nastavim dalje????? :banana:
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno