Šta je novo?

Sins Of A Solar Empire

1. Kada selektuješ brodove od kojih hoćeš da napraviš flotu, ako ti nije trenutno primaran capital ship, sa TAB vrti po selekciji dok ne dođeš do njega. Onda klikni na dugme za pravljenje flote i on će onda biti nosilac te flote i automatski će biti selektovan kada klikneš na ikonu flote.

2. Klikni na planetu, pa izaberi da ti je rally point flota, tj. klikni na rally point, pa na ikonu flote. Onda će svi brodovi koji se naprave na toj planeti automatski da krenu ka mestu gde se nalazi flota i da joj se pridruže kada stignu tamo.
Za već gotove brodove... hm...
Pa možeš samo da ih pomeriš u sistem gde je flota i ako je uključen auto join za flotu, sami će joj se pridružiti.
U suprotnom selektuj flotu, pa ih dodaj sa shift i onda opet kreiraj flotu.

3. Rafinerije služe da podignu priliv metala i kristala. Svaki od asteroida sa rudnicima ima slotove za teretnjake (obično po 3 slota), a svaka rafinerija popuni po jedan slot u orbiti te planete i svim drugim koje su udaljene jedan skok. Onda teretnjaci idu od rafinerije do rudnika i nazad, podižući ti priliv sirovina. Nema svrhe praviti više rafinerija nego što ima slobodnih slotova u rudnicima, nećeš dobiti ništa time.
Kredit income podižeš povećanjem broja stanovnika na planetama i gradnjom trade station-a. (jedna od rasa je malo drugačija, ima istu građevinu i za trade i za rafineriju, pa se switch-uje po potrebi)

4. Da, računa se kao da imaš 4.

5. Vuno :p


Nego, napravih u poslednjoj partiji one velike topove koji mogu da gađaju planete u okviru celog sistema. Mnogo luda stvar :D
 
Poslednja izmena:
@Dandy:

:Klanjanje

Da je tutorijal uradjen ovakokako si ti meni objasnio - nebi ja ni pitao :D

nisam ni provalio da postoje slotovi na asteroidima-hemoroidima.

Sto se tacke 5 tice, ***, ja kreno da razvijam ekonomiju kao svaki dobar civ igrac :p
 
@Dandy:

:Klanjanje

Da je tutorijal uradjen ovakokako si ti meni objasnio - nebi ja ni pitao :D

nisam ni provalio da postoje slotovi na asteroidima-hemoroidima.

Sto se tacke 5 tice, ***, ja kreno da razvijam ekonomiju kao svaki dobar civ igrac :p

Pa u sustini jeste uradjen tako (samo na engleskom :d) samo si trebao malo vise paznje da obratis :p

@Dandy
Fino objasnjenje, bas sam bio ta rasa kod koje se to menja, ali statistika ne pokazuje dobitak od trade portova, samo dodatni kredit je "izbrisan" iz "finansijske" statistike.

Ja sam upravo odigrao jednu partiju protiv mediuma na maloj mapi (ali sa 12 planeta). Iznerviralo me je sto samo jedna planeta na citavoj mapi ima po 4 crystal extraction rudnika, sve ostale zajedno mozda imaju 5! Tako da sam ja bio u deficitu citavu rundu, prodavao metal i dizao cenu kristala (na kraju je bila oko 1000 kredita za 100 kristala)... Mada ni to me nije sprecilo da flotu sa 10 capital brodova posaljem na njegovu glavnu (capital) planetu :)
Inace atmosferu odlicno upotpunjuje muzika :D
 
Poslednja izmena:
Fino objasnjenje, bas sam bio ta rasa kod koje se to menja, ali statistika ne pokazuje dobitak od trade portova, samo dodatni kredit je "izbrisan" iz "finansijske" statistike.
Trebalo bi da piše prihod od trade-a između ostalog kada staviš kursor iznad para gore desno. Inače prihod raste u zavisnosti od toga koja ti ja najduža trade ruta koju imaš.
 
5. Prva partija koju sam odigrao je bila protiv "easy" kompljutera i odrao me je za 30 minuta :wall: los sam do jaja :d (ovo nije pitanje vec konstatacija da partija moze da traje kratko :D )

Mene dosad u prvih pola stata igre nikada nije napao AI, samo pirati. Da te nisu mozda pirati oderali? Posto oni navracaju svakih 10 ili 13min (zavisi od patcha) ako ti je bounty veci od neprijatelja.
 
Bogami mene jeste napadao. Sve zavisi od toga da li oceni da može da te dobije ili ne. Ako nemaš nikakvu odbranu u sistemu, naravno da će te napasti. Ako vidi da je tvrdo, onda se već neće tako lako odlučiti na ofanzivu.
 
dajte ljudi sve sto pitate je odradjeno u tutorialu :) koji doduse nema voice over omg nije next gen
 
Trebalo bi da piše prihod od trade-a između ostalog kada staviš kursor iznad para gore desno. Inače prihod raste u zavisnosti od toga koja ti ja najduža trade ruta koju imaš.

Nisi razumeo. Znam to za pare (kredite), ali za bonus resurse nakon sto promenis u onoj rasi trade station u rafineriju. Iz kredita naravno taj station nestaje, ali bonus u resursima nije prikazan kad kursorom predjem preko kristala ili metala, iako ga ima.
 
Mene dosad u prvih pola stata igre nikada nije napao AI, samo pirati. Da te nisu mozda pirati oderali? Posto oni navracaju svakih 10 ili 13min (zavisi od patcha) ako ti je bounty veci od neprijatelja.

jok, ja sam njega napao, izgubio to sto sam imao i onda mi je on odma upao u sistem i poceo da me dere, nisam ni pokusavao da se iskopam pa sam prekinuo partiju...

@G!!!:

Pise sve u tutotijalu, ali za dosta stvari ne pise kako i kada se koristi. Evo, nadji mi u tutorijalu cemu sluze rafinerije (pise da postoje, kako se grade i da ce koristiti slotove i to je to), i nadji gde pise bilo sta o trade port-u. Da li rafinerija iz jednog sistema moze da zauzme slot u rudniku iz drugog sistema ?

Ne pise mnogo toga osnovnog, a i ono sto pise je objasnjeno u pm, ko da je tekst prebacen iz Nemackog u Engleski google translatorom :)

PS. Ni trade nije objasnjen, koje su pare u pitanju tj kolko donosi jedan port, diplomatija nije objasnjena, pogotovo pirati i blackmarket. Kako funkcionisu trade route ? :) Napravis port svuda ili je bolje kad neradis to ? juce u partiji od 8 sati sam ukupno zaradio 50.000 kredita od trgovine, imao sam 5 sistema i u svakom trade port. Po meni, to nije vredno cimanja (50.000 od skupa nekoliko miliona kredita zarade je mizerno)
 
ja ti kazem da je sve objashnjeno ;) doduse jeste "malo" sturo ali mozes ili da pretpostavis ili da u prvoj turi utvrdis sta je i kako je, ili stavis pointer na rafinery i lepo pise sta radi ;)

ali dobro ja sam nekako navikao da tom poluexperimentalnom metodom se uigravam, pa je verovatno do mene
 
U pravu je čovek, ja sam 90% stvari ukapirao iz tutorijala, a baš se sećam da se pominju i trade portovi i rafinerije.
Meni su trade portovi u današnjoj partiji donosili 20-30% ukupnih prihoda, što je sasvim pristojno.

Nego primetih da AI veoma retko zauzima one mining asteroide koji su u praznim sistemima. To se da vrlo dobro iskoristiti, pošto uglavnom donose sasvim pristojan prihod tog resursa, a u isto vreme špijuniraju stanje u tom sistemu.
 
da chak ih i ne unistava, ja sam tek pocheo da igram, kao po obichaju sa humanima


zezaju me ovi vanzemljaci sa onim njihovim velikim skokovima :)

cini mi se da su mogli malo upadljivije da stave neku ALERT opciju kada se pojavi neprijateljska flota u otkrivenom sistemu, x puta mi se deshava wtf situacija otkud oni ovako blizu mojoj home planeti
 
da chak ih i ne unistava, ja sam tek pocheo da igram, kao po obichaju sa humanima


zezaju me ovi vanzemljaci sa onim njihovim velikim skokovima :)

cini mi se da su mogli malo upadljivije da stave neku ALERT opciju kada se pojavi neprijateljska flota u otkrivenom sistemu, x puta mi se deshava wtf situacija otkud oni ovako blizu mojoj home planeti

Da, trebali su ubaciti neki bolji signal, ali navikne se covek da prati situaciju odzumiranjem (kada se planete pretvore u 2d ikonice i prstenovi oko njih oznacavaju stanje snaga u datom sistemu).
Nego jer neko probao protiv HARD AI-a?
 
tek te prstenove oko planete ne kapiram sta pokazuju :S:

inace, ja sam covek koji je savladao ArchiCAD za 10 dana, pri tom ne mislim na osnove vec na skoro sve + plugine, ali ova igra mi nesto ne ide...
 
Oprobao sam se protiv Hard AI na mapi Point Blank, igrao sam kao Terran protiv Hard Randoma Vasari... ocekivao sam da ce da me izgazi ali nije, nit me je napadao nit je uspeo da kolonizuje pravu planetu. Za nekih 10-ak minuta od pocetka partije uspeo sam da kolonizujem dve planete (Ice Planet) i jedan asteroid dok je neprijatelj uspeo da zauzme samo jedan asteroid. Igrao sam isto kao protiv Easy-ja, odma na startu gradim Capital Shipyard, Kol Battleship + 6 Laser Fregata + ona Colony fregata, sa flotom gazim lokalce i kolonizujem planete, a kad pirati navale dignem bounty na neprijatelja, pa oni mesto mene napadauju neprijatelja...

Ne kontam u cemu je problem... da nije mozda moj komp previse slab pa AI nece da radi kako valja?
 
tek te prstenove oko planete ne kapiram sta pokazuju :S:

inace, ja sam covek koji je savladao ArchiCAD za 10 dana, pri tom ne mislim na osnove vec na skoro sve + plugine, ali ova igra mi nesto ne ide...

pa stavish pointer na jednu od skala na prstenu i onda ti se, u cini mi se, u desnom uglu pokaze sta od flote imas ti u tom sistemu ili sta ima neprijatelj :)

bas si ti zanimljiv neki tip =)


mlaki mozda zavisi sta si stavio kakav ce AI da bude, da li ce primarna delatnost da mu bude (ne secam se tacno) research, population, militarz i slicni fazoni, ja sinoc zavrsio prvu! malu mapu sa jednim AIem, onako degustirao sam , vise kao neki trening :) bash su imba oni kapitalni brodovi fregate i to LRM varijante sam tek od 1/3 pravio kao support a posle pred kraj kruzere... zanimljivo samo sto udizima previse vremena, sinoc sam igrao do pola cetiri ujutru :) to mi se bas retko desava u poslednje vreme

a i onaj mega top sto puca preko univerzuma mislim da im uopste nije trebao, previse je imba, tj to mi deluje iz ove perspektive
 
Poslednja izmena:
Dobra je varijanta sto se AI moze promeniti pre samog loadovanja savea, pa cak se mogu i zameniti strane, videcu da promenim AI sa Hard Random na Hard Agressive pa da vidim sta ce biti. Mada mislim da bilo koji Hard AI da stavim, trebao bi makar malo da me napada, ovako jedino sto vidjam od neprijateljskih brodova kod svojih planeta su scouti.


Sto se tice Novalith topa takodje mislim da je zestoko overpowerovan, ako su ga vec ubacili trebali su metnuti ogranicenje od samo jednog topa po igracu i staviti mu cooldown od jedno 15-ak min. Ovako ja sa flotom doletim do planete, u medju vremenu stizu dve nuklearke ispaljenje iz Novalitha (imam ih 6-7, skoro kod svake planete po jedan), BAM! palenta je ociscena od stanovnika a ja sa flotom unistim sve gradjevine i brodove, i skoro odma kolonizujem sistem (sacekam da nestane radijacija).
 
a onaj top gadja preko celog sistema ? JA sam mislio da gadja samo susedne planete, tj linkovane planete...zanimljivo.
 
najsladje mi je kad sje8em AI, 'continue playing', pa banem piratima sa kompletnom flotom!

inace imam nekih problema sa ekonomijom, sve nabudzim, rafinerije, trade portove na svakoj planeti, populaciju itd.. ali income mi je konstantno u minusu! ono, uvaljam neke kristale i metal da kupim brodove i ono kesa sto ostane samo krene da se smanjuje i za par minuta sam na nuli opet!

jel ima neko neki hint, bio bih veoma zahvalan.
 
moras na svakoj planeti i koloniji da izgradis infrastrukturu do kraja. Ako ti napadnu planetu, moras ponovo sve da gradis (uglavnom), u suprotnom populacija trosi pare umesto da ih pravi.
 
Da gadja preko celog solarnog sistema. Do sad nisam igrao mapu sa vise od jedne zvezda pa tako nisam probao da pucam u drugi solarni sistem, mada kontam da to vec ne moze.


@zulu
Dobro kaze gx-x, moras da unapredis Civilian Infrastructure makar na nivo da nemas odliv para zbog ne razvijenosti kolonija, inace to ti je u meniju gde upgradeujes tatkcike i logisticke slotove, onaj cikica gore skroz levo.
 
Poslednja izmena:
koliko sam ja video moze da gadja gde hoces :) gadjao sam preko dve zvezde, planete oko trece, cak sam i gadjao sistem koji je udaljen worm holom

veceras cu jos jednu partiju
 
Poslednja izmena:
jel zna neko zasto se redovno deshava da kada postavim bounty na nekog naprijatelja pirati ih ne napadaju vec se taj bounty istopi bukvalno za 30 sekundi i oni opet mene jure?

takodje se deshavalo x puta da ja dam najvecu ponudu da napadnu nekog treceg a oni opet mene napadaju

da ne pricam sto kada igras protiv dvojice ili trojice oni se uvek udruzuju protiv tebe nikad se ne rokaju izmedju

totalno losa diplomatija :(
 
Taj bounty se topi kad brodovi toga na kome je bounty bivaju unisteni. Bilo od strane pirata, bilo od strane treceg protivnika (ili od tebe)
 
Moram da priznam da sam već pomalo izgustirao igru. AI je očajno predvidljiv i igra postane nezanimljiva onog momenta kada steknem pozicionu prednost i znam da je samo pitanje vremena kada ću ga pojesti zato što imam više resursa.
Pretpostavljam da bi multi povećao zanimljivost drastično, ali mi i dalje nedostaju neke stvari koje su očigledno namerno zapostavljene da se ne bi sve previše zakomplikovalo za RTS koncept.
Zauzimanje planeta koje ne postoji npr.
Kada kultura uspe da spusti allegiance neke protivničke planete na 0%, ona ne postane tvoja nego se samouništi?! Mislim, wtf? Nismo dovoljno kulturni, pa smo odlučili svi da izvršimo harakiri?
Bitke su generalno jako taktički ograničene.
Kada se setim nekih mojih akcija iz MOO2. Kao telepatska rasa napravim flotu manjih brodova sa subspace teleportima i assault šatlovima i uletim među protivničke brodove, zarobim najjače i onda pobijem ostale njihovim sopstvenim oružjem :p

Sve u svemu, simpatična igra, ali daleko od toga da postane klasik.
 
Poslednja izmena:
Taj bounty se topi kad brodovi toga na kome je bounty bivaju unisteni. Bilo od strane pirata, bilo od strane treceg protivnika (ili od tebe)

fala, to objashnjenje negde sam preskocio :)


e da to oko protichnichkog allegiancea, mislim wtf opet im je upozorenje na nivou textualne komande sive boje koja se pojavi i stoji citave dve skeunde, ono pogledam samo i vidim da mi je glavna planeta an 10% lol ako si u nekoj borbi u tom momentu, prc
 
Poslednja izmena:
Danas sam probao igrati protiv 3 hard AI-a na medium mapi, Free For All. Recimo da sam se extra dobro drzao, NISAM radio questove za njih, jer sam bio svestan da su mi protivnici pa sam ih redom prashio. Drzao sam skoro pola mape kada su krenuli u kontra napad. Na kraju sam vodio borbu na 3 fronta, oni su se izgleda svi UDRUZILI protiv mene. Ni jedna flota doduse nije mogla da se meri sa mojom i cim bi se pojavio sa glavnicom armije ovi bi pobegli. Posto me je mrzelo da se igram macke i misha, a pri tom da gubim planete od drugih dok vijam nekoga ugasio sam igru nakon par sati. Sledeci put 2vs2 :p
 
Probah multi sa ortakom. Nas dvojica protiv dva normal AI-ja, jer je njemu to bila prva ozbiljna partija i tek se uhodavao.
Moram da priznam da me je AI u par navrata iznenadio. Imao je jedan napad koji zamalo da uspe da mi probije utvrđenu planetu na granici i prodre u centar moje imperije. Krenuo je taman u najnezgodnijem trenutku kada sam pola flote poslao ortaku u pomoć dok se borio sa glavnicom flote drugog AI-a.
Povukao sam moju prvu flotu kada sam video da ću izgubiti sve ako ostanem tamo i stigao sam da grupišem svih 9 kapitalaca i napravim protivnapad pre nego što mi je planeta pala (uspeo sam da mu poobaram siege fregate pre nego što sam se povukao).
Ne znam kada ću ponovo da nahvatam ortaka da probamo ponovo, ali sledeći put idemo na hardove :p
 
Svi poznati gamerski sajtovi su igri dali odlicne kritike...8-9/10.
 
Kako da se odbranim od pirata ima ih uvek mnogo vise od onoga sto ja mogu da napravim u trenutku kada me napadnu. Koje stvari treba graditi u pocetku i da li je bolje skoncentrisati se vise na razvoj ili vojsku?
 
Nazad
Vrh Dno