Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Naravno da rade iz čiste koristi, pa i SBB radi sve što radi iz čiste koristi. Nemaju (praktično) odvojenu uslugu interneta i televizije, ne dodeljuju javne IP adrese, nema mogućnosti bridge moda (makar ne jednostavno i transparentno), oprema im je očajna, koriste kablovsku mrežu za promociju svojih tv sadržaja...

Meni je npr. svojevremeno Telenor podigao pretplatu za 10 kr mesečno i učinio ugovornu obavezu ništavnom, tako da sam u sred ugovornog perioda prešao na optiku kod drugog operatera bez plaćanja dodatnih rata do kraja prvobitne obaveze. Tako treba da funkcionišu ove stvari.
Ako je SBBu oprema očajna, šta tek reći za MTS i Supernovu.
 
Pa očajna je i tamo, i kod jednih i kod drugih sam montirao svoje Access point uređaje da bih imao upotrebljiv Wifi. Priča da je SBB nekim kilometrima ili miljama ispred prosto nije tačna, imaju neke svoje prednosti i mane i jedni i drugi.
 
Naravno da rade iz čiste koristi, pa i SBB radi sve što radi iz čiste koristi. Nemaju (praktično) odvojenu uslugu interneta i televizije, ne dodeljuju javne IP adrese, nema mogućnosti bridge moda (makar ne jednostavno i transparentno), oprema im je očajna, koriste kablovsku mrežu za promociju svojih tv sadržaja...

Dodao bih da na ovom ubee s*anju kasne notifikacije, što se nije dešavalo na MTS opremi. A najače od svega što mojima i dalje ne radi pola kanala uživo.
Rekli im ovi što su uvodili da će to da bude sređeno posle 28-og, a do tada premotavaju malo unazad pa puste :D

Ono što je bolje na sbb-u je daljinac i eon tv aplikacije (tv i telefon). Najviše njihov UI, što se tiče kvaliteta slike isto ako ne i gore u odnosu na MTS optiku.
 
Poslednja izmena:
Dodao bih da na ovom ubee s*anju kasne notifikacije, što se nije dešavalo na MTS opremi. A najače od svega što mojima i dalje ne radi pola kanala uživo.
Rekli im ovi što su uvodili da će to da bude sređeno posle 28-og, Ado tada premotaju malo i nazad pa puste :D
Kako gledaju televiziju, jel preko EON BOXA u mreži?
 
Dodao bih da na ovom ubee s*anju kasne notifikacije, što se nije dešavalo na MTS opremi.
Nema to bas direktne veze sa opremom vec sa CGNAT-om.

Full Cone NAT koji ne prati stanje TCP konekcija, već samo radi mapiranje portova sa timeout-om od 5 minuta.

Android (Firebase Cloud Messaging) standardno šalje keepalive pakete na 29min 50sec. Tek kad zaključi, nakon nekog vremena da mu keepalive paketi ne prolaze, smanjuje interval sve dok ne dođe do "zaključka" koliki je NAT timeout.

To znači da će nakon čak nekoliko dana na toj konkretnoj mreži biti zapisano da je tzv heartbeat interval 290 sekundi, i tek onda će notifikacije krenuti da rade normalno - do trenutka dok ne klikneš: forget network. Nakon toga ide sve iz početka.

Isti problem je i na drugim CGNAT konekcijama, ne samo kod SBB-a.
 
Nema to bas direktne veze sa opremom vec sa CGNAT-om.

Full Cone NAT koji ne prati stanje TCP konekcija, već samo radi mapiranje portova sa timeout-om od 5 minuta.
ovo sam imao i kada sam koristio Technicolor SBB ruter i bez CG-NATa (ne rade to u mom gradu). Nije pratio TCP konekcije timeout nego je bilo fiksno na 15 minuta tako da ako sam imao SSH sesiju otvorenu i idle vise od 15 minuta kada se vratim posle na nju, kaze mi connection reset. Ukljucivanje "send keepalive packets every 30 seconds" opcije je to sredilo.
Nasuprot tome, na MTS xDSL-u (CGNAT), i optici (dinamicki IP), nisam imao taj problem.
 
Poslednja izmena:
@poglavicas

Sve je to ok, ali zašto to treba da zanima krajnjeg korisnika, pogotovo moje koji imaju 70 godina?

Stvar je vrlo jednostavna za njih, sa "onim" MTS uređajem su radile normalno notifikacije, sa "ovim" (ubee) od SBB-a kasne...

Isto ako se ne stavi eon box (KAON KSTB6020) na 1080p - na TV-u su "čudne" boje. Kada se stavi 1080p su ok. Srećom videh ovaj komentar koji objašnjava o čemu se radi.

Post in thread 'EON Smart Box (SBB)' https://forum.benchmark.rs/threads/eon-smart-box-sbb.438692/post-6320133
 
Pa očajna je i tamo, i kod jednih i kod drugih sam montirao svoje Access point uređaje da bih imao upotrebljiv Wifi. Priča da je SBB nekim kilometrima ili miljama ispred prosto nije tačna, imaju neke svoje prednosti i mane i jedni i drugi.
Ne mogu ni da prđu EON platformi, ni da priđu SBB korisničkoj podršci - Višegodišnje korisničkjo iskustvo i sa jednim, a i sa drugima.
 
Naravno da rade iz čiste koristi, pa i SBB radi sve što radi iz čiste koristi. Nemaju (praktično) odvojenu uslugu interneta i televizije, ne dodeljuju javne IP adrese, nema mogućnosti bridge moda (makar ne jednostavno i transparentno), oprema im je očajna, koriste kablovsku mrežu za promociju svojih tv sadržaja...

Meni je npr. svojevremeno Telenor podigao pretplatu za 10 kr mesečno i učinio ugovornu obavezu ništavnom, tako da sam u sred ugovornog perioda prešao na optiku kod drugog operatera bez plaćanja dodatnih rata do kraja prvobitne obaveze. Tako treba da funkcionišu ove stvari.
Na ovo iz spojlera odgovor: pa i kod nas možeš da raskines ugovor kad povećaju tako cenu, to se dešavalo prethodnih godina. Sbb digne cenu 100 dinara, imaš mesec dana od obaveštenja da raskines bez penala.
 
Kad je već krenula diskusija baš me zanima...
Da li bi pristali na kompromis:
SBB da pri podnošenju zahteva (gde se kao razlog navodi izbacivanje kanala) uzme pa pročešlja logove i proveri koliko si vremena zaista gledao te dve televizije.
Ako jesi - može raskid, ako nisi - plati prvo popust koji si dobio i to je to.
 
nema tu kakav kompromis kada su prava potrosaca u pitanju...
takodje nema logova ko sta gleda ako se koristi DVB-C CAM ili box koji ne salje povratne informacije/nema premotavanje
 
Mogu da provere i to -kada su poslali obaveštenje o ukidanju kanala, a kada ukidaju kanale. Tu neće biti 30 dana.
Mislim da i ako se dobije raskid, da se neće lako izbeći plaćanje svih popusta koji su na početku dobijeni.
 
Odakle pravo bilo kome da prati koje kanale gledam, koje sajtove posećujem, sa kim pričam telefonom? I da to koristi protiv mene u vidu ucene? Pa nisam ja na merama, a i za njih mora da postoji dozvola sudije da bi bile legalne.
 
zavisi na šta si sve pristao samim potpisivanjem ugovora
 
Jel uspeo neko da natera ovo cudo da radi na LG televizoru (webos) novije generacije?
Skenirao sam kanale nalazi ih ali nece da ih "otvori" ili pise skremblovano ili izbacuje crnu sliku. Kartica je ova sa slike, uredno je prepoznaje (moze da se udje u nju kroz meni) ali nece da baci sliku. Bio je serviser probao 2 cam i nije umeo da napravi da radi ..
Kod mene radi bez problema. Jedino što je potrebno dobro ubaciti karticu. Deluje da je legla, ali ima još malo do kraja.
S obzirom da je sve prošlo smooth, ne mogu da pomognem u rešenju problema.
 
Zvali me iz SBB I ispitivali ne odakle mi informacija da ja mogu da prekinem ugovor bez penala i kako imaju jako dobru pravnu sluzbu u kojoj je svaki korak dobro promisljen. Da se dobro raspitam pre nego sto raskidam ugovor i kako cu verovatno da placam penale, da mi se ne isplati da idem u rat sa njima, drugim recima. Au....
 
Nema tu penala, ili platis sta si potrosio po punoj ceni ili sta ti je ostalo po punoj ceni, sta tebi kao musteriji vise odgovara.
Svi drugi pokusaji raskida vas mogu kostati vremena zivaca i advokata, da li ce uspeti ili ne ko zna, sve zavisi....
Ja pokusavam vecj 20 dana da vratim ruter i eon i nece da uzmu dok ne prodje svih 30 dana od dana kad sam podneo zahtev za raskid da ne bi mogao da ih tuzim da nisam mogao da koristim uslugu koju mi naplacuju. A nisam pod ugovorom godinu i vise .
 
Dobro, to je u granicama ugovora. Ne mozes ranije da vratis opremu, sve ok. Verovatno mora i da se potpise nesto u tom trenutku. Nema veze sa ovim prekidanjem ugovora zbog krsenja istog
 
Ima neka najava kao EPG sta ce biti na novim kanalima narednih dana?
 
EON pokazuje program za Prvu i B92 do subote 29.10 ujutro (oko 5-6 sati), posle toga samo No Information.

Za RTS, Happy i Pink pokazuje normalno za celu subotu.
 
Evo jednog hita... Jos nisam obnovio ugovor vise od 2 godine posle isteka starog i zovem ih pre neki dan da bih pokusao da izvucem od njih neku ponudu barem pribliznu onoj koju nudi MTS. Operaterka mi daje onu standardnu nikakvu ponudu da predjem na EON Full za 500 din manje tokom 12 meseci. Odbio sam to i rekla mi je da ce videti sa nadredjenima i zvati kasnije. Zvala je i ponudila mi 4 meseca free, ali da ostanem na starom paketu (D3 Silver od 75Mbps) i placam isti iznos kao do sada. Lol... Odbijem i to i kaze mi da ce me neko zvati za par dana. I za par dana zovu ponovo i ponude mi da nastavim da placam isto i ostanem na istom paketu (bez free meseci)???! 🤡🤡🤡 Kakvo je ovo j*banje u mozak? Dodje mi da raskinem odmah i koristim mobilni net do daljnjeg samo zato sto su toliko bezobrazni.

S druge strane, posle vise razgovora sa razlicitim MTS-ovim operaterima, agentima i ostalim zaposlenima, mogu da kazem da svi ukupno verovatno imaju 2 mozdane celije i ne znam kako ta firma uopste opstaje i kakav ce biti taj internet ako ga uvedem.
 
Nema tu penala, ili platis sta si potrosio po punoj ceni ili sta ti je ostalo po punoj ceni, sta tebi kao musteriji vise odgovara.
Svi drugi pokusaji raskida vas mogu kostati vremena zivaca i advokata, da li ce uspeti ili ne ko zna, sve zavisi....
Ja pokusavam vecj 20 dana da vratim ruter i eon i nece da uzmu dok ne prodje svih 30 dana od dana kad sam podneo zahtev za raskid da ne bi mogao da ih tuzim da nisam mogao da koristim uslugu koju mi naplacuju. A nisam pod ugovorom godinu i vise .
Sve je to lepo dok ne dodje do promene sa njihove strane koje stete korisniku ili menjaju ugovor. Nisu mi jasni ljudi toliko brane taj SBB kao da je njihov.
 
Problem je sto u mojoj glavi EON nema alternativu, ne sbb nego EON, probao sam iris i probao sam hipernet....
I po mom licnom subjektivnom iskustvu EON nema alternativu i jedini zasluzuje da se napise velikim slovom.
Pola vas zeli da raskine posle 12 meseci po dinar, ne plati nista "penala" i da potpise na mamu, tatu, zenu, dete opet isto to po 1 dinar na 12 meseci.
Meni to nije fer iako ovo mozda stvara mogucnost za takvu varijantu, nisam pravnik i ne bi se uvlacio u diskusiju.
Zamislim sebe u poziciji sbb i da ja 2 godine nemam prihod pa me prodje, brine me da sbb ne ode da im dojadi da se ovde igraju don kihota ,a onda sam osudjen na iris, hipernet i ko zna koje cene kad isteknu te privlacne akcije. Ne zaboravite da svi drugi operateri koriste mts infrastrukturu i samim tim mts moze na sve da utice pa i krajnje cene.
 
Pročitao sam različita mišljenja i stavove, pa sam osetio potrebu da podelim svoje viđenje.
Ukupno korisničko iskustvo mi je pozitivno - nemam bitnih pimedbi na funkcionisanje servisa koje nude. Ipak, upada u oči činjenica da se SBB uporno poziva na poštenu tržišnu utakmicu i poštovanje regulative. Ukoliko konkurencija nudi značajno povoljnije uslove, moraju se tome prilagoditi. Regulativa je identična za sve učesnike na tržištu: 30 dana rok za obaveštavanje o izmenama.
Ono što bih pokušao da dobijem, činjenicom da nisu u skladu sa regulativom, je izjednačenje svog statusa/ponude sa ,,novim'' korisnicima.
Obaveštenje koje su postavili o razlozima za prestanak emitovanja kanala, vidim kao apel postojećim korisnicima na lojalnost u datim okolnostima.
Setili se dugogodišnjih korisnika - ma važi....... Iskazan je strah od potencijalno velikog broja zahteva za raskid ugovora.
Da su taj osećaj lojalnosti/pripadnosti gradili tokom prethodnih godina, ne bih pisao ovaj post.....
Da zaključim - ne bih voleo da prestanem da koristim SBB usluge, ali ukoliko ne uvide da dugogodišnji korisnici moraju imati isti, ako ne i bolji, status od novih, ostaje mi samo opcija da gledam kanale van njihove mreže.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno