Šta je novo?

prva srpska selfmade kompresija , monteboy did it again

Normalno da moras izbaciti vreli vazduh van kucista.
Postavljanje ventilatora i kondenzatora zavisi od tebe, vreli vazduh svakako napolje so dalje od kompresora.

To nije pitanje to je svakome jasno. Pitanje je da li drugi ventilator treba takodje da izbacuju ili da ubacuje svez vazduh :)

Po tvome i mishljenju soko'a trebaju obadva ventilatora da izbacuju vazduh (vakum)

Ja i PhilippF smo misljenja da treba protivstrujni princip ;) , jedan izbacuje drugi ubacuje
 
Poslednja izmena:
Izledju ta dva ventilatora nappravi prorez da ulazi svez vazduh, onda necem imati problema sa vakumom.
 
stigle nove komponente :

- radiator HTF2-single (jedan od najjacih single radiatora koje sam imao prilike videti i testirati)

- napajanje 25W (12V , 2,1A)

- prekidac 230V / 16A sa ugradjenom lampicom

imgp30001280x7684c4l.jpg


Poznato kuciste LeChuck duzine 600mm sam narucio a ovako izgleda

5C7IdVB29BpuEzr.jpg


kao i digitalni thermometar :

1403.jpg
 
Poslednja izmena:
taj thermometar je bash kul mi smo ga ubacivali u DI i merio je do -50 posle je odlepio :)
 
Poslednja izmena:
Vidim ja izgledace to kao da je u serijsoj proizvodnji, a ne prvi komad :)
 
A tebe to kao cudno nisi ocekivao :)

Sta ima da me cudi kad je chica Voja majstor :)
Inace oces li stavljati T sonde za digitalne termometre (nesto kao LittleDevil)?
Tipa imas integrisan taj digitalni, ali kad bas benchujes da bi se jurio zabodes sondu u profi termometar.
 
Sta ima da me cudi kad je chica Voja majstor :)
Inace oces li stavljati T sonde za digitalne termometre (nesto kao LittleDevil)?
Tipa imas integrisan taj digitalni, ali kad bas benchujes da bi se jurio zabodes sondu u profi termometar.

Nisam predvideo T-Sondu ali ako je nekome bitna ja je mogu dodatno uz ovaj thermometar staviti na evaporator to se moze i naknadno.
Mislim da je sistem vise za svaki dan nego za bencovanje ....

Display ce odraditi za svaki dan svoj posao temperature pri overvoltu od 1,46V su negdje oko -50°C u idle na quad ili nehalem ce biti jos dosta toplije.

Bice ovo dobro ..... cimao sam se za kuciste ali nema sanse da lepo sve stane u 490mm varijanti zbog drugog kondenzatora (LeChuck pravi 490mm i 600mm)
tako da je naruceno aluminijum 600mm , lakirano u crnoj boji.

Inace sam se odlucio da ostavim Ultra Kaze 3000 ventilator , veoma su mocni sa potenciometrom mogu na 600 obrtaja da se regulisu tako da se gotovo ne cuju a kad zatreba power odvrni brate na 3000 obrtaja i 235m³ / h .
 
Poslednja izmena:
^
Da Scythe Ultra Kaze je mnogo mocan ventis :)
PS
Jel si razmisljao o Noctua-ma, tihe su imaju ok protok u odnosu na buku, samo ne mogu da se mere sa Ultrom za bench, ali za svaki dan su sasvim dovoljne?
PS2
Kuciste izgleda bas bas fino ;)
 
^
Da Scythe Ultra Kaze je mnogo mocan ventis :)
PS
Jel si razmisljao o Noctua-ma, tihe su imaju ok protok u odnosu na buku, samo ne mogu da se mere sa Ultrom za bench, ali za svaki dan su sasvim dovoljne?
PS2
Kuciste izgleda bas bas fino ;)

Ne smes zanemariti cinjenicu da je Ultra Kaze 38mm vent a Noctua silent samo 25mm Veruj mi Ultra Kaze na 1000 obrtaja gotovo ne cujes a ipak ima odlican protok vazduha :) nema potrebe za prelazak na tise ventilatore.

Ne zelim da ogranicim performanse sistema zbog toga ostavljam ove ventilatore. Korisnik u svakom momentu moze da odredi nivo buke koji mu odgovara. Kad se okrene potenciometar na max sto znaci punih 100 Ohm onda na potenciometru otpada gotovo 11V ako su obadva ventilatora paralelno povezani sto znaci da ventilatori rade na prteostalih 1V :).

Ni sam nisam mogao da verujem koliko je ultra kaze tih kad se smanji brzina na 1000 ili nize obrtaja.
 
Poslednja izmena:
Ok, nista onda. Pravi kako si zamislio.

Ja ti uporno ponavljam osnovnu fiziku, ti uporno tvrdis suprotno na osnovu "rekla-kazala". To sto kod nekoga radi, nije nikakav dokaz da sistem radi sa maksimalnom efikasnoscu vec da je sistem predimenzionisan i da je mogao da dobije isti rezultat i sa manje snage.

Osnovni princip tog uredjaja je transport toplote. Ako na telu koje hladis imas 150W toplote viska, ti treba da predas okolnom prostoru cca 180 W (zbog zagrevanja samog kompresora). To ces uraditi tako sto ces staviti 2 kondenzatora od po 100W (margina, rezerva) da tu toplotu predaju vazduhu. E sad, kondenzator ima kapacitet od 100W pri delta T 15 (razlika izmedju ambijentalne i njegove temperature). Ako kroz njega duva mnogo topliji vazduh radice sa manjim delta T sto mu umanjuje kapacitet.

Evo ti podaci iz kataloga za jedan dosta veci kondenzator, cisto da vidis koliki uticaj ima Dt a koliki uticaj ima protok vazduha:
Q= 5100W pri Dt=15 sa 3313 m^3/h vazduha.
Q= 6230W pri Dt=15 sa 5100 m^3/h vazduha.

Q= 3270W pri Dt=10 sa 3313 m^3/h vazduha.
Q= 3990W pri Dt=10 sq 5100 m^3/h vazduha.

Ovom kondenzatoru bi mogao jos duplo da povecas protok vazduha, tesko bi stigao do 5100 W koje je imao sa Dt=15.
Ako ces taj drugi kondenzator da hladis sa istim vazduhom koji si vec ugrejao hladjenjem onog prvog, pa onda hladjenjem kompresora, racunaj da ce raditi sa mnogo manjim Dt od 10, a to, kao sto vidis iz primera, mnogo brze "ubije" kapacitet nego brzina vazduha.
 
Poslednja izmena:
Ok, nista onda. Pravi kako si zamislio.

Ja ti uporno ponavljam osnovnu fiziku, ti uporno tvrdis suprotno na osnovu "rekla-kazala". To sto kod nekoga radi, nije nikakav dokaz da sistem radi sa maksimalnom efikasnoscu vec da je sistem predimenzionisan i da je mogao da dobije isti rezultat i sa manje snage.

Osnovni princip tog uredjaja je transport toplote. Ako na telu koje hladis imas 150W toplote viska, ti treba da predas okolnom prostoru cca 180 W (zbog zagrevanja samog kompresora). To ces uraditi tako sto ces staviti 2 kondenzatora od po 100W (margina, rezerva) da tu toplotu predaju vazduhu. E sad, kondenzator ima kapacitet od 100W pri delta T 15 (razlika izmedju ambijentalne i njegove temperature). Ako kroz njega duva mnogo topliji vazduh radice sa manjim delta T sto mu umanjuje kapacitet.

Evo ti podaci iz kataloga za jedan dosta veci kondenzator, cisto da vidis koliki uticaj ima Dt a koliki uticaj ima protok vazduha:
Q= 5100W pri Dt=15 sa 3313 m^3/h vazduha.
Q= 6230W pri Dt=15 sa 5100 m^3/h vazduha.

Q= 3270W pri Dt=10 sa 3313 m^3/h vazduha.
Q= 3990W pri Dt=10 sq 5100 m^3/h vazduha.

Ovom kondenzatoru bi mogao jos duplo da povecas protok vazduha, tesko bi stigao do 5100 W koje je imao sa Dt=15.
Ako ces taj drugi kondenzator da hladis sa istim vazduhom koji si vec ugrejao hladjenjem onog prvog, pa onda hladjenjem kompresora, racunaj da ce raditi sa mnogo manjim Dt od 10, a to, kao sto vidis iz primera, mnogo brze "ubije" kapacitet nego brzina vazduha.

vrtimo se u krug nema smisla pokazat cu ti na primeru da dugorocno nisi u pravu kad kazem dugorocno mislim kad se sistem zagreje odnosno vazduh u kucistu.
Obadva kondenzatora se u tvom primeru hlade toplim vazduhom iz kucista i potrebno je imati veoma velike otvore ili bar jos jedan treci ventilator koji bi sa gornje ili sa strane ubacivao svez vazduh da bi to bilo efikasnije.

Da bi dobio toliki Dt moras obezbediti strujanje svezeg vazduha u kucuste jer ce kompresor neminovno da zagreva isti nijedan od tvojih ventilatora to ne cini a sobzirom da ce u prosjecnom radu biti ventilatori na 30% svog realnog kapaciteta nevidim odakle im snaga da okrenuti po tvom principu usisaju toliku nepotrebnu kolicinu svezeg vazduha.

Tvoj princip je mozda efikasniji pri otvorenom kucistu ali kad se sistem zatvori cisto sumnjam da je tako.
Kontinuisano ubacivanje svezeg vazduha u kuciste ce obezbediti dugorocno osrednje temperature u kucistu a samim tim i Dt za prvi kondenzator sto sigurno nemoze biti slucaj kad se stvara vakum

Jos jedanput ponavljam da drugi kondenzator nema potrebu da prenosi toliko veliku toplotu na sveze usisani vazduh jer je freon vec znatno ohladjen kroz prvi kondenzator.
 
Poslednja izmena:
Monteboy je napisao(la):
Jos jedanput ponavljam da drugi kondenzator nema potrebu da prenosi toliko veliku toplotu na sveze usisani vazduh jer je freon vec znatno ohladjen kroz prvi kondenzator.

Ova recenica prilicno pokazuje koliko ne znas o cemu pricas. Nazalost, ne zelis ni da naucis.

OK, nisam u pravu. Radim svoj posao 12 godina pogresno. Izvinjavam se sto sam pokusao nesto da te naucim.
 
Poslednja izmena:
Samo ces grejati drugi kondenzator, bolje varijatna je da oba izbacuju vazduh.
Kuvece se tu dobro...
 
Ova recenica prilicno pokazuje koliko ne znas o cemu pricas. Nazalost, ne zelis ni da naucis.

OK, nisam u pravu. Radim svoj posao 12 godina pogresno. Izvinjavam se sto sam pokusao nesto da te naucim.

Nisam rekao da nisi generalno u pravu rekao sam da za ovu namjenu cenim da ce protivstruni princip biti bolji .... :) a to isto mi je potvrdio neko ko ove sisteme radi takodje duze i ima iskustva.

Preostaje nam da proverimo u praksi..... uskoro
 
Sto se tice lowcost thermometra nazalost ste bili momci u pravu prilepio sam ga na evaporator i kad je evap poceo da ledi thermometer je samo pokazao L °C (valjda mu to znaci da mu je prehladno :D ). Kasnije i kad se evap odledio ipak je thermometar ostao zakucan na L°C

Narucio sam sad znatno skuplji thermometar specialno za ove namjene nazalost 10 puta skuplji :( od ove lowcost varijante

sinoc sam nastavio sa projektom , kao prvo zamenio kapilarku za 0,8mm 210cm
Kuciste je takodje stiglo dimenzije 210mm x 600mm

Veceras cu montirati i drugi kondenzator a nadam se da cu uspeti i zatvoriti kompletno sistem i poceti sa evakuiranjem.
Naravno stavicu i novi filter isusivac

Sobzirom da sam narucio PT100 thermometar nasao sam i firmu za PT100 senzore koji su znatno bolji od K-Typ modela koje sam do sada koristio a koje i drugi koriste. Ovi senzori klase A su veoma precizni a ono sto je za mene jos vaznije isti su daleko brzi od K-Typ varijanti odnosno imaju daleko brzi odziv posebno kod ekstremno hladnih temperatura.
 
Poslednja izmena:
Moze li se znati cena? Cisto informativno.

Steta sto nisi u Srbiji da ti to zavrsim za jedno popodne :(
 
Moze li se znati cena? Cisto informativno.

Steta sto nisi u Srbiji da ti to zavrsim za jedno popodne :(

Ma skupo brate 65€ , Eliwell NTC je jeftiniji negdje oko 40€ ali sobzirom da imam dobar izvor za PT100 senzore odlucih se za ovu varijantu
****m li ga uvek je bilo koliko para toliko muzike !
 
Poslednja izmena:
sinoc sam ugradio drugi kondenzator , lepo je ispalo !
evakuirao preko noci i jutros odmah napunio sistem.

sve radi kako treba .... veceras ide :

- izolacija usisne grane
- povezivanje napajanja i povezivanje ventilatora preko potenciometra.
- sklapanje kucista cisto da se vidi na slici kako ce da izgleda

iduce nedelje kad stigne display ide secenje otvora za prekidac , display i potenciometar i ugradnja istih.

Nadam se i do tada da zavrsim novi load tester ....
 
Poslednja izmena:
Skini izlolaciju sa usisne grane molo ce ti se povecati usisni pritisak bolje za kompresor.:smoke:
 
Skini izlolaciju sa usisne grane molo ce ti se povecati usisni pritisak bolje za kompresor.:smoke:

Ja neznam koliko puta moram da se ponovim da bi ti razumeo !
LBP Kompresori nemaju problem sa niskim pritiskom na usisu vec sa visokim potisom.

To je jedno a drugo vidi se iz tvog predloga da su nam namjene sasvim drugacije.

Cilj ovog kompresorskog hladjenja je postici sto nize temperature zato se kapilarka mota oko usisne cevi (videces veceras slike) i dodatno usisna cev izolira da bi se odrzao sto veci minus :) a i da nebi kod povremenog gasenja i paljenja sistema doslo do otapanja (stvaranja kondenzacije i vlage)

Niko kod ovakvih sistema ne ostavlja usisnu cev neizoliranu !
 
Poslednja izmena:
Nakon nezadovoljavajucih rezultata sa load testerom sa konvenciuonalnim otpornicima po 50W koji nisu bas mali nekih 7cm duzine a koristio sam 4 komada odlucio sam se da predjem na DC resenje.
Znaci odstupamo od neizmjenicne struje i 230V~ i prelazimo na 3-15V DC :)

Trazio sam otpornik niskog otpora koji moze da istrpi veliko opterecenje.

U pitanju je kombinovani otpornik koji moze da iztrpi pri normalnim temperaturama 300W da da dobro citate jedan otpornik sa otporom od 1 Ohm i 300W opterecenja :) A kad se dobro ohladi kao sa kompresijom verujem i da mu 600W nisu problematicne :)

malih dimenzija ali mnogo mocan

pomocu napajanja kao sto ih koriste radio amateri koja mogu da regulise napon do 15V i struju do 25 Ampera (ukupno 450W) ovaj otpornik moze da se dinamicki opterecuje i sa time simulira zeljenu disipaciju slicno procesoru kod racunara.

primer za napajanje :
http://www.thiecom.de/manson-sps8250.html


To nam omogucuje simuliranje bilo koje disipacije do 450W i olaksava znatno punjenje i optimalno podesavanje kompresorskog sistema
 
Poslednja izmena:
Nemoj da se uzbidjavas nije zdravo za srce.
Znamm da LBP radi u vakumu bez problema, opasana je potis preko 17 bari za njega.
Normalno da ces izolirati usis zbog kondenzacije.
Sklopi taj frizider zakaci na cpu da vidis kako se ponasa, batali load tester.
Idle i full load su dve razlicite stvari
 
Vrh Dno