Šta je novo?

Protočni bojleri

@vucko83 kakvi su ti prvi utisci u odnosu na Simensa (dok je radio)?

Meni je taj protočni nakačen i za kuhinju, međutim ne uspeva pritisak da iznese dobro obe pozicije.

Nemam pojma šta je sve neophodno da proverim da li bi taj stiebel završio posao kako treba 😅

Konkretno, Stiebel Eltron PEG 18 gledam zbog sličnih gabarita.

Ako imaš možda predlog za kvalitetniju opciju, bio bih ti zahvalan 😁. A svakako bih zvao nekog da to montira, za takve stvari nemam baš poverenja u sebe da sam rešim
 
A svakako bih zvao nekog da to montira, za takve stvari nemam baš poverenja u sebe da sam rešim
Stiebel Eltron ne daje garanciju ako ga nije montirao ovlašćeni servis (bar je tako bilo kada sam ja uzimao pre oko 5 godina)
 
@vucko83 kakvi su ti prvi utisci u odnosu na Simensa (dok je radio)?

Meni je taj protočni nakačen i za kuhinju, međutim ne uspeva pritisak da iznese dobro obe pozicije.

Nemam pojma šta je sve neophodno da proverim da li bi taj stiebel završio posao kako treba 😅

Konkretno, Stiebel Eltron PEG 18 gledam zbog sličnih gabarita.

Ako imaš možda predlog za kvalitetniju opciju, bio bih ti zahvalan 😁. A svakako bih zvao nekog da to montira, za takve stvari nemam baš poverenja u sebe da sam r

Taj peg 18 sam uzeo. Razlika u odnosu na siemens je sto je nema one nagle promene temperature tj kad se upali/ugasi treci grejac.(kako sklopka pali gasi)

Jedina stvar koja je mozda tebi bitna za kuhinju je sto mi se cini da ne postize toliko veliku temperaturu, vidim da je po specifikaciji 55 mada kad izmerim termomentrom je oko 46-47.
Sad to verovatno zavisi od temp ulazne vode i to sto sam skinuo ogranicivac protoka. Mada razmisljam ako prigusim cesmu trebalo bi da bude slican efekat...

Siemens je umeo da te opece ako smanjis protok na cesmi.

Sto se tice garancije i to su meni rekli, mada iskreno ne znam da li je to po zakonu o zastiti potrosaca.
Tacnije nisam potpisao jbni ugovor kad sam kupio, ako misle da ne vazi garancija morali bi valjda da dokazu da sam nesto ostetio/nisam ga korisitio u specifikovanim uslovima.
Mislim kad vec imas instalaciju 18+kw i vodu, zavrnes dve cevke i 4 zice, otkocis onaj sigurnosni i cao.
 
Poslednja izmena:
Pozdrav, posto sam u potrazi za protocnim bojlerom trenutno za sudoperu u kuhinji, ako moze ikakva pomoc bio bih zahvalan. Precesljao sam celu temu i koliko sam shvatio ako zelim onaj Bosch TR4000 5 ET ili Clage MBH 4 potrebno je da promenim struju na stalnu vezu ili? Trenutno sam sam u stanu, treba mi bukvalno da operem sebi posle kuvanja, tiganje, case, tanjire i tako to. Da li bi ova dva uredjaja bila dovoljna za to? Takodje posto imam na tom mestu 3 uticnice, hteo sam nekada u buducnosti da uzmem sudomasinu, ona pretpostavljam moze da ide na jednu od tih pored protocnog bojlera da ne iskacu osiguraci zbog toga ili se to generalno gleda na celokupnan broj ukljucenih aparata u stanu?
 
Ta 3 prikljucna mesta se gledaju zasebno pod uslovom da do svakog prikljucnog mesta ide posebno provodnik i osigurac. Ako imas samo jedan provodnik i samim tim samo jedan osigurac za sva 3 prikljucna mesta onda je to jedna celina tj. ukupna dozvoljena struja je podeljena na sva 3 prikljucna mesta. Kad na razvodnoj tabli spustis osigurac, i ako ugasi sva 3 mesta, to ti je to.
 
Može se desiti da su na različitim osiguračima ali da su na istoj fazi. U tom slučaju treba voditi računa o maksimalnoj struji po fazi (limitatorima). Budući da je protočni bojler veliki potrošač, ukoliko su i ostale utičnice na istoj fazi, može se desiti da dođe do problema ako se sva tri potrošača istovremeno aktiviraju.
 
Znaci bilo bi bolje da se dovede posebna fiksna faza samo za taj protocni bojler, mislim da je to mozda najbolje resenje ukoliko u buducnosti budem stavljao sudomasinu. E sad padalo mi je na pamet i da uzmem akumulacionu koja ide na obicnu monofaznu uticnicu, onu od 15L, mislim da bi bilo dovoljno to za mene za sada
 
Može se proveriti da li su utičnice na istoj fazi, to nije problem. Ako nisu, sve je jednostavno. Ako jesu, lično bih izvukao novi vod sa razvodne table sa druge faze (ako je to moguće). Ako ne, ili da paziš kada šta pališ, ili akumulacioni bojler. Da znaš da se akumulacioni bojler baš brzo zagreje, već za 10 minuta imaš toplu vodu. Ali ako ga držiš konstantno upaljenog, biće ti veća potrošnja nego na protočnom.
 
Mislim da sam već pisao na ovu temu ali da ponovim. Kada smo renovirani stan izvukli smo dva strujna kabla od mernog sata (2 x 5x6). Jedan samo za protočni bojler (24 kW) i jedan za ostatak stana. Glavni "osigurači" za stanu su 3x63 A, a za bojler na razvodnoj tabli 3x40A + FID.
 
Kada je u planu protocni bojler, bilo monofazni 4.4-6kW ili trofazni 12-24kW, to bi trebalo unapred da se planira prikljucno mesto. Na postojecim el. instalacijama je to obicno problem ili nije moguce uopste.
 
U svakom slucaju mora onda elektricar doci da vidi da mi kaze koje je najbolje resenje, hvala na pomoci svakako
 
Pozdrav svima.
Juče je nestajala voda u stanu i nakon toga protočni bojler za kuhinju ne daje znake života.
Zna li neko u čemu može biti problem?
 
Pa mogao si bar da napišeš koji je tačno model u pitanju...
 
Pozdrav svima.
Juče je nestajala voda u stanu i nakon toga protočni bojler za kuhinju ne daje znake života.
Zna li neko u čemu može biti problem?
Ja imam stiebel protocni, "elektronski", on ima neki osigurac(prekidac) na sebi koji recimo mora da se aktivira prilikom prvog ukljucivanja a mislim i posle nestanka struje.
 
Jesi li siguran da je to protočni bojler? Da nije nisko-pritisni - oni se često, pogrešno, nazivaju protočnim.
Osigurači su svi OK? Do bojlera uredno dolazi napajanje? Termostat radi?
Pozdrav
 
Evo šta piše:

Termorad - bt 10 p
230 v - 50hz
2000 w
0,6 mpa
10 litara

Nema napajanje uopšte. Okrećem termostat i ništa se ne dešava. Lampica ne radi. Struje ima, proverio utičnice.
 
Poslednja izmena:
Ili se od peska u cevima zapusio dovod vode pa nema pritiska da aktivira membranu. Skini crevo od dovoda vode i pregledaj mali fiter na ulazu u bojler.
Takodje obavezno promeni aerator na slavini, on hoce da nakupi pesak i da ne dozvoli bojleru da se ukljuci.
 
Kod njega je akumulacioni bojler 10l, nije protocni. I problem je verovatno ovo sto je @NShappy opisao, radio grejac na suvo pa odreagovala termicka zastita/sigurnosni termostat.
 
Ne može akumulacioni bojler da ostane na suvom, naročito ne niskomontažni. Verovatno je u momentu nestanka struje grejao i odradio je ovaj osigurač. On je mehanički ako se dobro sećam, može svako samostalno da ga vrati u normalno stanje, mora da se skine oplata i da se podigne taj prekidač, nije ništa komplikovano.
 
Svrha mu je da odreaguje na >=80c, tako da, nesto je pregrejalo, a on kaze da nije bilo prekida struje vec je nestalo vode. A akumulacioni pod pritiskom mogu da ostanu bez vode.
 
Ti kuhinjski akumulacioni bojleri (što ih često zovu protočni), imaju najčešće baš jednokratni termoosigurač, umesto resetabilnog sigurnosnog termostata.

Ne poznajem napamet sve modele...

U svakom slučaju, treba da se otvori i resetuje sigurnosni termostat ako ga ima, ili zameni termoosigurač ako je zaštita tako rešena.

Iz @mik.mikk postova mi nije bas jasno da li ima nisko ili visokomontažni. Ali svakako nije pravi protočni.

Visokomontažni niskopritisni, pod određenim (komplikovanim) okolnostima može ostati bez vode u slučaju nestanka vode iz mreže.
 
Ako je ispravan, teško da može da ostane bez vode. Izliv je obično pri vrhu bojlera pa bez dovoda vode ne može da izbaci vodu na slavinu. Ako nestane vode i isprazne se instalacije, ako je neispravan, može da vrati vodu nazad u instalaciju.
 
Moze i akumulacioni "pod pritiskom" da ostane bez vode jer mu je neispravan sigurnosni ventil ili ga nema uopste.
 
Ti kuhinjski akumulacioni bojleri (što ih često zovu protočni), imaju najčešće baš jednokratni termoosigurač, umesto resetabilnog sigurnosnog termostata.

Ne poznajem napamet sve modele...

U svakom slučaju, treba da se otvori i resetuje sigurnosni termostat ako ga ima, ili zameni termoosigurač ako je zaštita tako rešena.

Iz @mik.mikk postova mi nije bas jasno da li ima nisko ili visokomontažni. Ali svakako nije pravi protočni.

Visokomontažni niskopritisni, pod određenim (komplikovanim) okolnostima može ostati bez vode u slučaju nestanka vode iz mreže.
Evo još detalja:
Brand TERMORAD
Način montaže vertikalni
Kapacitet 10 l
Vrsta kazana prohrom
Vrsta montaže niskomontazni
Tip grejača mokri
Način rada pod pritiskom

 
Ako je ispravan, teško da može da ostane bez vode. Izliv je obično pri vrhu bojlera pa bez dovoda vode ne može da izbaci vodu na slavinu. Ako nestane vode i isprazne se instalacije, ako je neispravan, može da vrati vodu nazad u instalaciju.

Visokomontažni niskopritisni može da se isprazni kada nestane vode i isprazni se instalacija, ako ostavimo otvorenu slavinu na položaju "vruća voda". Tada se voda iz bojlera kroz otvorenu slavinu (položaj vruća) može vratiti u mrežu. Vazduh ulazi kroz uvek slobodan izliv na slavini.

Ali ok, mik.mikk ima niskomontažni pod pritiskom, tako da je opcija da se ispraznio malo verovatna.
Može i to teoretski da se desi ako nema sigurnosni ventil, a dođe do potrpitiska u mreži (npr. na višem je spratu)...

...sve u svemu, mik.mikk (ili neki majstor) prvo treba da provere sigurnosni termostat ili sigurnosni osigurač, šta već od ta dva ima u njegovom konkretnom bojleru.
Zašto je takva zaštita reagovala, možemo samo da nagađamo. Ali viđao sam baš ove termoosigurače da "pregore" bez nekog vidljivog razloga.


edit:
Visoko pritisni ono beše može da se montira da radi i kao niskopritisni? Jel?
Obrnuto nije dozvoljeno.
 
Ispravka, nije niskomontažni nego visokomontažni tj. montira se iznad sudopere ali jeste model gore naveden.
Treba da se klikne na dve plastične opruge koje se nalaze na termostatu. Sada greje ali podešavanje temperature ne radi tj. kada okrećem točak za podešavanje i isklučivanje neće da klikne tj. da se isključi nego non stop greje. Da nije greška u montaži tj. prilikom vraćanja termostata na mesto ili nešto drugo?
 
Tebi je mož' biti zalepio regulacioni termostat, te je zbog toga i izbacio sigurnosti. Izbaciće ponovo.

Ako je to u pitanju, bojler nije bezbedan za korišćenje. Zovi majstora što pre da to sredi.
 
Prelistah temu i i nije da nisam našao informacije koje su me zanimale u vezi protočnih bojlera za kuhinju, ali konkretna situacija je sledeća.
Sestra uzela Tesy bojler tesy IWH 70 X02 IL od 7kW i majstor ga priključio na postojeći monofazni priključak pri čemu je osigurač od 16A izbacio. Dolazio električar i stavio osigurač 25A i za neko vreme probe nije izbacivao. Da li se taj bojler može koristiti za kuhinjsku upotrebu tipa da se operu ruke, nešto tako sitno, jer ima mašinu za sudove. Električar ostao skeptičan u vezi specifikacije bojlera i monofazne utičnice jer je u ubeđenju da će utičnica da polepi i sad bukvalno izbila frka između zeta i sestre jer nikako neće taj bojler u kući. Laici smo za te stvari tako da...
 
Nazad
Vrh Dno