Šta je novo?

Prosumer Round Up

driver je napisao(la):
Kako je ovo moguce fizichki ? Znachi Sonijev manji senzor je bolji od FF cmosa na 5D i nekim poshtenim objektivom ? Malo mi je neverovatno da poverujem u to :) Pogotovo shto je Canonov CMOS ispred svih ostalih APS-C/FF senzora.
Nisi me razumeo. Rekao sam da je da bi se dobio vidno bolji rezultat od onog koji pruza R1 potreban BAR Canon 5D sa velikim senzorom i puno piksela. Procitaj jos jednom.
Recimo, kombinacija 300D+sigma 17-70 koshta manje od R1, a sigurno ima bar iste fotke, ili kombinacija sa 17-85L IS USM je skuplja za ~200e, a pere R1 u kvalitetu kako ocesh...
Gde 300D pere R1? Argumenti? Hocu da vidim gde i kako jeftiniji DSLR pere R1, batalimo vise prazne price. Ako mislis na specijalnu situaciju, tipa ISO 1600 u mracnom pabu, to ja ne bih nazvao pranjem, jer ima i obrnutih primera, vise specijalan slucaj.
17-70 objektiv je dobar, ne znam da li je dobar bas koliko i onaj od R1, nisam video direktno poredjenje, ali sumnjam. 17-85 nije sigurno toliko dobar. Nudi IS, ali opticki je slabiji, posebno zbog CA.
R1 jpg slike imaju svojih mana - dokumentovano je jace ciscenje suma u senkama (cak i na pocetnoj ISO osetljivosti), bolji rezultati se dobijaju sa low sharpness i low contrast slikama, pa naknadnim prolazom, itd., ali su odlicne i necu da diskutujem vise uopste o ovome dok ne vidim kontraargumente.
Da je sad nesto super i bajan i idealan nije, ali je kvalitet slika najmanje na nivou modernih DSLR aparata.
 
Aleksandar je napisao(la):
Nisi me razumeo. Rekao sam da je da bi se dobio vidno bolji rezultat od onog koji pruza R1 potreban BAR Canon 5D sa velikim senzorom i puno piksela. Procitaj jos jednom.

Pa da bi se dobio vidno bolji rezultat od svakog dSLRa do 1500e, isto ti treba 5D :) Ja sam prichao o poredjenju R1 sa dSLR+neki objektiv, i ja mislim da objektiv na R1 nikako ne moze da bude iznad proseka za pare koje koshta taj aparat, a ni Cmos sa R1 nije u klasi Canonovog Cmosa.

Gde 300D pere R1? Argumenti? Hocu da vidim gde i kako jeftiniji DSLR pere R1, batalimo vise prazne price. Ako mislis na specijalnu situaciju, tipa ISO 1600 u mracnom pabu, to ja ne bih nazvao pranjem, jer ima i obrnutih primera, vise specijalan slucaj.

Pa pere ga isto kao shto ga pere bilo koji dSLR. Iako je najsporiji, pere ga vishestruko u brzini AFa, znachi za sve situacije gde treba brzi AF, a pogotovo servo a i lowlight uslovi, 300D je daleko ispred. Drzanje/oblik, tezina, trazilo, ISO. To su stvari za koje mislim da su najbitnije kod fotografisanja. Nisam probao R1 u meniju, samo sam shkljocnuo par puta, ali ne verujem da je brzi u bilo kojoj radnji od "sporog" 300D. Ti si probao, pa kazi.

17-70 objektiv je dobar, ne znam da li je dobar bas koliko i onaj od R1, nisam video direktno poredjenje, ali sumnjam. 17-85 nije sigurno toliko dobar. Nudi IS, ali opticki je slabiji, posebno zbog CA.

Pa ok, ja kapiram da je objektiv na R1 tog ranga, a u kombinaciji sa 300D, to je ta ista cena i da nemam para i da znam da ih necu imati narednih godinu dana, 300D sa tim objektivom bih pre uzeo, nego R1. Ne treba mi swivel i te gluposti, to je meni turistichka opcija, imam je na dv kameri i pored toga opet koristim odvratni EVF :) Nije da je loshe to imati, ali situacije gde mi treba mogu da nabrojim na prste, a da zbog toga zrtvujem neke mnogo bitne stvari (kao shto je E-330 zrtvovao pa postao loshiji od prosumera :)), neka hvala.

Shto se tiche 17-85 IS USM, vidim da ga svi po netu hvale, nisam pixelpeepovao.

R1 jpg slike imaju svojih mana - dokumentovano je jace ciscenje suma u senkama (cak i na pocetnoj ISO osetljivosti), bolji rezultati se dobijaju sa low sharpness i low contrast slikama, pa naknadnim prolazom, itd., ali su odlicne i necu da diskutujem vise uopste o ovome dok ne vidim kontraargumente.
Da je sad nesto super i bajan i idealan nije, ali je kvalitet slika najmanje na nivou modernih DSLR aparata.

Pa slazem se ja sa tim, ali kazem da je bolje uzeti najjeftiniji dslr sa nekim osrednjim objektivom kao shto je 17-70, cak i 18-125, nego R1 gde ulozish iste pare i zakopash se na njegovim pochetnim mogucnostima, a vec za godinu dana izgubish mnogo para na njemu.

Za ono shto dSLR ima nikako ne bih menjao za bilo koju mogucnost sa digitalaca, jer sve to shto digitalci ekskluzivno imaju, ne predstavlja konfor u svakodnevnom radu, vec za povremene situacije, pa cu zato izabrati ono shto ce mi za vecinu ispucanih fotografija pruziti najbolju mogucu udobnost.

Zato i mislim da se digitalac preko 400e ne isplati uopshte. Bolje je uzeti polovan D60 sa nekim prosechnim objektivom, jer ti skuplji aparati (prosumeri) su svejedno veliki i morash da nosish ne malu torbu za njih.
 
Poslednja izmena:
@driver: Sada pricas o fokusiranju, za koje znamo da je mnogo brze kod DSLR aparata (brze, ali ne i preciznije). Medjutim, diskutovao sam iskljucivo o kvalitetu fotografija, jer si ti izjavio sledece:
kombinacija sa 17-85L IS USM je skuplja za ~200e, a pere R1 u kvalitetu kako ocesh...
Manite se vise te price da "R1 senzor ne moze da se meri sa DSLR makinama". Ima vrhunsku rezoluciju, a po sumu je negde izmedju E-500 i D70.

Ostalo receno stoji, ali to svi znamo i nije sporno. Na zalost R1 ce verovatno ostati unikat, jer je Sony izjavio da ne planiraju naslednika. Veca zarada je u DSLR sistemima.
 
E pa dobro...zakljucili ste pricu o R1 i dSLR i svima je jasno da R1 NIJE dslr i nikada nece ni biti....dobar jeste, ali je i dalje dslr wannabe...

Nego mene sad interesuje nesto druge...ja bih se ogranicio na raspravu izmedju 9500 i FZ30 jer su oni tu negde u istom cenovnom rangu sa razlicitim pristupom istom problemu....mene iteresuje koja je opcija bolja sa stanovista upotrebljivosti u real life situacijama....

Procitao sam (cini mi se detaljno) review za oba aparata na dpreview.com i sada mene interesuje ovo....

Prilicno je jasno da se oba aparata snalaze jako dobro u situacijama gde svetla ima u izobilju i tu neke posebne razlike i nema...Mene interesuje da li je moguce zaobici probleme koje ima FZ30 sa low light situacijama duzom ekspozicijom i manjom ISO vrednoscu kako bi se maximalno izbegao sum ili to raditi kako su to zamislili na 9500, sa vecom ISO vrednoscu i kracom ekspozicijom? E sad kako sam ovo napisao nije ni meni jasno sta hocu da pitam...u sustini me interesuje koliko je realan nedostatak visih ISO vrednosti na FZ30 koje ne idu preko 400? Na 9500 ide i do 1600 ali na fotografijama ima mnogo suma....Nikako covek da bude pametan kod ovih stvari....jako mi se svidja sto su slike na panasoniku very crisp, ali imaju suma all over the place, za razliku of 9500 gde su nekako za moj ukus smudged, ali bez suma....Jel to stvar optike???
 
Stvar je u procesiranju slika (kao i u senzoru). S9500 vise ne procesira toliko slike kao sto su to radili 5600 i 7000 recimo. Samim tim izgledaju, ali samo izgledaju, mekse. Ima odlicnu rezoluciju pa samim tim laganim ostrenjem se izvlaci maximum detalja i dobar senzor koji se odlicno bori sa sumom.
Stabilizacija slike je dobra za slikanje nekih nepokretnih predmeta i staticnih scena i za telefoto, ali za pokretne scene uvek je prednost u boljoj osetljivosti aparata (veci kvalitet slika i manje suma na visim ISO vrednostima) nego stabilizacija.

Treba praviti kompromis.
 
Poslednja izmena:
Ne bih baš bio siguran čiji senzor ima manje šuma, R1 ili 300D.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/300d/samples2/IMG_0150_iso1600.JPG

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/sony_r1/samples/DSC00558.JPG

Rekao bih da se kolju, možda čak u blagu korist R1, pri čemu ovaj poslednji ima gotovo dvostruku rezoluciju fotografije, pa kad bi se resizovala fotka na rezoluciju 300D, tj za čitavih 40%, bojim se da bi razlika u kvalitetu snimka bila u tom slučaju poprilično u korist R1.

Mislim da na 300D strani ostaje samo prednost gledanja kroz objektiv (po mom skromnom mišljenju velika stvar, najveću kilometražu sa fotkanjem imam sa starim Canon SLR A-1), i mogućnost stavljanja kit objektiva. U nekim situacijama to sve može da bude i mana. dSLR je verovatno brži, ali o tome ne mogu ništa da kažem, nisam probao ni jedan.

Čini se da je R1 u stanju da zameni više nego solidan dSLR, čak bih bio toliko slobodan da kažem da se za 700€ dobija strahovit paket. Nisam siguran da 300D paket vredi 200-300€ više, odnosno opravdan je samo onima koji su u startu sigurni da im fabrički objektiv na R1 neće vršiti posao.

Da imam 1000€ u džepu za aparat, baš bih bio na mukama, ali blago prednjačim ka R1, baš zato što je klasa za sebe i ima stvarno mnoooooogo dobre fotke. Mislim da je izmišljen za pejsaže i fotke sa stalka, a vrlo lepo će se snaći sa ovakvim ISO1600 i 10 megapiksela. ;)
 
Ja bih tebi, DeepBlue, kad si vec suzio izbor, savetovao da sad u obzir uzmes i osecaj u rukama dok drzis aparat. Meni se S9500 i FZ30 tu razlikuju toliko da to ne bi trebalo zanemarivati.
 
Aleksandar je napisao(la):
@driver: Sada pricas o fokusiranju, za koje znamo da je mnogo brze kod DSLR aparata (brze, ali ne i preciznije). Medjutim, diskutovao sam iskljucivo o kvalitetu fotografija, jer si ti izjavio sledece:

Pa pricham o fokusiranju jer to je deo fotkanja, deo aparata, jer mislim da smo se slozili da je kvalitet fotografija na R1 u rangu sa dSLR+prosechan objektiv, ako ne gledamo shum.

nidza je napisao(la):
Ne bih baš bio siguran čiji senzor ima manje šuma, R1 ili 300D.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/300d/samples2/IMG_0150_iso1600.JPG

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/sony_r1/samples/DSC00558.JPG

Rekao bih da se kolju, možda čak u blagu korist R1, pri čemu ovaj poslednji ima gotovo dvostruku rezoluciju fotografije, pa kad bi se resizovala fotka na rezoluciju 300D, tj za čitavih 40%, bojim se da bi razlika u kvalitetu snimka bila u tom slučaju poprilično u korist R1.

nidzo, na ovim fotkama R1 ima i vishe shuma i ima nezgodniji shum i ima manje detalja, znachi upotrebljen je jachi NR ili loshiji NR. Canonov Cmos iz 300D je drugi po redu najbolji APS-C sensor (prvi je onaj iz 30D/20D), i kao shto je Aleksandar rekao, shum sa R1 je negde izmedju novih entry level olympusa i D70.

Shto se tiche najmanje iso vrednosti, tek je tu Canon shampion.
 
minketa je napisao(la):
Ja bih tebi, DeepBlue, kad si vec suzio izbor, savetovao da sad u obzir uzmes i osecaj u rukama dok drzis aparat. Meni se S9500 i FZ30 tu razlikuju toliko da to ne bi trebalo zanemarivati.


Da....u pravu si...to je i meni palo na pamet da ih uzmem malo u ruku cim budem imao priliku....moracu otici do radnje cim se nadjem u BG pa da to pogledam malo....
 
Sjetim se odmah moje muke oko kupovine i dileme oko ova 2 aparata.
Odlucio je odlican objektiv,brz autofocus,IS,ostre slike(a shum se uglavnom lako otklanja sa noiseware-om i sl.) i to sto ne volim fuji:)
Inace, u Brckom sam pa ako naletis nekad mozes probati FZ30.
 
Poslednja izmena:
driver je napisao(la):
jer mislim da smo se slozili da je kvalitet fotografija na R1 u rangu sa dSLR+prosechan objektiv, ako ne gledamo shum.

.... Canonov Cmos iz 300D je drugi po redu najbolji APS-C sensor (prvi je onaj iz 30D/20D), i kao shto je Aleksandar rekao, shum sa R1 je negde izmedju novih entry level olympusa i D70.

Shto se tiche najmanje iso vrednosti, tek je tu Canon shampion.

prvo i prvo, ako uzmemo jeftiniji dSLR i skuplji objektiv tek onda dobijamo ekvivalent R1. noise ne racunam.

dalje, ta tvoja zaslepljenost Canon CMOS senzorima ima gresku, prvi je 5D pa tek onda ostali.

sto se tice najmanje ISO vrednosti, Canon se ukakio u ćega posto je Sony lupio sakom o sto :D
 
Poslednji OT od mene (jer je tema nesto drugo): Imao sam 10 meseci Canon 10D (znaci senzor kao u 300D) i nisam uopste impresioniran njime naspram Kodakovog senzora kod E-1 i Sony-jevog u KM 5D. Nisam, doduse, mnogo koristio RAW sa ovih aparata, pa da poredim senzore direktno, vec pretezno gledam kroz JPG rezultate. Ali, definitvno, ne postoji bas nikakva magija kod tog konkretnog Canonovog CMOS-a, niti se nesto izdvaja.

Konacan povratak na temu:
Dat je vrlo lep savet za originalnog postera - obavezno probaj aparat i JAKO vrednuj subjektivan utisak.
 
majka je napisao(la):
prvo i prvo, ako uzmemo jeftiniji dSLR i skuplji objektiv tek onda dobijamo ekvivalent R1. noise ne racunam.

Sad mi objasni kako je to moguce za ~700€, osim ako sony ne radi sa 500€ gubitkom ?

dalje, ta tvoja zaslepljenost Canon CMOS senzorima ima gresku, prvi je 5D pa tek onda ostali.

Ja sam prichao o APS-C, gde je onaj iz 20D/30D/XT najbolji.

sto se tice najmanje ISO vrednosti, Canon se ukakio u ćega posto je Sony lupio sakom o sto :D

Hehe, znash da ja poshtujem sony, ali mislim da Canonu niko nishta ne moze, ne zbog kvaliteta, vec zbog onoga shto je Playstation medju konzolama - user base.
 
za prvo pitanje svrati kod Reichmann-a i baci pogled sta o R1 kaze profi koga zabole da nekog reklamira.

i, kakve sad veze ima ISO vrednost sa userbase? :)
 
Aleksandar je napisao(la):
Poslednji OT od mene (jer je tema nesto drugo): Imao sam 10 meseci Canon 10D (znaci senzor kao u 300D) i nisam uopste impresioniran njime naspram Kodakovog senzora kod E-1 i Sony-jevog u KM 5D. Nisam, doduse, mnogo koristio RAW sa ovih aparata, pa da poredim senzore direktno, vec pretezno gledam kroz JPG rezultate. Ali, definitvno, ne postoji bas nikakva magija kod tog konkretnog Canonovog CMOS-a, niti se nesto izdvaja.

Ja kad sam dao nekoliko primera Canon 30D vs Nikon D200 gde sam pokazao da Nikon itekako moze da parira Canonovom senzoru na ISO1600 i 3200 (tj. da moze cak i da ima manje suma od Canona), odmah sam bio :smash:

Tako da... ne vredi...:wall:


Inace, za Sony DSC-R1, stvarno procitajte sta strucnjak kaze:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony-r1.shtml
 
Ma ja mislim da i D70 ima bolji senzor od 30D, a D200 ima bolji senzor od 1Ds MKII, a Sony ce sve da razbije :)

A to shto struchnjak kaze, je subjektivno mishljenje, isto kao i moje, jer on najvishe voli da slika mrtvake, a ja iz ugla gde mi chesto treba najbrzi moguci aparat, mogu da kazem da je R1 shit i da se moze porediti samo sa olympusima :D
 
Poslednja izmena:
ja mislim da u zavisnosti od trenutka menjas ono o cemu pricamo :)

kad ti odgovara pricas o brzini, a kad ti odgovara o kvalitetu. pa obrnuto i sve tako :D

R1 po brzini jeste shit ali po kvalitetu brise pod visestruko skupljih dSLR kombinacija.


a i stvarno si skroman kad se poredis sa doticnim likom...;)
 
Poslednja izmena:
Onda ja pogreshno tumachim sve to.

Ako R1 ima senzor iste velichine kao XT, da li je logichno da je za isti kvalitet na oba aparata, potreban objektiv istog kvaliteta ? Poshto je objektiv slichnog raspona vishe klase ? Kako se to uklapa u cenu R1 ?

Ako ne-dSLR aparati imaju neshto shto od istog objektiva izvlachi bolji kvalitet, voleo bih da znam shta je to.
 
Da se ja drzim onoga sto mene vise zanima od R1vsDSLR....

Malo sam jos istrazivao po netu, pregledao sample fotke od oba aparata, S9500 i FZ30, i nekako sam dosao do zakljucka da mi toliko bas i ne smeta taj "noise" problem koji ima FZ30...ipak on ima, po mome sudu, prilicno bolje staklo od fudzike, ima OIS sto je vrlo korisno (u vecini review-a je to ocenjeno kao bolja varijanta od high ISO varijante koju promovise fuji, samo zbog nivoa suma koji se javlja i kod fuji-ja na 800 i 1600), dalje, cini mi se da su ipak fotke koje pravi FZ30 znatno ostrije nego kod S9500...mozda ce neki reci da se to samo cini tako i da S9500 daje vece sanse za PP, ali ja to jednostavno ne volim, a iskreno ni ne znam da radim. Mislim da je bolja opcija uzeti aparat sa boljim staklom i duzim zumom i pomiriti se sa za trunku vecim sumom na ISO 80 nego da se nosim sa smudged fotografijama kakve se meni cine na S9500. Mislim da je to to....jos samo da se odlucim da pljunem toliku lovu na to cudo i da zavrsim posao....
 
DeepBlue, vecina toga shto govorish je tachno, ali neke stvari tumachish pogreshno. Fujijeve fotke su "mutnije" jer je primenjena slabija obrada (na nizem ISO), a josh jedna prednost fujija koja nije pomenuta ovde je veci dinamichki opseg shto uopshte nije mala stvar.

FZ30 vs S9500 je mnogo teshka odluka, i ja sada da treba da se odluchim, ne bih znao koji bi odabrao.
 
@driver:
Da, pogresno tumacis. Sam si lepo objasnio zasto je R1 TAKO dobar dil. Samo spoji 2 i 2.
R1 ima senzor slicne velicine (1.7x krop faktor). Zeiss objektiv za Alfu istog raspona (24-120), blende 3.5-4.5 (naspram 2.8-4.8) najavljuju za 700$. Realno, da kazemo nek bude i 600$ u prodaji. R1 objektiv je svetliji, plus ima specijalnu konstrukciju, blizu senzoru. Dodaj na to ceo aparat, sa senzorom visoke rezolucije i pokretnim displejem.
A sve se prodaje za 900$ danas.

@DeepBlue:
Mora da ti bude jasno da odaberes li bilo koji od ova dva - NISI pogresio.
Ako hoces mene da slusas, ostavi se poredjenja slika. Te razlike sto pominjes neces videti na slikama 20x30cm formata. A za vise je bitnija tvoja PP obrada u svakom slucaju.
Skoncentrisi se na ergonomiju. Pre svega - opseg objektiva, 28-300 vs 35-420. Zatim na komande, rukovanje, itd.
 
driver je napisao(la):
DeepBlue, vecina toga shto govorish je tachno, ali neke stvari tumachish pogreshno. Fujijeve fotke su "mutnije" jer je primenjena slabija obrada (na nizem ISO), a josh jedna prednost fujija koja nije pomenuta ovde je veci dinamichki opseg shto uopshte nije mala stvar.

FZ30 vs S9500 je mnogo teshka odluka, i ja sada da treba da se odluchim, ne bih znao koji bi odabrao.


Pa ajde bre odluci se i meni da je lakse :d :d


Da, znam za vecu prednost fujija u tom slucaju...medjutim, mislim da mi je draze ipak da ono sto uhvatim u 35-420 bude ostrije bez mojih intervencija...nego da moram sve da doterujem, a da sve stane u 28-300, da primenjujem onaj unsharp mask i tako te stvari...islo bi mi to na zivce....


@Aleksandar
Mislim da ce na kraju sve i da se svede na to kako ce oba da mi izgledaju u ruci...kakav je osecaj i to...bum videli vec :)
 
Ako možeš da podneseš šum i nedostatak 28 mm (a to nije lako), FZ 30 jede Fuji-ja za užinu.

Sveukupno, ostaje konstatacija da je izbor težak
 
DeepBlue je napisao(la):
medjutim, mislim da mi je draze ipak da ono sto uhvatim u 35-420 bude ostrije bez mojih intervencija...nego da moram sve da doterujem, a da sve stane u 28-300, da primenjujem onaj unsharp mask i tako te stvari...islo bi mi to na zivce....

Jel ovo prichash iz iskustva ili mislish da bi ti to toliko smetalo ? :) Bilo bi dobro da pogledash negde kako izgleda 28 vs 35mm, i kako izgleda fujijev shum na iso400 shto je iso vrednost sa kojom cesh 90% mrachnih situacija da pokrijesh, ili onih na max zumu po oblachnom danu i nekom sportu.

A shto se tiche obrade fotografija, kada vec kupujesh aparat za preko 500e, shvatio sam da hocesh ozbiljnije da se bavish fotografijom, i u tom sluchaju obrada ne da ce ti predstavljati problem, vec uzitak kada na kraju dobijesh dobar rezultat. I nemoj da mislish da necesh da obradjujesh i one sa FZ30, kada budesh provalio da moze i od dobrog da bude josh bolje :)

@Aleksandar
Mislim da ce na kraju sve i da se svede na to kako ce oba da mi izgledaju u ruci...kakav je osecaj i to...bum videli vec :)

Shto se toga tiche, fuji je bolji.
 
Poslednja izmena:
@driver

:) :) :)
Donekle pricam iz iskustva...posto sam vec nesto probavao sa slikama koje su izlazile iz mog minijaturnog P1 Nikona...tek kad sam ga bio uzeo neopisivo me nerviralo sto su slike nekako "isprane" u nedostatku boljeg izraza...pa sam onda video da to moze bolje da izgleda kada primenim autoexposure u ACDSee, medjutim, onda vidim da mi se zelena nijansa koja se dobije nakon tog efekta nikako ne dopada i da je ona koju je aparat napravio meni lepsa...pa sam prestao da radim autoexposure. Onda sam posle nekog vremena ovde procitao Abdeejev savet nekome da proba sa unsharp mask u Photoshopu, sad se ne secam tacno podesavanja, cini mi se da je bilo 400 - 0.3 - 1....ili tako nesto...bas sam sad lupio iz malog mozda...i onda vidim da to sasvim lepo popravi ostrinu, ali mi u isto vreme doda i suma na fotografiju pa onda odustanem i od toga, tako da sad pokusavam da nadjem aparat koji ima sasvim zadovoljavajucu startnu ostrinu za moj ukus (a FZ30 je u svakom slucaju tu bolji od S9500) a da pritom ima podnosljivi nivo suma jer je to valjda direktan rezultat vece ostrine...

Sto se tice tih nocnih snimaka...pokusavajuci razne fore sa istim tim P1, koji usput, barem se meni tako cini, i nema neki veliki nivo suma na ISO400, video sam da to nije nacin na koji bih ja voleo da izvodim nocne snimke....evo i zasto...kao prvo ako bih slikao ljude, lica, osobe, ne verujem da bi to bio neko u pokretu...iskreno nisam jos bio u situaciji da mi zatreba kraca ekspozicija nocu...mozda se i varam...ali ako se radi o panorami, prirodi, pejzazu, bilo cemu, a da je noc u pitanju, uvek volim da pustim ekspoziciju da radi svoj posao, a da ISO ostane na malim vrednostima...takav mi je ukus...sta da se radi, a i ruke mi nisu bas nesto "nemirne" :) uspevao sam vise puta da nadjem poziciju i budem miran i na 1/15 pa i duze od toga....e sad jedino ostaje problem ako se nadjem na nekoj utakmici ili tako negde gde FZ30 nema toliko brzu ekspoziciju kao Fuji pa ne mogu da dovoljno zamrznem pokret...ali boze moj....ne moze i jare i pare :)

Ma videcu jos...otkud znam...nisam ih cestito ni pogledao....ima vremena....

Citam malopre stare neke postove na istu temu...i vidim da ga je (S9500) Nebojsa prilicno popljuvao ne tako davno, a u testu i nema tako velike kriticnosti u njegovim recima :) Jel se to promenilo misljenje u medjuvremenu??? :)
 
Jedno je kada iznosim svoje lično subjektivno mišljenje, a drugo je kada testiram i trudim se da budem maksimalno objektivan, a to je mnogo teže nego što izgleda.

Kada sam ih testirao i jedan i drugi su pokazali neke osobine, i dobre i loše, za koje se nije moglo znati pre.

Svaki aparat ima svoje prednosti i mane, samo je pitanje ličnih prioriteta koje od njih ćeš odlučiti da prihvatiš, i to ti opredeljuje izbor modela.
 
deepblue pa sto koristis ACDSee? imas na cd-u uz p1 sto si dobio njegov view tj editor za sredjivanje fotki koji odlicno radi. neznam dal si uspeo da se snadjes al evo ako nisi-udjes u nikon view pa tamo gde su ti slike koje zelis da obradis pa na sliku desni klik i stisnes edit i kad otvori fotku onda imas gore novi tab s opcijama i tu odes na view i ukljucis show tool palette 1 i dobices s desne strane novi prozor sa svim opcijama za sredjivanje slike
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Jedno je kada iznosim svoje lično subjektivno mišljenje, a drugo je kada testiram i trudim se da budem maksimalno objektivan, a to je mnogo teže nego što izgleda.

Kada sam ih testirao i jedan i drugi su pokazali neke osobine, i dobre i loše, za koje se nije moglo znati pre.

Svaki aparat ima svoje prednosti i mane, samo je pitanje ličnih prioriteta koje od njih ćeš odlučiti da prihvatiš, i to ti opredeljuje izbor modela.


Da....razumem te potpuno...uvek se na kraju svodi na to ko je spreman na kakav kompromis kojeg jednostavno mora biti zato sto savrsene sprave nema...
 
defragmenter je napisao(la):
deepblue pa sto koristis ACDSee? imas na cd-u uz p1 sto si dobio njegov view tj editor za sredjivanje fotki koji odlicno radi. neznam dal si uspeo da se snadjes al evo ako nisi-udjes u nikon view pa tamo gde su ti slike koje zelis da obradis pa na sliku desni klik i stisnes edit i kad otvori fotku onda imas gore novi tab s opcijama i tu odes na view i ukljucis show tool palette 1 i dobices s desne strane novi prozor sa svim opcijama za sredjivanje slike


Pravo da ti kazem nisam taj program otvorio niti jedan jedini put otkako sam uzeo aparat....pogledacu bas sta je to...mada moc navike je cudo...ja se vec jako dugo druzim sa ACDSee a photoshopa se malo i plasim....nekako je preobima...imam i bibliju u PDF-u za njega, ali jednostavno ne mogu da se suocavam sa tolikom kolicinom podataka....voleo bih da to sve znam...ali klonem svaki put kad vidim koliko toga ima :d
 
Nazad
Vrh Dno