Pa izmedju ostalog jeste i na tvoj odgovor. Pazi, istina je da postoji zastita od nestanka jedne faze, ali to se ne stavlja na sve motore i nikako se ne moze reci da je sklopka generalno sluzi za to. Sa druge strane, istina je da ce u principu ukoliko dodje do nestanka jedne, faze struje u preostale dve biti povecane sto ce verovatno posle nekog vremena naterati motornu zastitnu sklopku da odreaguje, ali to ne mora uvek da se desi i kao sto rekoh ne moze se reci da je to uoga sklopke, kao sto i sam rece, postoji vise vrsta sklopki.
I stvarno mi nije jasno zasto vam je tako tesko da poverujete da motor od 1.5KW moze ko od sale da povuce 30 ampera u startu. Motor uvek startuje iz takozvanog kratkog spoja, e sad provalite zasto se tako zove.
A sto se automatskih osiguraca tice, i oni takodje imaju vremenski zavisnu karakteristiku odnosno kombinovanu karakteristiku, tacnije on se sastoji iz dva dela, bimetalnog dela cija brzina reagovanja zavisi od struje koja protice krosz njega i elektromagnetnog dela koji okida trenutno ukoliko struja predje neku odredjenu vrednost, recimo 10 puta je veca od nominalne.
Postoji i sklopka koja sluzi za smanjenje polazne struje kod trofaznih motora tako sto motor najpre startuje povezan u zvezdu a zatim se prebacuje u trougao, medjutim ovaj vid smanjenja polazne struje je moguc samo u odredjenim situacijama i naravno samo kod trofaznih motora. Svakako postoji jos nacina za pokretanje motora sa smanjenom strujom starta, ali je to vec neka potpuno druga prica.
Edit:
Ostadoh vam duzan jos jednu stvar.
Razlika izmedju sklopke i prekidaca je u tome sto sklopka sluzi za uspostavljanje i prekidanje nominalnih, to jest radnih struja dok prekidac moze bez ostecenja da prekida i struje kratkog spoja. Drugim recima receno, prekidac za razliku od sklopke ima i komoru za gasenje luka i znatno su skuplji. Istina u poslednje vreme se pojavljuju sklopke za koje proizvodjaci tvrde da mogu jednom, ili cak vise puta da prekinu i struju kratkog spoja. Bambiji ostaju meni
