Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

I u firmi gde sam radio, medicinske aparate koji su bili demo primerci, smo morali da prodajemo kao ganc nove, tj. ne daj Bože da kažeš kupcu da je aparat korišćen, momentalni otkaz sledi.
Sačuvaš kutiju, obrišeš aparat da ne bude musav, kažeš kupcu da si ga samo otpakovao da bi bio proveren (što se inače radi i trebalo bi da se radi) i prodaš ga po full ceni kao da je nov. Poručiš drugi i tako vrtiš u krug.
 
A da li može nešto kod nas da se kupi "novo" a da je baš novo ;)
 
@zakonska pbaveza, ne mora da se spušta cena korišćenoj robi, ali propust da obaveste kupca da je roba korišćena je bar nepoštena i obmanjujuća poslovna praksa, što jeste regulisano zakonom. Navodi kupca da donese ekonomsku odluku koju možda ne bi doneo.
 
Pre godinu ipo dana sam kupovao TV i u prodavnici su me gledali bledo sto insistiram na novom (neotpakovanom) tv-u, a ne izlozenom.
Nisam mogao da se ubedim s njima da TV koji izlozen radi 12 sati dnevno mesecima nije vise nov, i osim ako ne daju dobar popust, nisam zainteresovan za kupovinu.

Cak mi je prodavac rekao kako dosta ljudi zapravo insistira da dobije te izlozene modele (u sta na neki nacin i verujem).

Kupio sam na kraju u drugoj prodavnici isti taj TV, samo neotpakovan.
 
A možda i zato što nije DOA, pa da izbegnu zajebavanciju.
 
Пре неки дан сам узимао нови Вокс тв у Г***. Нисам хтео преко нета, већ да га тамо отворе и укључе, није ми проблем да потпишем онај папир да нема физичких оштећења. Извукли нов (ваљда) из магацина, отворили, укључили, екран цео и без видљивих недостатака, потписао да је такав, у кола и вози. Изложене телевизоре не бих куповао, за осталу технику ми је углавном ок ако је била само за разгледање уз адекватан попуст наравно.
 
Vec smo ranije pricali o ovome.
Izlozena roba jeste nova, podrazumeva se da TV nije bio ukljucen.
Koriscena roba je polovna, demo proizvodi su takodje polovna roba.

Domaci trgovci su slabi, retko dobijaju demo modele od dobavljaca i moraju da se snalaze rukama i nogama da bi imali sta da izloze i prezentuju.
Niko nece otpakovano a svi hoce da vide sta kupuju...

Kupovao sam raznu izlozenu tehniku, ili novu robu bez fabrickog pakovanja uvek uz neki dogovoreni popust,
ako nema popusta jednostavno idem dalje.

Cak sam uvek raspolozen da kupim i novu robu bez garancije ako je kompenzovano cenom.
 
Nema razloga kupovati otvorene kutije,izložbene itd,i samim tim razmišljati šta,gde,kako...
Naručiš u radnji,sačekaš da donesu iz magacina,otvore kutiju ispred tebe,povežu da vidiš ispravnost i u gepek.
Sad to kod većih gabarita ne pije vodu,gde ti oni doteravaju na kucnu adresu.
A ovo "izložbena roba se prodaje kao novo po zakonu " prvi put čujem.Nisam znao da se tako klasifikuje ta roba,već polovna/outlet,ili umanjenom cenom.
 
Mislis da ce prodavac da smanjuje cenu onoga sto je vraceno iz razloga ne svidja mi se preko online porudzbina? Zato kazem kad se bude uvelo 5% na povrat robe u 14 dana svi ti uredjaji ce dobiti 5% dole, jer su korisceni.
 
Nisam ja pravio zakon,a evidentno da ta roba nakon povratka nije nova.
Napomeni kupcu da je to vracena roba i kupili bi znaš kad..
Na kraju krajeva ne bojim se za trgovce kod nas,više oni obmanjuju neinformisane kupce kojih je 99% nego 1 % forumaša ili drugih upoznatih u materiju.
Čudesa prodaju,čudesa,kao novo.
 
Inace cisto da se zna za kola svaki novi auto ima od 1000-3000 km gde je vozeno po Srbiji kao test voznja i vraceno na 0km. Tako da kola iz salona nisu nova.
Poneki da ali baš svaki nešto mi ne pije vodu pošto da bi ti taj auto vozio moraš da ga registruješ, da dobije tablice, saobraćajnu itd. pa kada ga kupuješ moraju da se odjavljuju tablice, pravi se kupoprodajni ugovor, plaća prenos apsolutnih prava.
Na stranu to što auto sa 3k km mora imati neki trag korišćenja, ne može se sve srediti da se ništa ne poznaje.
 
Od 1 do 3 hiljade, znam da je jedan imao cak 2800 jer su uocili neki problem sa motorom ili nesto oko toga, pa se morao istestirati, ali prosek je 1000. Da nisam video svojim ocima i vozio se u kolima ne bih verovao. Kako idu tablice, registracije i ostalo, nije me zanimalo.
 
Пре неки дан сам узимао нови Вокс тв у Г***. Нисам хтео преко нета, већ да га тамо отворе и укључе, није ми проблем да потпишем онај папир да нема физичких оштећења. Извукли нов (ваљда) из магацина, отворили, укључили, екран цео и без видљивих недостатака, потписао да је такав, у кола и вози. Изложене телевизоре не бих куповао, за осталу технику ми је углавном ок ако је била само за разгледање уз адекватан попуст наравно.
Nije mi jasno zašto ljudi pristaju da potpišu papir da nema fizičkih oštećenja.
Ako nas već varaju sa nepriznavanjem reklamacija, ne treba dozvoliti i ovo ponižavanje.
Ako neće da ti prodaju bez potpisa, samo pozoves inspekciju i rešis problem.
Po Zakonu ne smeju da te uslovljavaju tim potpisom.
 
U njihovim si prostorijama, to su njihovi uslovi, tebe niko ne tera da kupis kod njih TV. Zbog raznih ljudi je pocelo da se radi to. Kao i da se otvara TV pre slanja kurirskom sluzbom, jer sluzba nece da nadoknadi stetu, jer kao nisu oni razbili TV.
 
Ako super moderator izjavi tako, neka onda bude tako, neću ulaziti u raspravu. 😄
Moderator ili ne, tvoje je hoćeš kupiti kod njih ili nećeš. Fala Bogu ima prodavnica ostalih gde možda to ne traže, pa se tamo kupi. Ili je G jedina prodavnica u Srbiji?
 
Nije ,ima jedna bolja😉
 
Za vraćanje robe bez valjanog razloga (ne sviđa mi se boja, ne odgovara mi veličina i slično) - da, treba ali ako se vraća iz nekog drugog, objektivnog razloga tipa problem sa ekranom o kom trenutno pričaju za S24U ne bi trebalo jer je očito da uređaj iako nije ispravan nije ni 100% onakav kakav bi trebao da bude.
 
Ja ne mešam, ja samo govorim o situaciji gde će prodavac (ne)namerno pomešati te dve stvari pošto pojavu graina mogu karakterisati kao vraćanje iz hira a ne zbog defekta a činjenica je da ekran sa tako nečim može da se posmatra kao defektan iako to ne utiče na njegovu funkcionalnost ili utiče u nekoj manjoj meri.
 
Moderator ili ne, tvoje je hoćeš kupiti kod njih ili nećeš. Fala Bogu ima prodavnica ostalih gde možda to ne traže, pa se tamo kupi. Ili je G jedina prodavnica u Srbiji?
Kao što sam napisao, nije stvar u tome da li si ti moderator ili ne, kao i to da li će neko da izabere da kod njih kupuje ili ne, već u tome da su ta njihova nazovi pravila čist bezobrazluk i protivzakonito maltretiranje kupaca, za šta treba da dobiju po nosu i da im više ne padne na pamet da tako nešto rade.
Ako već živimo u državi u kojoj pravni sistem funkcioniše selektivno i to svi znamo, ne moramo stvari dodatno da relativizujemo sa “pa šta”, kupi na drugom mestu, a ovo da ostane bez kritike.
 
Mislis da ce prodavac da smanjuje cenu onoga sto je vraceno iz razloga ne svidja mi se preko online porudzbina? Zato kazem kad se bude uvelo 5% na povrat robe u 14 dana svi ti uredjaji ce dobiti 5% dole, jer su korisceni.
Možda boilje da uvedu 98.3 % za povrat robe i siguran sam da će uređaji onda biti još skuplji jer eto neko je bio bezobrazan pa vratio robu pa se jadan trgovac stresirao
 
Mislis da ce prodavac da smanjuje cenu onoga sto je vraceno iz razloga ne svidja mi se preko online porudzbina? Zato kazem kad se bude uvelo 5% na povrat robe u 14 dana svi ti uredjaji ce dobiti 5% dole, jer su korisceni.
Ajde onako iskreno, ali baš iskreno odgovori da li stvarno misliš da će trgovci vraćenu robu (ako se uvede 5% umanjenje), zaista prodavati kako korišćenu sa 5% popusta u odnosu na regularnu cenu?

A za ovo drugo neću ulaziti u raspravu, ali ću samo napomenuti da kad sam kupovao u "Bakarinoj" (@bakara) prodavnici nije mi traženo ništa da potpišem (doduše nije bio tv, već manji i jeftiniji predmet, pa je možda i do toga 😄 )
 
Ovo je klasično trgovci vs. kupci "nerazumevanje".
Svako brani neku svoju "interesnu teritoriju", a suština je u tome što ova kvazi država ne radi svoj posao, pa je svako prepušten sebi i nema jasnih pravila, već se svako "snalazi" onako kako misli da mu je pametno.
 
Ajde onako iskreno, ali baš iskreno odgovori da li stvarno misliš da će trgovci vraćenu robu (ako se uvede 5% umanjenje), zaista prodavati kako korišćenu sa 5% popusta u odnosu na regularnu cenu?
Naravno da hoće jer će to povećati prodaju.

imate već takve primere na dosta mesta, ta se roba pre proda nego redovna.
 
Kod nas u outlet ide felericna roba i servisirana, a ne nova samo otpakovana i možda probana.

Inače, slažem se da bi trebalo uvesti 5% za povrat, ali to ne odgovara velikima koji imaju i veliki uticaj tamo gde se to odlučuje itd. da ne idem u detalje, zna se na šta se odnosi.
 
Nazad
Vrh Dno