galisnik
Slavan
- Učlanjen(a)
- 15.02.2006
- Poruke
- 101
- Poena
- 330
Uzeo sam novu konfiguraciju pred Novu godinu sa sledećim komponentama:
AMD Ryzen 9 7900X
Asrock B650 PRO RS (ATX)
Kingston Furry Beast DDR5 2x16GB 6000MHz (kit) (na spisku je podržanih za ploču)
Kingston M2 SSD KC3000 1TB (na spisku je podržanih za ploču)
Arctic Liquid Freezer II 360 vodeno hlađenje
Seasonic B12-BC 700W napajanje
Imam i 3 hard diska koji su normalno radili na prethodnoj konfiguraciji, a koristim integrisanu grafičku u procesoru. Od samog starta sam imao problem sa BSOD ekranom, na licenciranom Windows 11 Pro, a ti krahovi su se dešavali totalno nasumično, pri najobičnijim radnjama, ili kad se na mašini ništa ne radi (npr. odem u WC, vratim se i zateknem plavi ekran). Na mašini je sve od softvera licencirano, u pitanju je računar za posao, nikakve igrice ne igram niti je namijenjena za to. Svakodnevno imam neke procese koje po pola sata-sat (nekad i duže) koristim a koji max. opterećuju svih 12 jezgara i nikad se krah nije desio u takvim situacjama. Isprobao sam test memorije od Windowsa koji je prošao, nekoliko stres testova po sat-dva, kopiranje vrlo velikih fajlova sa diska na disk i uvijek bi sve prošlo. Isprobao sam nekoliko podešavanja u BIOS-u (imam instaliranu zadnju ne-beta verziju firmvera 2.02), najbolje se pokazalo kad sam RAM držao na 4800 MHz i 1.1V + overclock za po +10mV za svako jezgro, tad je 10 dana radila mašina stabilno bez krahova, a onda opet iz čista mira počela da krahira (iako ništa nisam mijenjao, čak ni neki novi softver nisam instalirao). Sad više nemam dilemu da je neka komponenta neispravna, ali je teško procijeniti koja. Može biti memorija, može biti ploča, možda i procesor, nije lako ustanoviti. Ako imate neku ideju šta bi se još moglo provjeriti, biću vam zahvalan, a za Novosađane imam pitanje da li znaju neki pouzdan servis računara koji bi bio sposoban da ustanovi koja komponenta pravi probleme. Moram tražiti servis jer su sve komponente kupljene na KP, inače bih naravno reklamirao kod radnje. Osoba od koje sam kupio komponente, i koji mi je sklopio računar će naravno prihvatiti zamjenu komponente, ali se mora znati koja je u pitanju.
Hvala svima unapred na odgovorima.
AMD Ryzen 9 7900X
Asrock B650 PRO RS (ATX)
Kingston Furry Beast DDR5 2x16GB 6000MHz (kit) (na spisku je podržanih za ploču)
Kingston M2 SSD KC3000 1TB (na spisku je podržanih za ploču)
Arctic Liquid Freezer II 360 vodeno hlađenje
Seasonic B12-BC 700W napajanje
Imam i 3 hard diska koji su normalno radili na prethodnoj konfiguraciji, a koristim integrisanu grafičku u procesoru. Od samog starta sam imao problem sa BSOD ekranom, na licenciranom Windows 11 Pro, a ti krahovi su se dešavali totalno nasumično, pri najobičnijim radnjama, ili kad se na mašini ništa ne radi (npr. odem u WC, vratim se i zateknem plavi ekran). Na mašini je sve od softvera licencirano, u pitanju je računar za posao, nikakve igrice ne igram niti je namijenjena za to. Svakodnevno imam neke procese koje po pola sata-sat (nekad i duže) koristim a koji max. opterećuju svih 12 jezgara i nikad se krah nije desio u takvim situacjama. Isprobao sam test memorije od Windowsa koji je prošao, nekoliko stres testova po sat-dva, kopiranje vrlo velikih fajlova sa diska na disk i uvijek bi sve prošlo. Isprobao sam nekoliko podešavanja u BIOS-u (imam instaliranu zadnju ne-beta verziju firmvera 2.02), najbolje se pokazalo kad sam RAM držao na 4800 MHz i 1.1V + overclock za po +10mV za svako jezgro, tad je 10 dana radila mašina stabilno bez krahova, a onda opet iz čista mira počela da krahira (iako ništa nisam mijenjao, čak ni neki novi softver nisam instalirao). Sad više nemam dilemu da je neka komponenta neispravna, ali je teško procijeniti koja. Može biti memorija, može biti ploča, možda i procesor, nije lako ustanoviti. Ako imate neku ideju šta bi se još moglo provjeriti, biću vam zahvalan, a za Novosađane imam pitanje da li znaju neki pouzdan servis računara koji bi bio sposoban da ustanovi koja komponenta pravi probleme. Moram tražiti servis jer su sve komponente kupljene na KP, inače bih naravno reklamirao kod radnje. Osoba od koje sam kupio komponente, i koji mi je sklopio računar će naravno prihvatiti zamjenu komponente, ali se mora znati koja je u pitanju.
Hvala svima unapred na odgovorima.