Evo da i ja podelim informacije do kojih sam dosao tokom dana
Nazalost najmanje koristi je bilo od telefonskog poziva upucenog Korisnickom servisu
Za posiljke iz USA ( USPS) sam nasao sledece
Lx..US posiljke koje stizu u Srbiju imaju pracenje , ali to pracenje ne ide po standardnoj proceduri i vidljivo je samo kod USPS.
Na sajtu Poste Srbije nema pracenja , iz korisnickog servisa putem telefona ( po obicaju ) tvrde da za te posiljke ne postoji nikakva evidencija ,
ali evidencija postoji i Posta i USPS razmenjuju podatke po nekoj posebnoj proceduri i USPS ima i objavljuje podatke o kretanju posiljke.
Vidim da sam u vezi informacija vezanih za neregistrovane posiljke napravio neke greske i zbog toga se javno izvinjavam !!!
Pri dolasku , u lokalnim postama se evidentira samo broj prispelih neregistrovanih posiljki
( ali se iste ne evidentiraju po broju za pracenje i imenu i adresi primaoca )
Ono sto je najvaznije i gde sam napravio gresku je da i za neurucene neregistrovane posiljke postoji obaveza da se
primalac obavesti o prispecu posiljke !!!
Medjutim postoje razlike u postupanju
U malim sredinama i u gradskim reonima gde sluzbenici i postari "dobro poznaju teren" retko se desava da i kabaste posiljke koje postari nisu
u mogucnosti da smeste u sanducice ne uruce u roku od par dana jer uglavnom znaju gde ili kod koga mogu da ostave posiljku.
Ili jave / ostave poruku-izvestaj da se dodje po posiljku.
Posto sam i ja i ostali primaoci cije posiljke mogu da pratim iz takvih sredina , nikada nismo videli/dobili potvrdu o prispecu
neregistrovane posiljke.
U sredinama gde rade neiskusni ili se cesto menjaju postari , pa ako se desi da i sluzbenici koji vrse manipulaciju i evidentiraju protok posiljki
ne postuju proceduru je totalni haos.
I primaoci koji su u takvim sredinama cesto ne koriste mogucnosti ( prava ) koje im se nude
https://www.posta.rs/lat/stanovnist...srbija/usluge-po-zahtevu-i-sluzbenoj-duznosti
Takodje mnogi nece da prijavljuju nepravilnosti , pa oni sluzbenici koji ne obavljaju svoj posao kako treba prolaze nekaznjeni.
@ Marko299
Posiljke u medjunarodnom saobracaju koje nisu urucene treba da cekaju 15 / 30 dana , a ne 5 kako si napisao
Bahate i nemarne postare i sluzbenike treba redovno prijavljivati unutrasnjoj kontroli.
Ne treba im dozvoljavati da se nesavesno ponasaju.
Zar je u danasnje vreme tesko pozvati nekoga telefonom ili poslati poruku.
To je lakse i svrsishodnije uraditi nego voditi evidenciju i vrsiti povracaj posiljki.
https://www.posta.rs/cir/korisnicki-servis/najcesca-pitanja.aspx
https://www.posta.rs/cir/korisnicki-servis/reklamacije.aspx