Šta je novo?

Potreban program(er)

Che_Guevara je napisao(la):
S druge strane 80-tih je malo ETF ojacao programom i predmetom pa je i bilo teze ali sve od pocetka 90-tih pa do negde 97me je fakultet bio VEOMA VEOMA lak.
Sad su ga otezali iz chiste jurnjave za titulom koja ce katedra biti najopakija prema studentima.
Dugo si u inostranstvu tako da veropvatno ne znas te neke ludacke novine koje unose.
A drugo ima toliko bespatnih postdiplomskih studija u inostranstvu [kad pominjesh Siemens i on nudi te stvari:p] pa nek te oni usavrse u ono sto im treba, mada kako vidim u cetvrtoj i petoj na RTI-u nisu nimalo naivni seminarski radovi, domaci, pa i ispiti.
Ne znam kako sa drugima na fax-u ja se ne bunim, tesko je ali znam da ce biti lepo kad budes imao lepu osnovu za cetvrtu kada stvarno radis ql stvari i iz HW i iz SW.
Pa gresis sine, grdno se varas :)
Ne znam koliko imas godina, ali sumnjam da si studirao 80-tih ili pocetkom 90-tih, ali u svakom slucaju daleko od toga da je ETF bio VEOMA VEOMA lak (mozda laksi nego sada, ali nikako se ne moze reci lak). Slazem se da se iz godine u godinu katedre prosto takmice koja ce studentima vise da zagorca zivot, ali da je ETF ikad bio lak tu nisi u pravu.
Ako mi ne verujes...
S obzirom da ne znam na kojoj si godini i koliko si upucen da ti ne bih navodio neke primere sa starijih godina...
pogledaj rokove iz OET-a iz 80-tih godina i sve ce ti biti jasno :)
A onda to uporedi sa danasnjim (sad su laksi).
Druga bitna stvar: ETF od 93. nije nikakve promene plana i programa doziveo, ali bas nikakve, a i to 93. je bilo kozmeticke prirode ctp;
Masa jakih likova je ili umrla ili oterana sa fax-a ili su sami otisli.
Dosli su neki novi likovi puni sebe, a slabi sa znanjem = bruka i sramota.
Naucni rad je mislena imenica za ETF (o izdavanju knjiga, naucnih radova i ostalog necu ni da pricam). Kvalitet nastave, laboratorija i uopste uslova za studiranje je blago receno ocajan. Primera radi, u jednoj od najjacih laboratorija (elektronika) se koriste ruski unimeri koji su odavno za smece, a verovatno se i tvoj cale ucio na njima :D
Ma mogao bih 3 dana da pljujem...
Poenta je sledeca: mnogo izgubljenog vremena i zivaca, a malo stecenog prakticnog znanja...
RTI je tek prica za sebe.
Kakvi bre seminarski ?
Pa oni H od hardware-a nisu videli. Pogledaj na kakvim se masinama radi (pa pentium je pojam za te kante). SW je prica za sebe :)
Za jednu godinu nauciti Asembler, Pascal, Fortran, C i neki Pseudo jezik :)
Pa za jos jednu C++, Javu i opet Asembler.
pa onda malo osnova o bazama....
Mnogo svega po malo sto na kraju daje nista. Bolje je odmah u prvoj godini sesti i poceti sa ucenjem C++-a, pa za 5 biti programer, neko zavrsiti ETF, imati diplomu i ne znati nista (osim malo teorije, ali od teorije se ne zivi).
i kad covek zavrsi ETF, ne zna bre ni jedan obican JavaScript da napise, a kamoli neku ozbiljniju aplikaciju ctp;
Inace, programiranje pocinje pricom o algoritmima koji su davno zastareli i odbaceni.
 
evo i ja malo da se umesam sa pitanjem....

da li zna neko koji je od nashih faxeva stvarno priznat u svetu... pod ovim mislim na elektro faxeve u NS i u BG ?
 
Crni je napisao(la):
Druga bitna stvar: ETF od 93. nije nikakve promene plana i programa doziveo, ali bas nikakve, a i to 93. je bilo kozmeticke prirode ctp;
Masa jakih likova je ili umrla ili oterana sa fax-a ili su sami otisli.
Dosli su neki novi likovi puni sebe, a slabi sa znanjem = bruka i sramota.
Naucni rad je mislena imenica za ETF (o izdavanju knjiga, naucnih radova i ostalog necu ni da pricam). Kvalitet nastave, laboratorija i uopste uslova za studiranje je blago receno ocajan. Primera radi, u jednoj od najjacih laboratorija (elektronika) se koriste ruski unimeri koji su odavno za smece, a verovatno se i tvoj cale ucio na njima :D
Ma mogao bih 3 dana da pljujem...

u NS na elektrothenici smer racunari (ali samo na tom smeru ne i na cistoj elektrothenici) promenili su plan i program od prosle godine i sada je navodno u skladu sa nekim medjunarodnim normama... svaki ispit je jednosemestralan (samo sto su oni napravili jednosemestralne ispite na silu tj dvosemestralne koji su bili 2+2 nabili u jedan semestar sa 4+4) a vec se posle trece godine uze usmerava pa znaci da treoretski poslednje 2 godine radis sam cisto strucne stvari, i kada se pogleda spisak predmeta stvarno je ok tj mnogo je bolje nego pre... sve je to lepo i dobor ali sta mi vredi kada sam nacuo neku pricu da novosadski univerzitet vise nije priznat u svetu bas zbog toga sto se nije izdavalo dovoljno knjiga naucnih radova itd. ne znam da li je ovo istina?!
 
Ajd sad SW i HW na etf-u ti i inache treba da pokazu sta sv postoji i da te upute u osnove tih stvari a na tebi je da li ces i sta ces da uchis.
Ajd mi kazi da ti [bio si u MG-u] nisi znao pascal i C jos pre fax-a.
C++ i assemlber mogu da idu zajedno iz razloga sto je neka osnova osnove oba programska jezika radjeno na prethodnim predmetima [ar,pj,ort], pa i nije teshko.
Znam puno ljudi koji su u razlicito vreme zavrsili fax
znam one sa 69/135 indexom ,sa 82/56 indexom prkaticno iz svih dekada i jos uvek stojim iza onoga sto sam rekao.
Jedan OET nije teshko nauchiti za i tezi ispit nego neku od matematika ili bilo koji racunarski predmet ili bilo koju elektroniku.
dolaze stalno novi asistenti koji su svi izkompleksirani ne zna se koji je gori i daju zadatke na ispitima za koje ni sami nisu sigurni da li bi ga uradili.
druga stvar je u tome sto ti prichas o 93-coj...sad je 2003, znachi deset godina kasnije.
2000 su se vratili svi ti profani koji su bili izbaceni jos su neki postali i dekani [hehehe]
jos Cvetic je postao profan na fizici u prvoj i chuo sam da predaje izmedju ostalog i matematiku3 teoriju polja. Ne znam kako ti prvaci gledaju ta predavanja ali fizika je po teoriji bas bas jaka.
ja sam druga godina, moja sestra je 4-ta godina, znam par ljudi koji bi trebalo da diplomiraju. jos isto njih koji su pre koju godinu diplomirali i jos neke koji su na post-diplomskim.
Jedno cu se ispraviti: FAx je 80 i 90 bio veoma veoma lak u odnosu na fax 70-tih i fax danasnjih dana.
A i ne znas da ovde sve katedre iz dana u dan menjaju programe jureci neki "evropski standard".
od generacije 99[index] pa nadalje stalno se poboljsavaju programi.
BTW u predmetu pj je bio i fortran a ove godine su ga izbacili.
a u predmetu PJM imas sem ta dva i JAVU tako da onaj koji posle faxa ne zna javascript on je ***** najveci.
A aplikacije [projekti] se pisu pa vec i u trecoj ako se zanimas sa tim preko profana.
Slabo si ti IZGLEDA upucen u FAx izgleda!
a i da bi bio neka faca u inostranstvu treba ti koje vreme sto znachi da si barem dve tri godine u inostranstvu sto je sasvim dovoljno da ne znas sta se desava na fax-u.
 
Crni je napisao(la):
Inace, programiranje pocinje pricom o algoritmima koji su davno zastareli i odbaceni.
Pa gresis sine, grdno se varas :D

A sada ozbiljno. Sve zavisi na sta mislis: da li u obrazovanju ili realnom radu. (Ali opet bih mogao da kazem da gresis)
 
Crni je napisao(la):
...
i kad covek zavrsi ETF, ne zna bre ni jedan obican JavaScript da napise, a kamoli neku ozbiljniju aplikaciju ctp;

Inace, programiranje pocinje pricom o algoritmima koji su davno zastareli i odbaceni.

Ove dve su me poslednje recenice navele da odgovorim.

Za prvu - nisam ETF-ovac, ali bih se usudio tvrditi da cilj ETF-a nije da proizvede programere, nego inzenjere elektrotehnike, a to bas i nije isto. Nama ocigledno nedostaje fakultet (ili smer na nekom od fakulteta) koji ce proizvoditi bas programere, tj. gde ce naglasak biti obratan - na prvom mestu programerski predmeti, a mata, fizika, organizacija, itd takodje prisutni, ali ovaj puta u nenaglasenoj formi, posto su prateci predmeti za popunu znanja (ne mozes da izadjes ni sa fakulteta bez matematike i jos nekih stvari).


Za drugu recenicu ... totalni promasaj. Ne razumem kako ti to dozivljavas programiranje u prvom redu (sednes za racunar i ... progamiras i to je to ?!?), a drugo - da li si uopste shvatio smisao i znacenje algoritama ?
 
silverglider je napisao(la):
Ove dve su me poslednje recenice navele da odgovorim.

Za drugu recenicu ... totalni promasaj. Ne razumem kako ti to dozivljavas programiranje u prvom redu (sednes za racunar i ... progamiras i to je to ?!?), a drugo - da li si uopste shvatio smisao i znacenje algoritama ?
Druga recenica je tipicna za danasnje ucenike:
"A sto mi ucimo Pascal, sta ce nam to?"
i sl. ili da ih parafraziram:
"Sto mi u prvom razredu (osnovne) ucimo kukice, kruzice, kose crte, slova i da citamo? Sto nam odmah ne daju tastaturu da programiramo?
 
Ne, ne radi se cak ni o redosledu akcija, nego o izjavi da su algoritmi o odbaceni; kako moze biti nesto odbaceno sto je sastavni deo programiranja, kao sto je prizemlje deo kuce ? Ili kao da kazes, evo ucimo da pravimo automobile, samo ne znam zasto nam dosadjuju sa motorima, to je zastarelo i odbaceno ?!?
 
Originally posted by Che_Guevara
Ajd sad SW i HW na etf-u ti i inache treba da pokazu sta sv postoji i da te upute u osnove tih stvari a na tebi je da li ces i sta ces da uchis.

Pa cemu ti onda sluzi fax ?
Ajde malo da iskarikiram stvari...
Da te nauci da preko noci savladas japanski ?!
Pa zamisli kad bi tako na medicini buducim lekarima davali samo najosnovnije znanje, a koga to zaista zanima nek se uci na komsijama, a kad pocne da radi imace prilike da se u praksi vezba na prvih recimo 1000 pacijenata (prvi macici se u vodu bacaju), pa ako mu krene bice neki doktor od njega, ali sta ako mu ne krene ?
U tome i jeste sustina stvari i kozmeticke promene koje sam ja kritikovao. ETF se bavi takvim oblastima gde se prakticno stvari menjaju preko noci, a ja i dalje tvrdim da od 93. zvanicno program nije promenjen i da su izmene tada bile kozmeticke prirode. Poslednja krupnija promena je bila 1987.! kada je i uveden odsek RTI (ako mi ne verujes, raspitaj se malo). Slazem se sa tobom da se svake godine nesto menja, ali su promene vise smesne nego ozbiljne, a ogledaju se iskljucivo u tome da se uvode neka nova pravila kako bi se studentima zagorcao zivot :)
Tu i tamo se iz nekog predmeta doda na predavanjima par fazona cisto da recimo ljudi koji su isli na predavanja prethodne godine, pa obnovili godinu moraju da idu ponovo ako zele da poloze ispit, jer ce se te "nove" stvari sigurno pojaviti na ispitu i veoma su male sanse da ces ga poloziti ako to ne znas (da se ogradim, to je samo iz nekih ispita, na primer telekomunikacije).
Sto se ORT-a, AR-a i AOR-a tice to je po meni cisto gubljenje vremena (lepo zamisljeno, ali lose izvedeno), a o kvalitetima prof. Djordjevica i njegovim predavanjima No Comment. Ljudi dolaze na lab. vezbe da rade metode kesiranja procesora, a nemaju pojma ni sta je to. Asistent im objasnjava kako se loguje na NT server, a masa ljudi prvi put sela za kompjuter u zivotu, a price tipa "ne treba mi graficka, jer se necu baviti grafikom" posle polozena sva 3 ispita ti sve govore o svrsishodnosti istih.
Ja znam da je sada 2003., ali od '93. na ovamo se struktura katedri nije nista bitno promenila. Tu je gomila likova koji otaljavaju taj posao da bi imali vizitku na kojoj ce pisati da su sa ETF-a sto oni veoma dobro naplacuju sa strane.
Sto se tice fizike i njene teorije daleko od toga da je ona teska, ali je definitivno suvisna, jer sve oblasti koje ce ti kasnije trebati ces jos detaljno uciti iz drugih ispita.
Sto se tezine fax-a 80-tih tice, ja i dalje tvrdim da nisi u pravu. S obzirom da je manje-vise 80-tih bio isti program i da je tad to bilo koliko-toliko u skladu sa nekim svetskim trendovima, pa je i bilo priznato u svetu nikako se ne moze reci da je to bilo lako. To sto je sada teze nije zbog toga sto se promenila materija koju obradjuju predmeti nego sto su iskompleksirani pacenici sa katedri uveli fazone kako da studentima otezaju izlazak na ispite i polaganje istih. Bas me zanima da li ces i dalje biti odusevljen kad dodjes u situaciju da odes na lab. vezbe kod Djurica ili Terminatora, pa kad izbaci celu grupu napolje :)
A ni oni nisu popili svu pamet ovog sveta, mada se tako ponasaju. A inace Caja i Proka se kolju oko nekih elementarnih stvari, pa bi neko sa strane mogao da stekne utisak da ni sama katedra za elektroniku ne zna sta se tu u stvari desava ili je to mozda zato sto je Proka provalio da je Caja ukrao knjigu od nekog Amera koji ju je napisao '78., pa je ovaj samo preveo!
Nije mi jasno o kakvom poboljsavanju programa iz generacije u generaciju ti pricas. Kakvi BRE evropski standardi ?!
Pa kad je jesenas bila diskusija povodom bolonjske konvencije i rezanja ispita digla se revolucija. Prva se pobunila katedra za matematiku kad im je receno da treba da se matematika sve de na maximum 2 semestra. Pa niko nece dozvoliti da mu se jedan jedini list iz fiktivne knjige (uglavnom su takve) izbaci. Postoje ispiti koji se nisu menjali 20 godina, a jos uvek ne postoji knjiga! Retko izlaze nove knjige, a i kad se pojave to je cisto da bi autor profitirao na tome iako je to njihova obaveza (tebi znan primer: Merkle). Bas me zanima kako ces da polozis AR. Verovatno ces ici na predavanja i slusati Djordjevica kako lepo cita iz svog prirucnika "Glava 1.1.1.1.2.1...." :)
Ne, nabavices rokove koje je ko zna kad i kako resio. A sto se seminarskih tice... Pa pogledaj na primer izbor tema za postdiplomske na RTI. Razocaraces se. Izuzetno je kratak, mada ce nekome biti ponudjene teme interesantne.
Sto se programiranja tice tesko da ces nauciti sa 4,5 casova nedeljno (sracunaj koliko je to ukupno za 2 semestra) sve te jezike dovoljno dobro da bi mogao nesto konkretno da uradis u njima. To je malo za jedan, a kamoli toliko. Pogledaj koliki je fond na FON-u za Pascal sa sve objektima. OK, tu sad ide prica da si ti vec imao neke osnove i da si dodatno ucio i da ces to raditi i ubuduce, ali se opet vracamo na pitanje cemu onda fax. Ako je tako, daj da onda batalimo fax i da odmah pocnemo da ucimo neki jezik, pa cemo posle 5 godina biti kako ti kazes face. Ti spadas u mozda 5% ljudi kojima to nesto znaci, ali ja govorim o onih preostalih 95%, a fax postoji za sve vas, a ne samo za 20 ljudi po generaciji, zar ne?
Inace, vrlo sam dobro upucen u zbivanja na ETF-u, a nisam imao nameru da pokrecem ovde raspravu po ko zna koji put, ali me tvoja ponesenost i odusevljenost ETF-om navela da ti iznesem svoje misljenje. Jednostavno nisam mogao da odolim i izvinjavam se svima onima koji su se osetili povredjeni mojim komentarima :(
Nije mi to bila namera, ali mislim da bi trebao malo da se spustis na zemlju i da realnije gledas na neke stvari.
Da me ne bi neko pogresno shvatio, ne tvrdim ja da je ETF los, samo nije vise ono sto je bio. Drasticno mu je opao kvalitet kako nastave, tako i kadrova koje "proizvodi". Ja kad sam ga upisivao primalo se 450 redovnih (vanredni su uvek na ETF-u bili mislena imenica) i tada je za svako mesto konkurisalo u proseku 5 ljudi, pa je i selekcija bila kvalitetnija. Niko nije mogao da kaze da su to losi studenti bez obzira sto je na primer uslov za drugu godinu u oktobru (zajedno sa gomilom ponavljaca) dalo samo 147 ljudi od cega 83 sa EG-a !!!
To je definitivno zabrinjavajuci podatak s obzirom da se u tom trenutku na prvoj godini nalazilo skoro 2.500 studenata, ali to izgleda nikog nije zabrinulo, jer ETF tezi "evropskim standardima". nekoliko godina kasnije se desilo da i posle 3 upisna roka (ranije je postojao iskljucivo 1) ostane praznih mesta na ETF-u. To znaci da je bukvalno svako mogao da ga upise, pa izvuci sam zakljucak o kvalitetu. Zapitaj se zasto ljudi beze sve vise beze od ETF-a. Nije samo tezina u pitanju (bio je on uvek tezak manje ili vise)...
Jednostavno mislim da koliko god nesto bilo dobro uvek treba teziti da to postane jos bolje. Ne treba se zadovoljavati postojecim koliko god to dobro bilo, nego treba teziti boljem, ali ako je nesto lose to treba priznati i reci, a ETF definitivno nije vise ono sto je bio i tacka. Da bi se tu nesto bitnije promenilo trebalo bi dovuci gomilu ljudi sa strane koji imaju znanje, zelju i volju da od ETF-a naprave zaista fax u skladu sa evropskim i svetskim trendovima, ali je to u zemlji Srbiji prakticno neizvodljivo:(
Suvise si kratko na ETF-u i siguran sam da ces se spustiti na zemlju (sto pre to boljepo tebe, jer ces se u suprotnom grdno razocarati kad se to desi). Na ovu temu mozemo do sutra raspravljati, jer ima gomila problematicnih stvari i argumenata i za i protiv, tako da je tesko ubediti nekoga u par redova da korenito promeni svoje argumente, jer nije u pitanju 3dmark, pa mu tresnes cifr koje su neosporne, pa da hteo ili ne mora da poveruje u to. Ovo je isuvise kompleksno pitanje...
U svakom slucaju zelim ti puno srece i zivaca u daljem studiranju, a veruj mi trebace ti :)
 
Originally posted by silverglider
Ove dve su me poslednje recenice navele da odgovorim.

Za prvu - nisam ETF-ovac, ali bih se usudio tvrditi da cilj ETF-a nije da proizvede programere, nego inzenjere elektrotehnike, a to bas i nije isto. Nama ocigledno nedostaje fakultet (ili smer na nekom od fakulteta) koji ce proizvoditi bas programere, tj. gde ce naglasak biti obratan - na prvom mestu programerski predmeti, a mata, fizika, organizacija, itd takodje prisutni, ali ovaj puta u nenaglasenoj formi, posto su prateci predmeti za popunu znanja (ne mozes da izadjes ni sa fakulteta bez matematike i jos nekih stvari).

Za drugu recenicu ... totalni promasaj. Ne razumem kako ti to dozivljavas programiranje u prvom redu (sednes za racunar i ... progamiras i to je to ?!?), a drugo - da li si uopste shvatio smisao i znacenje algoritama ?

Kako trenutno stvari stoje ne postoji ni jedan fax, odsek, smer koji s pravom moze da kaze da je posvecen kompjuterima (ni SW ni HW) i tu se apsolutno slazem s tobom. Na programiranje sam se osvrnuo zato sto je ovo soba namenjena tome, a i thread je na tu temu, mada smo sada malo skrenuli...
Fora je u tome sto jedni pljuju ETF i podcenjuju ga previse, narocito RTI imajuci u vidu bas akcenat na kompjuterima
kako programiranje tako i ono malo HW tematike, a sa druge strane ga drugi dizu u nebesa (obicno sami ETF-ovci). Red bi bio da se jednom realno kaze cemu ETF sluzi, sta se od njega moze ocekivati i sta na njemu nauciti, kao i korisnost i priznatost diplome ETF-a kako ovde, tako i preko.
A sto se algoritama tice...
Ispricacu vam anegdotu jednog ortaka inace bivseg ETF-ovca.
Covek je dosao do 3. godine i tu se zaglavio zbog elektronike, a inace je HW freak. Programiranje ga u zivotu nije zanimalo dok nije dosao na ETF. Kad su dosli na red programski jezici, zainteresovao se decko za C++, ali istovremeno i razocarao kvalitetom predavanja, jer i pored izuzetnog truda i redovnog posecivanja Kraus-ovih vezbi i
Tartaljinih predavanja nije bio zadovoljan brzinom ucenja i kvalitetom nastave, pa je nabavio dodatnu literaturu i prakticno sam sebi postavio osnovu. S obzirom na pocetno odusevljenj ETF-om razocarenje je bilo bolno, jer je dosao do zakljucka da osnove ETF-a cine prve tri godine gde je manje od pola ispita strucnih, a na 4. i 5. se najveci deo ispita svodi na detaljnije razradjivanje pojedinih oblasti iz ispita sa pretezno 3. godine.
Preokret je nastao kad je prelomio i batalio ETF. Srecom, pa je tata imao para...
Uglavnom, upise on koledz u Engleskoj gde mu na njegovo veliko razocarenje ne priznaju nista sa ETF-a mada je to bilo pre cuvenog zakona o univerzitetu '98. kada je ETF izgubio nostrifikaciju. Nisam siguran, ali mislim da se to sudo koje je upisao zove "Computer science with management" sto je meni vise zvucalo kao nesto tipa serviser/prodavac kompjutera :)
Ukratko, program tamo izgleda ovako...
Nikakva matematika i ostali nestrucni predmeti (podrazumeva se da je to znanje steceno u srednjoj skoli, a ako se pokaze potreba za nekim dodatnim oblastima, one ce se naci u okviru predmeta koji ima potrebe za tim).
Odmah od prvog dana je pocelo predavanje o kompjuterima...
Polazeci od pretpostavke da studenti ne znaju nista ili eventualno znaju nesto malo, imali su kratak kurs upoznavanja sa osnovama hardware-a (delovi, namena i princip funkcionisanja) i software-a (OS-ovi, baze podataka, internet, mreze...) i prvih mesec dana su se iskljucivo time bavili, a organizovana je i dodatna nastava za sve one koji nisu mogli dovoljno brzo da prate redovnu nastavu kako bi ih sto pre naucili osnovama neophodnim za dalju nastavu (a ne kao kod nas s neba, pa u rebra podrazumevajuci da su se svi rodili naucenim). Onda se preslo na malo ozbiljnije stvari. Prvi semestar su ucili HTML i svako je morao da napravi svoj sajt (pogledao sam neke radove i nisu ni malo naivni), a na kraju godine su morali da rade i implementaciju raznoraznih skriptovai Flash-a.
Inace prvi cas C++ predavanja je poceo pricom o algoritmima i time se i zavrsio :)
Lik im je odradio par primera i na kraju obrisao tablu uz komentar da je to zastarelo i da nece vise gubiti vreme na tome...
Posle druge godine su prosli kompletan HTML, C++ sa implementacijom u Visual okruzenje, Javu, ASP, PHP...
Nakon toga je ortak imao godinu dana praksu u HP-u u Brajtonu (inace sediste HP-a za Englesku), pa je nakon toga odradio postdiplomske za godinu dana gde se posvetio bazama podataka. Danas radi u HP-u u Briselu (inace sediste za Evropu).
To je samo jedna prica. Ima dosta slicnih slucajeva :(
Ljudi koji su pre ili kasnije shvatili da gube vreme na ETF-u, a imali su para i hrabrosti da odustanu od ETF-a, napuste sve i pocnu iz pocetka negde drugde. Svake godine se sve vise i vise ljudi ispisuje sa ETF-a i svoje skolovanje nastavlja negde drugde. Ima i onih koji zbog materijalnih ili drugih nemogucnosti prelaze na FON ili Visu elektro.
Poenta je sto niko na ETF-u od zvanicnika nema hrabrosti da javno izese neke podatke kao na primer zasto je ove godine bio bezuslovan upis na 5. godinu (dovoljno je bilo da se ocisti 3. godina), a iz prostog razloga sto je na 3. godini preko 3.000 studenata, a na 4. i 5. par stotina. Opet je zacudjujuce zasto je masa apsolvenata obnovila 5. godinu. Ima tu gomila problema koji se ne mogu nabrojati i objasniti u par recenica, ali kao sto sam vec rekao o je za neku drugu raspravu na nekom drugom mestu, a mi smo vec otisli daleko od teme ovog thread-a.
 
silverglider je napisao(la):
Ne, ne radi se cak ni o redosledu akcija, nego o izjavi da su algoritmi o odbaceni; kako moze biti nesto odbaceno sto je sastavni deo programiranja, kao sto je prizemlje deo kuce ? Ili kao da kazes, evo ucimo da pravimo automobile, samo ne znam zasto nam dosadjuju sa motorima, to je zastarelo i odbaceno ?!?
Pa kad ste se vec uhvatili osnova, a sto je izbaceno iz skole racunanje kvadratnog korena ?!
Mene su svojevremeno ucili da racunam logaritme iz logaritamskih tablica (nadam se da su klinci barem malo napredovali), ali sam zato korenje racunao uz pomoc digitrona iliti kalkulatora :)
Pa zamislite kad bi se i to radilo peske :)
A jel se secate kako su nasi matori racunali pre nego sto su se pojavili digitroni ?
Postojali su interesantni "lenjiri" :)
Pa jel to znaci da prvo treba nauciti pesice metodu, pa "lenjir" metodu, pa tek onda digitron ?
Pa kad onda dolazi kompjuter ?
Na postdiplomskim ? Pa treba vremena da se savladaju sve zastarele metode pre toga :)
Tim rezonom bi pre C-a trebalo uciti Basic, Pascal, Fortran, Cobol, Adu...
A zasto ?
Da bi shvatili koje su konkretno prednosti C-a nad drugim jezicima ?
Apsolutno se ne slazem s tim.
Pa zasto je uvedeno objektno programiranje ?
Cemu klase ?
Zasto je zlatno pravilo programiranja da nikad ne treba raditi istu stvar dva puta - napravis jednom i posle to koristis gotovo (eventualno malo preradis, modifikujes). Prihvataju se novi trendovi, ali i odbacuju stari.
Algoritmi jesu nekad korisni, ali ne i neophodni u onoj meri i obliku kako su nekad korisceni :)
Pa jel to znaci da ako se neko ne snalazi u DOS-u nece moci ni da mrdne u Windows-u ?!
 
Halo, cekaj, stani, polako ...

Kakve veze sad ima ovo sto si ti nabrajao i za c, basic, ... i za objektno programiranje i ostalo sa algoritmima ?!!?

Po svemu sudeci, mi ostali i ti kada pominjemo algoritme ne pricamo uopste o istim stvarima. Hajde ti lepo napisi ovde (ne mora definicija, nego svojim recima) sta je to algoritam (tj. *to* sto ti podrazumevas pod tim pojmom), pa da vidimo da li je to nesto sto je zastarelo i odbaceno.




To sto si ti cuo pricu tog decka kako je njemu asistent na koledzu obrisao tablu uz komentar kako je to zastarelo; sta TO ? Mislim da ste se vas dvojica igrali tu malo pokvarenih telefona. Jedina asocijacija koju ja tu imam jeste da je covek prikazivao dijagrame toka, koji bi mogli mozda da se okarakterisu kao malo zastareli i da je asistent na to mislio izgovarajuci komentar. A kod dobrog dela ljudi koji se kod nas sa racunarima upoznaju tek na fakultetu dolazi obicno do pogresnog poimanja stavljajuci znak jednakosti izmedju dijagrama toka (kao nacina opisivanja/zapisivanja algoritma) i samog algoritma.
 
Crni je napisao(la):
A jel se secate kako su nasi matori racunali pre nego sto su se pojavili digitroni ?
Postojali su interesantni "lenjiri" :)

Aha. Mi ih zvali "Shiber".
 
Pošto vidim da je konkurencija velika jaću profesijalno da uradim za 100 dinara!
 
silverglider je napisao(la):
Jedina asocijacija koju ja tu imam jeste da je covek prikazivao dijagrame toka, koji bi mogli mozda da se okarakterisu kao malo zastareli i da je asistent na to mislio izgovarajuci komentar. A kod dobrog dela ljudi koji se kod nas sa racunarima upoznaju tek na fakultetu dolazi obicno do pogresnog poimanja stavljajuci znak jednakosti izmedju dijagrama toka (kao nacina opisivanja/zapisivanja algoritma) i samog algoritma.
Izvinjavam se, jer je doslo do zamene teza. Pod algoritmima sam i mislio na dijagrame toka, ali sam ih nesrecno prekrstio u algoritme, jer se kao takvi predaju na ETF-u, pa sam po inerciji i ovde koristio taj izraz.
Inace, postoje algoritmi za sortiranje, kesiranje... koji naravno da su neophodni i da nisu zastareli i programiranje bi bilo nezamislivo u danasnje vreme, jer je jedan od osnovnih ciljeva optimizacija, a bez njih bi to tesko islo, mada ima i drugih stvari gde se itekako koriste. Nego da skratim posto je ovo debelo otislo u offtopic, jos jednom se izvinjavam na nepreciznosti...
 
Crni je napisao(la):
Izvinjavam se, jer je doslo do zamene teza. Pod algoritmima sam i mislio na dijagrame toka, ali sam ih nesrecno prekrstio u algoritme, jer se kao takvi predaju na ETF-u, pa sam po inerciji i ovde koristio taj izraz.
Inace, postoje algoritmi za sortiranje, kesiranje... koji naravno da su neophodni i da nisu zastareli i programiranje bi bilo nezamislivo u danasnje vreme, jer je jedan od osnovnih ciljeva optimizacija, a bez njih bi to tesko islo, mada ima i drugih stvari gde se itekako koriste. Nego da skratim posto je ovo debelo otislo u offtopic, jos jednom se izvinjavam na nepreciznosti...
Nije samo nepreciznost, ako mislis na algoritme (dijagrame toka) onda nisi u pravu, a ako mislis na algoritme (u uzem smislu) onda debelo nisi u pravu.
Jedino gde se slazemo je: da je ovo debelo otislo u offtopic.
 
bijale je napisao(la):
Pošto vidim da je konkurencija velika jaću profesijalno da uradim za 100 dinara!


E aj ga uradi za 100 din .
Meni netreba , ali bas hocu da vidim kako ce to biti profesionalno za tu cenu .
Samo napisi kada ga zavrsavas i gde mogu da ga pogledam i da ti dam pare (ako sam zadovoljan sa profesionalnoscu).
 
Nazad
Vrh Dno