Rok od 30 dana ne postoji.U zakonu o zastiti potrosaca
ne postoji prekluzivni rok za konachno postupanje u postupku po reklamaciji.Ovo nije dobro u zakonu i ostavlja relativnu autonomiju u odluchivanju a ona u praksi chesto vodi samovolji i zloupotrebi.Vidim da ste ljudi od struke pa necu objashnjavati shta je prekluzivni rok.

U starom zakonu,koji sam gore citirao postoji rok.Rok je ukupno 23 dana.I taj zakon je na snazi.
Medjutim inspektor u ovom slucaju ne primenjuje zakon povoljniji za kupca nego mora primeniti Lex specialis koji regulise ovu materiju a to je Zakon o zastiti potrosaca.Problem je sto je taj lex specialis nedorechen u malopre pomenutom roku i u sledecem:
- ZAKON O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE, VRŠENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU
("Sl. glasnik RS", br. 39/96, 20/97, 46/98, 34/2001 - dr. zakon i 80/2002 - dr. zakon)
Član 36
Preduzeća i preduzetnici koji se bave prometom robe na malo dužni su da utvrde postupak i način rešavanja po reklamaciji potrošača na nedostatke prodate robe.
Potrošač ima pravo na reklamaciju u prodajnom objektu u kome je roba kupljena, uz račun o kupovini, u roku od šest meseci od dana kupovine.
Preduzeća i preduzetnici koji obavljaju promet robe na malo dužni su da robu sa nedostatkom zamene novom robom ili da potrošaču vrate iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja ili da, uz saglasnost potrošača, otklone nedostatak na robi.
Preduzeće i preduzetnici iz stava 3 ovog člana dužni su da potrošača obaveste o odluci donetoj po reklamaciji u roku od osam dana od dana prijema reklamacije i da osnovan zahtev iz reklamacije ispune u daljem roku od 15 dana.
Potrošač nema pravo iz stava 3 ovog člana ako je nedostatak na robi nastao njegovom krivicom.
Znachi ovaj ,vazeci Zakon kaze "uz saglasnost potrosacha".
Lex Specialis Zakon o zastiti potrosacha to ne pominje:
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
Isto tako i ne pominje rok od 15 dana.
Nije tachno da inspektori svojevoljno tumache Zakon.Moraju primeniti Lex specialis-kakav god da je.Tada se sastavlja
zapisnik o poravnanju.
No,kada trgovac vidi rep.trz.isnpektora on odmah izlazi u susret kupcu i odjednom svi problemi nestaju.Njihova strategija je sledeca:
neka gundja kupac,mi smo tu na gubitku.Otkacimo ga.Ako bude bas toliko uporan da jurca u inspekciju izaci cemo u suret.
Znachi,kolege pravnici ,fali vam josh malo shlifa u tumachenju i primeni-vezivanju pozitivno pravnih propisa i bicete super pravnici.

Inache ste me bash odushevili.