Šta je novo?

Pomoc i savet za Reklamaciju 8800GT

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Cekajte, da li je na snazi jos uvek onaj zakon o zastiti potrosaca iz 2005?:trust:

Ako jeste, meni se cini da je tamo navedeno 23 dana, ne eksplicitno, vec kao zbir neka dva vremenska roka. Citao sam zakon pre godinu i nesto, pa zaboravih...
 
Ova prica u startu ne valja, ja sam 2-3 puta na insistiranje kupaca slao robu tacnije krshwarecity expressom i bio sam svestan da je rizik moj, da su kupci imali probleme, bilo bi money back odmah.
City express se koristi samo kad je nemoguce na drugi nacin izvrsiti trgovinu.
 
Nikola, pročitaj pažljivije, "za koje se ne izdaje garantni list". To ne važi za uređaje pod garancijom.

Ne, to znaci da za proizvode za koje se uobicajno ne daje garancija, kao sto su to na primer patike ili odeca, imas pravo na garanciju od 6 meseci. Ova odredba se isto odnosi i na proizvode kod kojih postoji garantni list koji objasnjava detaljno samu garanciju, Pogledaj clan 21. zakon obuhvata ove proizvode

a evo malo teksta iz zakon o obligacionim odnosima
III Garancija za ispravno funkcionisanje prodate stvari
Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.
(2) Ovim pravilima ne dira se u pravila o odgovornosti prodavca za nedostatke stvari.
Traženje opravke ili zamene
Član 502
(1) Kupac može zbog neispravnog funkcionisanja zahtevati od prodavca, odnosno od proizvođača opravku ili zamenu stvari u toku garantnog roka, bez obzira na to kad se nedostatak u funkcionisanju pojavio.
(2) On ima pravo na naknadu štete koju je pretrpeo usled toga što je bio lišen upotrebe stvari od trenutka traženja opravke ili zamene do njihovog izvršenja.
Produženje garantnog roka
Član 503
(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
Raskidanje ugovora i sniženje cene
Član 504
Ako prodavac ne izvrši u razumnom roku opravku ili zamenu stvari, kupac može raskinuti ugovor ili sniziti cenu i zahtevati naknadu štete.
 
Poslednja izmena:
...jer NECE da vrate kes...

Duzni su da na tvoj zahtev vrate pare, tako da slobodno ili pripreti trzisnom inspekcijom ili ih stvarno pozovi da vide o cemu se radi.Jer starno nije u redu kako se ponasaju prema nama kada je garancija u pitanju i to treba promeniti!Naravno uvek ima izuzetaka...

Evo adrese i telefona trzisne inspekcije:
Odeljenje Beograd, Omladinskih brigada 1, tel. 602-555, faks 3117-417
-Odsek za rešavanje prijava građana (dežurna služba), 27. marta 43-45, 3227-376, 3227-788 (07.30-22.00)

poz
 
Poslednja izmena:
Ne, to znaci da za proizvode za koje se uobicajno ne daje garancija, kao sto su to na primer patike ili odeca, imas pravo na garanciju od 6 meseci. Ova odredba se isto odnosi i na proizvode kod kojih postoji garantni list koji objasnjava detaljno samu garanciju, Pogledaj clan 21. zakon obuhvata ove proizvode.
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.
 
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.

Ne to ne znaci da ako trzisni inspektor svojevoljno tumaci zakon, da je to tako.

Recimo, tuzi te komunalno ili elektrodistribucija za neki racun, a proslo je dve godine i sta sad, Sud ce te oguliti ukoliko se ne pozoves na zastarelost. I ako Sud to zna. Sud a ni bilo koja sluzba nije duzna da trazi pravni izlaz za tebe, ti si taj koji dovodis do svoje pobede, ako se ne pozoves na zakon, izgubio si, ako se pozoves dobio si.
Kada su u pitanju izuzetno ocigledni nedostaci u slucajevima, Sud ili bilo koja sluzba se onda ne moze sakriti iza nezinteresovanosti ili pogresnih tumacenja.

Pa kad na Okruznim Sudovima i Vrhovnim Sudovima godisnje tumace pogresno preko 1000 slucajeva, sta tek onda da kazemo za sluzbe poput Trzisne inspekcije.

Dok drzava ne donese jasan i definisan zakon koji definise datume i maksimalna vremena i to tako da jasno naglasi da se odnose na uredjaje sa garancijom, do tada je i samo i jedino zakonodavan samo sakon o zastiti potrosaca.

Trenutno, odnosno u zadnjih godinu dana nacelnik sluzbe Vera Despotović, je podlo dala tumacenje, kako bi zastitila jednog velikog monopolistu, time sto je fakticki lose preveden zakon o zastiti potrosaca oborila i izvela iz konteksta, pozivajuci se na pravne regulative iz SFRJ iz osamdesetih godina.
Pokusavajuci uzgred da se pozoive na noviji zakon o standardizaciji koji opet samo pausalno spominje rokove, tako sto je slagala i napisala da se i u tom zakonu tumaci takav rok.

U sustini ljudi koji se pozovu pismeno na zakon o zastiti potrosaca
dobijaju sporove, ukoliko im ne uleti neki od korumpiranih trzisnih inspektora.
 
З А К О Н
О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА

13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
heh.....
 
Poslednja izmena:
Jedan drugi,stariji,ali isto vazeci Zakon drugachije ovo reshava i to u korist kupca :
Član 36
Preduzeća i preduzetnici koji se bave prometom robe na malo dužni su da utvrde postupak i način rešavanja po reklamaciji potrošača na nedostatke prodate robe.
Potrošač ima pravo na reklamaciju u prodajnom objektu u kome je roba kupljena, uz račun o kupovini, u roku od šest meseci od dana kupovine.
Preduzeća i preduzetnici koji obavljaju promet robe na malo dužni su da robu sa nedostatkom zamene novom robom ili da potrošaču vrate iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja ili da, uz saglasnost potrošača, otklone nedostatak na robi.
Preduzeće i preduzetnici iz stava 3 ovog člana dužni su da potrošača obaveste o odluci donetoj po reklamaciji u roku od osam dana od dana prijema reklamacije i da osnovan zahtev iz reklamacije ispune u daljem roku od 15 dana.
Potrošač nema pravo iz stava 3 ovog člana ako je nedostatak na robi nastao njegovom krivicom.
ZAKON O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE, VRŠENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU
("Sl. glasnik RS", br. 39/96, 20/97, 46/98, 34/2001 - dr. zakon i 80/2002 - dr. zakon
Ovde je rok 23 dana.Potroshac sam odlucuje da li ce prihvatati popravljan prozivod.
Bruka za Srbiju da ima 2 Zakona koja regulishu istu materiju na razlichite nachine.Trebalo bi da bude ispravljeno novim Zakonom o Zashtiti potroshacha,koji je i uneo celu ovu zbrku umesto da bude od pomioci.Taj Zakon nisam pravio ja ali cu svakako uticati na izmene.Nedorechen je i konfuzan.Da ne pricham da je u koliziji sa postojecim starijim Zakonom.Pravili su ga administrativci koji nisu ni pitali inspektore kakav je problem na terenu.Stara pricha ove nepismene zemlje.

Trzishni inspektor znachi moze da postupa ovako ili onako.Uglavnom su predusretljivi i kupcima pomazu.Znachi,obratish se inspektoru.
 
Poslednja izmena:
Ne to ne znaci da ako trzisni inspektor svojevoljno tumaci zakon, da je to tako.
U praksi ipak ispada da jeste tako. :d

Recimo, tuzi te komunalno ili elektrodistribucija za neki racun, a proslo je dve godine i sta sad, Sud ce te oguliti ukoliko se ne pozoves na zastarelost. I ako Sud to zna. Sud a ni bilo koja sluzba nije duzna da trazi pravni izlaz za tebe, ti si taj koji dovodis do svoje pobede, ako se ne pozoves na zakon, izgubio si, ako se pozoves dobio si.
Ovo je tačno, ali i tu je Zakon u kontradikciji sam sa sobom. Naime, Zakon o parničnom postupku predviđa obavezu Suda da pomogne neukoj stranci. Istovremeno, za prigovor zastarelosti se propisuje ono što si ti rekao. To dvoje je u kontradikciji.

Ali, u praksi, ti za komunalije ili EDB uopšte i ne možeš da staviš prigovor zastarelosti jer uopšte i ne znaš da te je neko tužio, niti te neko o tome obaveštava. Saznaš da si tužen tek kad ti rešenje o izvršenju stigne na vrata.

Štaviše, da skandal bude veći, u Beogradu ova rešenja uopšte ne donosi Sud, nego ih štampa sam tužilac (Infostan) na blanko obrascima sa odštampanim pečatom suda, u šta se uredno ugrađuje Javno pravobranilaštvo, na ime tobožnjih troškova zastupanja.

III opštinski sud je odbijao da postupa po ovakvim "rešenjima" jer Infostan nije čak ni plaćao sudske takse. Međutim, prošle godine je Infostan retroaktivno platio ove takse i dotični sud je faktički antidatirajući i verifikujući lažne izvršne presude koje je štampao sam tužilac postao saizvršilac u masovnom falsifikovanju službenih isprava.

Dakle, imamo situaciju u kojoj se jedno javno preduzeće, III opštinski sud i Gradsko javno pravobrnilaštvo bave čistim kriminalom zarad imovinske koristi. Ovakve "presude" nemaju pravno dejstvo i ne mogu se izvršiti, ali građani to ne znaju i papreno plaćaju kamate i troškove spora.

Siguran sam da smo mi jedina država na svetu u kojoj tužilac sam, umesto suda, štampa presude u svoju korist.
 
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.

to je lepo, ali trzisna inspekcija nije ovlascena da tumaci zakone, nego su njena ovlascenja u clanu 74 i clanu 75.

3. Ovlašenja nadležnog inspektora
lan 74.
Ako nadležni inspektor u vršenju nadzora utvrdi da je prodavac odbio
da postupi po osnovanom prigovoru potrošaa
da proizvod sa nedostatkom zameni
novim proizvodom ili proizvodom odgovarajue marke (modela, tipa) ili da vrati iznos
plaen za taj proizvod u visini cene tog proizvoda na dan vraanja ili da otkloni
nedostatak na proizvodu, donee rešenje kojim e prodavcu naložiti da ispuni zahtev
potrošaa, odrediti nain ispunjenja zahteva i rok za postupanje, koji ne može biti
duži od 30 dana od dana kada je rešenje postalo konano.

Na nain iz stava 1. ovog lana nadležni inspektor postupa i kada
prodavac ili proizvoa ne ispunjava uslove iz garantnog lista u skladu sa ovim
zakonom i posebnim propisom.
- 20 -
lan 75.
Nadležni inspektor u vršenju nadzora proverava da li prodavac ili
davalac usluga:
1) vrši prodaju proizvoda ili pruža usluge koje nisu sigurne po život i
zdravlje potrošaa i životnu sredinu;
2) vrši prodaju proizvoda ili pruža usluge zdravstveno ili higijenski
neispravnih proizvoda, proizvoda kojima je istekao rok upotrebe, kao i proizvoda koji
nisu deklarisani na propisan nain;
3) vrši prodaju proizvoda u ambalaži štetnoj po zdravlje potrošaa ili
životnu sredinu, odnosno ako je pakovanje i prepakivanje proizvoda uinjeno na
nain kojim nije obezbeeno ouvanje zdravstvene i higijenske ispravnosti i kvalitet
proizvoda;
4) vrši prodaju igraaka i drugih proizvoda namenjenih deci ako su
napravljeni od materijala koji mogu štetno delovati na zdravlje dece ili ti proizvodi ne
sadrže vidno upozorenje o opasnostima pri korišenju, odnosno ogranienju
korišenja;
5) vrši prodaju proizvoda za koje nije obezbedio odgovarajuu
dokumentaciju (garantni list, sertifikat, tehniko uputstvo i uputstvo za korišenje,
isprave o poreklu), rezervne delove, kontinuirani tehniki servis, odnosno održavanje
i popravku, u skladu sa ovim zakonom;
6) vrši prodaju proizvoda sa nedostatkom koji nisu obeleženi na
propisan nain;
7) vrši prodaju proizvoda koji nemaju deklaraciju ili deklaracija ne
sadrži propisane podatke.
Ako nadležni inspektor utvrdi nedostatke iz stava 1. ovog lana
donee rešenje kojim e odrediti rok u kome je prodavac ili davalac usluga dužan da
otkloni utvreni nedostatak.
Ako prodavac ili davalac usluga ne otkloni utvreni nedostatak u roku
koji je odreen u rešenju inspektora, inspektor e doneti rešenje o zabrani prodaje
proizvoda, odnosno pružanja usluga.
Zabrana iz stava 3. ovog lana traje do otklanjanja nedostataka zbog
kojih je ta mera izreena rešenjem nadležnog inspektora.
 
Mene samo zanima ko ti je prodao tu karticu ovde na Benchu :)
 
Naravno nije fer i ne bih da reknem ko je to jer mozda decko nije kriv a i ako jeste i ako ovi u servisu kazu da sam ja nesto klokovao ili tako (sto nisam a decko jeste) i odbiju mi reklamaciju popricacu sa njime mada onda opet sledi ono uobicajeno ja nisam kriv ubedi me u suprotno sa obe strane...On moze da kaze da sam je ja zeznuo(tesko jer je nisam ni imao toliko upaljenu da bi mogao da nesto zeznem) a i posto smo udaljenost 400km i sto ga verovatno nikad necu naci povracaj novca sa njegove strane je tek nemoguc(mislim i da ga je potrosio na nove komponente)

Sutra pocinje sa radom i Pakom tako da sam mislio da odem do BG sa drugom ovde sa foruma i da na licu mesta(ako moze da se udje u taj servis) da mi oni testiraju grafiku da se ne bi desilo ja nista ne vidim i tako dalje a oni jave fonom da sam graficku ja zeznuo i da ne podleze reklamaciji(jer kao sto sam rekao oni nemaju 8800Gt na stanju sto bi znacilo da zbog mene moraju da nabavljaju model sto znaci dodatni napori sto znaci nema sanse da to urade jer je ipak lakse slagati)
 
kako oni u servisu mogu da utvrde da li je kartica klokovana ili nije? ako ne radi tebi, nece valjda raditi ni kod njih, nije mi jasno kako ce oni da utvrde cija je krivica? mislim da ce ti ta stetsa biti nadkonadjena, samo opusteno i polako i kulturno sa njima....
 
Naravno nije fer i ne bih da reknem ko je to jer mozda decko nije kriv a i ako jeste i ako ovi u servisu kazu da sam ja nesto klokovao ili tako (sto nisam a decko jeste) i odbiju mi reklamaciju popricacu sa njime mada onda opet sledi ono uobicajeno ja nisam kriv ubedi me u suprotno sa obe strane...On moze da kaze da sam je ja zeznuo(tesko jer je nisam ni imao toliko upaljenu da bi mogao da nesto zeznem) a i posto smo udaljenost 400km i sto ga verovatno nikad necu naci povracaj novca sa njegove strane je tek nemoguc(mislim i da ga je potrosio na nove komponente)

Sutra pocinje sa radom i Pakom tako da sam mislio da odem do BG sa drugom ovde sa foruma i da na licu mesta(ako moze da se udje u taj servis) da mi oni testiraju grafiku da se ne bi desilo ja nista ne vidim i tako dalje a oni jave fonom da sam graficku ja zeznuo i da ne podleze reklamaciji(jer kao sto sam rekao oni nemaju 8800Gt na stanju sto bi znacilo da zbog mene moraju da nabavljaju model sto znaci dodatni napori sto znaci nema sanse da to urade jer je ipak lakse slagati)

Fer je prema drugim clanovima da znaju da li da posluju ili ne sa njime.
 
Posto i ovaj moj ortak ima problema sa Pakom-om, koliki je na kraju taj rok (23 ili 45 dana, i kojih, radnih ili ukupno), da znam(o) kad da ih posetim(o), prvo solo, onda ako treba i sa inspekcijom?

btw. Ako proizvoda vise nema u nabavci/lageru u trenutku reklamacije (pa cak ni par meseci ranije), kako se onda racuna cena pri povracaju (kako glupa rec) novca? Da li se onda uzima cena po kojoj je prodat taj proizvod ili?:trust:
 
Rok za resavanje garancije iznosi 30 dana.Znaci imaju toliki rok da ti vrate pare, zamene proizvod ili poprave.A ono sto pise na garancijama rok od 45 dana je odredba starog zakona zastiti potrosaca koji je vazio za Republiku Jugoslaviju i zamenjen je novim 2005-e godine.

A sto se tice cene, uzima se cena proizvoda na dan kada ti vracaju pare...
 
E *** sad, 30 dana....:wall: Jel' znas bar da li 30 radnih ili ukupno? I jel' to 100% provereno?

A u vezi vracanja kesha, kako da vrate po ceni koja vazi za taj dan ili dan kada je proizvod vracen njima, ako ga vec 3-4 meseca nemaju u ponudi/na lageru?
 
Ma ne pise nigde koliko je tacno rok, to i jeste problem... ***, k'o da je to neka tajna koju znaju samo prodavci i po koji inspektor.... :wall: Loodilo
 
Poslednja izmena:
Ovo je tačno, ali i tu je Zakon u kontradikciji sam sa sobom. Naime, Zakon o parničnom postupku predviđa obavezu Suda da pomogne neukoj stranci. Istovremeno, za prigovor zastarelosti se propisuje ono što si ti rekao. To dvoje je u kontradikciji.
Nije kontradikcija, zakon o obligacionim odnosima:
Opšte pravilo
Član 360
(1) Zastarelošću prestaje pravo zahtevati ispunjenje obaveze.
(2) Zastarelost nastupa kad protekne zakonom određeno vreme u kome je poverilac mogao zahtevati ispunjenje obaveze.
(3) Sud se ne može obazirati na zastarelost ako se dužnik nije na nju pozvao.
Obaveza suda da pomogne neukoj stranci se odnosi na poucavanje stranke o nekim procesnim situacijama, a ne na davanje pravnih saveta o sporu.

A praksa infostana i EDB-a jeste u domenu kriminala (i sam sam jednom dobio tu fotokopiranu "presudu" zbog zaostalog duga, otprilike, reda velicine 10 dinara)
 
Nije kontradikcija, zakon o obligacionim odnosima:

Obaveza suda da pomogne neukoj stranci se odnosi na poucavanje stranke o nekim procesnim situacijama, a ne na davanje pravnih saveta o sporu.
Pa prigovor zastarelosti i jeste u suštini procesna situacija. On je po svojoj prirodi vrlo sličan npr. rokovima za žalbu.

Videli smo na primeru Infostana i EDB-a kako se ovakvo zakonsko rešenje sistematski zloupotrebljava, zato što se "tuženom" uopšte i ne daje prilika da izjavi prigovor zastarelosti. Da sud postupa po automatizmu ta zloupotreba ne bi bila moguća.

A praksa infostana i EDB-a jeste u domenu kriminala
Što je svima jasno, osim nadležnom javnom tužilaštvu. :S:
 
Pa prigovor zastarelosti i jeste u suštini procesna situacija. On je po svojoj prirodi vrlo sličan npr. rokovima za žalbu.
Upravo zato sto se zastarelost moze tumaciti i kao procesna i kao materijalna institucija, izricito je predvidjeno da na zastarelost sud ne pazi po sluzbenoj duznosti, vec samo po prigovoru duznika. A i cinjenica je da se o zastarelosti prakticno i ne govori u procesnim zakonima (zakonu o parnicnom postupku).
Zastarelost je specifican slucaj, jer protekom roka ne prestaje obaveza, nego se samo gubi pravo na prinudnu naplatu. Ako (dobrovoljno) izvrsis obavezu i 10 godina posle nastupanja zastarelosti, ne mozes zahtevati nazad ono sto si dao, jer si ispunio pravno valjanu obavezu.
 
@N_i_k_o_l_a & Extreme

Problem je sto rok nije explicitno odredjen i zato dolazi do zabune.Medjutim pominje se u prvom stavu clana 74. Zakona o zastiti potrosaca, gde se propisuje da rok za ispunjenje obaveze ne moze da bude duzi od 30 dana.

@wiz011

Bogdan je u pravu, jer je sud nepristrasan organ i ne moze pomagati ni jednoj strani u parnicnom postupku.
 
Poslednja izmena:
^ jeste, ali se tih 30 dana odnosi na slucaj kada je inspektor utvrdio da je prodavac odbio da postupi po osnovanom prigovoru potrosaca i nece kupcu da vrati novac, da novi proizvod ili zameni sa drugim odgovarajucim proizvodom. Dakle ovde se podrazumeva da je kupac vec zahtevao intervenciju inspekcije.

Tih 30 dana se ne odnosi na slucaj kada neko odnese proizvod u prodavnicu na reklamaciju, jer ovlascena lica-prodavac ima rok od 8 (osam) dana da odluci o prigovoru. Tek ako prodavac odluci da ne prihvati prigovor kupca, tade kupac okrene inspekciju i onda ona intervenise.........to je clan 34.

Ja sam nekoliko puta vracao patike, kao i neku tehnicku robu bez bilo kakve potrebe za intervencijom inspekcije........***, zavisi i na kakvog prodavca naletis.....
 
Upravo zato sto se zastarelost moze tumaciti i kao procesna i kao materijalna institucija, izricito je predvidjeno da na zastarelost sud ne pazi po sluzbenoj duznosti, vec samo po prigovoru duznika.
Ma to je OK u normalnoj državi, vidimo šta u praksi od toga ispadne u ovakvoj državi. Vidi pod Infostan i EDB. Drugim rečima, u praksi pravo na prigovor zastarelosti u nizu slučajeva imaš samo na papiru, u stvari ga nemaš.
 
@N_i_k_o_l_a

Dobro, a ako se taj rok odnosi samo na navedeni slucaj, kako ti kazes, gde je onda propisan rok za drugi slucaj?

Kao sto sam vec rekao, objektivni rok za ispunjenje obaveze ne moze da iznosi preko 30 dana.A kada je kupac zahtevao intervenciju inspekcije, nadlezni inspektor odredjuje rok u kome prodavac mora da izvrsi obavezu, ali taj rok koji je inspektor odredio ne moze da predje propisani objektivni rok od 30 dana.
Naravno prodavac ima onih 8 dana, da odluci o prigovoru, ali oni podpadaju pod objektivni rok(30 dana).Sto znaci, ako je prodavac reklamaciju uvazio tek npr. 5-og dana, ostaje mu 25 dana da izvrsi obavezu.
 
Poslednja izmena:
@Srdjan

Ne postoje rokovi za drugi slucaj, ako kupac prihvati da prodavac popravi proizvod, a kupac ima prava i da trazi nov proizvod a ne samo popravku, tada postoji rok za opravku koji je definisan kao razuman rok u zakonu o obligacionim odnosima , mislim da 30 dana nije razuman rok za popravku, posebno ako je neko kupio graficku i sada treba da ceka ceo mesec da mu je poprave.......
(takodje treba da prodje izvesan period od kada neko pozove inspekciju, dok inspekcija ne izadje na teren.....)

III Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno