wiz011
Guest
- Učlanjen(a)
- 18.12.2004
- Poruke
- 4,710
- Poena
- 440
Ništa, onda će morati da juri "poštenog prodavca", možda s nekom motkom. :dA STA AKO JE POSTENI PRODAVAC ISFLESOVAO KARTICU SA NEKIM S....M OD BIOSA ?
Ništa, onda će morati da juri "poštenog prodavca", možda s nekom motkom. :dA STA AKO JE POSTENI PRODAVAC ISFLESOVAO KARTICU SA NEKIM S....M OD BIOSA ?
Nikola, pročitaj pažljivije, "za koje se ne izdaje garantni list". To ne važi za uređaje pod garancijom.
...jer NECE da vrate kes...
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.Ne, to znaci da za proizvode za koje se uobicajno ne daje garancija, kao sto su to na primer patike ili odeca, imas pravo na garanciju od 6 meseci. Ova odredba se isto odnosi i na proizvode kod kojih postoji garantni list koji objasnjava detaljno samu garanciju, Pogledaj clan 21. zakon obuhvata ove proizvode.
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.
З А К О Н
О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
heh.....13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
Član 36
Preduzeća i preduzetnici koji se bave prometom robe na malo dužni su da utvrde postupak i način rešavanja po reklamaciji potrošača na nedostatke prodate robe.
Potrošač ima pravo na reklamaciju u prodajnom objektu u kome je roba kupljena, uz račun o kupovini, u roku od šest meseci od dana kupovine.
Preduzeća i preduzetnici koji obavljaju promet robe na malo dužni su da robu sa nedostatkom zamene novom robom ili da potrošaču vrate iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja ili da, uz saglasnost potrošača, otklone nedostatak na robi.
Preduzeće i preduzetnici iz stava 3 ovog člana dužni su da potrošača obaveste o odluci donetoj po reklamaciji u roku od osam dana od dana prijema reklamacije i da osnovan zahtev iz reklamacije ispune u daljem roku od 15 dana.
Potrošač nema pravo iz stava 3 ovog člana ako je nedostatak na robi nastao njegovom krivicom.
Ovde je rok 23 dana.Potroshac sam odlucuje da li ce prihvatati popravljan prozivod.ZAKON O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE, VRŠENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU
("Sl. glasnik RS", br. 39/96, 20/97, 46/98, 34/2001 - dr. zakon i 80/2002 - dr. zakon
U praksi ipak ispada da jeste tako. :dNe to ne znaci da ako trzisni inspektor svojevoljno tumaci zakon, da je to tako.
Ovo je tačno, ali i tu je Zakon u kontradikciji sam sa sobom. Naime, Zakon o parničnom postupku predviđa obavezu Suda da pomogne neukoj stranci. Istovremeno, za prigovor zastarelosti se propisuje ono što si ti rekao. To dvoje je u kontradikciji.Recimo, tuzi te komunalno ili elektrodistribucija za neki racun, a proslo je dve godine i sta sad, Sud ce te oguliti ukoliko se ne pozoves na zastarelost. I ako Sud to zna. Sud a ni bilo koja sluzba nije duzna da trazi pravni izlaz za tebe, ti si taj koji dovodis do svoje pobede, ako se ne pozoves na zakon, izgubio si, ako se pozoves dobio si.
Može to i tako da se tumači kako ti tumačiš, ali Tržišna inspekcija to tumači onako kako sam ja rekao. Evo, posle praznika ih iz vica pozovi da tražiš savet, pa vidi šta će ti reći.
Naravno nije fer i ne bih da reknem ko je to jer mozda decko nije kriv a i ako jeste i ako ovi u servisu kazu da sam ja nesto klokovao ili tako (sto nisam a decko jeste) i odbiju mi reklamaciju popricacu sa njime mada onda opet sledi ono uobicajeno ja nisam kriv ubedi me u suprotno sa obe strane...On moze da kaze da sam je ja zeznuo(tesko jer je nisam ni imao toliko upaljenu da bi mogao da nesto zeznem) a i posto smo udaljenost 400km i sto ga verovatno nikad necu naci povracaj novca sa njegove strane je tek nemoguc(mislim i da ga je potrosio na nove komponente)
Sutra pocinje sa radom i Pakom tako da sam mislio da odem do BG sa drugom ovde sa foruma i da na licu mesta(ako moze da se udje u taj servis) da mi oni testiraju grafiku da se ne bi desilo ja nista ne vidim i tako dalje a oni jave fonom da sam graficku ja zeznuo i da ne podleze reklamaciji(jer kao sto sam rekao oni nemaju 8800Gt na stanju sto bi znacilo da zbog mene moraju da nabavljaju model sto znaci dodatni napori sto znaci nema sanse da to urade jer je ipak lakse slagati)
Fer je prema drugim clanovima da znaju da li da posluju ili ne sa njime.
Rok za resavanje garancije iznosi 30 dana.
Nije kontradikcija, zakon o obligacionim odnosima:Ovo je tačno, ali i tu je Zakon u kontradikciji sam sa sobom. Naime, Zakon o parničnom postupku predviđa obavezu Suda da pomogne neukoj stranci. Istovremeno, za prigovor zastarelosti se propisuje ono što si ti rekao. To dvoje je u kontradikciji.
Obaveza suda da pomogne neukoj stranci se odnosi na poucavanje stranke o nekim procesnim situacijama, a ne na davanje pravnih saveta o sporu.Opšte pravilo
Član 360
(1) Zastarelošću prestaje pravo zahtevati ispunjenje obaveze.
(2) Zastarelost nastupa kad protekne zakonom određeno vreme u kome je poverilac mogao zahtevati ispunjenje obaveze.
(3) Sud se ne može obazirati na zastarelost ako se dužnik nije na nju pozvao.
Pa prigovor zastarelosti i jeste u suštini procesna situacija. On je po svojoj prirodi vrlo sličan npr. rokovima za žalbu.Nije kontradikcija, zakon o obligacionim odnosima:
Obaveza suda da pomogne neukoj stranci se odnosi na poucavanje stranke o nekim procesnim situacijama, a ne na davanje pravnih saveta o sporu.
Što je svima jasno, osim nadležnom javnom tužilaštvu. :S:A praksa infostana i EDB-a jeste u domenu kriminala
Upravo zato sto se zastarelost moze tumaciti i kao procesna i kao materijalna institucija, izricito je predvidjeno da na zastarelost sud ne pazi po sluzbenoj duznosti, vec samo po prigovoru duznika. A i cinjenica je da se o zastarelosti prakticno i ne govori u procesnim zakonima (zakonu o parnicnom postupku).Pa prigovor zastarelosti i jeste u suštini procesna situacija. On je po svojoj prirodi vrlo sličan npr. rokovima za žalbu.
Ma to je OK u normalnoj državi, vidimo šta u praksi od toga ispadne u ovakvoj državi. Vidi pod Infostan i EDB. Drugim rečima, u praksi pravo na prigovor zastarelosti u nizu slučajeva imaš samo na papiru, u stvari ga nemaš.Upravo zato sto se zastarelost moze tumaciti i kao procesna i kao materijalna institucija, izricito je predvidjeno da na zastarelost sud ne pazi po sluzbenoj duznosti, vec samo po prigovoru duznika.
Fer je prema drugim clanovima da znaju da li da posluju ili ne sa njime.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari