Šta je novo?

Poludinamička IP adresa kod provajdera

To svakako jeste jedno gledanje na stvari, koje pri tome potpuno zanemaruje korisnika i njegove potrebe (njegov problem). Da nam sudstvo funkcioniše kako treba, baš bi bilo zanimljivo videti da li bi takav (višeznačan) ugovor mogao da se održi, pogotovo što SVI OSTALI provajderi menjaju IP adrese na ADSL-u, te sam ja kao korisnik bio doveden u zabludu vrste i osobina usluge koja mi se nudi/prodaje.

magick, sine.. zabrazdio si ga. Da se ne vraćamo na tehničke detalje, kao što ovde ti svi pokušajvaju pojasniti ali ti tvrdoglavo teraš po svome; dinamička dodela adresa jedino, i još jednom, JEDINO znači da ti provajder ne garantuje uvek istu adresu. Nigde, ni jedan provajder se ne obavezuje na vremenski rok u kojem će se tebi izdati nova adresa, ako se promeni i jednom godišnje ona je i dalje dinamička, tako da tu nema nikave obmane klijenta.

Al' čak i da uzmemo da nisam upravu (a jesam), da li je po tebi uredu i da li bi imao pravo da raskinem ugovor ukoliko mi je dodeljena neka bleklistovana adresa, zbog koje su mi mesecima nedostupni neki sajtovi i onlajn usluge, a da provajder ništa po tom pitanju ne preduzima iako je o tome više puta obavešten? Imali smo i takvih primera, koji predstavljaju ništa drugo do "lošu i nepotpunu uslugu".

U tom slučaju apsolutno imaš pravo na žalbu i raskid ugovora, to je nepotpuna usluga.
 
zakon je tu da baš samo jedno od gledanja na stvari bude ono koje se uzima u obzir. obično su kriterijum za to upravo "tehnikalije" koje odbacuješ, ali koje su kao takve bitnije od "korisničkih potreba" jer internet provajder, baš kao i pekara ili železnička stanica nisu tu da bi ti imao sjajno korisničko iskustvo nego da bi oni zaradili novac. zato se i potpisuju ugovori, kako bi ti garantovano dobio uslugu koju oni prodaju, a oni se zaštitili od tvojih interpretacija pojma usluga.
trolovanje kojim izvrćeš uobičajene korisničke potrebe nije nešto što bi sudije simpatisale. svima je jasno da je dinamička adresa ne nešto što se nudi i prodaje, nego lošije rešenje koje ide uz osnovni paket a da se statička adresa prodaje kao kvalitetna roba. u tom smislu, tvoja pritužba bi se najopuštenije (samo još jedno zanimljivo gledanje na stvari) interpretirala kao žalba gosta u hotelu kome su osim bonova za doručak koje je jedino platio "uvalili" i bonove za ručak i večeru, ali ne za sve dane koje je tu.
znaš ti to dobro, zato si i pobegao od suda.
 
Poslednja izmena:
Sa čim se slažem... Al' si posle rekao:

Znam šta sam rekao. U regularnim uslovima tj. kad ništa spolja ("drugi elementi sistema" koje ti pominješ) ne utiče na rad DHCP servera. DHCP-u je u cilju da ti što duže omogući držanje iste IP adrese.

Izraz "nak-ovati" se koristi među kolegama i to je glagol koji je izveden iz engleskog glagola "to NAK". :) Za "lizu" nikada nisam čuo u domaćoj literaturi, niti u slengu. Inače, imenica "lease", u engleskom jeziku predstavlja "ugovor o zakupu/najmu", pa je asocijacija jasna. U srpskom, "liza" ne bi bila podjednako intuitivna, mada bih ja prihvatio svaki termin oko koga postoji koncenzus, a čini mi se da je to za sada "najam".

Ma samo nek je tvoj duži pa je i tvoje krojenje reči bolje, smislenije, ma sve naj naj... samo je problem što to nema veze sa realnošću.

Nije tačno da je to podrazumevani režim rada u produkciji. U većim mrežama obično i postoji više DHCP servera.

Jeste tačno i sad ću se koristiti tvojom taktikom i reći da nemaš pojma. Jedan mora da bude autoritativan inače sediš na tempiranoj bombi.

Ako po isteku T1 tajmera (50% trajanja najma) server odgovori klijentu sa DHCPNAK (da ne kažem nakuje ga :)), jer ga recimo nema više u svojoj evidenciji, klijent će ući u INIT režim i uzeti novu adresu. Podrazumevano je da obrisanu adresu, iz baze najmova, moraš nekako da držiš rezervisanu, tj da je ne izdaš nekome drugome. Mehanizam za tako nešto nije predviđen DHCP-om jer to ne ispunjava ni jedan cilj koji je postavljen pred njim, ali DHCP takođe tako nešto ne zabranjuje.

Govorim iz iskustva. Nisu svi DHCP klijenti poslušni i poštuju RFC 100%. Neki smatraju da nije validno da u tom konkretnom slučaju dobiju DHCPNAK jer im je odgovorio isti server koji im je ranije dozvolio korišćenje adrese i da imaju pravo da nastave da koriste adresu do regularnog isteka tj. još polovinu ukupnog vremena. Jednostavno je došlo da narušavanja klijent-server poverenja.

Ajmo ovako... Nisam ISP, niti sam ikada radio kod nekog ISP-a. Ne bavim se nešto posebno mrežama, mada sam održavao manje Linux mreže, storedž sisteme i razne mrežne servise. Sa Ciskom i nisam baš najbolji drug, mada ih imam par komada i kod kuće.

Moje znanje u ISP oblasti je (prirodno) šuplje, ali ne koliko i tvoje.

No comment. :lupko:

Ne manipulišeš pulom, već pojedinačnim najmovima. Kako vidim, umesto menjanja statusa najma (koji se ni ne može obrisati preko OMAPI-a), dovoljno je promeniti vreme isteka najma u trenutno vreme.

Ako ne budeš manipulisao pool-om, doćiće do kolizije adresa. Neću ni da se trudim da ti objasnim zašto, kako i kada. Razmisli sam.


1) Konstantno prekrajaš i moje i tuđe reči. Tekst sa ISC mailing liste je jasan svakome ko želi da ga razume. Iz petnih žila se trudiš da protumačiš tekst u tvoju korist tj. pogrešno.
2) Prekrajaš tehničku terminologiju u svoju korist. Nisam jedini koji tvrdi da je tvoje tumačenje termina "dinamička/statička IP adresa" i drugih termina pogrešno i mogu samo da zaključim da nisi u pravu.
3) Čovek koji pominje RADIUS i PPP pominje samo njih. Nigde u toj priči nije DHCP. Imam novost za tebe. RADIUS se koristi da dodeli adresu klijentu ne kao posrednik DHCP-a nego je sam RADIUS neka vrsta "DHCP servera" (sasvim pogrešan naziv jer se ne koristi DHCP protokol). Pool adresa se definiše na samom RADIUS serveru. DHCP-a tu nema nigde. IP adresa se tada dodeljuje klijentu pri PPP autentikaciji pre nego što DHCP uopšte može da nastupi na scenu. RADIUS može da ima drugačiju politiku od DHCP-a. Ovako može ali ne mora tj. može da sve da se implementira sa DHCP serverom u igri u zavisnosti šta provajderu više odgovara ali ne na način kako si ti opisao.
4) Tvoje pominjanje Wireless-a i Cisco primera neću ni da razmatram jer pričamo o DSL-u gde su stvari drugačije.
 
Poslednja izmena:
...nego nas smara jer je zaludan i nema šta da baci pod drugara :trust:
 
Brate... Ovo je moguće samo na Benchu :D
 
a ja kažem da mora da se menja pri svakoj uspostavi konekcije - tačka.

@ Magick za pocetak drugarski savet, ne lozi se da ti imas ko zna kakva prava, a pogotovo da ces ti da odredjujes provajderu sta je dinamicka ip adresa. Ti imas ugovornu obavezu kao fizicko lice, gde ti se ne garantuje gotovo nista, i ta ugovorna obaveza moze da se raskine jednostrano - ISP moze da ti kaze, ok raskidamo ugovornu obavezu, niste vise nas korisnik. Jednostavnije je da raskinu ugovornu obavezu sa tobom, nego da ih smaras za 500 dinara zarade mesecno koliko imaju od tebe. Takodje nemoj ni u snu da se nadas da ce zbog tebe da menjaju konfiguraciju koja radi "stabilno" - u prevodu, potpuno si nebitan. Tako to izgleda sa strane ISP-a, u ovom slucaju YuNet-a koji ima recimo ~30k korisnika.

Menjanje ip adrese kod svake nove PPPoE sesije se obicno desava kod kupljenih resenja namenjenih za tu uslugu, ne poricem da je moguce i tako konfigurisati DHCP Server. Kod njih mislim da ima 20 PC-a sa linuxom koji je konfigurisan kao LNS :D - jeftinija varijanta nego 3-4 Cisco ASR ili Juniper ERX za taj broj korisnika.
 
magick, sine.. zabrazdio si ga. Da se ne vraćamo na tehničke detalje, kao što ovde ti svi pokušajvaju pojasniti ali ti tvrdoglavo teraš po svome; dinamička dodela adresa jedino, i još jednom, JEDINO znači da ti provajder ne garantuje uvek istu adresu.
Evo čoveka sa kojim će moći normalno da se priča (nisam sarkastičan). :) Vidi... neka je i tako (mi u onoliko prepucavanje uđosmo zbog argumenta da je to "teško izvodljivo"). Sada je pitanje da li to treba da bude nedvosmisleno navedeno u ponudi, jer neko manje "stručan" može to "dinamička" i drugačije da protumači? Zakon o zaštiti potrošača tu lepo kaže, ako nije jasno - u korist potrošača.

Nigde, ni jedan provajder se ne obavezuje na vremenski rok u kojem će se tebi izdati nova adresa, ako se promeni i jednom godišnje ona je i dalje dinamička, tako da tu nema nikave obmane klijenta.
Možda se ne obavezuje da će ti je forsirano promeniti, ali Telekom eksplicitno navodi da će svaki put biti "slučajno" odabrana druga.

Telekom je napisao(la):
Postoje dva tipa IP adresa, dinamička i statička. Kao što samo ime kaže, statička IP adresa se ne menja. Sa druge strane dinamička IP adresa se „slučajno“ dodeljuje iz skupa IP adresa predviđenih za tu svrhu, svakom računaru pojedinačno koji se priključuje - loguje. Ovo znači da svaki put kada se spojite na Internet Vaša IP adresa će biti drugačija, što čini da je teže ostvarivati sigurne veze sa drugim računarima i serverima.
E sad, hipotetičko pitanje: da li bih ja imao pravo da raskinem ugovor sa Telekomom ukoliko mi oni odjednom prestali da mi daju drugu IP adresu svaki put kada se ulogujem?

Eunet nije ovo garantovao, ali sam ja kao višegodišnji korisnik ADSL-a to podrazumevao je su tako radili SVI osim njih. Znam provereno za YUBC, Verat, BeotelNet, Telekom, a sad kažu da je tako i ovi iz Oriona. Dakle, to je više pravno pitanje ili možda pitanje savesti i dobre poslovne politike, a ne tehničko - da li je to moguće izvesti ili ne (pošto očigledno jeste).

Još jednom da istaknem, nisam lud da tražim da mi se obara konekcija bez potrebe, već samo tražim drugu IP adrese svaki put kada se konektujem. Nije strašno ni kako se nekada zadesi ista (zbog malog pula naspram broja stalno konektovanih korisnika), ali da NIKAKO ne mogu da je se oslobodim mesecima - to mi je već bezveze.

U tom slučaju apsolutno imaš pravo na žalbu i raskid ugovora, to je nepotpuna usluga.
Teoretski da, a u praksi? Sa našim sudstvom? Kako bih dokazao da sam raskinuo ugovor jer nisam mogao da pristupim, recimo, FastMail-u ili nekom drugom onlajn servisu? Da tražim log od njihovog admina? Slažemo se da je to onda "nepotpuna usluga" i slažemo se da neko ko je njom pogođen "pravo ima", ali ćemo se valjda isto tako složiti i da je to pravo teško dokazivo i da je daleko lakše ne dovoditi se u takve situacije, te obratiti pažnju na politiku provajdera po pitanju dodeljivanja IP adresa.
 
zakon je tu da baš samo jedno od gledanja na stvari bude ono koje se uzima u obzir.
Zakon o zaštiti potrošača je napisao(la):
Član 45.

Sporne odredbe potrošačkog ugovora treba tumačiti u korist potrošača.

obično su kriterijum za to upravo "tehnikalije" koje odbacuješ, ali koje su kao takve bitnije od "korisničkih potreba" jer internet provajder, baš kao i pekara ili železnička stanica nisu tu da bi ti imao sjajno korisničko iskustvo nego da bi oni zaradili novac.
Znači, idemo u startu sa pričom "ja kao potrošač sam nebita, samo oni meni neka lepo zarađuju"!?!?

zato se i potpisuju ugovori, kako bi ti garantovano dobio uslugu koju oni prodaju, a oni se zaštitili od tvojih interpretacija pojma usluga.
Njihov ugovor se pozivao na opis servisa koji su, posle moje prijave Ratelu, promenili!

trolovanje kojim izvrćeš uobičajene korisničke potrebe nije nešto što bi sudije simpatisale.
Radiš u sudu? I pusti me sa kvalifikacijama - daj argumente ili nemoj da učestvuješ u diskusiji. Ako ti se ne čita tred, produži dalje.

svima je jasno da je dinamička adresa ne nešto što se nudi i prodaje, nego lošije rešenje koje ide uz osnovni paket a da se statička adresa prodaje kao kvalitetna roba.
Ko osim mene ima pravo da tumači šta je meni bolje?

u tom smislu, tvoja pritužba bi se najopuštenije (samo još jedno zanimljivo gledanje na stvari) interpretirala kao žalba gosta u hotelu kome su osim bonova za doručak koje je jedino platio "uvalili" i bonove za ručak i večeru, ali ne za sve dane koje je tu.
U tom primeru, ja bonove za ručak i večeru ni ne želim, ni za jedan ni za sve dane. Pošto njih jednostavno mogu da ne iskoristim, taj primer nije dobar. Ovde mi je nametnuto nešto mimo mojih (normalnih?) očekivanja.

znaš ti to dobro, zato si i pobegao od suda.
Znam kakvo nam je sudstvo, svakako. Zato se u to ni ne upuštam. Ali to ne znači da "znam da nisam u pravu".

P.S. Sa sudovima imam mnogo više iskustva nego što misliš.
 
šta da ti kažem o preiskusni, u pravu si :) šteta samo što to ne uspevamo da kapitalizujemo, gde bi nam bio kraj :)
 
Znam šta sam rekao. U regularnim uslovima tj. kad ništa spolja ("drugi elementi sistema" koje ti pominješ) ne utiče na rad DHCP servera.
U celo prepucavanje smo ušli zbog tvog argumenta da je "takvo ponašanje tehniči teško izvodljivo". Taj argument apsolutno ne stoji jer je kod svih ostalih tako!

Ma samo nek je tvoj duži pa je i tvoje krojenje reči bolje, smislenije, ma sve naj naj... samo je problem što to nema veze sa realnošću.
Ti nemaš veze sa realnošću koju stalno izbegavaš. Potrošili smo tol'ko vremena i propusnog opsega samo da bi se ti ispromašivao oko toga kako Eunet ne može da implementira tako komplikovanu stvar.
rolleye0010.gif


Jeste tačno i sad ću se koristiti tvojom taktikom i reći da nemaš pojma. Jedan mora da bude autoritativan inače sediš na tempiranoj bombi.
"Jedan" nije "većina". Ako u mreži imaš tri DHCP servera, jedan nije većina. Nije većina ni ako imaš dva. (Opet nadmudrivanje. Troluješ. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji u svakom slučaju.)

Govorim iz iskustva. Nisu svi DHCP klijenti poslušni i poštuju RFC 100%. Neki smatraju da nije validno da u tom konkretnom slučaju dobiju DHCPNAK jer im je odgovorio isti server koji im je ranije dozvolio korišćenje adrese i da imaju pravo da nastave da koriste adresu do regularnog isteka tj. još polovinu ukupnog vremena. Jednostavno je došlo da narušavanja klijent-server poverenja.
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

No comment. :lupko:
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

Ako ne budeš manipulisao pool-om, doćiće do kolizije adresa. Neću ni da se trudim da ti objasnim zašto, kako i kada. Razmisli sam.
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

1) Konstantno prekrajaš i moje i tuđe reči.
Ni jednu tvoju reč nisam izmenio. Citiram te doslovno.

Tekst sa ISC mailing liste je jasan svakome ko želi da ga razume.
Tebi očigledno nije.

Iz petnih žila se trudiš da protumačiš tekst u tvoju korist tj. pogrešno.
Upravo ti to radiš.

2) Prekrajaš tehničku terminologiju u svoju korist.
Upravo ti to radiš. Nisi mi rekao kako se zove adresa koju je podesila aplikacija dobijena na disku? Idalje tvrdiš da DHCP ne može deliti statičke adrese, samo fiksne? Uostalom...

Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

Nisam jedini koji tvrdi da je tvoje tumačenje termina "dinamička/statička IP adresa" i drugih termina pogrešno i mogu samo da zaključim da nisi u pravu.
Da... demokratski ćemo izglasavati značenja termina. Mogli bi tako i zakone da tumačimo.

3) Čovek koji pominje RADIUS i PPP pominje samo njih. Nigde u toj priči nije DHCP. Imam novost za tebe. RADIUS se koristi da dodeli adresu klijentu ne kao posrednik DHCP-a nego je sam RADIUS neka vrsta "DHCP servera" (sasvim pogrešan naziv jer se ne koristi DHCP protokol).
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

Pool adresa se definiše na samom RADIUS serveru. DHCP-a tu nema nigde. IP adresa se tada dodeljuje klijentu pri PPP autentikaciji pre nego što DHCP uopšte može da nastupi na scenu. RADIUS može da ima drugačiju politiku od DHCP-a. Ovako može ali ne mora tj. može da sve da se implementira sa DHCP serverom u igri u zavisnosti šta provajderu više odgovara ali ne na način kako si ti opisao.
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!

4) Tvoje pominjanje Wireless-a i Cisco primera neću ni da razmatram jer pričamo o DSL-u gde su stvari drugačije.
Nebitno. Argument da je to "tehnički teško izvodljivo" ti ne stoji!
 
Pojma nemaš, tvoj argument ne stoji :D.
 
@ Magick za pocetak drugarski savet, ne lozi se da ti imas ko zna kakva prava
Ne ložim se - znam da ih (u Srbiji) nemam (ni ona koja mi pripadaju).

a pogotovo da ces ti da odredjujes provajderu sta je dinamicka ip adresa.
To i jeste malo zakukuljeno. U pitanju je tehnički pojam, koji kako vidimo može različito da se interpretira, pa time korisnik zapravo ni ne zna šta dobija. To je onda nejasno definisan predmet ugovora, što opet nije uredu prema Zakonu o obligacionim odnosima.

Ali ostavimo po strani sud i zakone. Može li ovde iko da mi kaže, onako iz srca, da li smatra da je to u redu ili eventualno samo da primi k znanju čega sve ima?

Ti imas ugovornu obavezu kao fizicko lice, gde ti se ne garantuje gotovo nista, i ta ugovorna obaveza moze da se raskine jednostrano - ISP moze da ti kaze, ok raskidamo ugovornu obavezu, niste vise nas korisnik. Jednostavnije je da raskinu ugovornu obavezu sa tobom, nego da ih smaras za 500 dinara zarade mesecno koliko imaju od tebe.
Tačno. Nisam ni ja imao snage da se smaram oko toga sa njima. Pitanje ostaje šta bi bilo da sam im odmah vratio opremu i rekao da raskidam ugovor? Verovatno bi hteli da naplate penale, samo je pitanje da li bi i uspeli. (Oni bi tu ipak bili na gubitku jer su morali Telekomu da plate za tu neku promo akciju, fetinijih portova za nove korisnike).

Takodje nemoj ni u snu da se nadas da ce zbog tebe da menjaju konfiguraciju koja radi "stabilno" - u prevodu, potpuno si nebitan.
Taman posla da mi je to uopšte palo na pamet.

Tako to izgleda sa strane ISP-a, u ovom slucaju YuNet-a koji ima recimo ~30k korisnika.
Ne znam kol'ko ih imaju, a ne vidim ni kako je to bitno. Da ih je još dvoje, pa opet. Ne mislim ja da treba išta prema meni, samo da budu jasniji po pitanju definisanja svoje usluge. A ovaj tred je trebalo da posluži kao izvor informacija drugima.

Menjanje ip adrese kod svake nove PPPoE sesije se obicno desava kod kupljenih resenja namenjenih za tu uslugu, ne poricem da je moguce i tako konfigurisati DHCP Server. Kod njih mislim da ima 20 PC-a sa linuxom koji je konfigurisan kao LNS :D - jeftinija varijanta nego 3-4 Cisco ASR ili Juniper ERX za taj broj korisnika.
Za barem jednog provajdera zanam da nije imao BRAS, već terminaciju na nekom ruteru. Kako je tu bio implemenitiran Radius, DHCP i koješta drugo, ne znam, ali vidim da je to problem samo Eunetu.
 
Pojma nemaš, tvoj argument ne stoji :D.
Ok. Ti idalje tvrdiš da je tehnički teško izvesti "nova konekcija - nova IP adresa"? To je razlog zašto to kod Euneta nije tako? To ti znaš kao iskusni ISP sis-admin?
 
Ok. Ti idalje tvrdiš da je tehnički teško izvesti "nova konekcija - nova IP adresa"? To je razlog zašto to kod Euneta nije tako? To ti znaš kao iskusni ISP sis-admin?

Ja tvrdim da postoji mogućnost da zavisno od toga kako je mreža Eunet-a organizovana možda teško realizovati ono što ti hoćeš i da je to razlog za ponašanje koje si opisao a ne neznanje, lenjost ili neka interna politika napravljena da nervira korisnike. Pošto ponašanje koje si ti opisao podseća na klasičan DHCP, pretpostavka je da koriste DHCP mehanizam za dodelu IP adresa a ne neki drugi mehanizam i da je u tom slučaju teško realizovati ono što ti hoćeš.

Pošto ti ZNAŠ, ne pretpostavljaš, nego ZNAŠ kako je mreža Eunet-a organizovana i da sve može lako, nema razloga da se dalje raspravljamo. Ti ZNAŠ.
 
Poslednja izmena:
Eunet je vrlo profesionalna i ozbiljna kompanija, nemojte da sumnjate u to. Pitanje je da li ce da uvaze reklamaciju doticnog korisnika, a ja sam gotovo siguran da nece, posto to u sustini nije kvar.

P.S. Svi su poceli sa linux kutijama, nije se imalo para za krsten ruter(BRAS), a Eunet je medju prvima ponudio Gold, Silver i ostale pakete i brzine koje Telekom nije ima zvanicno u ponudu. To je realizovano uz pomoc Cisco SCE, sto nije bas jednostavno implementirati, pogotovo u odnosu na DHCP Server servis, od koga ste napravili babarogu :)
 
Hahaha, skoro se nisam ovako nasmejao.:smoke:
Mrzelo me je da čitam sve ove postove,ali se svodi na sledeće. Jedan senior i jedan Junior 90' godiste (smena generacija). :test:
Stariji su sisali vesla, oni preko 30-te, a omladina sve zna.....
Kako se ono beše sisalo veslo? :rtfm:
 
Kako vip member moze da sroci ime topika, to ne moze ni newcomer.

Pa dobro da li je moguce da si napisao poludinamička IP adresa ?!?!?

U sta se sve kasnije razvila prica, pa kome to moze da ima smisla posle ovog naslova. Ili budemo hard core ozbiljni ili se sprdamo...
 
Ja tvrdim da postoji mogućnost da zavisno od toga kako je mreža Eunet-a organizovana možda teško realizovati ono što ti hoćeš i da je to razlog za ponašanje koje si opisao a ne neznanje, lenjost ili neka interna politika napravljena da nervira korisnike. Pošto ponašanje koje si ti opisao podseća na klasičan DHCP, pretpostavka je da koriste DHCP mehanizam za dodelu IP adresa a ne neki drugi mehanizam i da je u tom slučaju teško realizovati ono što ti hoćeš.
Teško mi je da poverujem da je bilo šta tako banalno TEŠKO realizovati, pogotovo što se problem svodi na brisanje najma po obaranju sesije i randomizaciju adresa pri svakoj sledećoj konekciji. Radilo se to još pre 10 god i to na Linuks boksovimai u kojejakvim krpežima od mreža.

Pošto ti ZNAŠ, ne pretpostavljaš, nego ZNAŠ kako je mreža Eunet-a organizovana i da sve može lako, nema razloga da se dalje raspravljamo. Ti ZNAŠ.
Ne, ja nisam rekao da znam, samo sam preneo informaciju koju mi je saopštio neko ko se MNOOOGO više razume od tebe i mene. Tretiraj to kao rekla-kazala. Ja lično tom čoveku verujem i bez obzira da li je njegova pretpostavka tačna Eunet se pokazao kao loš servis (i to iz više razloga, a ne samo ovog).
 
Eunet je vrlo profesionalna i ozbiljna kompanija, nemojte da sumnjate u to. Pitanje je da li ce da uvaze reklamaciju doticnog korisnika, a ja sam gotovo siguran da nece, posto to u sustini nije kvar.
Nisu. Nisam to ni očekivao da urade, ali su mogli da ponude raskid ugovora ili nekakvu vrstu kompenzacije.

A i nije da nije kvar. Dešavalo mi se da mi neke stvari (onlajn servisi) ne rade jer sam dobio IP adresu sa kojom je neko prethodno na njima bio bleklistovan. U jednoj drugoj temi, gde sam to spomenuo, javio se čovek koji je imao isti problem sa nekim drugim provajderom, pri čemu njemu nisu hteli čak ni da promene IP adresu, te mu je mesecima bio nedostupan neki servis. To je po meni bezobrazluk. Ne tiče me se kako radi mreža, hoću da mi radi Internet - i to ceo!

P.S. Svi su poceli sa linux kutijama, nije se imalo para za krsten ruter(BRAS), a Eunet je medju prvima ponudio Gold, Silver i ostale pakete i brzine koje Telekom nije ima zvanicno u ponudu. To je realizovano uz pomoc Cisco SCE, sto nije bas jednostavno implementirati, pogotovo u odnosu na DHCP Server servis, od koga ste napravili babarogu :)
Dakle, sa opremom koju imaju mogu ŠTA HOĆE, nekome je tako dunulo i eto.
 
Kako vip member moze da sroci ime topika, to ne moze ni newcomer.

Pa dobro da li je moguce da si napisao poludinamička IP adresa ?!?!?

U sta se sve kasnije razvila prica, pa kome to moze da ima smisla posle ovog naslova. Ili budemo hard core ozbiljni ili se sprdamo...
Ova priča se razvila u temi o PTT ADSL-u i kada je tamo opasno smorila diskusiju, tražio sam da se izdvoji u zasebnu temu. Bilo je kasno, nisam imao previše energije i interesovanja da smišljam bilo šta kreativnije. :)

Koga zainteresuje naslov neka uđe. Ne znam kako bih uopšte naslovio ovu temu. Problem sa dinamičkom IP adresom? Ne zvuči previše zanimljivo i intrigantno. :) Al' "poludinamička" IP adresa?!?! Pa to moram da vidim! :D
 
Hahah ali to ne da je kontradiktorno nego bas zvuci kako si i opisao - moram da kliknem da vidim WTF...

Dakle TL;DR

Ne menja ti se IP adresa po zelji i zato si "izgoreo"?

Pa dobro, promenice se u nekom momentu, zbog cega toliko negativne energije... Ako ne danas onda sutra, ako ne sutra onda prekosutra.. Mislim svet generalno kuburi sa IP adresama kao sto neko rece dok se IPv6 ne pusti no..to je tek posebna prica..
 
:S:
 
Pa da svi propuste šansu da nauče nešto novo? Aaaaa, to nikako :D.

Da, da, da :)
Takodje sam zavirio u temu zaintrigiran naslovom..
Vi svakako nastavite sa svojom diskusijom, možda i vi naučite neke stvari ;):)
p.s. Ne o IP adresama dakako, da ne budem shvaćen pogrešno.
 
OK, šta je bilo bilo je, je l' možemo sada da se vratimo na temu?

Svaka informacija o tome koji provajderi daju "sticky" IP adrese, odnosno da li je neko sa njima imao problema, je dobrodošla.
 
Hahah ali to ne da je kontradiktorno nego bas zvuci kako si i opisao - moram da kliknem da vidim WTF...
Ma, bre... hu kerz? :)

Ne menja ti se IP adresa po zelji i zato si "izgoreo"?
Mnogo puta sam već napisao zbog čega je "lepljiva" IP adresa štetna po korisnike. Od privatnosti, preko izbegavanja diskriminacije, do mogućnosti da ti uleti "prljava" IP adresa, sa kojom ne možeš pristupiti nekim sajtovima/servisima.

Pa dobro, promenice se u nekom momentu, zbog cega toliko negativne energije... Ako ne danas onda sutra, ako ne sutra onda prekosutra..
Ovde se ne menja ni posle više meseci (ima slučajeva i od po 6)!!! A i kad se promeni, opet ne znaš kod koga je sve bila ta adresa pre toga, tj da li ćeš i sa njom imati negde problema i koliko će pak ti problemi da traju. Ako bzo i lako mogu dobiti drugu adresu nema ni razloga da se iko potresa zbog toga što je ta adresa blokirana na tamo nekom serveru, jednostavno uzmeš drugu.

Privatnost je još jedna stavka, koja nekome može delovati nebitno, ali nekom drugom nije.

Mogu ja sve to da rešim sa proksijem ili VPN-om, ali ću pre da promenim provajdera.
 
Nazad
Vrh Dno