Šta je novo?

PayPal (FAQ u prvom postu)

Imam neke nejasnoće u vezi paypal-a i korišćenja VISA paywave kartice Komercijalne Banke, pa da zamolim nekog ko razume sve ove paypal začkoljice za razjašnjenje...
U prethodnih šest meseci sam imao dve manje kupovine ovom karticom, preko paypal-a i tu je sve bilo u redu, ali mi paypal ne pokazuje te transkacije na activity stranici.
Obe uplate su bile nakon što sam dobio paypal invoice nakon narudžbe, jedino je novac skidan sa mog dinarskog računa, jer je bila manja suma i nisam hteo da se cimam i uplaćujem evro na devizni račun, koji je primarni za plaćanje, a dinarski se koristi ako na deviznom nema sredstava.
Kad se ulogujem na paypal vidim samo aktivnosti pre toga, sa mojom starom Intezinom karticom, dok sa ovom novom nema ništa.
Da li je problem što su obe uplate bile sa dinarskog računa ili ja negde grešim u pretrazi.
Gledao sam podatke za ovu godinu, kao i za prošlu, ali ništa ne pokazuje.
Mejlovi sa invoice i paypal transakcijama za obe kupovine su mi uredno stigli, ali ih se paypal "ne seća".
Ja sam nakon toga, karticu uklonio sa paypal naloga, ali sam je juče ponovo linkovao i tek sad primetio da ove dve transkacije nedostaju u istorijatu.
Na žalost, u vreme kada sam obavio te dve kupovine, nisam ni gledao na paypal stranici da li su evidentirane, tako da ne znam šta bi moglo biti...
Možda deluje nebitno, ali mi nije jasno, kako paypal nema u evidenciji, svaku transkaciju sa mog naloga, bez obzira kada i kojom karticom sam je obavio, kojom valutom, itd...
Da se kojim slučajem nešto loše desilo, sada ne bi mogao da uložom žalbu, jer tih transkacija nema na njihovom sajtu.
 
Ovo je po mom mišljenju problem PayPal-a, ali vrlo verovatno je da bi ih video u onom excel fajlu kada zatražuješ podatke za 7 godina retroaktivno. Takođe, vidi koliko ono beše po novom čuvaju taj istorijat. Čini mi se svega 2-3 godine, možda čak i kraće.
 
Imam neke nejasnoće u vezi paypal-a i korišćenja VISA paywave kartice Komercijalne Banke, pa da zamolim nekog ko razume sve ove paypal začkoljice za razjašnjenje...
U prethodnih šest meseci sam imao dve manje kupovine ovom karticom, preko paypal-a i tu je sve bilo u redu, ali mi paypal ne pokazuje te transkacije na activity stranici.
Obe uplate su bile nakon što sam dobio paypal invoice nakon narudžbe, jedino je novac skidan sa mog dinarskog računa, jer je bila manja suma i nisam hteo da se cimam i uplaćujem evro na devizni račun, koji je primarni za plaćanje, a dinarski se koristi ako na deviznom nema sredstava.
Kad se ulogujem na paypal vidim samo aktivnosti pre toga, sa mojom starom Intezinom karticom, dok sa ovom novom nema ništa.
Da li je problem što su obe uplate bile sa dinarskog računa ili ja negde grešim u pretrazi.
Gledao sam podatke za ovu godinu, kao i za prošlu, ali ništa ne pokazuje.
Mejlovi sa invoice i paypal transakcijama za obe kupovine su mi uredno stigli, ali ih se paypal "ne seća".
Ja sam nakon toga, karticu uklonio sa paypal naloga, ali sam je juče ponovo linkovao i tek sad primetio da ove dve transkacije nedostaju u istorijatu.
Na žalost, u vreme kada sam obavio te dve kupovine, nisam ni gledao na paypal stranici da li su evidentirane, tako da ne znam šta bi moglo biti...
Možda deluje nebitno, ali mi nije jasno, kako paypal nema u evidenciji, svaku transkaciju sa mog naloga, bez obzira kada i kojom karticom sam je obavio, kojom valutom, itd...
Da se kojim slučajem nešto loše desilo, sada ne bi mogao da uložom žalbu, jer tih transkacija nema na njihovom sajtu.
Idi na Recent activity pa Filter by i odaberi period za koji hoćeš pregled activnosti plaćanja.
 
Idi na Recent activity pa Filter by i odaberi period za koji hoćeš pregled activnosti plaćanja.

Već sam to pokušao, za sve periode koji su dostupni, ali pokazuje samo aktivnost sa starom karticom iz prošle godine.
Ove dve sa Vizom iz Komercijalne su od pre tri i pet meseci i nigde ih nema.
Inače primetio sam da u pretrazi ima tab sa filterom za valutu i tu su samo eur i usd.
Ja sam platio jednu kupovinu u evrima, a drugu u funtama, ali mi je u oba slučaja naplaćeno u dinarima sa dinarskog računa, nakon konverzije.
Možda je to problem ali nema logike, ja još uvek imam u telefonu obaveštenje, da je plaćeno paypalom, a na njihovoj stranici toga nema...
 
  • Like
Reagovanja: uji
Imam jedan problem sa paypal. Poslao sam februara novac u Rusiju, za server igre koju igram, a zbog situacije i rata, novac nije legao. Sta se desava sa tim novcem? Da li ce stici ikada u Rusiju ili nece? Da li mogu da trazim novac nazad, i kako, posto nisu legle? Neki savet molim.
 
  • Like
Reagovanja: iOS
Šaljem ponekad preko paypala uplate za neke usluge u dolarima, funtama.. Recimo sada sam slao 10 funti i paypal je konvertovao po njegovom kursu 1 eur - 0.8152 funti dakle skinuli su mi 12.27 eur. Ako se izabere da izdavalac kartice, banka radi konverziju onda ne mogu unapred da vidim koliko izađe ali imam osećaj da je nepovoljnije nego paypal pa sam do sada uvek ovako.
Devizni račun mi je u Intesi i imam visa classic debit. Može li neko da potvrdi koja je povoljnija opcija?
 
Trebalo je upravo da odabereš tu opciju kako bi izbegao očajan PayPal kurs i drakonski trošak. U ovom slučaju bi bilo onako kako treba: EUR+7% rezervacija>Visa>GBP preneto 1:1 u relativno sličnom odnosu. Umesto funti, isto tako može biti i bilo koja druga ino valuta koja nije evro. Možeš koristiti Visa exchange rate kao ispomoć, ali se stanje u praksi neznatno razlikuje.
 
Pitao već u Intesa temi ali tiče se i PP pa da dodam i ovde.
Ćaletu zatvorili visa internet karticu kao razlog nema transakcija na njoj, a koristio je za primanje novca preko paypal-a pa onda podizao u banci. Je l' se nešto promenilo što se tiče ove kartice i može li da je izvadi ponovo ili mora neka druga za Paypal?
 
@Antara dosta toga u tehničkom smislu: po računu internet kartice može da izvadi Visa Classic Debit (bivša Electron, sada se može koristiti za PayPal, podržava beskontaktno plaćanje, čip i magnetnu traku, tako da će evre moći da diže na bankomatima sa spiska). Izuzev za Hit+/Magnifica, uručenje kartice je 200 dinara i održavanje deviznog 120 (1.08€ ili tako nešto) kada ima pokrića da se skine i naplati, a u suprotnom ne vrše naplatu ispod tog iznosa ako bude raspoloživ.
 
Hvala. Ok 200 jednokratno i 120din mesečno održavanje?
Da li je ovo najbolja/najjeftinija opcija za primanje novca (PP ili drugi servisi) ili ima nešto bolje?
 
  • Like
Reagovanja: uji
@Antara Jeste. Da je najbolja opcija, nije, jer nema instant transfer, za razliku od Visa Internet Poštanske štedionice (20€ polog+5 pokriće za troškove, 100 jednokratno+150 godišnje). Nema isplate evra, ali dinari se na njihovim bankomatima isplaćuju po srednjem kursu. Moguće je uzeti LIB za Homebanking radi provere stanja i potrošnje. S druge strane, ukida se Intesa online i menja withKey rešenjem, koje uslovljava mBanking, što je još 50 dinara mesečno.
Druga alternativa je Visa Virtuon Raiffeisen banke (1200 dinara, 2 godine, 50 je mesečno, ali se dvogodišnja članarina plaća unapred) u kombinaciji sa iRačunom i fizičkom Dina karticom za upotrebu na višenamenskom uređaju tj. bankomatu (koja se naknadno zahteva i preuzima u filijali). Novi RF bankomati sistemski nude mogućnost isplate sa računa koji nije vezan za karticu, tako da, koristeći Dinu tog dinarskog računa, zatraživaće isplatu sa računa Visa Virtuon, pošto ona nema magnetnu traku.
 
Hvala za info. Visa Internet Poštanske štedionice mi se čini bolja opcija jer prima penziju tamo. Izvini šta je "polog"? Taj LIB je kao autorizacija za online banking kod pošte? Da li imaju app i da li ja to mogu iz inostranstva da čekiram?
Šta znači Intesa ukida online i menja withKey rešenjem? I ovih 50din više je za mBanking zbog tog ukidanja? Izvinjavam se ako može pojašnjenje, jer iskreno nemam pojma o bankingu u Srbiji, a moram ćaletu da objasnim kako i šta.
Edit: Malo sam švrćkao po sajtu poštanske ono je plač majke božije.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: uji
@Antara 20€ „polog" je konstantan depozit po namenskom računu kartice, što ćemo reći da je tu stanje na nuli. S druge strane, to nadomešćuje što nema rezervacije više sredstava, proviziju za Visa autokonverziju i slične pojave u drugim bankama. LIB je odštampanih 5 ili 6 cifara na papiru radi registracije na Homebanking. S tim u vezi, izdaće mu se najverovatnije po osnovu tekućeg računa (za prijem penzije). Međutim, ono što podleže dodatnoj naplati je zapravo usluga „sms kod" i ona ima za cilj da omogući naloge za prenos, odn. OTP autorizaciju. Nažalost, neće moći ništa na daljinu. Čak je i funkcionisanje bivše mts banke po tom pitanju unazađeno. Da je sve konfuzno kod Poštanske, itekako jeste.
Intesa ukida stari ebanking. Novi tip ebankinga ne predviđa logovanje korisničkim imenom i lozinkom, već zahteva dodatnu potvrdu iz mobilne aplikacije (a isto tako je i u OTP banci). U tom smislu, mBanking postaje usko povezan i obavezan pa hteo ili ne, moraš da ga imaš ako hoćeš elektronsko bankarstvo. ID korisnika je sistemski generisan, a aplikacija iznova kreira novu šifru. Naravno, ovde je moguće regulisati sve bez odlaska u banku, ali obavezan je broj mobilnog sa kojim je povezan sms servis; Intesa Online:
Obaveštenje i uputstvo za migraciju na withKey:
(ovo nisam siguran da van posedovanja tekućih računa funkcioniše pa je onda lični dolazak i ugovaranje mobilnog bankarstva neminovno)
 
Poslednja izmena:
Sad je jasnije hvala puno. Nekako mi po logici i jednostavnosti najviše odgovara Intesa i čini mi se da im je najbolja aplikacija a i sam sajt je pregledan. Dodatna potvrda je kapiram kao 2fa. Samo se nadam da to funkcioniše kako treba i da nema problema sa autorizacijom, itd. Hvala još jednom.
 
Jedno pitanje za dodavanje nove kartice na PP ove Visa classic debit je l' moram opet onu malu sumu da imam na računu da PP povuče za autorizaciju ili ne?
 
Bzvz pitanje, al' hajde... brat je otvorio iRacun, i konektovao digitalnu karticu sa PayPalom, ali zbog necega nece da verifikuje karticu/povuce pare za to. Ima oko ~900 dinara na racunu tako da to ne bi trebalo biti problem. PayPal nalog nije nov. Ne znam sta moze da bude problem? Kada sam ja pravio PayPal sve je proslo bez problema, isto sa iRacunom ali kartica nije bila digitalna. Secam se da je trebalo da se ukuca pin kod na bankomatu da bi kartica pocela da radi, da li treba jos uvek? Posto ju je koristio da kupi nesto, i radila je ok.
 
Da dodam i ovde jer se tiče PP u drugom delu pitanja.
Šta znači status "neaktivan"? Plus dva datuma važenja drukčija ispod?! Ne kapiram. Da li moram da čekam da dođe kartica pa onda da dodam na Paypal i da li moram nekako da sam aktiviram kupovinom nečega pre dodavanja na PP?
20220523_151440.jpg
 
Nisi preuzeo karticu. Dok je ne preuzmeš biće neaktivna i ne može se koristiti.
 
Ok kada preuzme ćale je l' mora da se kupi nešto ili će automatski biti aktivirana?
 
Neki navode da je uplata na šalteru dovoljna, ali podizanje na evro bankomatu će sigurno aktivirati karticu ili eventualno upit stanja (naplaćuje se, ne znam koliko).
 
Upit stanja preko aplikacije se naplaćuje?! 🤣🤦
 
Ok kada preuzme ćale je l' mora da se kupi nešto ili će automatski biti aktivirana?
Kartica se automatski aktivira 24 časa posle preuzimanja, mada u banci kažu da je aktivna odmah ali to nije tačno.
 
Pozdrav. Trebalo bi da prodam digital goods (zlatnike iz online igre) i citajuci o chargeback prevarama, iskreno me strah da ostanem bez robe i novca.
Postoji li neki nacin da se zastitim od mogucih prevara ili je to kod Paypal-a nemoguce?
Ako bi ja recimo poslao Request money kupcu i on to prihvati i na takav nacin posalje novac, da li je i dalje moguc chargeback?
Ako imate neki savet kako 100% bezbedno odraditi trgovinu bez mogucnosti chargeback (non-refudable payment), bio bih zahvalan.
Imam intezinu Internet Visa karticu ako ista znaci i ako postoji neka mogucnost uplate direktno na moju karticu bez chargeback-a iz inostranstva.
 
Uvek se PayPal-u mozes obratiti sa dokazima , screenshotovima prepiske kao dokazima
 
Od tog posla nema nista, tu nije 100% prolaznost, zato i gledam ima li u 21 veku neka opcija da meni kupac posalje novac i da nema apsolutno nikakvog chargeback?
Guglao sam i Payoneer, Square, Stripe itd, ali kod svih ovih firmi isto postoji chargeback.
Cudno da mi da nema nigde nikakav sajt koji ti nudi mogucnosti prebacivanja novca sa kartice na karticu.
Izgleda da preostaje jedino bank transfer koji jeste komplikovan, ali je barem i najbezbedniji ?
 
Pozdrav. Trebalo bi da prodam digital goods (zlatnike iz online igre) i citajuci o chargeback prevarama, iskreno me strah da ostanem bez robe i novca.
Postoji li neki nacin da se zastitim od mogucih prevara ili je to kod Paypal-a nemoguce?
Ako bi ja recimo poslao Request money kupcu i on to prihvati i na takav nacin posalje novac, da li je i dalje moguc chargeback?
Ako imate neki savet kako 100% bezbedno odraditi trgovinu bez mogucnosti chargeback (non-refudable payment), bio bih zahvalan.
Imam intezinu Internet Visa karticu ako ista znaci i ako postoji neka mogucnost uplate direktno na moju karticu bez chargeback-a iz inostranstva.
Zašto bi on radio charge back ako prihvati fakturu i plati je?! Nema razloga da PP tu uopšte igra bilo kakvu ulogu. Mora da dokaže da ima razloga za charge back što je u ovom slučaju besmislica.
 
Dovoljno je na google otkucati "Paypal chargeback scams" i izbacice gomilu tema gde su prodavci izgubili slucaj.
Da sad ne kacim teme, ima ih milion na redditu.
Zasto kupci rade chargeback ? Pa jednostavno, hoce da te *****u, u vecini slucajeva.

Evo jedne zanimljive:

Za digital goods (gold iz online MMO igara) se preporucuje Western Union/Moneygram, s kojima ja nazalost nemam iskustva, pa ako je neko koristio, neka prenese svoj utisak.
 

Prilozi

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    106 KB · Pregleda: 7
Vrh Dno