Šta je novo?

PayPal (FAQ u prvom postu)

CItao sam pocetnu stranu i nekih 30-tak strana vasih iskustava i ispada da je najbrza unicredit banka za podizanje novca. Novac koji bih primao na paypal bi mi stizao u dolarima pa me zanima da li postoji neka banka u kojoj bih jednostavno mogao da dobijem te svoje dolare ili po zakonu srbije oni te dolare moraju da konvertuju u evro? Koja je banka u tom slucaju najpovoljnija uzevsi u obzir i odrzavanje racuna. Shvatio sam da mi je potreban samo jedan tekuci devizni racun i recimo visa electron kartica. Account na paypal-u bi mi sluzio uglavno za podizanja novca, ne bih nista kupovao tim accountom, samo bi sluzio za primanje novca... Koju banku preporucujete? Intesu nekako ne bih, jer ima losih iskustava sa tom bankom.

Hvala!
 
Za sada niko dao ni indikacije da postoji Visa, kod nas, koja nije kroz evro/dolar za ino-transakcije (bilo placanje, bilo withdrawal).
Erste, valjda, ima MC, koji moze i dolare sa racuna da koristi (tako i pise na sajtu), ali nije isprobana u praksi, koliko sam ispratio vezane teme (PayPal/Kartice).

Ima li razlog da ti trebaju bas dolari, ili mislis zbog konverzije?
 
Za sada niko dao ni indikacije da postoji Visa, kod nas, koja nije kroz evro/dolar za ino-transakcije (bilo placanje, bilo withdrawal).
Erste, valjda, ima MC, koji moze i dolare sa racuna da koristi (tako i pise na sajtu), ali nije isprobana u praksi, koliko sam ispratio vezane teme (PayPal/Kartice).

Ima li razlog da ti trebaju bas dolari, ili mislis zbog konverzije?

Mislim samo zbog konverzije jer imajuci prejasnje iskustvo sa moneygram-om, skrilom, westernom, uvek je kurs daleko nepovoljnije a sve uz objasnjenje da je to da bi se sprecilo pranje prana. Doduse, western bezobrazno kaze da pored fees koje ti naplacuje zaradjuje i tako so ti daje nepovoljniji kurs :)
 
Nemaj brige, ni Skrill ni PayPal ne treba nista da ti naplacuju ako ne biras konverziju, to sto se nekom malom broju desilo da imaju, morace svako za sebe da ispravi.

Samo biras da ne rade konverziju, vec da salju valutu koju imas (mada ne znam da li je to moguce na Skrillu bese, vec mora default valuta racuna?)
 
tačno, otvaranje naloga na drugu državu čiji nisi državljanin je nelegalno, čak i da si otvorio na bosnu a iz srbije si opet je nelegalno...

Kakva je situacija ako si drzavljanin ali ne zivis (nemas prijavljen boravak) u doticnoj drzavi.... A pristupas sa ip adrese iz Srbije? Mogao bih i pasos da skeniram za dokaz (u njemu nema deo za adresu stanovanja)...
Bilo bi mi sve bez provizije ali razmisljam, neznam kolko je to pametno mozda bi me tamo jednog dana jurili za porez....
 
Porez ima veze sa boravistem/rezidentnoscu, osim u Americi.
Tebi bi problem bio sto nemas adresu tamo stvarno, i PP ne prihvata pasos, vec trazi racun za neke komunalije.
 
Ćao kolege forumaši

novi sam član foruma i vidim da ste svi malo duže ovde pa bih da podelim sa vama moje iskustvo jer više ne znam kome da se obratim, očajan sam. :( Unapred se izvinjavam što ću malo duži jer ne može u par reči da se prepriča.

Naime, problem je započeo 27.septembra kada sam sa svog PayPal naloga koji imam još od 2010.godine povukao izvesnu količinu deviznih sredstava (125 € - 4 € PayPal provizije = 121 €) na Visa Internet karticu Banca Intesa-e broj xxxx xxxx xxxx xxxx koja je važeća u Banca Intesa-i do 01/16 a imam je vezanu za moj PayPal nalog već godinama, i već nekoliko puta sam sa nje ubacivao novčana sredstva na PayPal kupujući razne stvari preko interneta. Dakle, istog dana sam od PayPal-a dobio potvrdu da je novac poslat i da mogu da očekujem da isti bude na mojoj Visa Internet kartici u roku od 10-15 dana. Pošto u predviđenom roku novac nije stigao na moj račun (u šta sam se više puta uverio pristupom preko e-bankinga) otišao sam u poslovnicu Banca Intesa-e kod službenika za poslove sa stanovništvom, koji je totalno bio zbunjen i nije znao da mi da bilo kakav savet a kamoli reši slučaj. Sačekao sam još neko vreme pošto je PayPal dao rok od nekih 30 dana za pokretanje postupka za traženje novca (jer je to rok zbog nekih zemalja kod kojih taj transfer sporije ide) pa sam kontaktirao PayPal. Oni su mi tražili potvrdu da mi u Banca Intesa na moj račun pod kojim se vodi kartica nije legao traženi iznos, ali tako da se na izvodu koji im šaljem vide cifre moje kartice (xxxx xxxx xxxx xxxx). Ni to nisu uspeli da mi obezbede u Banca Intesa-i već su mi dali izvod sa deviznog računa za koji je kartica vezana (na kome se ovaj broj Visa kartice ne vidi). PayPal-u sam poslao taj izvod, print screen mog e-bankinga, kopiju moje kartice i lične karte, kako bi ih ubedio da je to zaista tako (pošto mi banka ne može obezbediti ono najosnovnije što joj tražim). PayPal je prihvatio dokumenta koja sam im poslao i dao mi relevantne informacije koje bi trebale poslužiti nadležnima u Banca Intesa-i da uđu u trag zagubljenoj transakciji:

If you are unable to find your withdrawal by reviewing your card or bank statements, please provide the following reference number to your card issuer:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (broj transakcije)

Sa ovim podacima otišao sam pravo kod šefa poslovnice Banca Intesa u V. Stepe, koji mi je rekao da on lično ne može ništa da učini u traženju zagubljenih sredstava, ali da je normalna procedura da pokrenemo reklamacioni postupak sa svim relevantnim dokumentima i da će njihova služba ući u trag preko broja koji sam im dostavio. Tako smo i uradili, i ja sam 15.oktobra popunio traženi zahtev za reklamaciju i u predmet ubacio svu dokumentaciju koju imam, što od PayPal-a (sa sve referentnim brojem transakcije koja bi trebalo da bude više nego dovoljan podatak za iole ozbiljnu banku da uđe u trag sredstvima u međubankarskom prostoru), što izvode sa mojih deviznih računa i kartice koji potvrđuju da novac do tih računa nije ni stigao. Od korisničkog servisa za kartice sam dobio one njihove cirkularne mailove da treba da podnesem reklamaciju u najbližoj poslovnici (koju sam već podneo jer slučaj ne bi ni došao do njih) Blowup a kad je kap prelila čašu i kad sam opet otišao kod direktora poslovnice on je zvao njih direktno da vide šta mogu učiniti i posle pola dana sam dobio informaciju da su eto oni u B. Intesi zaista sve učinili i da treba da se obratim PayPal-u jer novac nije ni došao do Banca Intesa-e!!! :mad: :exploder:

Pomozite mi šta da uradim i kome da se obratim za pomoć? Ne mogu da verujem da u 21.veku jedna ozbiljna banka ako joj daš broj novčane transakcije ne može da uđe u trag zagubljenim sredstvima a verujem da je PayPal zaista te pare isplatio (jer da se bave mahinacijama ne bi ni postojali kao servis za plaćanja dugi niz godina)!!! Dugo sam mislio da je možda do Visa Internet kartice i da na nju ne može da se povuče novac sa PayPal-a ali sam i na ovom i na drugim forumima čitao da je ljudima normalno legao novac sa PayPal-a na Visa Internet karticu Banca Intese i to posle par dana. Kakogod, taj bi se novac vratio na moj PayPal nalog ali njega ni tamo nema. Ovo je borba sa vetrenjačama našeg bankarskog sistema, ali vas molim da mi pomognete jer možda neko zna kome mogu da se obratim u vezi ovog problema i ima li ijedan iole ozbiljan i pametan službenik u toj banci s kojim mogu porazgovarati da bi mi rešio problem? Ovo je 21.vek i novac ne može tek tako da se zagubi ako imate sve relevantne parametre i broj transakcije (sem ako imate nesposobnu banku u Srbiji). 120 € mi se zaista ne poklanja. One koji mi pomognu da rešim ovaj za mene nerešiv problem vodim na piće i klopu :)

Pozdrav svima
 
Au, citam ovakve stvari i besan sam kao da su se meni desile.
Naravno da ne trebas da im poklonis ni 5 evra, pa to isto je moglo da se desi i da si podigao mnogo vecu paru.
Nemoj da odustajes, u Intezi se i očekivalo da ce odmah da prebace problem na PP, jer su gospoda tamo apsolutno nesposobna. Mene su do skoro, dok nismo zvanično dobili PP, gledali kao s marsa kada im pomenem PP, o Skrillu da i ne pricam.
Zbog tih stvari gore mi nikad nije 100% svejedno kad radim withdraw.
Izvini sto ti moj post nije pomogao, ne razumem se toliko detaljno u te stvari, samo, novac ne moze da ispari, budi uporan i ako sredis nesto javi ovde sta si uradio.
 
Jesi se zalio NBS?

Kako da to uradim i kome da se obratim? Rado bih to uradio jer vidim da od 'velikih bankara' u Banci Intezi nema vajde.

Interesuje me da li neko zna (ono što ja pretpostavljam da je 100% tako) da ukoliko su mi iz PP dali ovaj referentni broj moja banka MORA da ga pronađe i ako nije došao do Intese?
 
Au, citam ovakve stvari i besan sam kao da su se meni desile.
Naravno da ne trebas da im poklonis ni 5 evra, pa to isto je moglo da se desi i da si podigao mnogo vecu paru.
Nemoj da odustajes, u Intezi se i očekivalo da ce odmah da prebace problem na PP, jer su gospoda tamo apsolutno nesposobna. Mene su do skoro, dok nismo zvanično dobili PP, gledali kao s marsa kada im pomenem PP, o Skrillu da i ne pricam.
Zbog tih stvari gore mi nikad nije 100% svejedno kad radim withdraw.
Izvini sto ti moj post nije pomogao, ne razumem se toliko detaljno u te stvari, samo, novac ne moze da ispari, budi uporan i ako sredis nesto javi ovde sta si uradio.

A kome ste se obratili u vezi PP i ko Vam je pomogao (poslovnica, ime službenika....može i na PP)? Hvala na podršci, zaista sam zadao sebi zadatak da ovo dovedem do kraja a nije isključeno i u novinama da negde objavim. Neka znaju ljudi kakve probleme nam stvaraju naše vajne banke. Da nekome u svetu ovo ispričate, da posle 3 meseca ne možete da uđete u trag svom novcu, slatko bi se nasmejao.....
 
Pritužbu na rad banke podnosiš Centru za zaštitu i edukaciju korisnika pri NBS http://www.nbs.rs/internet/cirilica/63/index.html
Pročitaj obavezno i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, čisto da vidiš koji članovi zakona eventualno pokrivaju tvoj slučaj. http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_korisnika_finansijskih_usluga.html
I nemoj da misliš da je Paypal neka bezgrešna finansijska institucija, gomila ljudi se žalila na raznorazne probleme sa njima, pri čemu su ostajali bez velikih para, jer u slučaju kad Paypal "blokira" sredstva ne postoji pravna ustanova koja može da pomogne.
 
Dali neko ko ima paypal i skrill zeli da mi uradi uslugu da ja njemu posaljem novac na pp a on meni na skrill?
 
Pritužbu na rad banke podnosiš Centru za zaštitu i edukaciju korisnika pri NBS http://www.nbs.rs/internet/cirilica/63/index.html
Pročitaj obavezno i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, čisto da vidiš koji članovi zakona eventualno pokrivaju tvoj slučaj. http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_korisnika_finansijskih_usluga.html
I nemoj da misliš da je Paypal neka bezgrešna finansijska institucija, gomila ljudi se žalila na raznorazne probleme sa njima, pri čemu su ostajali bez velikih para, jer u slučaju kad Paypal "blokira" sredstva ne postoji pravna ustanova koja može da pomogne.

Hvala na informaciji. Ne živim uopšte u zabludi da je PayPal bezgrešan ali jednostavno taj novac je od njih otišao (i dobio sam odmah mail da je 'whithdraw' uspešno izvršen). Juče sam im poslao mail sa pitanjem da mi vrate novac iz transakcije ukoliko mogu ponovo na PayPal account, međutim dobio sam odgovor da jednom kad od njih novac ode, više nije pod njihovom kontrolom i ne mogu mu pristupiti jer više nije u njihovom sistemu. Što im 100% verujem jer mi izgleda sasvim logično
Sve ovo pričam da bi svi vi bili veoma oprezni prilikom povlačenja novca sa PayPal-a jer vam se ovako nešto u našem bankarskom sistemu koji je na nivou prvobitne zajednice, moglo desiti. Molim ukoliko neko još ima neki savet ili slično iskustvo da podeli ovde sa nama, da bi svi zajedno bili pametniji u ovakvim situacijama.
 
@Destroyer_083 na koju zemlju je paypal nalog? Da li je Srpski?
 
@Destroyer_083 na koju zemlju je paypal nalog? Da li je Srpski?

Ja sam ga otvorio ranije, kada nije bila opcija da se prijavi Srbija i prijavio državu kao Hrvatsku, ali sam stavio svoju pravu adresu, grad i stavio Serbia kao regija, a karticu sam vezao za nalog pre pola godine i skinuli su mi verifikacijom sa nje 30.08. iznos od 1.71 €. Dao sam im kod pod kojim je skinut iznos i posle toga su na mom nalogu pored kartice označili 'Accepts PayPal withdrawals' što mi je značilo da su proverili moju karticu i da na nju mogu da povućem novac.
 
^a jel ti ovo bilo prvo "pravo" povlacenje novca ili si povlacio ranije na istu tu karticu?
 
Tu je problem, imam i ja jedan nalog na hr. vratice ti se lova na taj pay pal meni se vratila posle 4 nedelje. Isto sam bio poslao na verifikovanu karticu u intezu. Nazalost vise neces moci da saljes taj novac ovamo. Ali ce se vratiti na balance. Nisu mi slali da saljem nikakvu dodatnu verifikaciju, ali to uvek mogu pa gledaj da odma potrosis te pare kad se vrate.
 
Tu je problem, imam i ja jedan nalog na hr. vratice ti se lova na taj pay pal meni se vratila posle 4 nedelje. Isto sam bio poslao na verifikovanu karticu u intezu. Nazalost vise neces moci da saljes taj novac ovamo. Ali ce se vratiti na balance. Nisu mi slali da saljem nikakvu dodatnu verifikaciju, ali to uvek mogu pa gledaj da odma potrosis te pare kad se vrate.

Hmmmm.....ali meni je prošlo od tada celih 2 i po meseca a ne 4 nedelje.... :( Zato sam i pitao PayPal da ih vrati na nalog ali oni kao više nemaju kontakt s tim novcem.
 
^a jel ti ovo bilo prvo "pravo" povlacenje novca ili si povlacio ranije na istu tu karticu?

Nisam nijednom ranije, ovo mi je bilo prvo povlačenje novca na tu karticu. Inače kad smo već otvorili temu Naše banke - Pay servisi, da spomenem i iskustvo sa Komercijalnom Bankom i Skrill-om. Njima sam dao bankovni račun iz KB, povukao 12 € (čisto da vidim kako će ići, vođen lošim iskustvom sa PP), i na račun mi je posle par dana stiglo 0,05 €. Kad sam digao frku u Banci kako je to moguće, rekli su mi da su to troškovi ino banke i na moje insistiranje dali mi neki papir iz koga se puno toga ne vidi, sem da je jedna banka u Hamburgu posredovala u transferu i da mi je za troškove uzeto 11,95 € :mad::mad::mad: Toliko o našem bankarskom sistemu i o zaštićenosti nas kao klijenata domaćih banaka.....
 
Inače kad smo već otvorili temu Naše banke - Pay servisi, da spomenem i iskustvo sa Komercijalnom Bankom i Skrill-om. Njima sam dao bankovni račun iz KB, povukao 12 € (čisto da vidim kako će ići, vođen lošim iskustvom sa PP), i na račun mi je posle par dana stiglo 0,05 €. Kad sam digao frku u Banci kako je to moguće, rekli su mi da su to troškovi ino banke i na moje insistiranje dali mi neki papir iz koga se puno toga ne vidi, sem da je jedna banka u Hamburgu posredovala u transferu i da mi je za troškove uzeto 11,95 € :mad::mad::mad: Toliko o našem bankarskom sistemu i o zaštićenosti nas kao klijenata domaćih banaka.....
Ta banka u Hamburgu je bila "intermediary bank" u ovom slucaju i naravno uzela je svoje parce kolaca. Suma koju si povlacio je bila suvise mala pa su uzeli skoro sve. Nazalost... Generalno sve sto ukljucuje wire transfer podrazumeva visoke provizije :(
 
U ovom drugom slucaju (Skrill) verovatno nije kriva nasa banka, vec sam Skrill.. Meni su tako jednom skinuli $30 jer je transakcija isla preko neke intermediary banke - cesto se to desava, fb strana im je puna sa takvim reklamacijama
 
Evo mog iskustva. Nije direktno vezano za PayPal, ali jeste za međunarodne tokove novca i vreme potrebno za neke stvari. Naime, iz Nemačke su uplatili na moj račun neke novce, ali novci nisu stizali do mene. Moja banka nije mogla da vidi da postoji bilo kakva transakcija. Posle dva meseca, uplatioci su od njihove banke dobili obaveštenje da je transakcija odbijena. Naši tvrde da nisu oni odbili, a Nemci kažu da je moja banka (ili neka između) odbila :) Pre toga, su ti isti Nemci uspešno uplatili par puta na moj račun. Prema tome, čudni su putevi novčani.
 
Jedno pitanje...

Sta se desava kada otvoris dispute na paypalu, pa posle odredjenog vremena eskaliras problem jer komunikacija sa prodavcem prestane, tj prodavac prestane da odgovara na mejlove a obecanog povracaja nema. Sta reduzima paypal. Je'l neko imao slicno iskustvo?
 
Evo mog iskustva. Nije direktno vezano za PayPal, ali jeste za međunarodne tokove novca i vreme potrebno za neke stvari. Naime, iz Nemačke su uplatili na moj račun neke novce, ali novci nisu stizali do mene. Moja banka nije mogla da vidi da postoji bilo kakva transakcija. Posle dva meseca, uplatioci su od njihove banke dobili obaveštenje da je transakcija odbijena. Naši tvrde da nisu oni odbili, a Nemci kažu da je moja banka (ili neka između) odbila :) Pre toga, su ti isti Nemci uspešno uplatili par puta na moj račun. Prema tome, čudni su putevi novčani.

Da li je novac u tom slučaju vraćen na račun sa koga je poslat i posle koliko vremena?
 
Interesantno koliko si zapenio kako radi Intesa, i pri tome prećutao ovako bitnu činjenicu.

A oprosti, šta to menja? Da li je kartica kao takva prihvaćena na PayPal? I da li novac poslat na nju ima veze sa tim kako mi je registrovan PayPal nalog?! Ja mogu živeti na Novom Zelandu ako mi se dopada a registrovati karticu koja se na mene vodi u Banca Intesi i tamo treba da stigne novac. Ispravi me ako sam negde pogrešio ali mislim da nisam. I nisam 'zapenio' na Banca Intesu, 'zapenio' si ti očigledno iz nekog razloga da je odbraniš.
 
To što si dodao karticu sa lažnim podacima, i što je ona registrovana ne mora da znači da ćeš moći i da primaš uplate, kao što si uostalom i video, ima veze, očigledno, jer uplatu nisi dobio. Ne možeš živeti na Novom Zelandu, i koristiti karticu Banke Intese jer se to kosi sa pravilima Paypala, čak nemaš ni mogućnost da promeniš državu ako se preseliš, već moraš otvarati novi nalog. A ono za odbranu Intese - no comment. :)
 
Nazad
Vrh Dno