Šta je novo?

Opet problem sa Pakomom i HP

copycat

Slavan
Učlanjen(a)
01.02.2005
Poruke
275
Poena
319
Vidim da je prosla tema pa sam reši da otvorim novu kako bih izneo svoj problem Sa Pakom servisom i HP Srbija, i zamolio ljude koji se u materiju zaista dobro razumeju da mi pomognu da stvar isteram na čistac.

E sad sledi problem:

3.7. odneo sam svoj laptop HP6720s na reklamaciju u garantnom roku jer je mesec dana pre toga počeo da pucka u gornjem levom uglu (predpostavljam iz zvučnika), da se pregreva i da se od zagrevanja gasi sam od sebe, ispala je i taster "space". Prilikom predavanja laptopa na servis data mi je prijemnica na kojoj nije konstatovano ni jedno fizičko oštećenje samog laptopa osim tastera koji je ispao sam od sebe, što je i bio jedan od predmeta reklamacije.

U ponedeljak 5.7. pozvali su me iz Pakoma da detaljnije opišem problem i ako je opis jasno dat prilikom prijema na servis. Tada mi šef servisa rekao da se javim narednih dana i da proverim kako stvari stoje.

U utorak 6.7. pozvao sam servis, razgovarao opet sa šefom servisa, i tada dobio informaciju da se racunar definitvno pregreva i da će poručiti kuler jer je mozda problem sa njim.

22.7. pozvao sam Pakom servis, pošto sam smatrao, a i sada smatram, da je rok za servisiranje istekao, jer je prošlo 15 dana od dana reklamacije, i to čak i od dana kada mi je rečeno da se računar definitivno pregreva, to jest kada je reklamacija definitivno prihvaćena kao osnovana. U toku razgovora sa šefom servisa rečeno mi je da je problem ploča i da će ista biti zamenjena za desetak dana kada stigne i da je poručena i da mora da prođe carinu i ... Posle nekoliko razgovora na relaciji Beograd-Niš sa izvršnim direktorom Pakom servisa obećano mi je da će računar biti završen u toku sutrašnjeg dana.

23.7. pozvali su me da računar preuzmem.

24.7. Otišao sam u servis po svoj notebook, i kada sm ga dobio, bio vrlo neprijatno iznenađen. Naime vraćen mi je računar sav izgreban, a doneo sam ga bez i jedne pa i najmanje ogrebotine. Kada sam odbio da ga takvog primim iz prostorije gde je servis izašao je jedan mladić koga su predstavili kao zamenika šefa servisa i prve reči su mu bile: "A ha!!, znači tako, znamo mi takve...". Kada je moja prijateljica koja je bila tada samnom počela da objašnjava kako uredjaj nikako nije mogao biti predat u takvom stanju momak se samo izvinio i otišao.

Kasnije u toku radnog vremena sa CRT agentom (šta god to značilo) HP Srbija, koji mi je, nažalost usmeno, rekao da oni imaju evidentan problem sa Pakom servisom, da će zbog toga imati vrlo ozbiljne razgovore sa njima, i da generalno nemaju ništa protiv da se račinar zameni ako je to po zakonu, ali da oni nemaju uticaja na Pakom jer oni su zasebna firma.

Isto veče napisao sam email i poslao ga na nekoliko adresa direktora Pakom grupe i servisa Pakom u kome sam opisao nastali problem i tražio da laptop bude zamenjen novim jer na to imam pravo po zakonu, a svakakoi zbog toga što mi je računar vraćen unakažen.

Danas 27.7. sam od pravne službe Pakom grupe dobio odgovor sa slikama na kojima se vide oštećenja. Odgovor glasi da oni nisu prouzrokovali nastanak tih ogrebotina, i da su oni u celosti postupili po zakonu, ispoštovali zakon i rok za rešavanje reklamacije i to u rekordnom roku od dvadeset dana, a da je rok inače 45 dana. U tom pismu gospodin BSc in law (verovtno šef pravne službe) poziva se na "Naredbu o određivanju uređaja iz oblasti radio komunikacija, audio i video tehnike i uređaja koji se na njih priključuju koji se mogu stavljati u promet samo ako su snabdeveni ragantnim listom i o najmanjem trajanju garantnog roka i roka obezbeđenog servisiranja za te uređaje“ (Sl. list SFRJ br.28/89), članove 34. i 35. Zakon o zaštiti potrošača (Sl. glasnik RS 79/05), Zakon o uslovima za obavljanje prometa roba, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru (Sl.39/96...) i time potkrepljuje svoje tvrdnje da je rok za rešavanje reklamacije 45 dana i da svakako nemam pravo na povraćaj novca, pa ni na zamenu uredjaja istim takvim ili sličnim.

U medjuvremenu sam meilom tražio napismeno mišljenje HP Srbija i njihovu arbitražu i posredovanje u rešavanju ovog problema, i naravno (gle čuda), stvar se drastično promenila, sada je gospodin CRT agent na strani Pakoma, tvrdi da je uredjaj popravljen i funkcionalan i da je obavešten da sam ja odbio da taj uređaj pruzmem. Takođe i on naglašaava da je rok za popravku 45 dana i da servis nije ni u kom slučaju ostetio mene kao korisnika njihove usluge.

Na kraju, zbog ovakvih problema sa Pakom servisom i ovakvog stava predstavnika HP, uopšte više ne želim racunar brenda HP, a svako ne želim ida mam više bilo kakve kontakte sa Pakomom, tražim da se razdužim finansijski to jest da mi se vrati novac.

Ovo je bio problem, a sada još jedanput molim ljude koji imaju konstruktivne predloge i volju da pomognu i znanje da se jave, da odgovore u ovom treadu ili na pm, takodje molim sve koji su bliski sa materijom i žele da pomognu da mi se jave. Predloge tipa uzmi par kocki kaldrme... i ostale slične izbegavajte

Za kraj upozorio bih sve buduće kupce HP rašunara da dobro razmisle da li HP brend zaslužuje poverenje i da dobro paze ko izdaje garantni list za uredjaj koji kupuju, pa ako je to Pakom da kupovinu izbegnu ako je to moguće, a da ako predaju bilo šta na servis u garantnom roku slikaju i otvore četvore oči da im se ne bi desila stvar kao meni.
 
pa da si citao po benchu verujem da ne bi ni kupio laptop u Pakomu :)
sacekaj da prodje tih 45 dana i onda idi po novac.
 
Kako mi se čini, po donošenju npr. laptopa u servis treba ga detaljno fotografisati na licu mesta i naterati nekog od nadređenih da potpiše pismenu izjavu da je isti donešen bez vidljivih fizičkih oštećenja u skladu sa stanjem na fotografijama. Tek onda preuzeti prijemnicu na kojoj takođe mora pisati da li je uređaj preuzet sa vidljivim oštećenjima, i zatim što detaljniji opis kvara.

@copycat odmah mi jedno nije jasno: naglasio si da nisu konstatovali nikakva fizička oštećenja osim ispalog tastera? Meni to zvuči normalno, osim ako nije krckao zvučnik nego npr. napuklo kućište. Ne znam posle koliko vremena od paljenja je dolazilo do pregrevanja i gašenja.
 
Da li imas serijski broj laptopa na racunu/gar.listu kojeg si kupio? Da li se razlikuju ti Sn i da li se vidi da je neko odlepljivao nalepnicu ? Mene bi u startu iritirao nastup tog bilmeza koji ne postuje kupca takvim arogantnim stavom. Da li si pitao inspekciju za misljenje ? Da li si bio u agenciji za zastitu kupaca i trazio njihovo misljenje ? Posalji pismo regionalnom HP manageru sa istorijom dogadjaja .
 
Pozdrav svima i mozhda i najvazhnije pitanje....kada si kupio predmetni laptop?
Ako si ga kupio u zadnjih 6 meseci,odesh lepo sa garantnim listom i rachunom i trazhish povrat novca.Chik neka ti kazhu da ne mozhe... :wave:
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima i mozhda i najvazhnije pitanje....kada si kupio predmetni laptop?
Ako si ga kupio u zadnjih 6 meseci,odesh lepo sa garantim listom i rachunom i trazhish povrat novca.Chik neka ti kazhu da ne mozhe... :wave:

Teoretski da, ali koliko shvatam, laptop je sada ispravan, tj. popravljen je. Polemika se sada vodi o fizickom ostecenju, tj. ogrebotinama.

Ipak, kako covek ima u rukama papir na kome pise da ga je doneo bez vidljivih fizickih ostecenja, trebalo bi da progura ono sto zeli, ukoliko bude dovoljno uporan.
 
pa da si citao po benchu verujem da ne bi ni kupio laptop u Pakomu :)
sacekaj da prodje tih 45 dana i onda idi po novac.

Nikada nista ne bih kupio u Pakomu. Laptop samo ima garanciju kod Pakoma.
 
Poslednja izmena:
Meni je crko jedan lap kupljen u Pakomu, istekla je garancija i spreman sam da platim popravku ali mi se ne daje ovim drvosečama u Pakomu, pošto je lap očuvan kao nov. Ako neko ima predlog gde odneti HP lap u servis, nek napiše.
 
Odnesi u BS Procesor. Tamo je malo drugacija prica (dosta). jedino sto je servis u BGD-u !?

:smoke:
 
Čuo sam se s ljudima, ide kod njih lap. Hvala ;)
 
'Ajde ljudi pomoyite da ya inspekciju sastavim prijavu tako da nemogu da je odbiju.
 
I tako dok razmisljam dal da ti odgovorim na pm ili ovde ... polako shvatam da je bolje sto vise ljudi da vidi taj odgovor bez obzira na one av av cike koje ce se odmah javiti da kazu nesto svoje ....

i pre nego kazem sta ja mislim o ovom slucaju ... moram reci da u celom slucaju ima bezbroj pravnih propusta kojima ne znam dal uopste ima smisla baviti se .... u svakom slucaju pre pre svega nekoliko psiholoskih a ne pravnih saveta ....

1. fin ne treba da budes duze od 2 razgovora ... cim vidis da ta isfrustrirana osoba ... koja jedino tu i to zahvaljujuci svojoj poziciji ... moze da se izivljava na tebi .. posto se inace u realnom zivotu i mrava boji ... pocinje da te seta odmah postajes bezobrazan arogantan i neprihvatljiv ....

2. svaki razgovor susret situaciju s anjima treba da imas audio video dokumentovano ...

3. kao sto covek rece ... makar da fotografises .. ali to bi obarali ko zna kad je snimano .... datum kreiranja fajla ... al posto su sudije povrsne i to bi proslo mozda .... najbolje kamerom snimati ih .... odes s ortakom to da predas i lepo ukljuci kameru na kvar dok se predaje a pre toga slikate ispravnu ispred ulaza u zgradu bukvalno :))) ....

e sad za konkretan slucaj .... ma ne kaldrmu ... nego bombu pa u servis ... tog pr-a pistolj pa u gepek :)) .... elem ... bar dusu smiris ... a oni nisu smeli da odugovlace sa odgovorom na reklamaciju duze od 8 dana po zakonu o zastiti potrosaca .... al ajde da im za to i progledas kroz prste ... doneli su pozitivnu odluku ....

e sad ovaj faktor koji zna takve ... e za takve je dijagnoza treba da osete mrave u nosu :)) .... za to bi mogao da ih cimas po sirokom spektru zakona ... od nepostovanja potrosaca do povrede casti i ugleda ... jos posto imas i svedoka ... tu bi sad islo sucveljavanje i opisivanje ... unakrsno ispitivanje .... al sa vlasnikom sporazumno sigurno bi mu zavrsio otkaz da se ne provlaci po novinama ....

pa onda situacija hop menja misljenje .... auuu ... to je crnina ... da imas slike pa da zoves osobu iznad njega pa da je svojim bezobraznim stavom istraumiras i to jos uz pretnje da ces da odes do granice da regionalnom centru prijavis kako se odnose prema musterijama .... pa da vidis kad se za svoje guze zabrinu .... znas li ti da njima nista ne znaci dal ce izvrsiti tu reklamaciju ili ne .... jos ako je u igri da zbog toga izgube neku licencu .. auuuu .... zapretis im da ces na jedno 1000 foruma da objavis .... i da ces im novine zavrsis ... i onda lepo to sve posaljes u regionalni centar s dokazima ... pa da vidis dal ce im bude sve jedno il ce knedlice da gutaju ..... uvek ima visa instanca medjunarodni sud :)))) ....

i konacno sustina .... pa ti imas dokaz kojim oni kazu da je on primljen bvez primecenih ostecenja .... pretpostavljam da u mnogims slucajevima gde ono postoji oni to i napisu ... znaci sta ... sud bi im nalozio da dostave slicna dokumenta .... oni bi naravno tvrdili da nema toga .. a tvoje bi bilo da nadjes nacin da pronadjes kako taj dokument izgleda kada postoji ogrebotina ... i sta onda .... u sustini njihova je greska sto uocene ogrebotine nisu primetili na vreme ... posto ih nisu evidentirali one ne postoje .... ti lap top nisi primio ... situacija cista ... idi kod trzisnog inspektora i objasni mu .... zahtevaj da ides sa njim da vidite to kako bi mogao da slikas i posaljes regionalnom centru .... kazi da nece da ti dozvole da slikas lap top u tom stanju ....

e sad nov pasus za nov deo problema ... ti zapravo nemas i imas prava na nov ... imas samo ako rezervni deo ne postoji i nemoguce je izvrsiti dodatnu reklamaciju .... znaci ukoliko se proizvod vise ne proizvodi ili ga je nemoguce nabaviti u garantnom roku tj nemoguce je izvrsiti reklamaciju ... tada biras izmedju zadnje maloprodajne cene ili zamene za neki drugi .... ukoliko je moguce izvrsiti reklamaciju to znaci da oni treba da zamene samo masku .... jer su po zakonu o zastiti potrosaca odgovorni za svaku stetu koju su sami proizveli ....

znaci jesam pisao o tome da dolazi do sudjenja itd .... ali zar ti treba da cekas 3 godine ... da smislsljas alternativne nacine kako da sudu predstavis vrednost spora interesantnom .... i na kraju im ne uzmes bog zna kakve pare preko .... moj savet ne uzimaj lap ... idi kod trzisnog inspektora ... pre toga nabavi zakon o zastiti potrosaca i nadji clan koji tamo kaze da su oni odgovorni za svaku stetu nastalu tokom servisa .... prouci zakon deluj ko da poznajes materiju .... i potenciraj to da su jako arogantni i bezobrazni ..... i probaj da potkrepis to svedocima ... i slikama ako imas ... neka ta drugarica ide sa tobom .... stavi inspektoru do znanja da si spreman da ides i dalje ako on nemoze ili nece da ti pomogne .... i naravno zapamti mu ime i prezime kako bi i njega u kasnijim iteracijama mogao da istices .... ptobaj da snimis audio a da on to ne izvali .... na prvom razgovoru ce te sigurno uveravati kako ce sve resiti .....
 
Poslednja izmena:
@ABCD

Oni nisu priznali garanciju sa zakasnjenjem, vec su "popravili" laptop sa zakasnjenjem ako je rok za resavanje reklamacije 15 dana. Citajuci ovaj deo foruma vidim da se uporno provlacio rok od najvise 8 dana za prihvatanje reklamacije i 15 dana za otklanjanje smetnji.

ABCD je napisao(la):
Sto se tice vremenskog roka za otklanjanje reklamacije, cuvenih 45 dana je zabluda.
ABCD je napisao(la):
Ukoliko za 8+15 odnosno 23 dana ne urade ono sto su duzni, sve sto sam gore napisao sigurno se moze dobiti na sudu.
Ukoliko Vas mrzi da se akate po sudovima, posle 23 dana mozes otici u inspekciju i za najduze 30 dana inspektor uz dovoljan broj dokaza - znaci prijemnica u servis i sl. zavrsava posao.

Ako je to tako onda su zakasnili tj uredjaj je bio na servisu vise od 15 dana.

Sta se desava sa onim da su duzni da ponude:
1. povracaj novca,
2. zamenu za isti ili slicni prozvod (istih ili boljih karakteristika)
3. popravak reklamiranog proizvoda

Nisu me ni pitali za za koju se opciju opredeljujem, vec su krenuli da servisiraju ono sto sam im doneo.

Sve ove stvari me prilicno nerviraju, prilicno nerviraju ali u ponedeljak cu svakako podneti prijavu trzisnoj inspekciji i verovatno poslati pismo HP podrsci ali ne na adresu HP Srbija.

E ovo mi je za nauk, nikada vise HP racunar zbog loseg odnosa prema kupcima i loseg odabira partnera, a svakako cu odsad gledati i ko stoji iza garancije da ne bi vise natracao na Pakom.
 
Taj član zakona se odnosi na robu uz koju se ne izdaje garantni list.
 
Taj član zakona se odnosi na robu uz koju se ne izdaje garantni list.

Meni bi bilo logicno da se odnosi na svu robu u prvih 6 meseci od kupovine bez obzira sta pise na garantnom listu?
 
Logično bi bilo, ali po nije po zakonu o zaštiti potrošača. Pročitaj član 34 i 35 tog zakona.
 
Logično bi bilo, ali po nije po zakonu o zaštiti potrošača. Pročitaj član 34 i 35 tog zakona.

Ja kazem da mi je logicno (nisam pravnik pa ne mogu da tvrdim) da se:
clanovi 34 i 35 Zakona o zaštiti potrošača Sl Glasnik RS 79/05, primenjuju u rokovima koji su definisani Zakonom o uslovima u obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe l inspekcijskom nadzoru član 36 stav 4 (Sl Glasnik rs br. Broj 39/96, 20/97 i 46/98)

Primenjuju na svu robu u prvih 6 meseci od kupovine- bez obzira da li ima garanciju ili ne.
Garancija je samo plus vise na to sto zakon zahteva i nikako se, ako u njoj npr. pise rok popravke 45 dana, to sme primenjivati u prvih 6 meseci jer se kosi sa rokovima datim u zakonu, vec samo posle prvih 6 meseci.
 
Tu bi ipak trebao pravnik da ovo objasni. Član 34 zakona o zaštiti potrošača se odnosi isključivo na robu za koju se ne daje garancija, dok po zakonu o uslovima u obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe l inspekcijskom nadzoru se to odnosi na bilo koju robu.
 
Ja kazem da mi je logicno (nisam pravnik pa ne mogu da tvrdim) da se:
clanovi 34 i 35 Zakona o zaštiti potrošača Sl Glasnik RS 79/05, primenjuju u rokovima koji su definisani Zakonom o uslovima u obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe l inspekcijskom nadzoru član 36 stav 4 (Sl Glasnik rs br. Broj 39/96, 20/97 i 46/98)

Primenjuju na svu robu u prvih 6 meseci od kupovine- bez obzira da li ima garanciju ili ne.
Garancija je samo plus vise na to sto zakon zahteva i nikako se, ako u njoj npr. pise rok popravke 45 dana, to sme primenjivati u prvih 6 meseci jer se kosi sa rokovima datim u zakonu, vec samo posle prvih 6 meseci.

Ne stavljati 'zakon' i 'logicno' u istu recenicu :d
 
Juce su mi poslali pismo iz Pakoma, gde zale sto se to dogodilo i kazu da oni izlaze u susret kupcima i kad nisu u pravu ali da u ovom slucaju to nisu u mogucnosti i bla, bla, bla...

Pazi "izlaze u susret kupcima i kad nisu u pravu"... Ali zato ovde gde je situacija cista i gde su upropastili uredjaj koji je bio kao nov pre nego je predat na servis ne zele da izvrse svoju zakonsku obavezu

Jedina opcija je dakle Trzisna

Da se i vama nebi desavalo slicno, u sto sirem luku zaobilazite HP i Pakom
 
Odnesi u BS Procesor. Tamo je malo drugacija prica (dosta). jedino sto je servis u BGD-u !?

:smoke:

Mislis DS Procesor, u Karadjodjordjevoj? Ako mislis na njih, moj savet je zaobici ih! Kad njih sam odnela laptop kome je trebao da se zameni flet kabl, uzeli su ga odma u rad i meni rekli, sedi bice gotovo za sat.. Proslo je 5 sati, ja sam izgubila svako strpljenje i otisla kuci. Ni sutra nisu uspeli da upale laptop, razvalili su ga, dal je pukla ploca prilikom otvaranja ila sta je zeznuto, ne znam, ali moj laptop je umro kod njih, ni kriv ni duzan:crash:Do zamene flet kabla nisu ni dosli jer nije bilo svrhe, jer su ga zadavili pre vremena:p
 
...uzgred, da pitam ako neko zna da mi preporuci neki pouzdani servis za laptop racunare, ako uopste postoji.
 
Ne znam da li sam ranije postovao o problemu koji sam ja imao sa Pakom-om i HP-om ali evo mog iskustva:

I ranije sam imao problema sa reklamiranjem računarskih komponenti u Pakom.u ali kap koja je prelila čašu je bila kada je moja firma kupila desetinu HP laptop i par destina desktop računara 2007. Sve iz Pakoma. Nakon skoro dve godine korišćenja jedan od nc6220 modela je krenuo da pravi probleme sa HDD kontrolerom. Vraćao HDD u PIO mod, povremeno blokirao. Sa baterijom i bez nje, na punjaču i docking station-u.

Laptop je reklamiram u garantnom roku a nakon skoro mesec dana čekanja, serviser ili šef servisa Pakom-a me je pozvao na kontakt telefon koji sam priložio uz objašnjenje o kvaru i simptomima i predočio mi je kako je laptop otvaran i kako je serviser nalazio šrafove i izlomljene delove unutar laptopa (WTF???!!!) i da takav, nikako ne potpada pod garanciju i da ga ne bi ni servisirali da su znali da je u takvom stanju, ALI pošto su ga već otvorili, završili su ga i taj servis mora da se plati. O jes, kako da nou. Bio je veoma drzak i povišenim tonom objašnjavao sve to.

Objasnio sam da je to gotovo nemoguće jer znam osobu koja koristi taj laptop, da sam laptop pre predavanja detaljno ispitao i proverio na fizička oštećenja te lepo i sigurno zapakovao i pripremio za transport (50km kolima - wow) na šta sam opet dobio "kontru". Na kraju, bez ikakve namere da se upuštam u bilo kakve rasprave, uz konsultaciju menadžmenta i u vremenskom tesnacu, odlučio sam da ipak platim (to jest firma plati) servis jer je gospođa koja ga je dužila (i jelte, otvarala i lomila) laptop, morala da putuje u inostranstvo te mi je bio preko potreban ispravan.
Laptop je vraćen u gorem stanju nego što je predat i što je najgore, simptomi su se ponovili nakon dve nedelje.

Nakon samo mesec dana istovetan kvar se desio na još jednom laptop-u iste marke i modela (verovatno osoba koja je dužila onaj prvi laptop je u napadu ljubomore krenula da kvari druge laptop-ove po firmi :d). Ovog puta laptop je servisiran u ComTrade-u. Relativno brzo i bezbolno.

Šta reći, servis u Pakomu prvog laptop-a nije koštao mnogo (oko 50e) ako se dobro sećam, ali način na koji je se sve to završilo je stavilo tačku na saradnju mene, firme u kojoj radim i njih. Žao mi je i osobe koja je dužila laptop jer sam posle razgovora sa Pakom-ovim serviserom morao da izvedem pravdu na videlo i da je detaljno ispitam. Ispostavilo se na kraju da je sve bilo onako kako je i rekla.

Od tada smo kupili 4 server i oko 60 desktop i 25 laptop računara business kategorije (desk ~ 1200€, laptop ~ 1800€) sa svom opremom (monitori, docking station-i, perferije), pogađate, ne od Pakoma. To je njihov gubitak...
 
Misli na BS prosecors, ovlasceni HP bla, bla, bla..
 
Ccc, umesto da takav laptop i ne sme da se prihvati na servisiranje...
Bezobrazluk.
 
Mene u celoj prici najvise cudi stav HP Srbija. Verujem da bi napolju zbog takvih stari nekoga obesili za j***, a kod nas oni kazu da nemaju uticaja na svoje partnere.

Zato kao sto vec napisah cuvajte se HP, a pogotovo ako je uvoznik Pakom.
 
Pa tu pise i da je BS servis, a mnoooogo je bolji od CT servisa, CT je katastrofa za servis, verovatno najgori servis u zemlji, u garanciji ili ne.
 
Kako god. CT mi je završio posao pre godinu dana.
A već smo apsolvirali koji je najgori servis u zemlji :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno