Šta je novo?

Odvlaživači vazduha iskustva

Nešto mi nije jasno.

Pratim vlagu u kući od jula meseca (jer je nova kuća i primetio sam problem sa vlagom) i najveći problem kod mene je bio leti, jer u kući mi ujutru znalo biti 70%, otvorim prozore, napolju klasičan letnji dan, a vlaga ni makac dole, čak ode i gore par procenata.

A sad zimi mi je vlaga oko 60%, otvorim prozore i za 3 minuta se spusti na 45%, jer je napolju suv vazduh.

Sad ispadne da se zidovi bolje suše zimi, nego leti, što mi nekako ide protiv logike :)

Zimi je vazduh hladniji što znači manje "pare" u vazduhu a više kondenza na "spoljnim" zidovima i prozorima (a zidovi obično upijaju taj kondenz pa to rezultira pojavom buđi). To se posebno dešava na onim najhladnijim zidovima koji su "spoljni" (kojima je s jedne strane unutrašnjost stana/kuće, a s druge strane spoljašnjost).
Dakle, što je hladniji vazduh to će ti pokazivati manji % u stanu, iako zapavo nema ništa manje vlage/vode. Odvlaživač tu pomaže jer kroz njega konstantno cirkuliše isti vazduh, iz njega izvlači vodu i vraća suvlji nazad. Mada, dobra izolacija na zidovima je ključna za izbegavanje buđi. Ako se kvalitetno odradi, onda zidovi neće biti toliko hladni a samim će biti manje kondenza koji će upijati, a to znači da su manje šanse da se stvori buđ.

Ako je zgrada loše odrađena, tj. nema izolaciju ili je izolacija loša, onda će biti tih hladnih ćoškova koji su problematični:

Onlf2GN.jpg
 
Nije protiv logike
Leti je veca vlaznost u vazduhu nego zimi, primer padne kisa ogreje i bude sparno i eto vlage koliko hoces. Zimi je suv vazduh i kad zagrejes proatoriju i luftiras par puta sa promajom nema vlage, vlaga se spusta.

Uglavnom sušenje povezujemo sa visokim temperaturama, a ne sa niskim. Sušiš veš leti napolju za pola sata, zimi za 2 dana. Za to mi je malo zbunjujuće, da li mi se stvatno više suše zidovi sad zimi, nego leti.

Zimi je vazduh hladniji što znači manje "pare" u vazduhu a više kondenza na "spoljnim" zidovima i prozorima (a zidovi obično upijaju taj kondenz pa to rezultira pojavom buđi). To se posebno dešava na onim najhladnijim zidovima koji su "spoljni" (kojima je s jedne strane unutrašnjost stana/kuće, a s druge strane spoljašnjost).
Dakle, što je hladniji vazduh to će ti pokazivati manji % u stanu, iako zapavo nema ništa manje vlage/vode. Odvlaživač tu pomaže jer kroz njega konstantno cirkuliše isti vazduh, iz njega izvlači vodu i vraća suvlji nazad. Mada, dobra izolacija na zidovima je ključna za izbegavanje buđi. Ako se kvalitetno odradi, onda zidovi neće biti toliko hladni a samim će biti manje kondenza koji će upijati, a to znači da su manje šanse da se stvori buđ.

Ako je zgrada loše odrađena, tj. nema izolaciju ili je izolacija loša, onda će biti tih hladnih ćoškova koji su problematični:

Jasno mi je ovo sa izolacijom, nego nije mi jasno šta misliš pod što je hladniji vazduh pokazivaće ti manji % u stanu? Hladnij vazduh ima manji kapacitet za vodenu paru, to znači da ako spustiš temperaturu u prostoriji, vlaga se podiže, to se meni leti dešavalo.

Hladniji vazduh zimi je i suvlji, pa zato brzo pada temperatura kada se luftira.
 
ego nije mi jasno šta misliš pod što je hladniji vazduh pokazivaće ti manji % u stanu?

Sad kad bolje razmislim, možda nisam dobro razumeo i možda je pogrešno to što sam napisao. I ja sam primetio da mi pokazuje manji % tj. manju relativnu vlažnost kada je u stanu niža temperatura, i mislio sam na činjenicu da što je vazduh hladniji - to može da zadrži manje vodene pare - pa zato pokazije manji %.

Međutim, sada kada sam pogledao šta je tačno taj „%“ tj. „relativna vlažnost“:

Relativna vlažnost je mera koja nam govori koliko je vodene pare zapravo u vazduhu u poređenju sa maksimalnom količinom koju može da zadrži pri određenoj temperaturi vazduha. Topli vazduh može zadržati više vodene pare nego hladan vazduh.

Dakle, 75% na 25°C nije isto što i 75% 21°C.

Imajući u vidu šta je tačno relativna vlažnost, to valjda znači da taj % ne bi treba da bude nužno manji kada je zima tj. hladniji vazdih u stanu (pošto je to relativna vrednost), pogotovo ako su isti izvori vlage (uključujući i nas ljude koji dišemo i "isparavamo"). 🤔
Hladniji je vazduh što znači da će biti manje "pare" u vazduhu, ali zato će biti više kondenza na prozorima i zidovima (koji upijaju taj kondenz) jer su zimi mnogo hladniji, što objašnjava zašto se najviše buđi pojavljuje tokom zime, ali ne objašnjava zašto je i relativna vlažnost (%) generalno manja tada tokom zime, pogotovo ako su isti izvori vlage.
 
Poslednja izmena:
Kako ne objasnjava, pa ako spoljnih 0C 100% rv pustis u sobu, a iz sobe izbacis 25C 60%, u sobi ce pored pada temperature vazduh imati i manje vlage...

0C 100% rvv = 4.9g/m3
25C 60%rvv = 13.8g/m3

Sto znaci da kada zagrejes hladan vazduh nazad na 25C (ako kazemo da smo sav vazduh iz prostorije razmenili i nije poprimio "novu" vlagu) on ce imati i dalje 4.9g/m3, sto je ~21% rv na toj temperaturi.
 
Kako ne objasnjava, pa ako spoljnih 0C 100% rv pustis u sobu, a iz sobe izbacis 25C 60%, u sobi ce pored pada temperature vazduh imati i manje vlage...

0C 100% rvv = 4.9g/m3
25C 60%rvv = 13.8g/m3

Sto znaci da kada zagrejes hladan vazduh nazad na 25C (ako kazemo da smo sav vazduh iz prostorije razmenili i nije poprimio "novu" vlagu) on ce imati i dalje 4.9g/m3, sto je ~21% rv na toj temperaturi.

Mislio sam na to kada ne luftiraš, tj. kada je u stanu sve zatvoreno. Sada sam primetio da kada npr. isključim klimu (da ne greje) i kada padne temperatura vazduha, takođe padne i % (relativna vlažnost). Čim uključim klimu da greje, skoči temperatura ali obavezno skoči i %. To je ono što me je zbunilo, jer je u pitanju relativna vrednost: kada padne temperatura tj. kada vazduh postane hladniji, imaće manje "pare" u sebi, ali takođe će i max. količina vode koju vazduh može da ima biti manja - pa samim tim % ne bi treba da se (puno) menja, ako sam dobro razumeo (to govorim pod uslovima da u toj prostoriji nema prozora ili da su stalno zatvoreni, tj. da se vazduh ne razmenjuje tj. ne ulazi spolja). Na to sam mislio.

Mada, pošto je nemoguće da prostorija bude 100% izolovana, onda je moguće da ipak taj spoljni suvlji vazduh cirkuliše, tj. ulazi, a ovaj unutrašnji vlažniji vazduh izlazi, u malim količinama (pogotovo ako su prozori loši) ali ipak dovoljno da i relativna vlažnost bude manja.
 
Poslednja izmena:
Ako su ti zidovi mokri, onda sa povećanjem temperature i više vode isparava iz zidova. Da li znaš poreklo vlage u stanu, tj. da li je u pitanju kondenzat koji nastaje unutra ili zidovi dobijaju vlagu iz nekog drugog izvora (spolja, temelja...)
 
Ako su ti zidovi mokri, onda sa povećanjem temperature i više vode isparava iz zidova. Da li znaš poreklo vlage u stanu, tj. da li je u pitanju kondenzat koji nastaje unutra ili zidovi dobijaju vlagu iz nekog drugog izvora (spolja, temelja...)
Da, ovo itekako ima logike i objašnjava ovo vezano za menjanje % čak i kada se ne luftira (kada je sve izolovano).
U mom konkretnom slučaju - nisam siguran, u pitanju je stan, nije u prizemlju ali je veoma stara zgrada i loša je fasada, stara, bez izolacije... tako da je moguće da upija vlagu spolja, pogotovo tokom kišnih dana, i ti zidovi se ne osuše dovoljno do početka zime, pa ta vlaga ostane u zidovima, i sad kada grejem - to isparava iz zidova (dakle, "isparava" isključivo unutar stana, a spolja je vazduh suviše hladan pa ne mogu zidovi da se suše i sa spoljašnje strane)... pa zato skače i relativna vlažnost čim poraste temperatura u stanu.
 
a spolja je vazduh suviše hladan pa ne mogu zidovi da se suše i sa spoljašnje strane
Suse se oni i sa spolja ne brini se.. Mozda ne istom brzinom kao kad je prolece-leto ali..... Kako bi inace objasnio da se sunka osusi preko zime :sneaky:
Problem budji koja se pojavljuje zimi je vise vezana za temperaturnu razliku (hladne mostove) nego za sam % vlage... Leti mozes da imas i 80% vlagu u stanu pa nikad nece biti budji (samo ces imati osecaj kao da si na bazenu a ne u svom dnevnom boravku) jer u sobi imas npr 27c a napolju 35c pa je razlika previse mala da bi se bilo sta kondenzovalo.. Ali zimi je drugacija prica , u sobi pri plafonu zna da bude i 25-27c a napolju 0 ili ispod nule, pa ako je zid lose izolovan taj zid i unutar kuce moze biti hladan i eto ti kondenza..
off topic - Nedavno smontirao aspirator u kuhinji da se borim protiv vlage na sve moguce nacine, kuhinja jos nije finalizirana pa nismo ni koristili uredjaj.. Pre neki dan kad je steglo malo minus , zena u kuhinji raduckala nesto pa upalila malo aspirator da izvuce mirise od spremanja hrane i ono pocelo da curka voda iz aspiratora i to onako bas fino.. Pola case sigurno, neverovatno.. Stavio sam alu rebrasto crevo fi 125 koje ide direktno na tavan koji je suv , znaci nema sta drugo da bude nego kondenz. U kuhinji toplo , na plafonu gips ploca i 20cm vune a na tavanu produvava minus, aluminijum sam po sebi dobar provodnik toplote pa nije ni cudo da se negde izmedju tople i hladne zone kondenzuje... Posle razmisljam mozda bi bolje bilo da sam stavio plasticno rebrasto crevo al ajd sad je gotovo.
 
Mislio sam na to kada ne luftiraš, tj. kada je u stanu sve zatvoreno. Sada sam primetio da kada npr. isključim klimu (da ne greje) i kada padne temperatura vazduha, takođe padne i % (relativna vlažnost). Čim uključim klimu da greje, skoči temperatura ali obavezno skoči i %. To je ono što me je zbunilo, jer je u pitanju relativna vrednost: kada padne temperatura tj. kada vazduh postane hladniji, imaće manje "pare" u sebi, ali takođe će i max. količina vode koju vazduh može da ima biti manja - pa samim tim % ne bi treba da se (puno) menja, ako sam dobro razumeo (to govorim pod uslovima da u toj prostoriji nema prozora ili da su stalno zatvoreni, tj. da se vazduh ne razmenjuje tj. ne ulazi spolja). Na to sam mislio.

Mada, pošto je nemoguće da prostorija bude 100% izolovana, onda je moguće da ipak taj spoljni suvlji vazduh cirkuliše, tj. ulazi, a ovaj unutrašnji vlažniji vazduh izlazi, u malim količinama (pogotovo ako su prozori loši) ali ipak dovoljno da i relativna vlažnost bude manja.

Ako imaš zatvorenu prostoriju sa 25 c i 60% RH, i ugasis grejanje, temp padne na 20c, RH bi trebalo da ti bude 80% (pod uslovom da nemaš mešanje nigde spoljnog vazduha).
Količina vodene pare u vazduhu ti je ista u oba slučaja, 13,82 g, ali pošto hladniji vazduh ima manji kapacitet za vlagu, onda je to 80% od onoga što vazduh na 20c moze da drži.
 
Problem budji koja se pojavljuje zimi je vise vezana za temperaturnu razliku (hladne mostove) nego za sam % vlage...
Da, to je već objašnjeno ovde: https://forum.benchmark.rs/threads/odvlaživači-vazduha-iskustva.484357/page-12#post-7037279

Kako bi inace objasnio da se sunka osusi preko zime :sneaky:

Što se tiče sušenja šunke - pa valjda nije ta prostorija skroz zatvorena, mora da ima nekakav protok vazdiha, makar ventilacioni... Mada nisam expert za sušenje već samo sa konzumiranje šunke 😁

Ako imaš zatvorenu prostoriju sa 25 c i 60% RH, i ugasis grejanje, temp padne na 20c, RH bi trebalo da ti bude 80% (pod uslovom da nemaš mešanje nigde spoljnog vazduha).
Količina vodene pare u vazduhu ti je ista u oba slučaja, 13,82 g, ali pošto hladniji vazduh ima manji kapacitet za vlagu, onda je to 80% od onoga što vazduh na 20c moze da drži.

Mi smo ovde pisali o "fenomenu" gde se u praksi dešava suprotno... U svakom slučaju, mislim da je razjašnjeno, najverovatnije je ono što je @maxy naveo u postu iznad.
 
Jel neko koristio one male ovlazivace?
Nesto kao sto je ovo
Imam Saomijev ovlazivac, ako i dalje radi posto sam prosle zime mu sipao so cisto da vidim efekat pa je od tada malko stucao.
Ovi mali mi zanimljivi posto nezuzimaju dosta prostora e sad koliko mzoe da radi 300 do 500ml vode, ovaj koji imam proguta 4l vode od ujutru do uvece na auto podesen.
 
Ok. Nemoj više da se ovo ponavlja














:D
 
Promeniti naslov teme: Umesto "Odvlaživači vazduha iskustva" da bude: oDvlaživači vazduha
;)
 
Iščitala celu temu, saosecam sa svima sto nevoljno gaje pecurke na zidovima kao mi. Pvc, izolacija, stara prizemna cigla kuca (100mkv) koja je plavljena do metar visine. Elem, mazali stop kondenz, krecenje svake godine, luftiranje dvaput dnevno, ceresitove kutije za vlagu na svaki cosak, nista, budimo se sa kapljicama u dnu prozora i coskovi polako dobijaju onu Dunavsko zelenu nijansu. Volem ja Dunav, al dosta bilo..
Odvlazivac ovog tipa

Hisense Odvlaživač D20HW​

Ima kapacitet 4.2l , 260W, 20l/24h itd..
Deluje mi slicno kao Mideu sto hvalite svi.. cena slicna ima wi-fi pride. Šetala bih ga iz sobe u sobu pa potrebi. Da li bi imalo efekta i mozda ako neko ima uredjaj da podeli utiske.
 
Mislim da je 260 W mala snaga za uređaj ovih performasi. Gorenje D16M ima snagu od 430 W.
 
Iščitala celu temu, saosecam sa svima sto nevoljno gaje pecurke na zidovima kao mi. Pvc, izolacija, stara prizemna cigla kuca (100mkv) koja je plavljena do metar visine. Elem, mazali stop kondenz, krecenje svake godine, luftiranje dvaput dnevno, ceresitove kutije za vlagu na svaki cosak, nista, budimo se sa kapljicama u dnu prozora i coskovi polako dobijaju onu Dunavsko zelenu nijansu. Volem ja Dunav, al dosta bilo..
Odvlazivac ovog tipa

Hisense Odvlaživač D20HW​

Ima kapacitet 4.2l , 260W, 20l/24h itd..
Deluje mi slicno kao Mideu sto hvalite svi.. cena slicna ima wi-fi pride. Šetala bih ga iz sobe u sobu pa potrebi. Da li bi imalo efekta i mozda ako neko ima uredjaj da podeli utiske.
Da ovo mnogo liči na moj uređaj koji je midea samo je moj stariji i radi 12l/dan.Ali kod mene u stanu nije to toliko strasno. Ovaj uređaj bi "odradio" posao,ali bi morao da se seljaka po prostorijama. I morao bi da radi barem u prvo vreme 24h. Dok ne "izvuče" deo vlage iz cigle. S obzirom da kreće minus, to malo otezava. A redovno luftiranje se i dalje podrazumeva. Ovi uredjaji su predvidjeni da rade nonstop, kao i frizideri ili klime. Kad se dovede u neku "normalu" vlaznost, onda bi moglo nocu da se menjaju prostore sa njime (tako ja radim) ili ako moze da se nadje izvor kondezacije tipa kod mene je to kuhinja i jedna soba, onda tu se postavi vise da radi,a ako svugde vuče onda menjanje po protorijama. Mada mišljenja sam da jedan ureeđaj bez obziraa koliko bio jak ne može da iz jednog mesta odvlazi sve prostorije. Ogradjujem se za one industrijske odvaživače,ali kad oni rade u ti prostorima se ne boravi... Ne može ništa da se izgubi samo da se dobije, a one male tablete odvlazivaće zaboravite, ja sam toliko njih potrosio da sam imao za dva uređaja.
 
Ostalo mi u sećanju između 300 i 400 W (valjda se dobro sećam). Moram da proverim faktor snage, tj. mislim da merač kada prikazuje potrošnju računa sa ovim parametrom.

Moraću da proverim kasnije, pa javljam.
 
Jesi merio koliko vuce?
I midei pise 400w ali radi na 260w.
Da, troši oko 220 W. Faktor snage je 0.65 i merač ga uzima u obzir prilikom računanja trenutne potrošnje.
Meni je u sećanju ostalo da su napon oko 230 V i jačina oko 1.5 A.
 
Da podelim iskustvo, mozda nekom bude znacilo vezano za Hisense odvlazivac. Prvih 24h skupio je problizno 4l vode. Kad se vratim u kucu posle posla oseca se razlika u vazduhu. Nije vise onaj osecaj parnog kupatila sa ustajalim vazduhom. Ujutru su prozori napokon bili bez vode u dnu. Seljakam ga iz sobe u sobu, mada je raspored kuce zahvalan za to, centralno veliki hodnik sa sobama levo-desno. Najveci deo dana je u hodniku. Dok je tu ne gasi se jer ne moze ni da spusti ispod 50%. U drugim sobama ode i na 45 pa se ugasi. Wifi funkcija i pracenje, meni bar, znači dosta, pratim ga dok sam na poslu. Cuje se na manjoj brzini koliko i ventilator klasican, malo bucnije na najvecoj brzini, meni nije smetalo. Videcemo ponasanje na nizim spoljnim temepraturama, ali da ima nekog efekta, ima. Za 28k radi posao koliko sam i ocekivala.
 
Pozdrav, u dilemi sam da li uzeti
Hisense D20HW ili Stadler Form Theo
Theo je skuplji osetno a po karakteristikama je slabiji, ima posudu od 2l a Hisense 4. Theo izvlaci 10l za 24h dok Hisense 20l.
Da li neko zna zbog cega je Theo skuplji ~100e? Da li je nacin rada drugaciji ili sta je u pitanju?
Treba mi za sobu od 20m2
 
Način rada može biti samo jedan.
Budi svestan da plaćaš marketing, možda nešto tiši rad, dizajn i maržu uvoznika.
 
Način rada može biti samo jedan.
Budi svestan da plaćaš marketing, možda nešto tiši rad, dizajn i maržu uvoznika.
Hvala na odgovoru, bilo mi cudno, ne razumem se preterano ali Hisense mi deluje bolje a znatno jeftiniji. Plus Hisense ima neki antibakterijski premaz i zastitu od prasine i mirisa
 
Oba će raditi posao za koji su namenjeni.

Na tebi je da ceniš ostale funkcije i da vidiš da li se isplati doplata za skuplji. Pogledaj na yt ako ima neka recenzija pa preseci.
Ako nemaš viška novca, izbor je jednostavan. Kupi jeftiniji.
 
Pozdrav, u dilemi sam da li uzeti
Hisense D20HW ili Stadler Form Theo
Theo je skuplji osetno a po karakteristikama je slabiji, ima posudu od 2l a Hisense 4. Theo izvlaci 10l za 24h dok Hisense 20l.
Da li neko zna zbog cega je Theo skuplji ~100e? Da li je nacin rada drugaciji ili sta je u pitanju?
Treba mi za sobu od 20m2
Preporuka Hisense 20 Dw radi posao.
Možeš pogledati pojavio se Hisense 12 isto cena 20 k.
 
Nazad
Vrh Dno