Šta je novo?

[Oblivion split] Sadrzaj igre, questovi, spoileri

Pritisneš ~ i otkucaš u konzoli: showclassmenu. Ali to će ti vratiti sve skillove na početne vrednosti. To je kao da si počeo iz početka da igraš.
 
zeleni_zub je napisao(la):
Pritisneš ~ i otkucaš u konzoli: showclassmenu. Ali to će ti vratiti sve skillove na početne vrednosti. To je kao da si počeo iz početka da igraš.


Uh,onda nista od toga,jedino ako ima neka sema da se vratim na staro.
 
posle samo nekoliko dana lvl 32?? Wow, meni je trebalo par mjeseci (i oko 120h gameplay-ja).
 
Hmm... Pogledao sam datum svog prvog posta u threadu oko lecenja vampirizma i proslo je 10 dana od toga. Znaci, ipak sam igrao 10-tak dana. Sorry, al stvarno sam imao utisak da je bilo mnogo manje. Igrajuci Oblivion nisam bas imao neku predstavu o vremenu.

Da napomenem samo da mi je racunar bio defragmentisan pre instalacije igre i da nema izlaz na net i samim tim viruse, av, fw ili neke programe koji rade u pozadini. Komp je cist i na njemu je samo 6-7 igara instalirano. Ovo pisem sa drugog racunara (nisu u mrezi).

edit:
Citajuci thread primetio sam da je gomila ljudi imala problema oko ubijanja odredjenih protivnika i skupljanja zlata. Zanima me gde su samo drzali onaj slajder za tezinu (meni je na sredini). Zlato najlakse zaradim u areni boreci se sa zivuljkama. Odavno sam pobedio Gray Princa i borim se protiv 3 minotaur lorda. Po mecu dobijem i 4000+ golda (za manje od 4min).
 
Poslednja izmena:
Da li je neko presao quest The Sunken One? Ima jedan bag u njemu.

Potrebno je da nadjem nekog lika u pecini Sandstone Cavern. Pratim zelenu strelicu, ali lika nigde nema! Bag je u tome sto sam ranije ocistio tu pecinu od gamadi i kad sam uzeo quest da nadjem tog lika u njoj i njega nema! Tacno vidim gde bi trebalo da se nalazi, ali dzaba.

Jos nemam patch 1.1 instaliran, a koliko vidim u patch notes taj bag nije ni spomenut. Zna li neko nesto vise o ovome? Kako da zavrsim quest uopste?
 
Poslednja izmena:
Ima li nekog ko je presao celu igru dva puta iz pocetka?
 
Ova igrica je najvece razocarenje posle morrowinda. Bas bi me bilo briga sta drugi misle, i koliko je hvale, da bethesda nece razvijati i Fallout 3, a ocigledno je da ce napraviti sra*je, zato, sve vas koji hvalite ovaj promasaj, drzim direktno odgovorne za fallout 3, koji ce obrukati ceo serijal :wall:
Isto tako, bilo bi me briga, da igrica ne kosta ovoliko koliko kosta.

Moje iskustvo se ne razlikuje puno od ovog genijalnog reviewa:

<<click>>

I sjajan primer, tako naprednog, zanimljivog i logicnog AI-a.

<<click>>

*edit*

I da, nisam zakljucak doneo na osnovu par sati igranja. Dobro sam ja napredovao u igrici, postao sam guildmaster thieves guilda, mages guilda i dark brotherhooda. Sa glavnim questom sam pretpostavljam isto dosta dosao, vratio sam onaj oklop i trebalo bi da zatvaram kapije. Milijardu sidequestova sam resio po celom svetu, ali igrica je i dalje krsh, tj, da sam se mozda vise setao na prvim nivoima, i ne bi bila toliki krsh.

Neprijatelji koji prate moj nivo je komplet *****izam. Ne znam kako sam to izveo ali cini mi se da se nisam nesto preterano borio sa cudovistima sve do nekog tamo 25-og 30og nivoa, a tad, nema vise level-upovanja tako da u svakoj tamnici, u svakom cosku mape, u svakom trenutku, nalecem na jedne te iste neprijatelje, i skroz je dosadno.
Questove uopste nemam volje da prelazim, sve je predvidivo, ocigledno i dosadno. XP-a kao nagrade nema, a to mi je 50% motiva za radjenje questova u svim ostalim rpg-ovima, zanimljive price ili retkih itema isto nema, a to mi je ostalih 50% motiva.
Dijalog je dobro opisan u ovom review-u, jednostavno, ne postoji, svodi se na "da" i "da, ali kasnije" u stvari, vi vodite nemog protagonistu, poput Gordon Freeman-a.
Svet mi je, iz istih ovih razloga isto bezveze da istrazujem. Od svega jedino su gradovi stvarno interesantni.

U svakoj mogucoj igrici banditi zapocinju dijalog sa junakom. Ako je to KOTOR, znaju lopovi da je ovaj jedi, da ima svetlosnu sablju, i da ce ih verovatno pobediti ako ga napadnu, pa ce se kloniti junaka. Ako je to Arcanum, postoji 5 nacina da se situacija sa banditima resi, bilo da im se pridruzi, bilo na blef, bilo na borbu, bilo na placanje, itd itd.
U Oblivionu, jedna mala sitna zena koja spava u sumi, jurisa na vas bez pardona, drzeci bodez u ruci, iako vi nosite deadric armor of ultimate toughness, deadric sword of awful power, deadric helmet of terrible fear i deadric boots of ass kicking. Nema ni price o deci koja gladuje, o bolesnom muzu, o teskim vremenima, nema ultimatuma, nema dogovora, cim vas spaze, ili omirisu, sledi borba na smrt.

A da ne pricamo sto posle nekog nivoa svaki bandit na sebi ima 10.000 zlatnika vrednu opremu.


Sve ove stvari unistavaju mastu, ta neka sloboda koju svi hvale je samo privid. Jedno je napraviti potpuno nelinearnu igricu, a drugo je napraviti morrowind ili oblivion. Oblivion meni deluje, kao kad bih uzeo da igram solitaire, i zamisljao kako je svako otvaranje karte neka epska prica. Tako je i sa oblivionom, ni tamo ni vamo. Toliko stvari ima ne definisanih, pa mozemo da kazemo da pospesuje mastu. Ali onda, isto toliko, ako ne i vise, stvari postoje koje su nelogicne, i ubijaju tu mastu. Kakav je fazon da se stvari spawnuju posle svakog nivoa u vec ociscenim dungeonima. Pa cak je i u Morrowindu moglo da se nevezano za quest upadne u neku quest related pecinu, i da se uzme neki mnogo jak item vec na prvom nivou.


Primera radi, dijalog ne postoji, postoji onaj glupi minigame, hajde da kazemo da cu ja da zamisljam sta se desava iza svakog komplimenta (nije neko morao da sedne i da napise 3-4 kompliment recenice), i ajde, to je masta. Ali onda vidim da u istom dijalogu istovremeno moram coveka da vredjam i da ga hvalim, da mu dajem komplimente i da mu pretim, i tu masta pada u vodu, jer je totalno glupo.

Ajde da kazemo da ne mora svaki bandit u svakom kampu da ima svoj neki klan, ili neku sob story, ali bethesdino resenje je glupo. Morrowind i Oblivion se oslanjaju na to da ih mrzi da pisu razlicite price, pa onda to objasnjavaju opstom situacijom u zemlji - "Pa znate, u cyrodillu postoji gomila bandita, koja zeli da vas ubije i opljacka" i tako umesto da se prica napravi zanimljivom, da postoji 5 kampova rivala, koje vi recimo mozete da ujedinite u jedan super-banditski-klan, ili da eliminisete konkurenciju, ili da ih sve zajedno eliminisete u interesu obliznjeg grada, napravi se prica "Postoje banditi, ergo borice te se sa njima".
I onda da stvar bude jos konfuznija, vi na sebe natovarite neke krpe, i tako izadjete u divljinu, i na vas nalece bandit, koji rizikuje svoj zivot borbom, a na sebi ima zlatne oklope maceve i djindjuve koje vrede nekoliko hiljada puta od krpa koje vi imate na sebi.
 
Poslednja izmena:
pailhead je napisao(la):
Ova igrica je najvece razocarenje posle morrowinda.
Hahahaha, nemoj više, molim te, dovoljno je...:laugh:


pailhead je napisao(la):
Da ne bih sad pisao ovde moje iskustvo sa igricom, ne razlikuje se puno od ovog genijalnog reviewa:

<<click>>
Već smo pričali o tom review-u i usaglasili se da je u pitanju najobičnije pro*eravanje. Ne postoji nijedna igra kojoj se ne bi moglo naći 95% mana koje taj lik navodi. Naravno, slažem se ja da je Oblivion korak u pravcu blagog prilagođavanja RPGova širim masama. Ali taj lik je ispisao gomilu gluposti. Šta mene briga o čemu je developer pričao, to nisam ni slušao. Pa i Sony je tvrdio da će Playstation 2 moći da navodi rakete, pa jer ja sada trebam da mu to uzmem kao manu?
 
Da se sad nisi oglasio, pomislio bih da si napravio novi nick u kome si rekao sve što nisi smeo pod trenutnim ;)
 
filipenko je napisao(la):
Hahahaha, nemoj više, molim te, dovoljno je...:laugh:



Već smo pričali o tom review-u i usaglasili se da je u pitanju najobičnije pro*eravanje.




Anyway, jel diskutovao neko o radiantu? I ovoj veceri? Za redom cujes kako glava grofice udara od sto nakon sto si je zveknuo macem u potiljak, pa "kako mogu da vam pomognem"?

*edit*

Gledam bas oko cega ste se usaglasavali, i i dalje mi nije jasno.

Ajde da se podje od nekih naj naj najbanalnijih stvari. Na koju foru trgovci imaju ogranicen kesh po transakciji, i zasto deadric hammer mora da se poklanja? Jel takva glupost zahtevala jos 2 godine cekanja?
Sto se tice komentara da ne postoji igrica gde se moze naci 95% mana koje ovaj lik navodi... jednostavno nije tacno :).
Zasto niko nije uzeo neku slicnu igricu za primer, gothic recimo.

Kazem, meni ne smeta sto je Oblivion ******, i sto je namenjen toj populaciji kojoj je i namenjen - klinci zeljni pre svega dobre grafike, a onda akcije, smeta mi samo sto je Bethesda otkupila pravo na Fallout 3 :(, i sto su, posle morrowinda u stvari uspeli da naprave GORU igricu. Po pravilu koje ovde vidim, fallout 3 ce tek biti ******.

*edit2*

Jel sony stvarno tvrdio da ce playstation moci da navodi rakete? Bethesda je tvrdila ovo sto je tvrdila, a pruzila nesto deseto. Znas sta, ja kad dajem $60 za igricu, gledam da stvarno bude igriva neko vreme, (kao sto baldurs gate mogu i dan danas da igram). Pre kupovine imao sam prilike da procitam samo hvalospeve, sto razne review-ove na raznim sajtovima, sto ovakve threadove na raznim forumima. Da sam nasao odmah ovo na rpxcontex-u, (tastatura mu se pozlatila), pre bih njemu dao te pare nego sto bih kupio igricu.
 
Poslednja izmena:
Ja vise volim da nista ne ocekujem od igara i ne citam nikakve najave kakva ce igra biti i sl. (nekad ne znam ni datum pojavljivanja odredjene igre), tako da mogu samo da se prijatno iznenadim kad izadje.

Medjutim, ono sto me nervira u Oblivionu su sledece stvari:

- velika zahtevnost;
- bagovi koji ne dozvoljavaju da se odredjeni questovi izvrse;
- nestajanje itema (magic rings, gems, welkyd/varla stones...) prilikom skidanja sa sebe i ubacivanja u neki chest u svojoj kuci.
- mapa zauzima 1/3 ekrana, a ostatak zvrji prazan.


Elem, jel se nekome desilo da fast traveluje na neko mesto pored vode i da po silasku s konja konj ladno udje u vodu i tako kulira na dnu skroz potopljen? :D
 
Poslednja izmena:
hvala! :)

Bas juce (jutros tacnije) sam resio taj The Collector quest sa 10 Ayleid statua. Umbacano se zove lik. Dug quest poprilicno.

BTW, skupih 170+ Welkynd stones. :)

Nego, mislim da sam provalio zasto itemi nestaju u mojim kovcezima. Verovatno zato sto su "prepuni", iako nigde nema ogranicenja i deluje kao da u njih neograniceno stvari moze da stane. Malo sutra! Nesto me mrzi da prodajem stvari a i novca imam oko 60K (i sve kupljene kuce po gradovima i opremljene do kraja), tako da imam pretrpane kovcege u 5 svojih kuca. Vise ne primaju stvari. Sad sam krenuo da trpam iteme u kovceg 6. kuce i nista ne nestaje.

Malo glupo, al ajde... Da su bar stavili neko ogranicenje koliko mozes da stavis stvari u njih... ovako ko zna koliko mi je magic itema nestalo.

P.S. Postoje li ovde 2 varijante Daedric helma (face of horror???) i shielda? Nalazio sam do sad samo jednu vrstu i jednog i drugog.
 
U kom mages guildu se prodaje neki chameleon spell? Ubio sam se trazeci.
Shroudwalk spell ne mogu da kupim jer nisam clan dark brootherhooda.
 
Kako da enchantujem item da ima 20% chameleon efekat?
Pratim ovo uputstvo:
Complete all the Mage Guild Recommendation Quests so that you can enter the Arcane University. Get
five or more Grand Soul Gems and fill them with Grand Souls. Buy a Chameleon spell such as Shroudwalk
from a mage. Go to the place where you enchant weapons with the following: two rings, one necklace or
amulet, and any two pieces of armor. Enchant the rings, amulet and armor with the Chameleon effect
using the Grand Soul Gems. You will get 20% Chameleon for each of the equipment, for a total of 100%...
ali ne vidim gde da "ubacim" taj chameleon spell? Imam ponudjeno da biram koji item zelim da enchantujem i koji soul gem da iskoristim. Nista vise!

Ovo pokusavam u (sada svom) Arch-Mage Quarters-u. Imam 6 grand soul gemova sa grand soul levelom. Chameleon spell koji sam kupio je neki bas napredni koji ne mogu da koristim (Cloak: chameleon 75% for 30s on self). Zeleo bih da enchantujem boots, greaves i helm sa po 20% chameleon. Kako?
 
Poslednja izmena:
pailhead je napisao(la):
Questove uopste nemam volje da prelazim, sve je predvidivo, ocigledno i dosadno. XP-a kao nagrade nema, a to mi je 50% motiva za radjenje questova u svim ostalim rpg-ovima, zanimljive price ili retkih itema isto nema, a to mi je ostalih 50% motiva.
.

:D :D :D :D :D Aman covece ubi me. Na poslu sam i nije dobro da se toliko smejem. O ovome je pisano vec milion puta. Ako se nekome ne svidja onda je najlakse da je ne igra i da ne smara ostale. Druga stvar je Elder scroll serijal nikada nije imao XP poene kao nagradu i nikada nece imati. Jednostavno to nije AD&D i ne vidimpoentu potencirati to. Ja nikada nisam igrao Diablo jer mi se nije dopao ali ne kukam okolo kako je to ****** igra ili ne igram pucacine jer ih ne volim i znam sta mogu od njih da ocekujem.
Ako se nekom nije svidjao Morrowind ne vidim zasto bi uzimao Oblivion. I kao sto sam vec rekao da je ova igra otprilike ono sto sam ocekivao iz najava, imam mozda par nedostataka koji se veoma efektno ispravljaju modovima i patchevima. Voleo bih da mi neko kaze koja igra ima bolji AI od ove igre. Svako ko ima iole predstave o programiranu i kako sve to uopste radi videce da je ovo sto su momci iz Bethesde uradili trenutno vrh u softverskom smislu. Bolje od ovoga jednostavno tehnicki nije moguce odraditi i ne verujem da ce skoro biti. Sto se tice onih kojima igra lose radi postoji jednostavno resenje. Smanjenj rezolucije. Stvarno mi nije jasno da neko igra sa 1600x1400 ili ne znam sta vec i da ocekuje da mu igra radi dobro i to bez trave. Sa onolikim brojem objekata u sceni ni jedna kartice ne bi to mogla da odradi. Ja imam 6600gt igram na 800x600 sa svim teksturama na maximum, refleksijama i ostalo i igra radi odlicno i izgleda predivno. Sto se Fallouta tice jedva cekam da ga Bethesda zavrsi, mislim da ce igra biti odlicna. Meni se jako svidjao Fallout I i II ali jednostavno to vreme je proslo i niko vise ne bi to igrao a kamoli kupio. Praviti takvu igru bi bilo finansisko samoubistvo. Poceo sam da igram igrice pre otprilike 20 tak godina i bio odusevljen igrama tog doba. Feeling koji sam imao kada sam igrao neke od njih vise se nikada nije ponovio i verovatno nikada nece ali ne kukam sto se takve igre vise ne prave niti pokusavam da ih igram ponovo. Vremena se menjaju, ko to ne ukapira moze lepo da nastavi da slusa Iron Maiden, da kuka kako mu devojka ne izgleda ko Angelina Jolie (mada je verovatno i on daleko od Bred Pitta), ja cu biti zadovoljan sa Jenifer Aniston.
 
killbane je napisao(la):
Voleo bih da mi neko kaze koja igra ima bolji AI od ove igre.
Gothic :smoke:
 
Ja bih voleo da saznam samo sta vodi igrace obliviona kroz igru, zasto im se svidja nacin napredovanja kroz nivoe u oblivionu, itd. itd.
Pogotovo kad procitam review poput onoga, ili kad i sam prodjem kroz iskustvo, odnosno agoniju Obliviona.


Dakle, da li neku ljudi uspevaju da uzivaju u ovakvoj prici i dijalozima, a ja jednostavno ne mogu, ili su prica i dijalozi nesto potpuno nebitno pored ovako dobre grafike.

Da li je combat nekima dobar, a jednostavno nije po mom ukusu.

Da li je sistem napredovanja nekima logican i realan, a ja i ostali rpg igraci jednostavno nisu navikli na njega?


Uglavnom sve diskusije koje sam pratio, svode se na to da neko dodje razocaran igrom i ukaze na hiljadu i petsto propusta koji su napravljeni a igrica je mogla da bude bolja, a onda diehard oblivionasi uzmu da je brane kao da im je sin jedinac u pitanju.


Primera radi, evo sta me zanima vezano za AI.

Neko dodje i postavi onaj flim sa vecere, gde 6 NPC-eva sedi za stolom, i vi ih mozete jednog po jednog ubiti a oni nece ni da trepnu. Neko dodje i postavi screenshotove iz one necromancer pecine, ili tvrdjave, gde mozete jednog po jednog da ih ubijate, a oni prolaze pored leseva svojih kolega i ne reaguju. Ili neko napise da od silnog tog radiant AI-a koji je toliko hvaljen imamo samo dva npc-a koja se susretnu i naprave dva ili tri razlicita dijaloga.
I kaze "Ovaj AI je krsh, ergo igrica je neigriva/dosadna/prosecna"

Onda neko kao kontraargument kaze, "Ovo je najbolji AI do sada napravljen, ovo je najkomplikovaniji AI do sada napravljen, momci is Bethesde su odradili nevidjen posao kad je AI u pitanu, i sam sam programer znam kako je ovo tesko blah blah blah."

I na kraju, po mom shvatanju ostaje da je taj AI stvarno krsh, ali da je to najbolji AI tog tipa koji je ikada napravljen, e sad sto on igricu cini neigrivom...
Sta fali Gothicu, koji nema te hiper sega mega akcije NPC-eva, ali je tri put igriviji. U gothicu mi je cak i bolja atmosfera, LJUDI ZAPRAVO NESTO RADE (svoj posao recimo), DOK U OBLIVONU SAMO DZABALEBARE, SETAJU SE OKOLO PO CEO DAN I IZ MESECA U MESEC MELJU JEDNU TE ISTU PRICU".

Hvale se i reklamiraju elder scrolls kako ima hiljade i hiljade NPC-eva. U oblivionu su npc-evi jedinstveni samo po tome sto imaju razlicita imena i malo drugacije izgledaju. Svi imaju isti glas, iste teme, potpuno su nevazni za tok igre, gubljenje je vremena da se sa njima stupa u neku interakciju, itd. itd. Sta vredi sto ih ima mnogo kad su svi jednolicni, isti, dosadni...
Za sta je to dobro? Da li se to nekome iz nekog razloga koji ja ne vidim, svidja?
 
Poslednja izmena:
pailhead je napisao(la):
Da li je sistem napredovanja nekima logican i realan, a ja i ostali rpg igraci jednostavno nisu navikli na njega?.
Sistem napredovanja je mnogo bliži stvarnom životu, nego što to pružaju ostali RPG-ovi. Jel treba da berem cveće, dobijem 3000 exp-a i to potrošim na budženje stamine? Ako se šunjam, raste Sneak, ako se mlatim golim rukama, raste Unarmed... šta ti je tu nelogično?
Dakle, da li neku ljudi uspevaju da uzivaju u ovakvoj prici i dijalozima, a ja jednostavno ne mogu, ili su prica i dijalozi nesto potpuno nebitno pored ovako dobre grafike.
Svašta. Priča je nešto fantastično, čak povezuje međusobno dobar deo sporednih kvestova... nisi dovoljno igrao. Pojedini kvestovi su remek dela... Jesi li odigrao "The Party"? Taj kvest ima, slobodno mogu reći: najbolju priču, najbolje dijaloge i (odgovor na sledeću kritiku) najbolje upotrebljen A.I. ikada viđen u bilo kojoj igri (na svo troje mislim).
Neko dodje i postavi onaj flim sa vecere, gde 6 NPC-eva sedi za stolom, i vi ih mozete jednog po jednog ubiti a oni nece ni da trepnu. Neko dodje i postavi screenshotove iz one necromancer pecine, ili tvrdjave, gde mozete jednog po jednog da ih ubijate, a oni prolaze pored leseva svojih kolega i ne reaguju
Ovo su bagovi koji se jako retko javljaju, posle 1.1 patcha ih nema uopšte.
Sta fali Gothicu, koji nema te hiper sega mega akcije NPC-eva, ali je tri put igriviji. U gothicu mi je cak i bolja atmosfera, LJUDI ZAPRAVO NESTO RADE (svoj posao recimo), DOK U OBLIVONU SAMO DZABALEBARE, SETAJU SE OKOLO PO CEO DAN I IZ MESECA U MESEC MELJU JEDNU TE ISTU PRICU!
Ovim si dokazao koliko si zapravo igrao igru i da si najobičniji HATER... mislim da si dovoljno rekao. Ako ti se ne sviđa, zaobiđi.

EDIT: Ima još stvari na koje sam propustio da odgovorim... dijalozi... hmmm... opet pokazatelj da nisi dovoljno igrao. Istina da iste rase imaju isti glas (čak i to nije uvek slučaj), ali količina izgovorenog teksta je impresivna. E sada, ako postaviš svakome isto pitanje o nekom tamo traču, naravno da će se desiti da većina ima isti odgovor. A međusobni dijalozi NPC-ova se baziraju na tračevima, ali nešto kasnije na bitnim događajima u kojima si i sam učestvovao. Takođe, što sam siguran da nisi primetio, slušanje razgovora pojedinih NPC-ova može aktivirati kvestove...

Ali ne znam zašto ti to pričam kada je tebi i Morrowind krš - igra sa najbolje ispričanom pričom, uz buđavi KotOR (sorry Voodoo, ali to je jedina vredna stvar u toj igri)... c c c. Lepo killbane reče, kome se nije svideo Morrowind, teško će mu se svideti Oblivion, osim ako se ne divi grafici.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice dijaloga (u Oblivionu), nervira me to sto se svi prema tebi (igracu) ondose sa "Vi", svi ti persiraju, zvanicni su, drze te na distanci, svi drze monolog (junak ni da bekne) i kako ja sad to da nazovem dijalogom? To je monolg.Jednostavno, ne mogu da se "sprijateljim/sazivim" s njima, nema nekog "drugarskog/prijateljskog" odnosa, ne mogu da "zavolim" nekog lika i da se u toku igre "brinem" za njega i s toga je atmosfera prazna, tim pre sto, kako je pailhead rekao, svi samo setaju (ili stoje) unaokolo bez nekog cilja...Jednostavno ne doprinose atmosferi (bar sto se tice mene)..

Dok ne naidjem na neku kapiju, ne bih ni pomislio da je zemlja ugrozena, pod "opsadom" pakla, a takvoj atmosferi opet, u Gothicu, doprinose i muzika (skenj), sivo nebo, sumorne boje prirode, depresivni glasovi likova u zamku, itd..

Dalje, nervira me kako su napravili zivotinje - setas unaokolo i bas tebe negde s kilometra spazi neki medved/kraba/puma i ni pet ni sest nego bas tebe napadne! Moram da uporedim s Gothicom - tamo imas copor zivotinja i one gledaju svoja posla i tek kad im ugrozis teritoriju reaguju i to ako se povuces ostave te u suprotnom navale na tebe...

Oblivion je odlicna igra sto se tice muzike, narocito grafike, glavnog kvesta, ali on jednostavno nije po mom ukusu, odradim dva-tri (side) kvesta i smorim se, "prazan" je.Gothic sam igrao 10 dana non-stop, nisam ni trepnuo....
 
Jes' da sam veliki fan Gothica ali Agilni je u pravu sve sto je rekao.

I meni je Gothic daleko igriviji ali iskreno kazem to je moje subjektivno misljenje jer tu igru obozavam.Uzivao sam u Oblivionu i mislim da ih nema mnogo smisla porediti,obe su jako dobre na svoj nacin.
 
@goran.rs
Poštujem Gothic, sjajna igra. I slažem se potpuno sa tobom da su igre drugačije. Meni više odgovara ElderScrolls serijal i to je to (a nisam neko ko ne igra RPG-ove, kao što većina misli za one koji vole Oblivion).

@Shobe
Mrzi me da i tebe kvotujem kao pailhead-a, ali imam utisak da ni ti nisi mnogo video od igre... Prvo, u većini RPG-ova glavni junak ćuti i samo ima ponuđene odgovore. Drugo, nije istina da ti se svi obraćaju sa poštovanjem, čak je veći broj onih koji te omalovažavaju, posebno na početku i posebno Orkovi (a mnogo zavisi i od rase koju si odabrao). Treće, skenjani glasovi likova u Gothicu, sivo nebo... pričao si sa likovima Tamriela? Svi su jako zabrinuti zbog kapija Obliviona, a sve je to gradacijski lepo odrađeno što si bliži kraju glavnog kvesta... Četvrto, životinje će baš tebe da napadaju, jer uglavnom ideš sam. I napašće te baš kada im dovoljno priđeš. Nije mi jasno o čemu pričaš. Govoriš da bi trebalo da bude upravo onako kako jeste. I da, kada imaš društvo, vrlo često će živuljke napasti bližu osobu, a ne tebe. Peto... Oblivion nije po tvom ukusu? Bilo je dovoljno samo to da si rekao, jer sve ostalo nije istina.

I da za kraj kažem, Oblivion nije savršena igra. Svet je poprilično monoton u odnosu na "monotoni"(zastrašujuće realno i ogromno monotoni) Morrowind. ne sviđa mi se što su životinje zemaljske. Takođe, glavni kvest je prekratak i nema dece u igri. Ne sviđa mi se što je dopadanje NPC-ovima orađeno glupom mini-igrom, kao i to što je premalo kvestova moguće rešiti dijalogom... To je to! Sve ostale sitne nedostatke (mapa, inventar) je moguće ispraviti modovima.
 
Poslednja izmena:
Nemojte mi reci da niko nije enchantovao opremu chameleonom?
(videti post #1658)
 
Agilni je napisao(la):
Sistem napredovanja je mnogo bliži stvarnom životu, nego što to pružaju ostali RPG-ovi. Jel treba da berem cveće, dobijem 3000 exp-a i to potrošim na budženje stamine? Ako se šunjam, raste Sneak, ako se mlatim golim rukama, raste Unarmed... šta ti je tu nelogično?

Cuo sam ovo na raznim stranama. Mane koje ja vidim u ovom sistemu su.

U morrowindu je ovo bilo izrazenije jer su slabi neprijatelji ostali u odredjenim oblastima pa je uvek moglo da se izvedeu, u oblivionu malo teze, ali moze, dakle:

Uzeo sam neki prilicno tezak i dobar oklop, cini mi se umbrin ebony armor. Setao sam tako prelepom prirodom, dok me sa 5 kilometara nije opazio bandit, i odma krenuo da jurisa na mene. Posle par trenutaka, kada se figura dovoljno priblizila, video sam da je u pitanju jedna sirota zenica sa nekim metalnim bodezom koji se dobije u kutiji magicnog kornflejksa, razume se, u surovom svetu Obliviona, borba na smrt je bila neizbezna...
Zveknuh je ja jednom svojim uber-sword of awesomness i oduzmem joj pola healtha, a ona mene za uzvrat bocka li bocka svojim bodezom ali mi skoro pa nikakav damage ne pravi.
Igrom slucaja, bio sam na nekom prelazu nivoa sto se tiche heavy armora, tako da mi je posle malo bockanja digla level na heavy armoru. Ja odlucim da joj ne zadam onaj drugi, smrtonosni udarac macem i da je pustim da me bocka. Bockala je bockala ona tako 5 minuta, i meni digla heavy armor skill za jos par nivoa...
Meni je ovo glupo, nerealno i ne zabavno.
Isto kao kad bi Musashi, najbolji macevalac japana, uzeo katanu i poceo da sece paradajz, i nakon 3 glavice rekao "Uf... ovo je bilo dragoceno iskustvo, stvarno sam mnogo naucio".


Onda ova stvar sa napredovanjem neprijatelja. Glupo je sto ne prate combat skills nego sve, pa sad ako je neko dizao speecraft, alteration, alchemy i slicno, obrao je bostan u potpunosti.
A ako neko dize recimo blade, kao sto sam ja uradio, dok sam uznapredovao dovoljno, uznapredovali su i moji neprijatelji, zavrsio sam sa 100 heavy armor, 100 blade, 100 block, ali mi je destruction ostao na 15 ili tako nesto.
Na nivou na kom sam sad, vise uopste ne susrecem pacove ili slicne neprijatelje koji su srazmerni mom 15 destructionu, vec samo one *******e wraithove, ogre's i sta vec, koji su srazmerni mom 100 blade, i nema teoretske sanse da dignem destruction jer kad god pokusam da bacam magije, odvale me od zivota.
E sad posto sam skillove koje koristim za combat digao do maximuma, ja prakticno nista ne ucim ubijanjem monstruma.

Eto to mi je sve nelogicno.


Agilni je napisao(la):
Svašta. Priča je nešto fantastično, čak povezuje međusobno dobar deo sporednih kvestova... nisi dovoljno igrao. Pojedini kvestovi su remek dela... Jesi li odigrao "The Party"? Taj kvest ima, slobodno mogu reći: najbolju priču, najbolje dijaloge i (odgovor na sledeću kritiku) najbolje upotrebljen A.I. ikada viđen u bilo kojoj igri (na svo troje mislim).

Ma igrao sam dovoljno, cini mi se preko 50 sati (minus sigurno jos 5 koje sam gubio jer mi je igrica non-stop ispadala).
Koji je quest "The Party"? Gledao sam sad spisak questova i nisam uspeo to da nadjem, jel sam ga ja promasio, ili se mozda tako ne zove?


Agilni je napisao(la):
Ovo su bagovi koji se jako retko javljaju, posle 1.1 patcha ih nema uopšte.

Meni se sa 1.1 cudno ponasa u situaciji gray-fox alter ego. Desi mi se tako da ubijem nekoliko cuvara u Skingradu, oni padnu mrtvi pred moje noge, salece me jos njih pet, ja skidam masku, i sve staje i vraca se u normalu. Prolaznici najnormalnije prolaze, cuvari najnormalnije stoje, a mrtve kolege leze na zemlji.

Agilni je napisao(la):
Ovim si dokazao koliko si zapravo igrao igru i da si najobičniji HATER... mislim da si dovoljno rekao. Ako ti se ne sviđa, zaobiđi.

Kazem, igrao sam bas dosta - 50 sati. Problem je sto sam vec toliko vremena proveo uz igricu, pokusavajuci bezuspesno da vidim carevo novo odelo. :wall: ko mi kriv...

Agilni je napisao(la):
EDIT: Ima još stvari na koje sam propustio da odgovorim... dijalozi... hmmm... opet pokazatelj da nisi dovoljno igrao. Istina da iste rase imaju isti glas (čak i to nije uvek slučaj), ali količina izgovorenog teksta je impresivna. E sada, ako postaviš svakome isto pitanje o nekom tamo traču, naravno da će se desiti da većina ima isti odgovor. A međusobni dijalozi NPC-ova se baziraju na tračevima, ali nešto kasnije na bitnim događajima u kojima si i sam učestvovao. Takođe, što sam siguran da nisi primetio, slušanje razgovora pojedinih NPC-ova može aktivirati kvestove...

Ma daj sta pricas. Sad cu zvucati kao hater, ali oblivion igraci kao da su indoktrinirani.
Da se ne bi natezali, i testirali ko ima bolji sluh, evo sta kaze imdb.


Patrick Stewart .... Emperor Uriel Septim VII (voice)

Sean Bean .... Brother/Emperor Martin/Emperor Martin Septim (voice)

Terence Stamp .... Mankar Camoran (voice)

Lynda Carter .... Nord Females, Orc Females (voice)

rest of cast listed alphabetically:
Jonathan Bryce .... Argonian Males (voice)
Ralph Cosham .... Breton Males (voice)
Catherine Flye .... (voice)
Gayle Jessup .... (voice)

Wes Johnson .... Lucien Lachance, Imperial Males, Dremora, Arena Announcer (voice)
Michael Mack .... Redguard Males (voice)

Elisabeth Noone .... Argonian Females (voice)
Craig Sechler .... Dark Elf Males (voice)


Ako se uzme u obzir da ima preko 1000 npc-eva...


Agilni je napisao(la):
Ali ne znam zašto ti to pričam kada je tebi i Morrowind krš - igra sa najbolje ispričanom pričom, uz buđavi KotOR (sorry Voodoo, ali to je jedina vredna stvar u toj igri)... c c c. Lepo killbane reče, kome se nije svideo Morrowind, teško će mu se svideti Oblivion, osim ako se ne divi grafici.

Meni je Morrowind bio manje vise ok. Daleko bolji od Obliviona, neke stvari su me uzasno nervirale zbog toga sam i prestao da igram. Smatram da je morrowind imao mnogo vise potencijala i stvarno je mogao da pomeri granice, RPG-a i uopste video igara ali nije....
U morrowindu je bilo glupo sto dungeoni nisu imali objasnjenja, nego isto tako, setas, upadnes, napadnu te bez razloga i nista.
Ili bagovan ai, upadnes u neku najgoru pecinu, prekoljes se sa milion ljudi, i na kraju dodjes do nekog... "bossa" (iako nista na to ne ukazuje) on te vidi kako na ulazu u njegovu jazbinu ubijas njegovog cuvara, i kaze "Dobar dan".Ti kazes "dobar dan, ajde da pricamo o vremenu, ili o politici u kraljevstvu koje nije igriva lokacija", e onda posle tako lezernog razgovora, ti ga zamolis da te istrenira recimo kako se dzepare ljudi, i tek posle toga, njemu nesto klikne, i seti se da je on ustvari zli lord krijumcara i da si mu ti smrtni neprijatelj...
Isto tako sam u nekoj vukojebini nasao nekog norda, na kraju nekog dungeona prepunog undeadova, napao me je cim je video, ja ga ubio, i ono poruka "ubili ste kriticnog lika, necete moci da zavrsite glavnu pricu", tek sam posle saznao da se radilo o bagu i da lik nema nikakve veze sa pricom...
Glup je generalno bio nacin na koji se objasnjava taj svet. Postoje knjige i price, i na osnovu njih ti treba da zakljucis da u morrowindu postoje:
a) Dwemer ruins - u kojima funkcionisu oni roboti ili sta vec, mogu se naci tanjiri i cupovi, i to vazi za sve takve lokacije
b) Daedra ruins - ili sta vec, za sta vazi da su pune daedri, i daedric itema
c) Pecine u kojima se kriju krijumcari, i to je to, u njima cete naci neprijateljski nastrojene krijumcare i krijumcareno brasno i lubenice.
d) Razne grobnice, u kojima se nalaze undeadovi, tacka.

Tih par informacija kad se dobije, citanjem nekih dosadnih knjiga, i razgovorima sa nekim dosadnim npc-evima, ceo svet je objasnjen, i prakticno nema smisla, (ili drazi) istrazivati ga.

U mom selu, Morrowind bi razvili tako da svaka pecina sa krijumcarima ima svog gazdu, razlicite klanove, svog sefa, sa kojima se moze pricati, dilovati, pomoci im da krijumcare, ubiti rivale. Na osnovu neke price, sarma, persuasion ili sta je vec bilo, da se moze mozda doci direktno do gazde a ne boriti se sa hordom henchmen-a, pa ga posle ubiti ili dogovoriti se sa njime, zavisi od igraca.
 
Pomenuti kvest se zove "Whodunit?"

A za ostalo... stvarno ne vredi raspravljati, imaš skroz drugačiji pogled na stvari, pa bismo mogli do sutra.
 
Ma jok, dovoljna je jos jedna replika, tipa "a) to je tako, meni se svidja, tebi se ne svidja" "b) ovo jednostavno nije tako kao sto si ti upravo rekao".

Ja sam samo radoznao, strasno radoznao :) i zanima me sta ljudi vide u Oblivionu, da li sam ja posmatrao iz nekog drugog ugla, ili se jednostavno razlikuju ukusi.
Bilo je pre tako igrica koje nisam voleo ali posle par pokusaja, uspeo sam da ih zavolim, cak su mi posale prilicno drage.
Takodje voleo bih oko nekih stvari svi da se slozimo, pljuvaci i zaljubljenici, kao recimo oko ovih glasova, 5 ljudi dalo glasove 1000 npc-eva, i ti recimo tvrdis da su glasovi raznoliki, i to cak i medju istim rasama... A ja kazem pogledaj credits, i poslusaj malo bolje.
I sta je na kraju ispalo?
 
Re:
Za dobrim konjima prasina se dize
 
@pailhead
Istina, malo je... ali i ti moraš priznati da tako nešto smeta samo kod žena-orkova i kod starica koje prose. Ostalo je savršeno odglumljeno. Ako ti to toliko znači... da, slažem se :d
 
Poslednja izmena:
Doprinosi strasno monotonosti. A citam sta wikipedija ima da kaze, ceo elder scrolls serijal je monoton.

Moja poenta je da su mogli da naprave bolju igricu da se nisu busali u grudi tim Radiant AI-em, koji je za krajnjeg korisnika - igraca, ocaj, i da su se malo vise posvetili game-playu.
Jedno je procitati kako NPC zive u Oblivionu, a drugo je zapravo igrati Oblivion :)
 
Baš lepo. Ti nastavi da se informišeš putem onih tupavih review-a i Wikipedije, a ja ću da odradim sve kvestove koji su mi preostali, pošto me je ova priča navukla da i to završim...

Gle, pacov... znači i tvoja teorija da ih u kasnijem stadijumu igre nema pada u vodu...

Nijednom nisam rekao da Oblivion mora da ti se dopada, ali nema potrebe da iznosiš gluposti. Ne sviđa ti se i to je to...
 
Poslednja izmena:
48-mi nivo, oko 270h igranja, svi kvestovi zavrseni osim poslednjeg daedric...pacova koliko oces...samo treba malo procunjati po imperial sewers...
Bez problema se budzi destruction...Bacas magije sve dok imas i mm healtha a onda dohvatis mac.Samo treba biti uporan i to je sve.Ova igra treba da se prelazi bez skakanja od grada do grada- tako se najbolje budzi svaki skill vezan za fajt.
''Meni se sa 1.1 cudno ponasa u situaciji gray-fox alter ego. Desi mi se tako da ubijem nekoliko cuvara u Skingradu, oni padnu mrtvi pred moje noge, salece me jos njih pet, ja skidam masku, i sve staje i vraca se u normalu. Prolaznici najnormalnije prolaze, cuvari najnormalnije stoje, a mrtve kolege leze na zemlji.''
Pa to je zbog maske!!!Ona ima moc da izmeni tok vremena, tj da te niko ne moze povezati sa GrayFox-om kad nemas masku...pa objasnjeno je u prici...Jes da vojnici ne oplakuju svoje pale drugove, al ******...
I meni smeta mali dijapazon glasova...al cuti jednog Terensa Stempa- respect...
Po meni igra nikako nije savrsena...al da je toliko losa nije.
 
Vrh Dno