Preneto sa jednog sajta o NWN2:
Nastavak NWN-a po svemu sudeći, ponudit će nam sasvim drukčije igračko iskustvo od onog viđenog u prvom nastavku. Za početak, Obsidian je uveliko poboljšao već dovoljno bogat sistem stvaranja igrivog lika. Kako proizvođaći napominju, hteli su stvoriti sviet u kojem će gotovo svaki lik imati vlastiti izgled. Odabir koji uključuje promenu boje kože, frizure i početne odeće pomješan sa ''unique'' odabirom lica, svakako bi trebao olakšati Obsidianovu ideju o stvaranju totalno različitih likova u NWN svietu.
Svog lika ovog puta nećemo morati obući u već ponuđene armore, jer su se proizvođaći potrudili u igru ubaciti editing tool u kojem ćemo moći editovati i sve armore, kao i kreirati vlastite. Od ponuđenih rasa tu su razne spodobe iz D&D svijeta: Vilenjaci, patuljci, ljudi, polu vilenjaci, orci, polu orci, polu ljudi i različita druga ''polu'' stvorenja. Osim podelu na rase, igrači će nakon kreacije lika moći i odabrati klasu. Na velika vrata u igru bi trebala ući potpuno nova klasa slična sorcereru – Warlock. Warlock se kao i sorcerer orijentise na spellove i magiju, te će biti omiljena klasa onima kojima borba ''prsa u prsa'' nije primarni izbor. A ko može reći da ne voli srediti protivnike iz daljine uz pomoć fireballa ili lightning boltsa... Osim borbenih skillova u igri ćemo sudeći po proizvođaćima koji su već radili na Falloutu i ranijim D&D nastavcima, moći razvijati i interakcijske skillove poput blefiranja, diplomatije, ispitivanja... Nemojte se začuditi kad razgovor krene u krivom smeru i onako, sasvim slučajno završi krvoprolićem. Iako nije nikakva inovacija u igrama, valja spomenuti kako će te se u igri takođe morati (moći) odlučiti i za jednu od ponuđenih religija.
U igri će takođe postojati i tzv. pod rase koje će u velikom broju slučajeva uticati na sposobnosti igrivog lika. Svaki će igrač moći izabrati svoj ''pozadinski'' skill koji će u nekim stvarima pomagati dok će u nekima uveliko odmagati. Proizvođaći taj sistem objašnjavaju poput onog već viđenog u legendarnom Falloutu, u kojem smo često mogli izabrati neku moćnu sposobnost koja bi nosila isto toliko moćna ograničenja. Za one igrače, koji nemaju nameru toliko vremena potrošiti na kalkulaciju i pitanja ''Šta bi bilo da sam umesto ovoga pobošljao ono?'' igra prilikom level-upa daje mogućnost da odabere umesto vas. I tako sve do 20-og levela koji bi u ovoj igri trebao predstavljati mrcinu od lika... Nama se čini nekako premalo, no nije na nama da sudimo...
Da se ne bi osećali usamljeno, Obsidian je odlučio da će vam u vašim avanturama pomagati još maksimalno 3 osobe. U svako vreme moći ćete preuzeti igru sa kojim god likom želite, tako da pauzirate igru i zamenite uloge. Moći ćemo kontrolisati napredovanje likova, razvijati im skillove, manipulirati inventarem ili ćemo imati sve mogućnosti koje imamo dok igramo u ulozi našeg lika. ''Influence system'' je unapređena verzija sistema već viđenog u drugom nastavku K.O.T.O.R.-a. Ukoliko neko još nezna, u toj su se igri postupci ostalih igrivih likova ocitavati u dobijanju light i dark side bodova. U NWN2 neće biti sile, ni light ni dark side-a, pa će se njihovi postupci očitavati u njihovom ponašanju prema vašem ''glavnom'' liku.
Što imate više uticaja to će vam ostali likovi otkrivati detalje iz njihovog života... Oni likovi nad kojima imate veći uticaj često će rizikovati sopstveni život kako bi spasili vaš. U nekim slučajevima (ukoliko vam je uticaj dovoljno veliki) moći ćete nagovoriti likove da promene klasu ili veru... Svaki od likova koji vas prati imaće posebne sposobnosti, i posebno je zanimljiva informacija kako se neke tajne neće otkrivati samo vama, već i ostalim suputnicima. Morate biti posebno oprezni da ne stvorite pratnju koja se međusobno ne podnosi.
Obala Mača
Sword Coast iliti Obala Mača je u opasnosti. Tri misteriozna i močna bića međusobno su zaratila upravo zbog dotičnog područja kojem preti nestanak sa zemlje. Ukoliko poželite, možete pomoći nekome od ta tri čudovišta, što će naravno izazvati negodovanja ovih ostalih. A onda vam se loše piše. Jer, ne samo da će sukobljene strane na vas slati hrpu ubica sa jednim zadatkom, nego će i širiti razne priče kako bi vam uništili ponos i reputaciju. Zanimljivo je kako će mo umjesto klana miliona neprijatelja, tokom igre morati sakupljati dokaze i spašavati svedoke koji vas jedini mogu spasiti od optužnice. Ako želite možete to riješiti i na mnogo lakši način... Mačem... Ukoliko odlučite ovako napredovati, ljudi iz Obsidiana napominju kako će igra biti jednako teška/laka kao i onima koji odluče kroz igru ići mirnim putem.
Iako je rečeno kako ćemo u igri moći voditi tek 4 lika, zanimljivo je kako su proizvođaći napomenuli kako ćemo u jednom od kasnijih misija biti u mogućnosti upravljati sa malom vojskom, čiji će cilj biti odbrana velikog utvrdenja od gamadi. Umesto da standardno ubijamo neprijatelje do besvesti kod ovakvih bitki mora ćemo se potruditi da sve lestve koje se pojave na zidu budu ubrzo srušene, izbegavati napade katapulta, pokušati pridobiti saveznike... A kažu kako ovo nije ni blizu najgorim bitkama sa kojima će te se morati suočiti.
Beta testeri već mjesecima isprobavaju igru, a sam developer koji igru poznaje kao majka svoju decu, objašnjava da će za prelazak igre bez igranja side questova te gledanja filmića trebati oko 25 sati. To bi treblo značiti da bi prosečan igrač trebao igru preći u koji 35-40 sati, što je sasvim solidno za jedan RPG. Informacija o multiplayeru je poprilično malo.