Šta je novo?

neuspesna reklamacija memorije - dodat POLL

Da li treba priznati garanciju ?

  • Da - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 35 38.9%
  • Da - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 9 10.0%
  • Ne - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 19 21.1%
  • Ne - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 27 30.0%

  • Ukupno glasača
    90
  • Anketa je zatvorena .
Ako je dosta bilo, onda nema vise postovanja :p
 
ajmo sad svi da tuzimo tu firmu, vidi kolko nam je dusevnog bola nanela prilikom ove diskusije :)
 
Ja sam glasao ne iz jednostavnog razloga. Moja ploca MSI (a primetio sam i kod razlicitih modela MSI ploca) ima nenormalno krutu plastiku slotova (cini se da su "kratki") u koje se stavljaju moduli. Kad god sam imao potrebu da vadim module, debelo se namucim da ih ponovo vratim. Uz skripanje i pritisak maltene "na silu", nekako se mogu ubaciti uz drhtanje ruku, skripucanje plastike i same ploce (ko ima MSI zna na sta mislim).
Znaci, ne zelim da kazem da je covek nepaznjom "iscupao" te pinovem vec da postoji sijaset razloga zbog kojih je to moglo da se desi. Aj sad iskomentarisete ko bi bio krivac ako se nekome desi da "pokvari" memoriju ako ima MSI plocu ? Da li treba traziti krivca u memoriji ili ploci ? Da li bi se priznala garancija u tom slucaju, tj. da li se garancija moze ostvariti ako je krivac neka druga komponenta i u kojim slucajevima?
Da, znam da se to nikada ne moze dokazati ali eto, mozda i moze ? :)

Razlog zasto sam glasao ne je znaci zbog toga sto...ako podjem od pretpostavke da se ovo meni desilo, ja bih krivca trazio u MSI ploci a ne u modulima...

Ajd.
 
Poslednja izmena:
(verovatno offtopic)
momci, samo da napomenem da sam svojevremeno skalpelom obarao ivice (ćoškove) modulima za cca pola milimetra i onda su sve štipaljke škljocale kako treba. Ovo pije vodu ako je dužina modula malo preko tolerisane mere 133.20mm, a veoma je čest slučaj.
(zaokruženi na slici)
 

Prilozi

  • modul.GIF
    modul.GIF
    46.5 KB · Pregleda: 122
Pa da, i posle neko nece da ljudima ostvari garanciju zato sto ne proizvode po specifikacijama...blah :)
 
Nisam uporedjivao ko je izasao iz tolerancije, slot ili modul, ali lakse je doraditi modul.
 
duksa88 je napisao(la):
Ja bih priznao garanciju gada
Dobro zasto vredjas coveka? :d
Nisam se ukljucivao do sada u thread, ali sam glasao u poll-u, pa rekoh da obrazlozim. Glasao sam za opciju broj 1, ali ono sto vecina ljudi nema na umu je da nije sve u rukama samog prodavca HW-a. Razresenja reklamacije (ili sto bi neki rekli garancije :) ) se moze izvesti na vise nacina i na razlicitim nivoima reversno u kruznom toku R-N-R. Prodavac u najvecem broju slucajeva robu vraca dobavljacu (koji ne mora biti uvoznik), dobavljac robu prosledjuje uvozniku (uvoznik moze imati ovlasceni servis ili ugovor sa firmom koja ce biti ovlascena za servis opreme) i kao poslednja instancu, imamo proizvodjaca sporne komponente. Ovakvo ostecenje bih prihvatio da prosledim dobavljacu i moj deo posla je zavrsen. Ukoliko je reklamacija negativno resena, a ja sam stava da je moj kupac ostecen, iz svojih sredstava ili sporazumno bih resio nemilu situaciju. Zadovoljna musterija vredi mnogo vise od jednog memorijskog modula!!! Mudri trgovci znaju da se takva musterija obavezno vraca i salje nove, tako da jedan memorijski modul ostaje u dalekom secanju. Temu bih prosirio i na korektnost samih dobavljaca, tu definitivno ima svega i svacega. Samostalni trgovci i maloprodaje znaju kakvog slja*a ima i medju njima. Veliki dobavljac (uvoznik) koji ceni svoje kupce (prodavce) se nece brukati losom reklamacionom politikom i deo spornih reklamacija ce prihvatiti i pozitivno razresiti, a losi ce se po svaku cenu izvlaciti i iz situacija gde je sve jasno kao dan. Takodje, nista se ne resava silom. Sila ce samo negativno rezultovati i treba je upotrebiti kao krajnje resenje, a ono je gotovo uvek lose.
 
Ja bih priznao garanciju gada
Nije bas mislio da je covek gad - ali duksa kuca kao da je bio teleprinterista u vojsci :d
Samo jede i mesha slova.
Al' to i nije vazno u ovoj prici...
 
duksa88 je napisao(la):
ebiga sta da radim

Covek, pre nego kliknes na dugme "submit", procitaj sta si napisao. Jedini si ovde koji u svakom odgovoru ima uvek pravopisne greske. Skrenuli smo ti vise puta paznju na to ali ti se ne predajes :D
 
A kad te vec ispravljamo nije datarecovery engeneer vec engineer.
Mozda znas da popravljas diskove, ali ti je izgleda tastatura neka sa ispremestanim tasterima ;)
 
ebiga nisam napisao ******.
A sto se tastera tice ******.
Radim 5 stvari istovrameno i to mi je veruj mi zadnja briga.
Zato ebiga.
Banujte me zbog togA.
 
mihailo je napisao(la):
Dobro zasto vredjas coveka? :d
Nisam se ukljucivao do sada u thread, ali sam glasao u poll-u, pa rekoh da obrazlozim. Glasao sam za opciju broj 1,

Ali zasto si ti koji "valjas" hardware glasao za opciju broj 1 ?

Nije valjda da si ti u citanju talenat kao duksa u pisanju ;)

Pozdrav!
 
Sasa je napisao(la):
Nije valjda da si ti u citanju talenat kao duksa u pisanju ;)
Ocito :bottle: Molio bih te da ispravis moju trapavost i glas prebacis na pravo mesto. Ocito je za sta sam zeleo da glasam. Molim i posmatrace da precutno odobre prepravku :)

Pozdrav!
 
gx-x je napisao(la):
REci cu jos samo ovo: Poenta je da prodavci pocnu malo vise da razmisljaju i da pocnu da stiskaju uvoznike i da traze bolje uslove garancije bez obzira da li im se neki kupac zalio ili ne. Znaci samoinicijativno da pocnete da radite na boljim uslovima. Koliko su uslovi garancije koje trenutno imate losi govori cinjenica da je svaka reklamacija maltene problem i da se u drugim oblastima tehnike tehnicka roba sa slicnim kvarovima bez problema vraca na garanciju. Dacu samo jedan primer: ako kupite TV, donesete ga kuci, krenete da privezete skart kabel na video i primetite da su pinovi na skart portu polomljeni, bez problema ce vam kvar otkloniti ili zamenuti TV.
Stavljao sam i vadio memorije bezbroj puta, gurao sam ih i naopacke kad je mrak i ne vidim dobro, koristio sam i prekomernu silu, na jednoj ploci sam odvalio i jezicak (snalicu) koja drzi memoriju ali nikada se nije desilo da otpadnu kontakti sa memorije ! Ovu memoriju koju koristim imam vec dve godine i prezivela je sve gore navedeno i radi. Zakljucak: sporni modul je imao fabricku gresku, pri prvom vadjenju otpali su mu neki pinovi (ne bitno koji). Da je modul kupio u robnoj kuci zamenuli bi mu ga....
I ti trazis da se uvazavaju sve vrste reklamacija da bi korisnici (kao ti) gurali memoriju po mraku, naopako, sa prekomernom silom i sl i da to izivljavanje placa neko drugi. Pa prijatelju to je neodgovorno i jedan vid izivljavanja prema prodavcima i proizvodjacima. Jesi li mozda i plocu reklamirao kada si polomio stipaljku za memoriju? Preuzmi odgovornost za sve ono sto radis i snosi moralne i materijalne posledice za to, a ne da se to svaljuje drugome na grbacu. Ovde se vodi rasprava o necemu sto nije nicim dokumentovano (jedna valjana slika) i ja po dosadasnjem iskustvu tvrdim da je problem nastao u postupku rada sa memorijom od strane korisnika, sto verujem da bih i dokazao kada bih pogledao i omirisao memoriju. Naravno ovo je samo predpostavka.
 
Gedza je napisao(la):
I ti trazis da se uvazavaju sve vrste reklamacija da bi korisnici (kao ti) gurali memoriju po mraku, naopako, sa prekomernom silom i sl ....


Ja mislim da malcice razumem Error-a, a ti si cvrsto na "braniku" trgovaca, pa jos NE ZELIS ni krajickom svesti da prihvatis nesto, sto se "sakrilo" iza birokratskog "mehanickog" ostecenja.

NIKO da ponovim NIKO nije trazio ili upuccivao na to da se SVAKA brljotina kupca uvazi.

Moj "apel" je, a mnogi trgovci sa foruma to i rade, da se zastite (uslovno receno) potencijalni kupci od hardverskog djubreta. Ma koliko bilo "povoljno" i "jeftino" i na milion ratica.

Ne mogu memorije (istog naziva npr 256MB, ddr400) da imaju raspon cene od 30 do 70 dolara, a da se razlikuju samo po chipovima (kada im je velikoprodajna cena par dolara, a razlika cene bolji-losiji, par desetina centi, po chipu). Ostaju svi ostali tehnolosski elementi na kojima se "stedi". A jedan od, je i kvalitet vitroplasta.

Naravno, i kupac snosi deo krivice (ne mislim zato sto ima malo para), nego ili da ne kupuje djubre, ili da predvidi sta sve moze da ga snadje sa djubretom. Rizik.
A o moralu "valjacca" djubreta ne zelim da pisem, od takvih se i moze ocekivati svaka vrsta jajarenja.

Da ne zaboravim, svaka ozbiljna "nabavka" podrazumeva, mislim, 5% skarta, a ozbiljni dobavljaci dodaju na isporuku tu kolicinu, bas za reklamacije.
Ali jajarama to lici na "proviziju". Vajdica od boga. :bottle:
Toliko o relacijama dobavljac.....

Poz.

PS. Ako modujem plocu sa grafitnom olovkom, pa malo sprzim plocu, jel' to lepo, a sta ako odnesem na reklamaciju...
Licno bih pre postovao na forumu sta mi se desilo, i na kraj pameti mi ne bi bilo da ojadim "trgovca", ali to je moj LICNI izbor, malo me kosta, ali takvo ponasanje i ima svoju cenu. Zar zbog 100€ prodati ideju morala, to bi vec licilo na prostituciju.
 
Poslednja izmena:
Vladd je napisao(la):
Ja mislim da malcice razumem Error-a, a ti si cvrsto na "braniku" trgovaca, pa jos NE ZELIS ni krajickom svesti da prihvatis nesto, sto se "sakrilo" iza birokratskog "mehanickog" ostecenja.

NIKO da ponovim NIKO nije trazio ili upuccivao na to da se SVAKA brljotina kupca uvazi.

Moj "apel" je, a mnogi trgovci sa foruma to i rade, da se zastite (uslovno receno) potencijalni kupci od hardverskog djubreta. Ma koliko bilo "povoljno" i "jeftino" i na milion ratica.

Ne mogu memorije (istog naziva npr 256MB, ddr400) da imaju raspon cene od 30 do 70 dolara, a da se razlikuju samo po chipovima (kada im je velikoprodajna cena par dolara, a razlika cene bolji-losiji, par desetina centi, po chipu). Ostaju svi ostali tehnolosski elementi na kojima se "stedi". A jedan od, je i kvalitet vitroplasta.

Naravno, i kupac snosi deo krivice (ne mislim zato sto ima malo para), nego ili da ne kupuje djubre, ili da predvidi sta sve moze da ga snadje sa djubretom. Rizik.
A o moralu "valjacca" djubreta ne zelim da pisem, od takvih se i moze ocekivati svaka vrsta jajarenja.

Da ne zaboravim, svaka ozbiljna "nabavka" podrazumeva, mislim, 5% skarta, a ozbiljni dobavljaci dodaju na isporuku tu kolicinu, bas za reklamacije.
Ali jajarama to lici na "proviziju". Vajdica od boga. :bottle:
Toliko o relacijama dobavljac.....

Poz.

PS. Ako modujem plocu sa grafitnom olovkom, pa malo sprzim plocu, jel' to lepo, a sta ako odnesem na reklamaciju...
Licno bih pre postovao na forumu sta mi se desilo, i na kraj pameti mi ne bi bilo da ojadim "trgovca", ali to je moj LICNI izbor, malo me kosta, ali takvo ponasanje i ima svoju cenu. Zar zbog 100€ prodati ideju morala, to bi vec licilo na prostituciju.
Ja sam u ovom konkretnom slucaju na strani prodavca iz razloga sto nije pruzen nijedan dokaz da je proizvodjac kriv za nastali kvar, a i praksa pokazuje u tom smeru. Ne mali broj ljudi sa Benca je kupovao od mene hardware i za ove godine rada sam imao dva problema koja sam razresio na svoju stetu i zamolio ljude da me zaborave (inace su prvi put nesto kupovali kod mene). Smatram da sam realan (zvuci glupo), jer sa stotinama ljudi nisam imao nikakvih problema. Ja menjam sve sto nema fizicka ostecenja, neke stvari i sa nima npr naterao sam Imtel da zameni kupcu HDD kojem je vidno sprzena elektronika, jer sam na osnovu dogadjaja zakljucio da je pregorela zbog HDD, a ne zbog ostatka sistema (konkretno user Miha-Zero). Prema tome nemam predrasude vec pokusavam da razmisljam realno i stavljam se u kozu i proizvodjaca i uvoznika i krajnjeg korisnika, pa tek onda donosim zakljucak koji uvek i obrazlizim, a on u problematicnim situacijama mora nekoga u ovome krugu da zaboli. Vise od pola kvarova na HW nastaje od nestrucnog rukovanja, jer procenat reklamacija pokazuje da imam oko 90% reklamacija na proizvode koji se kupuju komadno pa korisnik sam ugradjuje, u odnosu na 10% iz konfiguracija koje ja sastavim i isporucim korisnicima. Inace odrzavanje konfiguracija mi je na terenu kod korisnika i otklanja se trenutno osim u slucaju MB i HDDa (dva dolaska) ,o mom trosku, pa vidi koji bih trosak para,vremena i goriva imao da su kvarovi cesti. Ispade kao reklama, ali kako drugacije da ti opisem moj pristup kupcu, a to mi je vrlo bitno jer gradim svoju reputaciju svojim radom, a i od ovog posla hrani se moja porodica.
 
Poslednja izmena:
Pa u redu je sasvim. I ti sebi neces dozvoliti da imas za prodaju najjeftiniju krs djubre memoriju koja moze da pravi milion problema (i sebe radi).
A i taj "trgovac", na cijoj si "strani", bi mogao da "odradi" akciju: Evo ti druga memorija i ne pojavljuj se visse, pravis mi stetu.
Pogotovo sto je situacija u startu diskutabilna (istina nema bas previse detalja za istu, voleo bih da "pogledam" ostatke ispod otpalih pinova, pa bi mi sve mnogo jasnije bilo).

Poz.
 
Vladd je napisao(la):
Pa u redu je sasvim. I ti sebi neces dozvoliti da imas za prodaju najjeftiniju krs djubre memoriju koja moze da pravi milion problema (i sebe radi).
A i taj "trgovac", na cijoj si "strani", bi mogao da "odradi" akciju: Evo ti druga memorija i ne pojavljuj se visse, pravis mi stetu.
Pogotovo sto je situacija u startu diskutabilna (istina nema bas previse detalja za istu, voleo bih da "pogledam" ostatke ispod otpalih pinova, pa bi mi sve mnogo jasnije bilo).

Poz.
to ne sme da uradi, ne sme da ti ne proda nesto ako ga ima.
 
Ma nema ni govora o ostvarivanju garancije na mehanicki kvar izazvan od strane kupca!!!
Memorija je bila ispravna sve dok je ti nisi prebacivao u drugi slot.
Svi sto gube imaju pravo samo da se ljute i nista vise.
Sledeci put neces kupovati u toj firmi i pustices da serviseri odrade njihov posao i nece da te boli glava a ni dzep :):):)
Nikakva inspekcija ti nece pomoci a jos manje advokati ili primena fizicke sile.
 
Gedza je napisao(la):
I ti trazis da se uvazavaju sve vrste reklamacija da bi korisnici (kao ti) gurali memoriju po mraku, naopako, sa prekomernom silom i sl i da to izivljavanje placa neko drugi. Pa prijatelju to je neodgovorno i jedan vid izivljavanja prema prodavcima i proizvodjacima. Jesi li mozda i plocu reklamirao kada si polomio stipaljku za memoriju? Preuzmi odgovornost za sve ono sto radis i snosi moralne i materijalne posledice za to, a ne da se to svaljuje drugome na grbacu. Ovde se vodi rasprava o necemu sto nije nicim dokumentovano (jedna valjana slika) i ja po dosadasnjem iskustvu tvrdim da je problem nastao u postupku rada sa memorijom od strane korisnika, sto verujem da bih i dokazao kada bih pogledao i omirisao memoriju. Naravno ovo je samo predpostavka.

ne ne prijatelju, nisi ti mene razumeo. Poenta mog posta je bila da ce se opsti uslovi garancije i kvaliteta njenog sprovodjenja poboljsati brze ako i preprodavci hardwera pocnu da se trude da od dobavljaca robe dobiju bolje uslove. Tako ce i preprodavci i kupci imati konforniji zivot sa manje nerviranja. Dokle god ti kao preprodavac mozes na nesto da dobijes garanciju, bas te briga sta je sa tim radjeno... To sto sam ja radio po mraku :bottle: sa memorijom :O :-devil-: nije receno u kontekstu da bih ja trebao da dobijem garanciju na nesto, vec sam to naveo kao primer kolko je tesko otkinuti kontakte sa memorije. Na plocu sa odlomljenom kvacicom nisam trazio garanciju jer ploca i memorija rade iz bez te kvacice tako da ti je zakljucak krajnje glup za jednog "eksperta" koji ne bi da mu "nestrucni" cackaju po kompu :)
 
Ljudi bre, zar niste procitali Sasin post da samo glasate, bez komentarisanja koje ocigledno ne vodi nicemu.
Pozdrav!
 
@deda mraz: znaci po tvome ne treba vaditi memoriju iz slota dok ne kupis novu memoriju ? Prijatelju, jel se tebi ikad desilo da ti se zaglupi komp usled "necega" (moze biti dosta razloga) i da je imperativ da izvadis/vratis memoriju da bi ti komp proradio ? Ovo se recimo cesto desava sa Abit NF plocama...stavis novu graficku, nece da bootuje komp dok ne izongliras malo sa memorijama....
 
gx-x je napisao(la):
@deda mraz: znaci po tvome ne treba vaditi memoriju iz slota dok ne kupis novu memoriju ? Prijatelju, jel se tebi ikad desilo da ti se zaglupi komp usled "necega" (moze biti dosta razloga) i da je imperativ da izvadis/vratis memoriju da bi ti komp proradio ? Ovo se recimo cesto desava sa Abit NF plocama...stavis novu graficku, nece da bootuje komp dok ne izongliras malo sa memorijama....

Prijatelju treba vaditi memoriju iz slota kad god za to osteis potrebu ili zelju ali treba i snositi posledice za moguci nastali kvar :) Inace imam Abit-ovu NF7-S plocu sa dva modula 256Mb memorije i za godinu i po dana nisam imao potrebe ni zelje za prebacivanjem memorije iz slota u slot :):):)
 
e pitajte Cika Peru, da zavrsimo stim
 
Poslednja izmena:
gx-x je napisao(la):
ne ne prijatelju, nisi ti mene razumeo. Poenta mog posta je bila da ce se opsti uslovi garancije i kvaliteta njenog sprovodjenja poboljsati brze ako i preprodavci hardwera pocnu da se trude da od dobavljaca robe dobiju bolje uslove. Tako ce i preprodavci i kupci imati konforniji zivot sa manje nerviranja. Dokle god ti kao preprodavac mozes na nesto da dobijes garanciju, bas te briga sta je sa tim radjeno... To sto sam ja radio po mraku :bottle: sa memorijom :O :-devil-: nije receno u kontekstu da bih ja trebao da dobijem garanciju na nesto, vec sam to naveo kao primer kolko je tesko otkinuti kontakte sa memorije. Na plocu sa odlomljenom kvacicom nisam trazio garanciju jer ploca i memorija rade iz bez te kvacice tako da ti je zakljucak krajnje glup za jednog "eksperta" koji ne bi da mu "nestrucni" cackaju po kompu :)
Shvati da uslove garantnog roka prvo propisuje proizvodjac, pa te uslove prosledjuje uvoznik, a"preprodavac" (tvoj izraz za trgovca) ga daje krajnjem kupcu. Ni prodavci, ni realni kupci ni sada nemaju problema problema i sistem funkcionise OK, a to tvoje "bas te briga sta je radjeno sa time" ne pije vodu. Mora da te briga sta si radio sa time, jer ako nesto radis i odgovaras za to. Glupi su tvoja misljenja o tome kako proizvodnja i trgovina funkcionisu, a sa obzirom na tvoj nacin razmisljanja predpostavio sam da ces traziti novu plocu umesto ove osakacene strucnim radom experta za hardware, trgovinu i proizvodnju. :p
PS Pomisli da si ti proizvodjac memorije i kazu ti da treba da uvazis (snosis troskove) reklamacija na tvoj proizvod, ma kako se neko izivljavao ili ucio zanat na njemu. Verovatno bi oberucke prihvatio. ,)
 
Da, u pravu si. Sve funkcionise odlicno i sada. Sto god da se desi kupac je kriv, ako bas nije frka mozda mu i uvaze garanciju, ali ce se svakako nacekati da je ostvari jer Boze moj, trgovac ima pametnija posla nego da se cima sa tamo nekim jednim parcetom necega...Ako kupac bas zna i seti se da pomene rokove predvidjene zakonom onda se trgovac namrsti, gundja i 5 dana ti izaziva stucanje ogovarajuci te neprestano :)
Poenta je sto su uslovi kakvi jesu samo kod racunara i mobilnih telefona. Kod vecine drugih stvari te i ne pitaju kako/zasto (sem da bi sebi olaksali eventualni servis). Znam sta pricam. Uzmi npr. (da ne bude izlizano) auto-alarme. Crkne ti alarm, pod garancijom je, sredice ti ga za "dz" . ona fora iz radovana 3: "Sta je bilooooo ? - Nemamo pojmaaaa" i sve je ok. DA ima alarm za komp i da crkne odma bi bilo te nestrucno rukovanje, te nesto ste dirali, te to je izgorelo, te distributer ne daje garanciju na spaljeno, ima vasih otisaka prstiju znaci da ste cackali..... blah.. Dosta sam pisao na ovu temu ovde... Pozdrav ! :) i ziveli !
 
@gx-x:Crkne ti auto alarm i zamenice ti ga u garantom roku , otpadne ti druga i treca nozica na nekom (recimo) integralcu koji je u podnozju iz koga se moze izvaditi sigurno neces ostvariti garanciju !!! Posebno ako im objasnis da si samo hteo da "odbudzis" spravicu jer i tvoj komsija na taj nacin radi ali kod njega ne otpadaju nozice :):):)
Crkne ti memorija i zamenice ti je u garantom roku sigurno , volsebno ti otpadnu drugi i treci pin sa memorije sigurno ti je nece zameniti :)

Hteo bi da si sam svoj majstor al kad nesto us*res onda da je drugi kriv :)
 
Vrh Dno