Šta je novo?

neuspesna reklamacija memorije - dodat POLL

Da li treba priznati garanciju ?

  • Da - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 35 38.9%
  • Da - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 9 10.0%
  • Ne - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 19 21.1%
  • Ne - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 27 30.0%

  • Ukupno glasača
    90
  • Anketa je zatvorena .
Alo rodjaci pa ako su pinovi imali takvu sudbinu sta mislite sta je sa cipovima, nek predje prstom pa se da vidi.
Nikola
 
borab je napisao(la):
Pitanje je sledece. Da li bi doticni, da je vlasnik firme,priznao garanciju za tu memoriju. Verovatno ne. Od te pretpostavke uvek podjem kada nesto reklamiram. Mada, objektivno, mozda je memorija i bila takva, pa su mu majstori "namestili". Sta mu je za ciniti. Da proba kod nekog servisera, koji ima tecno srebro, da pokusa da mu nadomesti te pinove.


Upravo se tu negde krije "resenje" problema. Procena vlasnika firme da li da zameni memoriju, i pretrpi stetu 20-tak evra, ili mu je to puno para, pa bolje da ispljuje musteriju i ignorise reklamaciju, a "los glas" ostaje. :sceptic:
A moze da se dogodi da zadovoljna musterija preporuci doticnu firmu poznanicima i prijateljima....
Stvar je u kratkorocnom ili dugorocnom razmisljanju.

Pozdrav
 
Ljudi zar vam nije jasno da za fizicko ostecenje (konkretno memorije u ovom slucaju) ne vazi garancija. Kako ce Tales da dokaze da nije naopako stavio modul u slot ili nesto slicno? Ako bi se takve reklamacije uvazavale, uvek bih dan pred istek garancije uzeo komponentu i polomio je sa pricom kako sam hteo da promenim raspored u kucistu, ali se ona gle cuda zbog greske u proizvodnji polomila. Ili jos gore da recimo uzmem i *****avam se sa prodavcem, pa kada mi vrati reklamiranu memoriju, ja je opet ubodem naopako, otpadnu dva pina i tako dok mu ceo lager ne ispraznim :)

Koriscenje racunara ne podrazumeva svakodnevno vadjenje i ubacivanje memorije. Zamisli da svaki dan skidas IDE kabl sa HDD-a i vracas. Nema sanse da bi pinovi izdrzali vise od 50-ak vadjenja. Sta onda, odem u firmu i kazem daj novi posto je ovaj u garanciji? Dajte bre, manite se prica za malu decu!
 
Poslednja izmena od urednika:
u tome i jeste stvar shone, ne treba tales da dokaze da nije stavio obrnuto memoriju, vec prodavac treba da dokaze da jeste. Nevin si dok se ne dokaze suprotno ;) Musterija je uvek u pravu. Trla baba lan da joj prodje dan. Zvacu usta da ne budu pusta.... :D :bottle:
 
shone190 je napisao(la):
Ljudi zar vam nije jasno da za fizicko ostecenje (konkretno memorije u ovom slucaju) ne vazi garancija. Kako ce Tales da dokaze da nije naopako stavio modul u slot ili nesto slicno? Ako bi se takve reklamacije uvazavale, uvek bih dan pred istek garancije uzeo komponentu i polomio je sa pricom kako sam hteo da promenim raspored u kucistu, ali se ona gle cuda zbog greske u proizvodnji polomila. Ili jos gore da recimo uzmem i *****avam se sa prodavcem, pa kada mi vrati reklamiranu memoriju, ja je opet ubodem naopako, otpadnu dva pina i tako dok mu ceo lager ne ispraznim :)

Koriscenje racunara ne podrazumeva svakodnevno vadjenje i ubacivanje memorije. Zamisli da svaki dan skidas IDE kabl sa HDD-a i vracas. Nema sanse da bi pinovi izdrzali vise od 50-ak vadjenja. Sta onda, odem u firmu i kazem daj novi posto je ovaj u garanciji? Dajte bre, manite se prica za malu decu!

U tome je caka. Fizicko ostecenje je mnogo sirok pojam, a ovo je nastalo iz razloga...ko koga ubedi u ovo ili ono.

Primer ti je los, posto bi konektor na hardu izdrzao mnogo vise od 50 prikljucenja, ali ne bi kabl, i to uz vidno ostecenje konektora.
Pa i u tom slucaju (ide kabl je oko 150 din.), ako je stalna musterija, ja bih ga zamenio, gratis. To bi bila kao investicija u marketing.
Poenta je sto neki nasi "prodavci" previse brinu o 17 para, a iza ledja im propadaju hiljade. Cicijastvo i jajarenje se lepo sakrilo iza "fizickog ostecenja".

Poz.

P.S. Da ne bi bilo zabune, nisam "aktivni" trgovac, ali prijateljima i poznanicima sastavljam konfiguracije, i naravno "trpim" garancije, ali imam srecu da saradjujem sa korektnim trgovcima.
 
Poslednja izmena:
gx-x je napisao(la):
u tome i jeste stvar shone, ne treba tales da dokaze da nije stavio obrnuto memoriju, vec prodavac treba da dokaze da jeste. Nevin si dok se ne dokaze suprotno ;) Musterija je uvek u pravu. Trla baba lan da joj prodje dan. Zvacu usta da ne budu pusta.... :D :bottle:
Cekaj bre, znaci donesem u firmu polomljen modul na pola i kazem da je pukao pri vadjenju i prodavac treba da dokaze kako je modul sam od sebe pukao ili je bila fabricka greska?!?!?
Kako bi ti to dokazao da si recimo prodavac?
Pozdrav!
 
Vladd je napisao(la):
Primer ti je los, posto bi konektor na hardu izdrzao mnogo vise od 50 prikljucenja, ali ne bi kabl, i to uz vidno ostecenje konektora.
E stvarno ste carevi kada ne provaljujete poentu price:)
Evo onda jedan "realniji" primer. Kupim 30 ide kablova i sednem da non-stop ubacujem i izbacujem iz HDD-a. Posle recimo 1000-og pokusaja se polomi jedan pin na HDD-u i sta onda? Odnesem ga prodavcu i kazem, ****** u garanciji je daj novi!
Ili recimo da uzmem ide kabl i naopako ga guram u HDD tako da se jedan ili vise pinova skroz uvuku u HDD i naravno dodjem da ga reklamiram, a vidovita Zorka iz te firme treba da dokaze da ja nisam nevin.
Ma pustite bre te price, a i videli ste kako je kristalan snimak Tales okacio kada je provalio o cemu se ovde radi, da ne bi dobro videli modul.
Pozdrav!
 
shone190 je napisao(la):
E stvarno ste carevi kada ne provaljujete poentu price:)
Evo onda jedan "realniji" primer. Kupim 30 ide kablova i sednem da non-stop ubacujem i izbacujem iz HDD-a. Posle recimo 1000-og pokusaja se polomi jedan pin na HDD-u i sta onda? Odnesem ga prodavcu i kazem, ****** u garanciji je daj novi!
Ili recimo da uzmem ide kabl i naopako ga guram u HDD tako da se jedan ili vise pinova skroz uvuku u HDD i naravno dodjem da ga reklamiram, a vidovita Zorka iz te firme treba da dokaze da ja nisam nevin.
Ma pustite bre te price, a i videli ste kako je kristalan snimak Tales okacio kada je provalio o cemu se ovde radi, da ne bi dobro videli modul.
Pozdrav!
Ti, druze, mnooogo karikiras, preuvelicavas i sluzis se zamenom teze. Niko ovde posebno ne brani konkretno Talesa jer niko i nije bio sa njim kada se sve to desilo. Ovde se govori sta raditi u slucaju kada neko promeni slot memoriji JEDNOM i otpadnu mu drugi i treci metalni listic sa konektora iako je je SVE radio prema uputstvu. Talesov slucaj je povod za takvu diskusiju a ako je sve tacno sto je naveo onda i ocigledan primer.
Tako da ti fazoni ceo dan cupam i stavljam memoriju pa koliko izdrzi.
Ti stvarno mislis da postoji neko ko to radi i da je ljudi obozavaju da se cimaju sa reklamacijama ako zaista ne moraju. Lom usled nepropisnog rukovanja sigurno postoji ali je u najvecem broju slucajeva itekako ocigledna.
Pozdrav
 
DejanNS je napisao(la):
Ti, druze, mnooogo karikiras, preuvelicavas i sluzis se zamenom teze. Ovde se govori sta raditi u slucaju kada neko promeni slot memoriji JEDNOM i otpadnu mu drugi i treci metalni listic sa konektora iako je je SVE radio prema uputstvu.
A kako da mu poveruje prodavac da je samo jednom vadio memoriju i da je nije naopako stavio? Uostalom ove "karikirane" primere sam naveo posle jedno 5 postova nakon cega nekima jos nije jasna poenta price, ali si ti ocigledno procitao samo poslednju stranu ovog thread-a pa se prikljucio. Ajde ti mi onda objasni kako bi reagovao (kao prodavac) da ti neko dodje sa recimo polomljenim AGP slotom i kaze "Ja sam samo hteo da skinem karticu i ocistim kuler, kad ono odvali se ceo slot?"

Pozdrav!
 
Lako je tebi kao BODYBUILDER-u da takvom "snagatoru" koji je otkinuo AGP slot, odbijes garanciju. :d :d

Poz.
 
@Shone190: Jasno je meni da ce reklamacija automatski biti odbijena. Ono sa dokazivanjem je sledeci korak kad ti tuzis prodavca, on na sudu mora da dokaze da si ti kriv, a ne obrnuto. Bilo bi dobro da je tako od samog pocetka i da ne moras da se cimas, al ***. nije.
 
Ma koji bre sudovi kod nas, a i bilo bi mu bas tesko da dokaze da je kupac kriv kada vide odlomljene kontakte :)

Pozdrav!
 
gx-x je napisao(la):
@Shone190: Jasno je meni da ce reklamacija automatski biti odbijena. Ono sa dokazivanjem je sledeci korak kad ti tuzis prodavca, on na sudu mora da dokaze da si ti kriv, a ne obrnuto. Bilo bi dobro da je tako od samog pocetka i da ne moras da se cimas, al ***. nije.
Vrlo lako je dokazati: kada je kupac uzeo racunar on je radio, a sa nastalim kvarom kod kupca PC ne funkcionise zbog kvara na delu na kome je kupac vrsio eksperimente.
Nije reklama kada ti nadoknadjujes stetu koji drugi prave, vec kada posteno radis svoj posao i ne zavrces nikoga. Ima dosta nerealnih kupaca i nekorektnih prodavaca, ali sve izadje na svoje. Pa ljudi vi mislite da prodavac treba da pokriva sve egzibicije svoji kupaca i da propadne za 6 meseci, pa da onda trazite novu zrtvu na trzistu. Mora se drzati nivo normalnog rasudjivanja i doneti realan zakljucak o bilo kom problemu. Menjao sam ljudima delove koji su crkli zbog njihove greska, ali uvek mora biti bez fizickih ostecenja inace onda to ja moram da platim. E sada recite jeli fer da ja snosim posledice necijeg pogresnog rada? Odnos proizvodjac-uvoznik-distributer funkcionisu na ovaj nacin godinama i u principu nema problema, postuju se dogovorena pravila i lanac ne puca. Sada bi vi taj lanac da pokidate na osnovu predpostavki za koje sud ne bi zakazao drugo rociste.
U danasnje vreme izgleda da je tesko biti realan, ali potrudite se. Snosite posledice za ono sto radite ili u suprotnom icicete po sudovima ili se prepirati sa ljudima. Hvala Bogu do sada nisam imao ni jednih ni drugih slucajeva pa smatram da radim ispravno i imam pravo da iznesem moje misljenje o ovom problemu. Ovo je licna opservacija na navedenom primeru.
 
shone190 je napisao(la):
A kako da mu poveruje prodavac da je samo jednom vadio memoriju i da je nije naopako stavio? Uostalom ove "karikirane" primere sam naveo posle jedno 5 postova nakon cega nekima jos nije jasna poenta price, ali si ti ocigledno procitao samo poslednju stranu ovog thread-a pa se prikljucio. Ajde ti mi onda objasni kako bi reagovao (kao prodavac) da ti neko dodje sa recimo polomljenim AGP slotom i kaze "Ja sam samo hteo da skinem karticu i ocistim kuler, kad ono odvali se ceo slot?"

Pozdrav!

Razlika izmedu odvaljenog AGP slota sa sve karticom i slucaja kada fale 2. i 3. konektor je sto je u prvom slucaju izuzetno ocigledan nemar i prekomerna sila dok u drugom slucaju to ni izbliza nije te stoga ne mogu ni da (hipoteticki) oteram kupca vec bih se konsultovao sa strucnjakom ( ili vise njih ) i uvoznikom i utvrdio da li je moguce da se to desi pri normalnom koriscenju i ako je to moguce sigurno teret ne bi snosio kupac. Ubuduce bih morao to da prihvatim kao rizik polovanja sa tom markom robe i to bih ukalkulisao u cenu proizvoda u dogovoru sa uvoznikom.
 
E pa zamisli onda da nije ceo slot odvaljen, vec jedan komadic.
Ljudi jel' se vi *****avate ili nam fali ovde jedan photo-shop editor, kako bi moglo i da se crta ljudima koji ne razumeju?
 
shone190 je napisao(la):
E pa zamisli onda da nije ceo slot odvaljen, vec jedan komadic.
Ljudi jel' se vi *****avate ili nam fali ovde jedan photo-shop editor, kako bi moglo i da se crta ljudima koji ne razumeju?

zavisi koji komadic
 
REci cu jos samo ovo: Poenta je da prodavci pocnu malo vise da razmisljaju i da pocnu da stiskaju uvoznike i da traze bolje uslove garancije bez obzira da li im se neki kupac zalio ili ne. Znaci samoinicijativno da pocnete da radite na boljim uslovima. Koliko su uslovi garancije koje trenutno imate losi govori cinjenica da je svaka reklamacija maltene problem i da se u drugim oblastima tehnike tehnicka roba sa slicnim kvarovima bez problema vraca na garanciju. Dacu samo jedan primer: ako kupite TV, donesete ga kuci, krenete da privezete skart kabel na video i primetite da su pinovi na skart portu polomljeni, bez problema ce vam kvar otkloniti ili zamenuti TV.
Stavljao sam i vadio memorije bezbroj puta, gurao sam ih i naopacke kad je mrak i ne vidim dobro, koristio sam i prekomernu silu, na jednoj ploci sam odvalio i jezicak (snalicu) koja drzi memoriju ali nikada se nije desilo da otpadnu kontakti sa memorije ! Ovu memoriju koju koristim imam vec dve godine i prezivela je sve gore navedeno i radi. Zakljucak: sporni modul je imao fabricku gresku, pri prvom vadjenju otpali su mu neki pinovi (ne bitno koji). Da je modul kupio u robnoj kuci zamenuli bi mu ga....
 
gx-x je napisao(la):
Dacu samo jedan primer: ako kupite TV, donesete ga kuci, krenete da privezete skart kabel na video i primetite da su pinovi na skart portu polomljeni, bez problema ce vam kvar otkloniti ili zamenuti TV.
Zaboravljas cinjenicu da je on posle mesec i kusur dana dosao, a ne posle sat vremena. Voleo bih da vidim kako bi ti uvazili garanciju za taj TV kada bi dosao posle mesec dana sa polomljenim pinovima na skartu.

Pozdrav i odustajem od dalje rasprave na ovu temu posto ne vredi da se ubedjujemo na 20 strana! :wave:
 
Ma nema sanse da mu uvaze reklamaciju.Mada je i greska s njihove strane sto u garantnom listu nije neglaseno da se otvaranjem kucista gubi garancija.Naprimjer kod mene u firmi je ovo naglaseno i nikom ne uvazim garanciju ako kupac otvori kuciste jedino poznanicima za koje znam da znaju da barataju s racunarom mada na moju odgovornost...
 
BitrAtE je napisao(la):
Ma nema sanse da mu uvaze reklamaciju.Mada je i greska s njihove strane sto u garantnom listu nije neglaseno da se otvaranjem kucista gubi garancija.Naprimjer kod mene u firmi je ovo naglaseno i nikom ne uvazim garanciju ako kupac otvori kuciste jedino poznanicima za koje znam da znaju da barataju s racunarom mada na moju odgovornost...
Najbezobraznija moguca stvar je staviti nalepnicu na kuciste. U takvoj firmi ne bih kupio pa da je cena upola manja
 
Mladen je napisao(la):
Najbezobraznija moguca stvar je staviti nalepnicu na kuciste. U takvoj firmi ne bih kupio pa da je cena upola manja
Ja nisam pominjao nalijepnicu,ne stavljam je i ja sam protiv toga ali pazi kako mislis da se firma zastiti od nestrucnog rukovanja hardwareom.Drugo ako kupac smireno dodje da prijavi reklamaciju bez dranja i psovki uvijek sam spreman da pomognem iako znam ponekad da je komponenta ostecenja nestrucnim rukovanjem,tako sam naprimjer jednom covjeku priznao reklamaciju na graficku kartu iako ju je on sprzio pri o/c-u :)
 
A kako ces ti da znas da je neko otvarao kuciste bez nalepnice? Druga stvar, ne mozes ti nikome da zabranis da otvara kuciste.
 
Mene ne interesuje jel on otvarao kuciste ili ne sve dok taj isti ne donese kuciste u servis i kaze kako mu se iskrivio pin na procesoru,kako mu comp ne radi a ja ustanovim da je procesor izgorio i tako te stvari.
 
A prodavci su sve "strucna" lica, a serviseri jos i nekako. Vidim svi imaju licence IBM-a, Intel-a, Compaq-a....

I sta znaci "nestrucno" rukovanje, kako presuditi sta je sta. Ili sta ako magistar elektronike odvali slot. Jel' on "nestrucan", ili ******, ili su samo "dileri" hardvera strucni...
Ili ce vec neko poceti, jednom, da detaljno procenjuje prirodu kvara, ili je lakse otkaciti musteriju...
To je, po mom misljenju, vise stvar etike i korektnog poslovanja a ne neke samozvane "strucnosti".

Poz.
 
Cekaj sta je ovo ?
Jel neko poslednjih 100 postova rekao nesto novo ?
Samo se nadju nova dvojica-trojica koji ponovo okrenu celu pricu, ajde citajte sta su pre ljudi pisali i slozite se sa nekim, evo moze i poll da se organizuje pa glasajte ko je u pravu.

Pozivam talesa da kaze sta je konacno uradio a ostale da ako nemaju sta novo da kazu da se ne javljaju.

Hvala, pozdrav!
 
Neuspesna reklamacije memorije POLL

Dodat je poll, mislim da je interesantan :)

Glasajte, pa da zavrsimo sa ovime.
 
OK. Glasao sam i ko je čitao šta sam pisao do sada znaće i za šta sam glasao.
Pozdrav i stvarno je dosta bilo.
 
Jos uvek nisam otisao do inspekcije, (mnogo sam radio na poslu + one hladnoce), ali cu ovih dana definitivno otici pa cu javiti sta je bilo.

A s obzirom da ovde ima vrlo interesantnih misljenja, u mojoj prijavi cu napomenuti i ovaj thread kao neku vrstu dokaza.

Samo se nadam da cu u inspekciji naci nekog inspektora koji se ipak nesto malo razume u racunare. Jer neko ko se uopste ne razume tesko moze da shvati o cemu se ovde radi.
 
Vrh Dno