Ajde da se i ja malo ukljucim u diskusiju.
Govorim u svoje ime a i u ime firme u kojoj radim jer mislim da imam najveci kredibilitet kad su ovakve "koske" u pitanju.
Nalepnica na zadnjoj strani kucista je najbolja stvar koju su prodavci mogli da izmisle.
Prvo da se razumemo, ona ne stoji tu da bi mi prodavci mogli da izbegavamo davanje garancije kupcima i da bilo kakve intervencije sa njihove strane okarakterisemo kao nepriznavanje garancije usled cepanja markice.
Ona stoji tu samo iz dva razloga:
1. da se nestrucna/neupucena lica koji se verovatno prvi put srecu sa racunarom ne petljaju u stvari o kojima nemaju pojma
2. da se nekim extra smarachima koji "sve znaju o kompjuterima" i koji drze graficke karte (samo jedan primer) na 100% vecim taktovima od predvidjenim a posle imaju smelosti da zatraze garanciju (njih bas volim da cujem kako grme po firmi - diskusije sa njima mi obavezno posle dignu ego kad "lajavcima" zapusis usta)
Svakom kupcu pre nego sto bilo sta kupi napomenem koji je kvalitet u pitanju i sta moze da ocekuje od svoje konfiguracije/komponente jer ne zelim da prodajem macku u dzaku. Tako sam uvek siguran da je kupac dobio ono za sta se na kraju opredelio sudeci po mojoj prici. Nikad ne dajem pogresnu informaciju (banalan primer: da AMD 2400+ radi na 2400MHz i da, da, da to jeste Pentium4

).
Ovako sam 100% siguran da neko posle moze da dodje da mi soli pamet.
Mozda sam zbog toga los prodavac jer ne mazem kupcu oci, ali taj isti kupac ce kod mene opet uzeti njegov sledeci upgrade a verovatno i njegov komsija/drug/rodjak.
Sto se tice reklamacije, nema veze da li je ostecena markica ili ne - komponente ce uvek biti reklamirani ako za to postoji razlog. Zaista su retki slucajevi kad nema razloga jer uglavnom kupac dobije urednu garanciju u kojoj su navedeni slucajevi kad se garancija ne priznaje i oni su toga svesni i ne mogu posle da se prave ludi kako to ne znaju. Uvek ima sitnih propusta (ne mogu u garanciji da napisem da ce se kompjuter pokvariti ako dete zatvori macku u kuciste pa ona izgrize pola komponenti :d ) ali glavne stvari su uvek pokrivene.
Nikad ne bi pokazao kupcu vrata kad su slucajevi kao Talesov u pitanju vec bi nasao kompromisno resenje. Naravno da garancija ne moze da se prihvati u ovom slucaju (uglavnom je tako kad proradi Marfi), objasnio bih kupcu da ja nemam mogucnost da reklamiram tu memoriju, ali bi mu pomogao da nadje nekoga ko to moze da sredi, pa cak u krajnjem slucaju da podelimo trosak oko popravke memorije.
Verovatno ima prodavaca koji bi odmah rekli AE PALI :d ali ipak je kupac taj koji mora biti zadovoljan cak i kad shvati da je nesto izgubio.
Mislim da mi ne bi bio problem da mu za 10e sredim memoriju i da to ne naplatim.
Ovakav potez bi bio verovatno najbolja reklama, a ne varijanta: bezi bre papane, procitaj garanciju, pa zovi inspekciju koliko hoces.
Ovo je samo primer kako bi ja izgladio stvar - ali sta ja znam - nije mi diplomatija najjaca strana
