Šta je novo?

neuspesna reklamacija memorije - dodat POLL

Da li treba priznati garanciju ?

  • Da - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 35 38.9%
  • Da - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 9 10.0%
  • Ne - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 19 21.1%
  • Ne - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 27 30.0%

  • Ukupno glasača
    90
  • Anketa je zatvorena .
E ajd ovako kao krajnje nezainteresovana strana moje rekonstrukcija bi bila sledeca.
Pinovi (jos uveke nemamo sliku ???) na taj nacin su mogli da otpadnu iskljucivo usled nekog varnicenja.
Da ga ebem sad da uzmem moju memoriju i da ucu da zaebem pin bogami bi se mucio jedno 10 min.A struja to odradi polu automatski, ako jos uzmamo u obziri da ima poca koje dok su na"stand bay-u" ili Windows iskljucene imaju obicaj da se ukluce jer reaguku na neki prekid dolazimo u situaciju da ni Agata nebi mogla da gata bez slike,
Pozdrav i nista licno samo posmatranje.
Nikola
 
Sale KG je napisao(la):
Šta radite kada kupite sijalicu u STR-u i konstatujete kući da je neispravna tek kada ste je stavili na luster?
Ako sam sijalicu malo vise "zavrnuo" pa joj se stakleni deo odvojio od metalnog, iskreno, bilo bi me sramota upste da pokusam da je zamenim.
U ostalom, memorija nije za poredjenje sa sijalicom.
Ima vise pinova! :D
 
@Sale KG Kao prvo nema tu sta SBB-KBB vec je cinjenica da prodavac nemoze da zna kako se to dogodilo, i da njega to zapravo i ne treba da zanima. Prodavac je memoriju dao fizicki ispravnu i za istu takvu ti garantuje da ce raditi ispravno, ukoliko dodje do fizickog ostecenja (uopste ne ulazeci u to kako je ono nastalo) niko ti nista ne garantuje bilo gde u svetu. A ako oces mozemo i da ulazimo u detalje o tome da li je on radio onako kako je trebalo. Pocicemo od najbanalnije stvari da u trenutku kada je drzao memoriju nije bio zasticen od statickog elektriciteta a to pise na svakoj kutiji od bilo kog proizvoda za racunar, ali naravno recices ko je jos tako spalio nesto. A ako zelis pordjenje najbolji primer bi bio auto ti ga vozis (ili jos bolje parkiran je) i neko ga udari, nisi kriv da li bi i onda otisao da trazis garanciju ? Naravno da ne, nego eto imas srecu sto po zakonu taj auto koji te je udario (ako nije pobegao, a ti nisi zapisao table) osiguran pa ces eto dobiti od njih, ali to nema nikave veze sa garancijom a i ne verujem da bi i pomislio uopste da odes i da reklamiras.

@PoisonFree Ocekuje odgovor sa da ili ne, na nesto sto je mnogo kompleksnije od toga. Jednostavno ne rade sve firme isto, nemaju svi serviseri isti kredibilitet u svojoj firmi, nemaju sve firme istu poslovnu politiku. U principu verovatno serviseru nebi bilo odbijeno od plate, firma bi podnela stetu i nastavila da posluje normalno.
 
Sorry ljudi, net mi nije radio 2 dana pa se zato nisam ranije javio, vidim da su misljenja podeljena.
Sliku mogu da uradim jedino preko mobilnog (nemam digitalni fotoaparat), a to nije neki kvalitet slike da bi se videli detalji. Videcu sta da uradim po tom pitanju.

Inace, u pitanju je Nis, pa ako znate nekoga u Nisu ko moze da odradi eventualno lemljenje ovih pinova, javite.
 
@kjgkreek
ne znam zasto je to neka kompleksna prica, koju ja, koji se ne bavim prodajom ili servisom hardvera ne bih mogao da shvatim.pitanje je skroz jednostavno i ja ne trazim odgovor sa da ili ne vec objanjenje i informaciju. ti ako ne mozes da mi das odgovor nemoj ni da postujes. pitao vuleta za odgovor, konkretno misleci na njegovu firmu, zato sto je on sam govorio da se serviserima odbija od plate.
a ovo tvoje, nemaju svi serviseri isti kredibilitet, pa to je cista glupost, da se nezgoda dogodila nekome ko je mesec dana na poslu on bi verovatno morao da plati za razliku od nekog ko je duze zaposlen? nebuloza!
 
To sto ovde nece niko da da ti zameni memoriju koja je ocigledno loseg kvaliteta je upravo ono sto treba da se promeni. Memorija JESTE predvidjena da se vadi/stavlja u slot uz postovanje UPUTSTVA za upotrebu od strane KUPCA racunara. Prodavac mora da DOKAZE da nije postovano uputstvo za upotrebu ako hoce da ospori garanciju. Bas zato zovi inspekciju sto oni ( kao sto je gore pomenuto od strane nekih usera "nijedna firma u srbiji") NECE da uvaze reklamaciju jer smatram da ce svaki inspektor u ovom konkretnom slucaju utvrditi los kvalitet robe nazoloziti zamenu.

Licno bi mu trazio da mi demonstrira kako "sam to ne postujuci uputstvo" otkinuo pinove i ako uspe platim mu sve svu stetu duplo i platim oglas u novinama gde javno izvinjavam zbog neprijatnosti. Naravno sve to u prisustvu inspekcijskih organa.
 
Vidim da ovde neki uporno izbegavaju odredjena pitanja na koje nemaju odgovore a koja narusavaju njihovu teoriju. Sasvim je moguce (u retkim slucajevima naravno) da dodje do fizickog ostecenja uredjaja cak i prilikom potpuno regularne upotrebe. Prosto, materijal od koga je uredjaj izradjen mozda ima gresku u sebi. Da li to znaci da se meni ne priznaje garancija samo zato sto je fizicki ostecen uredjaj? Pa zamislite da kupite monitor kome nije lepo pricvrscena maska (banalan primer, ali sta da se radi) i otpadne kad ga kod kuce izvadite iz kutije. I sta onda? Nikom nista, sto ga nisi isprobao kod prodavca ili sto si ga uopste vadio iz kutije??? Ili otpadne neko dugmence sa digitalnog fotoaparata? Ili jos jednostavniji primer (vec ga pomenuh ali su ga "prodavci" ignorisali), koji nije vezan za racunare, ali je ovde stvar principa. Zamislite da zbog greske u materijalu otpadne tocak sa novih kola po ravnom putu (znaci nije bilo rupa). Zaista mislite da mu ne bi priznali garanciju???
Samo da napomenem jednu stvar. Ne znam sta je Tales sve radio ali ovde pricamo o principu jer se to moglo desiti i da racunar uopste nije ukljucivan vec da se momak u poslednjem trenutku predomislio i odlucio da promeni slot pre prvog paljenja. Verovatno bi isto prosao sa pinovima.
 
Panta je napisao(la):
Zamislite da zbog greske u materijalu otpadne tocak sa novih kola po ravnom putu (znaci nije bilo rupa). Zaista mislite da mu ne bi priznali garanciju???
Zaboravljas cinjenicu da memorijski pinovi nisu sami otpali kao sto si ovde naveo za tocak. Decko je skidao i ponovo stavljao modul, tako da tvoj primer sa tockom ne valja. Ako pravimo poredjenje sa tockom, treba reci da je vozac pre toga "skinuo" tocak i vratio ga, pa je "posle skidanja" otpao. E to je vec druga prica posto je vrlo verovatno lose ili krivo zavrnuo isti. Voleo bih da vidim ko bi tu garanciju uvazio:)
 
Sale KG je napisao(la):
Šta radite kada kupite sijalicu u STR-u i konstatujete kući da je neispravna tek kada ste je stavili na luster? Da li je bacite i kažete pa i nije neka šteta, jer zaboga sijalica ne košta mnogo, ili odete u istu radnju da reklamirate robu. Zamislite da vam prodavac kaže da ste sami krivi što je to tako jer ste vi zaboga nestručni (nekvalifikovani) za operaciju zamene sijalice i da ste trebali da zovete električara da vam to uradi. Stvarno bih voleo da vidim kako bi ste vi tada reagovali. Ovo je najbanalniji primer kojega sam uspeo da se setim, a hoću da kažem da ste retorični ali da u vašim rečima ima isuviše sarkazma i gordosti. Lepo vi obrazlažete svoje stavove i branite ih, ali se zapitajte da li biste reklamirali sijalicu ili ne.
Da li si mozda nekada video da ljudi probaju sijalicu u radnji gde kupuju? Ja jesam :)
E upravo zbog toga da se ti ne bi vratio i reklamirao sijalicu posto si je uvrtao klestima, pa je zbog zamora materijala staklo puklo i postoji u radnji proba i utvrdjivanje ispravnosti sijalice. Znas kada bih ti uvazio garanciju za sijalicu koja je radila kada si je probao, a ti posle doneo otkinuto grlo? Nikada :)
 
Meni smeta to sto me nabedjuju da sam pogresno ugurao memoriju (okrenuto za 180 stepeni). Svi znamo da je PC modularna masina kojoj se delovi stavljaju i vade po potrebi, i sve sto se kaci na nesto je napravljeno tako da moze da se nakaci samo na jedan nacin. Konkretno, memorija ima onaj utor na sredini koji nije tacno na sredini nego je negde na 40% (ovako odokativno). Znaci nema sanse da se pogresno okrene memorija, postoji samo jedan nacin da se ona stavi u slot.
 
vidim da je Panta shvatio moje pitanje. a evo da formulisemo ovako, nevezano za ovu situaciju. sta bi bilo da je kupio samo memorijski modul, i prilikom montiranja otpadnu dva pina. da li bi tada imao prava na reklamaciju na osnovu loseg kvaliteta ili je bilo potrebno da odnese ceo kompjuter pa da mu u servisu ugrade memoriju?

ja koliko znam garancija ide na komponente a ne na konfiguraciju (nisu to brand name racunari pa da ne smes da ih otvaras). prema tome, trebalo bi da bude dozvoljeno da promenis slot prema prilozenom uputstvu i pravilima (onom koje se najcesce nalazi na papiru u kutiji od memorije koji se najcesce NE dobija od prodavaca prilikom kupovine iako ste i za tu kutiju dali pare, ma koliko to smesno zvucalo).
 
shone190 je napisao(la):
Zaboravljas cinjenicu da memorijski pinovi nisu sami otpali kao sto si ovde naveo za tocak. Decko je skidao i ponovo stavljao modul, tako da tvoj primer sa tockom ne valja. Ako pravimo poredjenje sa tockom, treba reci da je vozac pre toga "skinuo" tocak i vratio ga, pa je "posle skidanja" otpao. E to je vec druga prica posto je vrlo verovatno lose ili krivo zavrnuo isti. Voleo bih da vidim ko bi tu garanciju uvazio:)
A ne, ne, gresis. To sto si ti naveo bi bilo OK samo u slucaju da je Tales sam odlepljivao i ponovo lepio pinove pa oni otpali. Ja pricam o greskama u materijalu a ne u rukovanju. Nisam mislio da bi se odvili srafovi na tocku vec da bi, recimo, pukla neka osovina ili tako nesto slicno. Znaci i dalje stojim na stanovistu da bi u slucaju otpadanja tocka vazila garancija, kao sto treba i ovde (ako nije bilo varnicenja ili slicnih efekata).
 
jedonstavno prica se svodi na to, da je memorija, tj. cela mashina, u samom servisu testirana kako treba, verovatno tales ne bi bio na ovim mukama vec se jednostavno njemu desio peh i on sada pokusava da istera pravdu (sto opravdavam).

verovatno ce sad da krene prica, pa ako hoces testiranu konfiguraciju uzmi neki brand name racunar ili idi u neku firmu gde bi ti za istu tu konfiguraciju uzeli vise para zbog toga sto je testirana. nama se svi ti kompovi prodaju sa pricom da su provereni i testirani. e pa sad, tu dolazi zakljucak, da je komp bio na vreme, u servisu, propisno testiran, ne samo softverski vec i hardverski, verovatno bi se ustanovilo da sa memorijom nesto nije u redu. ukoliko nije testiran ni serviseri ne mogu da tvrde da je memorija bila 100% ispravna (ne samo funkcionalna). u tom slucaju morala bi da se odobri garancija.
 
Panta je napisao(la):
A ne, ne, gresis. To sto si ti naveo bi bilo OK samo u slucaju da je Tales sam odlepljivao i ponovo lepio pinove pa oni otpali. Ja pricam o greskama u materijalu a ne u rukovanju. Nisam mislio da bi se odvili srafovi na tocku vec da bi, recimo, pukla neka osovina ili tako nesto slicno. Znaci i dalje stojim na stanovistu da bi u slucaju otpadanja tocka vazila garancija, kao sto treba i ovde (ako nije bilo varnicenja ili slicnih efekata).
Jel ti ne razumes sta govoris ili sta??? :wall:
Uporno navodis primer kako otpada tocak ili puca osovina, a pre toga nista nisi pipnuo. Kakve to veze ima sa ovom memorijom? Da je ona sama otpala prilikom rada racunara, u redu, ali covek je skidao memoriju pa ubacivao u drugi slot. Ako to poredis sa tockom moras navesti da je vlasnik pre toga skidao tocak. E sada kako ga je vratio i zavrnuo je diskutabilno!
 
shone190 je napisao(la):
Jel ti ne razumes sta govoris ili sta??? :wall:
Uporno navodis primer kako otpada tocak ili puca osovina, a pre toga nista nisi pipnuo. Kakve to veze ima sa ovom memorijom? Da je ona sama otpala prilikom rada racunara, u redu, ali covek je skidao memoriju pa ubacivao u drugi slot. Ako to poredis sa tockom moras navesti da je vlasnik pre toga skidao tocak. E sada kako ga je vratio i zavrnuo je diskutabilno!
Hajmo sad polako: Da bi vozio nova kola ti NE MORAS da stavljas i skidas tocak, zar ne? Da bi koristio memoriju koju si kupio ti MORAS da je stavis. Ako ti je lakse mogu da uporedim i sa vratima na kolima. Zamisli da je neka sarka (ili sta se vec koristi) loseg kvaliteta (greska u materijalu) i da se polomi posle dva-tri zatvaranja i otvaranja vrata (normalnih, bez lupanja i slicno). Mislis da ti ne bi priznali garanciju? Ovo je mozda jos i bolji primer jer je i jedno i drugo predvidjeno za visekratnu upotrebu. Sigurno ti nece reci "E da si ulazio kroz prozor ne bi ti se polomila vrata". :)
 
Ako garancija ne vazi kad sam sastavljas racunar, onda ne bi trebala ni da se izdaje. Nije valjda prodavac mislio da covek kupuje komponente da ih drzi na stolu neraspakovane.
Sta se desava u slucaju da je maticna ploca kupljena u jednoj radnji, a memorija u drugoj? Koji servis je "nadlezan" za ugradnju memorije?
Ima na sajtu http://www.glas-javnosti.co.yu zanimljiv tekst od 15. maja 2004 u rubrici Beograd(ne moze da se postavi link pa mora "rucno" da se otvori preko arhive)
 
uzas :)
 
Panta je napisao(la):
Hajmo sad polako: Da bi vozio nova kola ti NE MORAS da stavljas i skidas tocak, zar ne? Da bi koristio memoriju koju si kupio ti MORAS da je stavis. Ako ti je lakse mogu da uporedim i sa vratima na kolima. Zamisli da je neka sarka (ili sta se vec koristi) loseg kvaliteta (greska u materijalu) i da se polomi posle dva-tri zatvaranja i otvaranja vrata (normalnih, bez lupanja i slicno). Mislis da ti ne bi priznali garanciju? Ovo je mozda jos i bolji primer jer je i jedno i drugo predvidjeno za visekratnu upotrebu. Sigurno ti nece reci "E da si ulazio kroz prozor ne bi ti se polomila vrata". :)
Stvarno nemam reci. :D :D :D
Zasto navodis primer tocka, pa onda kazes da ne moras da ga stavljas i skidas, a memoriju moras da stavis?!?!?! Ne vidim kakva je onda povezanost izmedju to dvoje po pitanju garancije (a i bilo cega drugoga).
Za sta bi ti bre priznali garanciju? Za polomljenu sarku? :) Po tebi sutra mogu da kupim racunar u firmi i prekosutra sve komponente vratim polomljene na pola sa pricom da sam hteo da im promenim raspored ali su oni zbog greske u materijalu sve popucale. E bas bih voleo da vidim koji bi degenerik uvazio garanciju u tom slucaju.
 
Ha, ne moras da skidas i stavljas tocak, ali tamo neku u fabrici mora da ga stavi, jel tako? I on snosi odgovornost za tvoj tocak. On ga je stavio, isto kao sto bi neko u prodavnici stavio memoriju.

Ako si sam menjao memoriju, odlomio kontakt, tvoja greska. Isto tako, ako si sam menjao tocak ili bilo sta, pa se to, gle cuda, posle 5 minuta voznje odlomilo, tvoja greska.
 
sto se tice onoga "ko je za sta strucan" i da li memorija sme da se vadi/stavlja od strane krajnjeg kupca, zavisi od radnje ili firme. Ako neka firma proda nekom licu komponente (sto je i talesov slucaj) da ih on sklapa, onda treba ili da mu naglasi da mu nece priznati garanciju ako neka komponenta ne radi (jer je to automatski greska kupca, posto je on "nestrucan" i sam je to radio,a ne u servisu, zar ne ?) ili da mu prihvati garanciju ukoliko je roba ostecena na nacin predvidjen garancijom. Ako kupac nije nista potpisao (nikakav garantni list) onda vaze "opsti uslovi garancije" navedeni u uredbi zakona ove drzave ili drzave u kojoj je kupac robu kupio.

Svako moze da udje u prodavnicu racunara i da kupi corsair XMS koji je upakovan u kutiju. I sad ako kupac nije serviser znaci garancija mu ne vazi ??? Po onome sto neki ljudi ovde tvrde ispadne da koji god kvar da se desio na memoriji, fizicki ili pasivni, oni ne moraju da mu daju garanciju jer je nestrucno lice ??? Slazem se da je fiziko ostecenje tesko reklamirati kad su racunarske komponente u pitanju ali nije nemoguce. Ako nema paljevine roba moze da se reklamira kao defektna. NE mogu prodavci sami da smisljaju uslove garancije (mogu, ako im kupac to potpise i ako je dovoljno lud/glup da kupi od takve firme) sta recimo kupis ves masinu, doneses je kuci, ona ne radi. Odneses na garanciju, oni je otvore i vide da je pukla osovina nosac bubnja i kazu ti "e garancija ne vazi, to je fizicko ostecenje !" Na svu srecu pa postoje opsti uslovi garancije koji stite kupca. E sad zaista ne znam kako ide procedura za zamenu memoriskog modula kome su otpali kontakti, ali ako nema paljevine gotovo sam siguran da zakonski podleze pod defektnu robu ukoliko se ne dokaze da je kupac svojim rukovanjem ostetio robu, a to ce bome tesko da dokazu.

A svi oni sto vicu "NIKADA mu necu platiti, a inspekciji ocu" treba da promene biznis. Vi ste tu zbog musterija, njihova ruka vas hrani, a vas stav zvuci jako nezahvalno i totalno bez postovanja prema ljudima koji vam stavljaju novac u dzep, a to su vase musterije.

PS. Svi koji se bavite prodajom racunara treba da procitate onaj link koji je dat na prethodnoj stranici koji objasnjava uslove garancije. Cisto da skontate kolko gresite. Defektna roba mora da se zameni u garantnom roku (ponavljam se, takodje nema veze konkretno sa talesovim slucajem) ukoliko se ne dokaze da u pitanju nije defekt vec da je kupac svojim rukovanjem izazvao ostecenje. Ako vama dobavljac ne priznaje takve uslove, steta, promenite dobavljaca. Neko ce tuziti vas, pa posle par puta ce i vama prekipeti pa ce te kad tad i vi poceti da tuzite i cimate dobavljace. Sve je ovo zarad boljitka, nadam se u bliskoj buducnosti ;)
 
vule, tvoja teorija ne stoji. u servisu se veoma lako moze utvrditi kao posledica cega je nastao kvar. kako kad zakacis plocu srafcigerom pri menjanju cooler-a odmah ti kazu gde si je udario i koliko si zagrebao. a onda se prave ludi i ubedjuju te u pricu da si obrnuo pogresno memoriju i tako je gurao. pa te dve price ne idu zajedno. to su prava srpska posla, ko ce koga da zavrne.
ista je stvar i sa automobilom, ako si menjao tocak a on ti otpadne nije tesko zakljuciti da li su se odvrnuli srafovi (tvoja greska) ili je pukla osovina (fabricka greska).
znaci, nije tesko utvrditi kvar i krivca, vec je pitanje da li cemo i dalje nastaviti da se ponasamo kao primitivci ili cemo pristati na to da snosimo neke posledice za svoje postupke. etika i moral su nam izgleda na poslednjem mestu.
 
Bogdan je napisao(la):
Ako garancija ne vazi kad sam sastavljas racunar, onda ne bi trebala ni da se izdaje. Nije valjda prodavac mislio da covek kupuje komponente da ih drzi na stolu neraspakovane.
Sta se desava u slucaju da je maticna ploca kupljena u jednoj radnji, a memorija u drugoj? Koji servis je "nadlezan" za ugradnju memorije?
Ima na sajtu http://www.glas-javnosti.co.yu zanimljiv tekst od 15. maja 2004 u rubrici Beograd(ne moze da se postavi link pa mora "rucno" da se otvori preko arhive)

evo tog linka
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2004/05/15/srpski/BG04051401.shtml
 
shone190 je napisao(la):
Stvarno nemam reci. :D :D :D
Zasto navodis primer tocka, pa onda kazes da ne moras da ga stavljas i skidas, a memoriju moras da stavis?!?!?! Ne vidim kakva je onda povezanost izmedju to dvoje po pitanju garancije (a i bilo cega drugoga).
Za sta bi ti bre priznali garanciju? Za polomljenu sarku? :) Po tebi sutra mogu da kupim racunar u firmi i prekosutra sve komponente vratim polomljene na pola sa pricom da sam hteo da im promenim raspored ali su oni zbog greske u materijalu sve popucale. E bas bih voleo da vidim koji bi degenerik uvazio garanciju u tom slucaju.
OK probacu malo recnikom koji ti je mozda blizi. ;)
Zamisli da kupis olimpijsku sipku, stavis na nju 20 kg i ona pukne. Pogledas mesto gde je pukla i vidis gresku u strukturi materijala (recimo da je bio neki mehur vazduha ostao, ili se vidi da je bila naprsla, a moze se odrediti da li je naprsnuce nastalo par dana pre toga ili odavno). Mislis da ti garancija ne bi vazila? Naravno, ako odneses delove koji su preseceni nekom testerom niko nije lud da ti prizna garanciju. Uostalom, procitaj sta su napisali PoisonFree i gx-x.
 
Poslednja izmena od urednika:
'Ajde malo konstruktivnije, bez prepucavanja...

Neosporne su sledeće stvari:

- proizvodjači memorija ne priznaju reklamaciju modula sa oštećenim pinovima (ovde sam privatno ali slučajno radim kod zvaničnog zastupnika za Kingston, Corsair i Hexon-NCP na području SCG - kod svih je isto)
- dešava se otkinut pin, ali vrlo retko (ukupne reklamacije na memorijama u celom garantnom roku su ispod 2%, Kingston ispod 1% a Corsair možda par komada na hiljadu).

Pritom treba uzeti u obzir sledeće parametre:
- možda nije bio dobro zalemljen pin (u praksi, serviseri u našoj firmi nikada nisu dobili takav, tj. nije im se desilo da otkinu pin)
- možda nije dobar slot na ploči (stavljaju jeftine slotove sa jakim stezanjem da im ne bi reklamirali ploču jer kad nema kontakta kriva je ploča)
- možda je nepristupačno u tesnom malom kućištu ispod šume kablova i napajanja pa mora da se čupa malo s jedna pa malo s druge strane (na prekret), iskrene se modul i... eto.

Ako je već takva situacija, pitanje za kupce, šta bi više voleli:

1. da uvoznik snosi trošak i takvih memorija (kad već proizvodjač neće) i da za nijansu podigne cene kako bi ih pokrio,, tj. da svi plaćamo malo skuplje a onaj ko otkine da bude zaštićen?

2. da prodavci zabrane samostalno montiranje memorija, nego da samo sme u njihovom servisu da se montira (uz doplatu i porez na uslugu)? Npr. kupio sam lamelu za Juga, nisam dobio upustvo za montiranje i rasturanje kvačila nego se očekuje da odnesam majstoru u servis pa da on to montira i odgovara za oštećenja.

3. da košta koliko košta a prodavac se poziva na opšte uslove garancije 'fizički oštećena roba se ne može reklamirati'? Fizički oštećena u smislu direktne primene sile korisnika, a ne u smislu 'nešto puklo unutra' on to nije ni otvarao - to je onda greška u proizvodnji bilo da je u pitanju gotov računar, veš mašina ili auto i spada u garanciju...

Trenutno se primenjuje rešenje 3., meni se svidja rešenje 2. i spremam se da ga isprobam :d , a rešenje 1. mi deluje nefer prema većini.


P.S. Rešenje tipa 'pa kad već firma prodaje nekoliko hiljada modula mesečno šta je za nju da iz reklamnih razloga oprosti kupcu taj modul i otpiše ga' - se opet svodi na rešenje 1. Neko to na kraju plati...
 
Ajde da se i ja malo ukljucim u diskusiju.
Govorim u svoje ime a i u ime firme u kojoj radim jer mislim da imam najveci kredibilitet kad su ovakve "koske" u pitanju.
Nalepnica na zadnjoj strani kucista je najbolja stvar koju su prodavci mogli da izmisle.
Prvo da se razumemo, ona ne stoji tu da bi mi prodavci mogli da izbegavamo davanje garancije kupcima i da bilo kakve intervencije sa njihove strane okarakterisemo kao nepriznavanje garancije usled cepanja markice.
Ona stoji tu samo iz dva razloga:
1. da se nestrucna/neupucena lica koji se verovatno prvi put srecu sa racunarom ne petljaju u stvari o kojima nemaju pojma
2. da se nekim extra smarachima koji "sve znaju o kompjuterima" i koji drze graficke karte (samo jedan primer) na 100% vecim taktovima od predvidjenim a posle imaju smelosti da zatraze garanciju (njih bas volim da cujem kako grme po firmi - diskusije sa njima mi obavezno posle dignu ego kad "lajavcima" zapusis usta)

Svakom kupcu pre nego sto bilo sta kupi napomenem koji je kvalitet u pitanju i sta moze da ocekuje od svoje konfiguracije/komponente jer ne zelim da prodajem macku u dzaku. Tako sam uvek siguran da je kupac dobio ono za sta se na kraju opredelio sudeci po mojoj prici. Nikad ne dajem pogresnu informaciju (banalan primer: da AMD 2400+ radi na 2400MHz i da, da, da to jeste Pentium4 ;) ).
Ovako sam 100% siguran da neko posle moze da dodje da mi soli pamet.
Mozda sam zbog toga los prodavac jer ne mazem kupcu oci, ali taj isti kupac ce kod mene opet uzeti njegov sledeci upgrade a verovatno i njegov komsija/drug/rodjak.

Sto se tice reklamacije, nema veze da li je ostecena markica ili ne - komponente ce uvek biti reklamirani ako za to postoji razlog. Zaista su retki slucajevi kad nema razloga jer uglavnom kupac dobije urednu garanciju u kojoj su navedeni slucajevi kad se garancija ne priznaje i oni su toga svesni i ne mogu posle da se prave ludi kako to ne znaju. Uvek ima sitnih propusta (ne mogu u garanciji da napisem da ce se kompjuter pokvariti ako dete zatvori macku u kuciste pa ona izgrize pola komponenti :d ) ali glavne stvari su uvek pokrivene.

Nikad ne bi pokazao kupcu vrata kad su slucajevi kao Talesov u pitanju vec bi nasao kompromisno resenje. Naravno da garancija ne moze da se prihvati u ovom slucaju (uglavnom je tako kad proradi Marfi), objasnio bih kupcu da ja nemam mogucnost da reklamiram tu memoriju, ali bi mu pomogao da nadje nekoga ko to moze da sredi, pa cak u krajnjem slucaju da podelimo trosak oko popravke memorije.

Verovatno ima prodavaca koji bi odmah rekli AE PALI :d ali ipak je kupac taj koji mora biti zadovoljan cak i kad shvati da je nesto izgubio.

Mislim da mi ne bi bio problem da mu za 10e sredim memoriju i da to ne naplatim.
Ovakav potez bi bio verovatno najbolja reklama, a ne varijanta: bezi bre papane, procitaj garanciju, pa zovi inspekciju koliko hoces.

Ovo je samo primer kako bi ja izgladio stvar - ali sta ja znam - nije mi diplomatija najjaca strana ;)
 
@ZorMi: Meni se vise svidja prvo resenje. NA taj nacin su svi mirni, poskupljenje bi bilo minimalno sobzirom na procenat takvih kvarova. Resenje pod 2 je isto ok ukoliko ce te memoriju da montirate bez naknadnih troskova po kupca. Resenje br.3 je savrseno, steta sto se izbegava, ne primenjuje ili ne primenjuje u potpunosti :( U vezi postscriptuma koji si naveo: Da, neko to placa ali se kupac vrati i sledeci put i posalje jos njih par ;) U svakom slucaju firma za koju ti radis ima ok politiku i izlazi u susret, sumnjam da ce te vi imati nekih problema. Jedino vam je komercijala malo spora i neodgovorna ali ti sa time nemas nikakve veze....tebi svaka cast !

@Sto se tocka na autu tice: Tocak je predvidjen da se skida i stavlja, zato uz auto dobijes i alat za to i rezervni tocak ;) Ako pukne osovina, a menjan je tocak, garancija vazi, nije puko tocak vec osovina.

@Srga: Prijatelju, ne mozes ti meni staviti stiker na ceo komp i time mene staviti u jakoooo jakoooo nezgodan polozaj i primorati me da komponente kupujem samo kod tebe. Znam ja da je to pametan nacin da se izbegne nestrucno ceprkanje itd. ali svako ima prava da ode u radnju i da kupi, lupam, DVD rezac i da ga ugradi u komp. KAd bi imao stiker onda bi morao da se cima da ide do tebe da mu ti ugradis, a posto nije kupio od tebe taj DVD naplatices mu i ruke, a on nije kupio od tebe jer ga je recimo nasao jeftinije ili ti nisi imao ono sto on hoce (on=kupac). Ajde reci sam, kako je to fer ? Stavis mi stiker, ja ocu da ubacim neki recimo ASUS rezac koji ti nemas, ili jos bolje nemas ni jedan rezac,a meni treba. Sad ja treba tebi dodatno da platim recimo 10e i da trosim gorivo+vreme da dolazim do tebe u servis i taj rezac me sad kosta mnoogoo vise zbog tog stikera... :(
 
Poslednja izmena:
@Srga

Al' ce ti se to zato vishestruko vratiti u dogledno vreme, zadrzacesh kupca, a i sledice njegova preporuka kod prijatelja, rodjaka i eto tebi novih mushterija a i zarade.

Josh da te podsetim da kad prodash pojedinacnu komponentu onda ne lepish nalepnicu na kucishte, ovde se radi o takvom slucaju.
 
Poslednja izmena:
PoisonFree je napisao(la):
@kjgkreek
ne znam zasto je to neka kompleksna prica, koju ja, koji se ne bavim prodajom ili servisom hardvera ne bih mogao da shvatim.pitanje je skroz jednostavno i ja ne trazim odgovor sa da ili ne vec objanjenje i informaciju. ti ako ne mozes da mi das odgovor nemoj ni da postujes. pitao vuleta za odgovor, konkretno misleci na njegovu firmu, zato sto je on sam govorio da se serviserima odbija od plate.
a ovo tvoje, nemaju svi serviseri isti kredibilitet, pa to je cista glupost, da se nezgoda dogodila nekome ko je mesec dana na poslu on bi verovatno morao da plati za razliku od nekog ko je duze zaposlen? nebuloza!

Nebuloza ?! ****** ako ti nisi cuo da se za obracun plate boduje i iskustvo onda je to sasvim ok. Da li ti zaista verujes da ima istu tezinu serviser koji radi mesec dana i onaj koji radi 10 godina ?
 
gx-x je napisao(la):
@Srga: Prijatelju, ne mozes ti meni staviti stiker na ceo komp i time mene staviti u jakoooo jakoooo nezgodan polozaj i primorati me da komponente kupujem samo kod tebe. Znam ja da je to pametan nacin da se izbegne nestrucno ceprkanje itd. ali svako ima prava da ode u radnju i da kupi, lupam, DVD rezac i da ga ugradi u komp. KAd bi imao stiker onda bi morao da se cima da ide do tebe da mu ti ugradis, a posto nije kupio od tebe taj DVD naplatices mu i ruke, a on nije kupio od tebe jer ga je recimo nasao jeftinije ili ti nisi imao ono sto on hoce (on=kupac). Ajde reci sam, kako je to fer ? Stavis mi stiker, ja ocu da ubacim neki recimo ASUS rezac koji ti nemas, ili jos bolje nemas ni jedan rezac,a meni treba. Sad ja treba tebi dodatno da platim recimo 10e i da trosim gorivo+vreme da dolazim do tebe u servis i taj rezac me sad kosta mnoogoo vise zbog tog stikera... :(

Nisam se izgleda dobro izrazio.
Hteo sam samo da kazem da je taj stiker samo neka prividna zastita od ceprkanja po kompu. Non stop me zovu ljudi i pitaju jel mogu da otvore kuciste - hoce da prebace od drugara sa njegovog harda nesto itd. Nije to uopste problem, slobodno skini stiker. Garancija ce biti uvazena ako se nesto desi - to nije problem, ali im napomenem da budu pazljivi jer u nekim slucajevima im stvarno necu moci priznati garanciju. Naveo sam ti da je stiker tu vise kao neka napomena da ako bas nemas potrebu da nesto cackas onda nemoj a i zbog extremno bezobraznih slucajeva reklamacija kod kojih spominjanjem stikera zavrsavas pricu koja moze da se otegne u nedogled.
BTW samo sam jednom potegao za ovom pricom kad mi je covek doneo rezac u kome su bila zaglavljena DVA diska i koji je posle hteo sam da popravi stvar iako se ne razume skoro nista u problematiku. Pritom je polomio jedan plasticni deo - sto je i priznao i opet je trazio garanciju. E ako ovo nije prica za ono "ae pali zezno si markicu- sam si cackao" onda ne znam sta jeste.
 
Nazad
Vrh Dno