Šta je novo?

Need for Speed (2015)

Slažem se, šteta što će to biti potrošeno na naslov sa ovakvim gameplay-om...
 
Pa sto ga onda ne potroše na naslove sa tom drugom vrstom gameplaya, budale?

Mora da ima neki razlog, jel tako?
 
Razlog je meni jasan, a to je ugađanje prosečnom geguli, meni barem to ne moraš obrazlagati :)
 
[YOUTUBE]94YPOlNTUtY[/YOUTUBE]
 
Možda jednostavno numeju da naprave bolji gameplay čak i kad bi hteli. Previđa se to u ovakvim raspravama. Kao, napravili bi oni bolju igru samo kad bi želeli i/ili ne bi bili sputani komercijalnim interesima. Jes', al' prc.

Nikada PC nije bio u prvom planu velikim izdavacima poput EA.

Pa nije baš tako. Nijedan drugi veliki izdavač nema ovakvu ergelu™ PC igara.

System Shock
Ultima
Ultima Underworld
Syndicate
Dungeon Keeper
Sim everything
Populous
Theme Hospital
Theme Park
C&C
C&C Red Alert
Blade Runner
Wing Commander
Privateer
Magic Carpet
Crusader No Remorse/Regret
Strike Commander
Cybermage
Shadowcaster
Starflight
Lands of Lore
Bioforge
Alpha Centauri
Dune 2/2000/Emperor
Jane's everything
Nox
 
Taj EA veze nema sa ovim današnjim, baš nikakve.

A "bolji gameplay " nije baš lako definisati. Ovde se najčešće misli na manje arkadan gameplay kad se to kaže, a nfs nema veze sa tom pričom.

Kako god, meni mnogo fali dobrih arkadnih vožnji kakve smo nekad imali.

I to ne ove kao danas forza i drive club, arkadne u smislu ne simulacije do kraja, nego i vezano za setting, dizajn i sve ostalo.
 
Poslednja izmena:
Nije fer uzimati igre stare po 20 godina kada konzole nisu bile konkurentne kao sada pa je PC bio ocit izbor. Gotovo ni jedna od igara sa liste nije danas relevantna.. i ako bih zelio da budu. Na onu mi stavr ide kada uzimate tako rijeci bukvalno i izvadjene iz konteksta kao frame rate dok je cijela konzolaska industrija i sve oko nje problem. Naravno da mislim na moderne AAA igre a ne na System Shock koji je izasao za yebeni DOS.

I da, trebao si pogledati na kojim su platformama izlazile neke igre sa liste kao Theme Park : MS-DOS, Amiga, 3DO, Sega Genesis, Sega CD, Amiga CD32, Mac OS, Atari Jaguar, FM Towns, Sega Saturn, PlayStation, SNES, Nintendo DS, iOS. Ili Syndicate koji je izasao na svemu cemu je mogao.
 
Ko ne ume taj dobije nogu, zaposli se onaj sto ume. To je bar najmanji problem. Kadrovi u gejming industriji cirkulisu stalno, juce radis za Blizzard, sutra za Bethesdu.

Ovakav NFS se pravi zato sto se to prodaje. Gomila kojekakvih marketing menadzera je analiziralo trziste i doslo do takvog zakljucka. Ne bi EA imao ni delic portfolija koji je @iconoclast nabrojao da igre sa kvalitetnim gejmplejom nisu propale na trzistu, sa sobom vukuci dole kompanije koje su ih razvile. Posle ih neki EA/Activision kupi za sicu i napravi boza igru za debelu mericku decu na koju zalepi kultno ime.
 
Poslednja izmena:
Taj EA veze nema sa ovim današnjim, baš nikakve.

A "bolji gameplay " nije baš lako definisati. Ovde se najčešće misli na manje arkadan gameplay kad se to kaže, a nfs nema veze sa tom pričom.

Kako god, meni mnogo fali dobrih arkadnih vožnji kakve smo nekad imali.

I to ne ove kao danas forza i drive club, arkadne u smislu ne simulacije do kraja, nego i vezano za setting, dizajn i sve ostalo.

bold: Pa šta ako nema. To je bio odgovor na post u kojem je Glenn upotrebio reči "nikada nije bio", što nije tačno.

Za ostalo se slažem. Reč "arkadno" se baš često koristi u negativnom smislu, kao i "koridori" i slično, bez uzimanja ostalih elemenata dizajna u obzir.

Nije fer uzimati igre stare po 20 godina kada konzole nisu bile konkurentne kao sada pa je PC bio ocit izbor. Gotovo ni jedna od igara sa liste nije danas relevantna.. i ako bih zelio da budu. Na onu mi stavr ide kada uzimate tako rijeci bukvalno i izvadjene iz konteksta kao frame rate dok je cijela konzolaska industrija i sve oko nje problem. Naravno da mislim na moderne AAA igre a ne na System Shock koji je izasao za yebeni DOS.

I da, trebao si pogledati na kojim su platformama izlazile neke igre sa liste kao Theme Park : MS-DOS, Amiga, 3DO, Sega Genesis, Sega CD, Amiga CD32, Mac OS, Atari Jaguar, FM Towns, Sega Saturn, PlayStation, SNES, Nintendo DS, iOS. Ili Syndicate koji je izasao na svemu cemu je mogao.

Bold: Netačno. Mrzi me da tražim tačne podatke, ako uopšte postoje, ali popularnost i prosečna prodaje igara sa spiska verovatno nije ni blizu nekih konzolnih igara iz tog doba, uz izuzetak C&C. I nisu reči izvađene iz konteksta nego si ti tako napisao. Nisam komentarisao ostatak tvog posta, samo taj deo.

Drugi pasus: Izašle su prvo za PC. Tom logikom bi mogao da kažeš da ni Half-Life i Deus Ex nisu PC igre jer su izašle 2 godine kasnije za PS2. I obrnuto naravno, npr. Street Fighter je PC igra jer je izlazila/izlazi za PC. Danas je to nebitno, tj. ta distinkcija PC/konzole nema više taj značaj zbog ujednačavanja hardverske snage, jer skoro svaki dizajn može ili bi mogao da radi na svemu dok god su prisutne odgovarajuće kontrole.
 
Poslednja izmena:
Ko ne ume taj dobije nogu, zaposli se onaj sto ume. To je bar najmanji problem. Kadrovi u gejming industriji cirkulisu stalno, juce radis za Blizzard, sutra za Bethesdu.

Ke? Ako odgovoraš meni, taj deo se odnosi na njihovu sposobnost da naprave "bolji gameplay", šta god to konkretno bilo, tj. "bolje" prema kriterijumima onoga šta jedan deo igrača želi. Nema nikakve veze sa ovim što si napisao.
 
Taj EA veze nema sa ovim današnjim, baš nikakve.

A "bolji gameplay " nije baš lako definisati. Ovde se najčešće misli na manje arkadan gameplay kad se to kaže, a nfs nema veze sa tom pričom.

Kako god, meni mnogo fali dobrih arkadnih vožnji kakve smo nekad imali.

I to ne ove kao danas forza i drive club, arkadne u smislu ne simulacije do kraja, nego i vezano za setting, dizajn i sve ostalo.

Ja nemam nikakav problem sa arkadama, ali imam problem kada njihov gameplay potpuno isprazan i kada nema ama baš ikakvog smisla. Kada se kaže dobra ili solidna arkadna pomisli se na igre kao što su Flatout, Trackmania, NFS: Porsche Unleashed, Wipeout (iako možda ne upada u ovaj žanr primer je dobre arkade) NFS:Underground, Grid, Next Car Game, pa čak i story driven igre GTA 4 (za razliku od GTA V) i Driver:SF imaju fino ispoliran gameplay što se tiče vožnje... Kada se kaže dobra arkada sigurno se ne misli na ove NFS-ove što štancuju u poslednjoj deceniji sa izuzetkom izleta u simcade svet sa Shift-om...

Što se tiče forze i drive cluba, te dve igre baš i ne idu u rečenicu, prva je simcada kao recimo i GT, a drive club je klasična arkada sa lepom grafikom i ispraznim NFS gameplayom iz prethodnih godina, osim ako nisi mislio na Forza Horizon ili kako se već zove taj njihov arkadniji izlet.


Što se priče toga da ne znaju da na prave "dobru" arkadu, to sigurno ne stoji, ogroman je talenat kod najvećih izdavača. već je slučaj takav da su u nekom bordu izračunali da dodatni finansijski troškovi za dalje ulaganje u poliranje gameplay-a ne bi ispratila odgovarajuća zarada, jer će i ovako pronaći put do džepova zbog trenutnog manjka adekvatne konkurencije.
 
Poslednja izmena:
Ke? Ako odgovoraš meni, taj deo se odnosi na njihovu sposobnost da naprave "bolji gameplay", šta god to konkretno bilo, tj. "bolje" prema kriterijumima onoga šta jedan deo igrača želi. Nema nikakve veze sa ovim što si napisao.

Rekao si da ne umeju sve i da zele da naprave kvalitetniju igru. Mozda sam te pogresno razumeo?
 
iconoclast Ti si bukvalac kako sam i rekao. Era iz kojih si grobova iskopao ove naslove je totalno irelevantna za bilo koji aspekt današnjeg zivota i kao svi do sada, fulas debelu poentu jer si se zakacio samo za jednu jedinu rijec sto daljnu raspravu cini debi'lnom. Da je EA izdavao sve igre samo za PC i iskljucivo za PC ne umanjuje ono sto sam rekao. A kako ti je receno, EA iz toga vremena nema veze sa današnjom kompanijom kao ni DICE dev tim koji nije isti kao iz vremena prvih BF naslova. A pogodi sada, pricamo u sadašnjem vremenu.

I opet cu ponoviti za tebi slicne: kada su XBOX i PS uhvatile momentum da se na njihovim platformama prodaju skuplje igre sa masnijim ugovorima za izdavace, ni jedna ozbiljna kompanije vise nije pogledala PC kao profitabilno trziste kao spomenuta platforma iz prostog razloga kojeg sam spomenuo stotinu puta: iza PC-a ne stoji niko! Ne postoji kompanija koja ce tretirati igru kao premium za PC jer PC nije cjelina kao konzola koju moze svojatati jedna kompanija (niti je gejmerska platforma only) u cijoj je korist da se proda taj isti PC. Ne postoji X igrac iza PC-a koji moze ponuditi ugovor da se igra favorizuje za PC kao sto to rade MS i sony. A da crveni i zeleni saberu dva i dva, ozbiljnije bi radili sa dev timovima, gurali da se igra na PC-u pojavi sa dodatnim ekskluzivama jer to jednostavno povecava prodaju karti a ne ovako cisto da se izreklamiraju dok portovi savake godine stizu u sve gorem i gorem stanju. PC komponente iskljucivo naznacene za gejming nemaju nikakav odgovor na praznicni hajp oko konzola. Toliko o komunistickoj politici na PC-u. Obzirom na stanje AMD-a zadnjih godine, mozda su zeleni i zadovoljni sa ovim sto imaju ali bi daleko veca prodaja bila i karti i procesora da se ne desavaju stavri kao sa NFS, betmenom, watch dogs i degradacijama, The Witcher 3, PES15, PES16, FIFA 14, i sa jos jednom malom gomilom igara koje prate isti trend.
 
..........I opet cu ponoviti za tebi slicne: kada su XBOX i PS uhvatile momentum da se na njihovim platformama prodaju skuplje igre sa masnijim ugovorima za izdavace, ni jedna ozbiljna kompanije vise nije pogledala PC kao profitabilno trziste.........

Čemu lupetanje napamet, kada su zvanični izveštaju dostupni svima? :)


http://analysisreport.morningstar.com/stock/research?t=EA&region=USA&culture=en-US&productcode=MLE

Non-GAAP net revenue of $693 million (down 11% year over year) came in above consensus and guidance of $640 million driven by the strong performance of PC games, FIFA Online 3, and catalog titles. Total revenue from consoles decreased 32% year over year to $325 million as the transition to a new generation of gaming consoles did not offset weaker prior-generation console revenue and the lack of new title launches in quarter. PC game revenue grew 34% year over year to $220 million and mobile gaming sales grew 5% to $126 million as the shift to the freemium model continued. Non-GAAP operating margin fell to 9%, down from 11% a year ago as the company spent more on R&D and stock-compensation expense due to EA’s higher stock price.

We expect EA to continue to benefit from the upgrade cycle to the current generation of consoles (Xbox One and PlayStation 4), the ongoing revitalization of PC gaming, and the growth in mobile gaming space.

Strašno kako je ovo neprofitabilno tržište za EA...

A evo i još jedne "ozbiljne" kompanije koje više ni ne želi da pogleda na ovo tržište:

http://www.pcgamer.com/the-pc-accounts-for-nearly-a-quarter-of-ubisofts-first-quarter-sales/

All very nice. But what's interesting to us is the way those revenues break down by platform. The PC accounted for 23 percent of Ubisoft's sales this quarter, an amount only (and only slightly) surpassed by the PlayStation 4, which totaled 27 percent of sales. Xbox One sales made up just 11 percent of Ubisoft's sales for the quarter, as did the Xbox 360 and PlayStation 3. The Wii U came in a distant last with three percent, and "other"—mobile and ancillaries—grabbed the remaining 14 percent. The PC's 23 percent share also represents a dramatic increase over the 14 percent of total sales last it achieved last year.

Ili možda treba da nađem neke ozbiljnije izdavačke kuće od ove dve? :)

A ovi izveštaji iz poslednjih kvartala su ono što sam ja upravo i najavljivao godinama unazad, još od buma digitalnih distribucija, da će se desiti (a mnogi su se tome podsmevali), a sada se ostvaruje i na papiru...
 
Poslednja izmena:
Ne znam sta hoces da kazes, ubisovtova prodaja moze biti na Pc-u najbolja pa svi znamo kako tretiraju tu plartformu. Ne radi se o cistim brojkama prodaje vec o favoriziranju i kvaliteti proizvoda. A po proizvodu je cisti dokaz da ubija ne boli dupe za PC. Takodjer, EA je favorizirao FIFU 14 za konzole izbacivsi last gen engine koji su dodali tek u fifi 15. O nekim drugim ugovorima poput onog sa XBONE da i ne pricam.. oni mogu imati vecu prodaju na pc-u ali i dalje degradiraju sve zivo radi konzola. Hint: NFS 30FPS lok koji direktno utice na ingame fiziku.

Takodjer, imaj na umu, kada se govori o prodajama i protoku novca na PC platformi opcenito nevezano za pojedine kompanije, da su u tom miksu i freemium igre koje postoje godinama, nesto sto je sada zlatna koka na mobilnoj platformi. A budimo realni, ko njih uzima kao objektivnu referencu nekog trzista. To je za mene isto da se porno sadrzaj mijesa sa filmskom umjetnosti pa se izvlacio konkretan procenat gledanosti ili prodaje.

No slazem se, dosta je tu stigme oko stvarnog stanja jer se radi na marketingu a ovakve brrojke su samo jos jedna pokazatelj nesposobnosti proizvodjaca hardvera, koliko ne mare za činjenicom da se nesto sakati sto direktno utice na prodaju njihovih komponenata. Znam dosta ljudi koji su kupovali novi Pc za BF4 i star citizen. Da je situacija obrnuta i da je Pc na mjestu koje su konzole, skok prodaje hardvera bi bio ogroman.
 
Poslednja izmena:
Rekao si da ne umeju sve i da zele da naprave kvalitetniju igru. Mozda sam te pogresno razumeo?

Jesam, ali kako si iz toga zaključio da to ima veze sa otpuštanjem? Kao, dobiće otkaz ako ne dostignu neke standarde koji nisu ni definisani?


Glenn, to o čemu pišeš ne može da postoji jer onda to prestaje biti PC u svom dosadašnjem obliku. Da bi se desilo da taj "PC" bude privlačan velikim izdavačima u smislu o kojem govoriš mora da postane konzola sa m&t. Velikim izdavačima je potrebna najšira moguća publika, a uslovi za to su da uređaj bude što je moguće jednostavniji za upotrebu, da je namenjen okruženju dnevne sobe i da je cena dovoljno niska (ili da je posmatrana kao takva od strane najvećeg procenta potrošača, koji neće uzeti u obzir total cost of ownership). Idi0t-proof awesomness PC kutija da bi zadovoljila te uslove morala bi ići u paketu sa m&t da bi imalo smisla ciljano razvijati igre za nju. U drugoj soluciji bez m&t postaje isto što i konzola i redundantna je, što priznaćeš nema nikakvog smisla. Jedina stvar koja bi je fundamentalno diferencirala od ostalih platformi bi je učinila nepopularnom jer da bi se iskoristile najveće gejm dizajn prednosti ne može lako da se koristi u dnevnoj sobi već u standardnom sto-monitor okruženju, a to je percipirano od strane široke populacije kao štreberski, zamorno i sl. Ali čak i u slučaju da se to desi, ti izdavači ne bi razvijali igre sa budžetima kakvi su danas samo za tu jednu platformu jer se to kosi sa osnovnim principom funkcionisanja kapitalizma. Oni nemaju nikakav motiv da razviju igre koje zaobilaze još 2-3 velika konzolna tržišta. I ne mogu AMD i NV da konkurišu Son¥u i M$u. Porediš ih sa nekim od najvećih korporacija na svetu i misliš da će neki, spram tih kompanija, mizerni marketing i podrška da pomognu nešto.


Btw, je l' postoji neki dokaz za tezu da Sony i MS plaćaju timove da osakate PC verzije a ne da je to posledica nesposobnosti studija koji radi igru i hajpovanja generalno koje se radi odvajkada? To za Ubisoft da su imali naredbe da igre moraju izgledati isto kao na konzolama, nisam pratio. U slučaju GTA, Rockstar je prosto iskoristio jedinstvenu priliku za tripple-dip muženje jer se izlazak igre poklopio sa zalaskom stare generacije a tik pre izlaska nove.
 
Poslednja izmena:
U potpunosti se slazem, samo nisam govorio o editovanju PC brenda u konzola-like proizvod za prikupljanje novih igraca.. vec o trenutnom stanju PC-a. Kada bi se kupci gejmerskih komponenata, a promjena PC-a najcesce uzrokuju igre, tretirali kao konzolaski igraci, prodaja hardvera bi bila boostana. To je cista matematika.

Sto se tice dokaza.. nemas na papiru koliko je ko platio, ali po ponasanju izdavaca, dokaza je mnogo direktnih ili indirektnih. Prije svega igre imaju ekskluzivni sadrzaj bilo DLC, neki itemi, ovaj EA deal sa microsoftom ili 2 sedmice ekskluzive itd.. na jednoj od konzola. To se placa. Ubisoftovi su developeri pisali kako su morali PC veziju izjednacavati sa konzolaskom verzijom sto mnogo govori koliko su jake veze izmedju izdavaca i onih iza konzola.

A imas i primjera kako sam rekao gdje igra dobije noviji engine ili cak bolju grafiku u odnosu na PC verziju poput PES15, PES16, FIFA 14 itd a ne postoje dva objašnjenja za takvo ponasanje. I onda imas nesposobnosti dev timova za pristojan port ali da njih boli neka stvar za PC platformom, to se ne bi desilo. Imas primjer betmena gdje je sa igrom sve ok na konzoli dok je na PC-u u takvom stanju da su je povukli sa trzista. Ili ovaj NFS gdje ce igra izaci tek iduce godine jer su kobajagi nesposobni da izbace verziju bez limitiranog FPS-a.. to je naprosto bullshit. Frostbite engine je godinama u upotrebi i nije nesto sto im se moglo desiti eto.. slucajno.
 
Pa dobro, to za DLC i plaćanje eksluzivnog sadržaja se radi odavno i to je donekle ok. Veštački održavati platform parity i srozavati druge platforme je baš bzvz.
 
Poslednja izmena:
Ne znam sta hoces da kazes, ubisovtova prodaja moze biti na Pc-u najbolja pa svi znamo kako tretiraju tu plartformu. Ne radi se o cistim brojkama prodaje vec o favoriziranju i kvaliteti proizvoda. A po proizvodu je cisti dokaz da ubija ne boli dupe za PC. Takodjer, EA je favorizirao FIFU 14 za konzole izbacivsi last gen engine koji su dodali tek u fifi 15. O nekim drugim ugovorima poput onog sa XBONE da i ne pricam.. oni mogu imati vecu prodaju na pc-u ali i dalje degradiraju sve zivo radi konzola. Hint: NFS 30FPS lok koji direktno utice na ingame fiziku.

Takodjer, imaj na umu, kada se govori o prodajama i protoku novca na PC platformi opcenito nevezano za pojedine kompanije, da su u tom miksu i freemium igre koje postoje godinama, nesto sto je sada zlatna koka na mobilnoj platformi. A budimo realni, ko njih uzima kao objektivnu referencu nekog trzista. To je za mene isto da se porno sadrzaj mijesa sa filmskom umjetnosti pa se izvlacio konkretan procenat gledanosti ili prodaje.

No slazem se, dosta je tu stigme oko stvarnog stanja jer se radi na marketingu a ovakve brrojke su samo jos jedna pokazatelj nesposobnosti proizvodjaca hardvera, koliko ne mare za činjenicom da se nesto sakati sto direktno utice na prodaju njihovih komponenata. Znam dosta ljudi koji su kupovali novi Pc za BF4 i star citizen. Da je situacija obrnuta i da je Pc na mjestu koje su konzole, skok prodaje hardvera bi bio ogroman.

Samo sam se osvrnuo na priču da PC nije profitabilan i da svi zbog toga od njega beže kao đavo od krsta, a to sa ovakvim rastom koji je konstantan u poslednjih 4-5 godina više nije slučaj čak ni kod kod ovih najvećih gigantskih kuća koje gledaju da pokriju najšire segmente tržišta.
 
Sve je to lepo,al osecam da ce voznja biti ufonjana... tj gora nego u prethodnim delovima.... nadam se da gresim...
 
Samo se nadaj, mora nesto da ostave za sledeci deo kao unparedjenje. :D
 
Nista bez e30, e36 ;) Ali customizacija izgleda prelepo odradjeno.
 
Znam zato sam i zveknuo smajli :) Da li ima nekih novosti o izlazenju? Poslednje koliko znam je 3 Novembar? Jedino ova jurnjava sa policijom sto ce biti mi deluje bzvz. nikad to nisam voleo u nfs.
 
novembar za konzole, prolece za pc
 
Vrh Dno