Hvala svima na konkretnim odgovorima. Moj problem je u tome što u Credit Agricole imam račun već deset godina i stambeni kredit takođe, a poslednjih 7 godina živim van zemlje i uredno sam plaćao svoje račune, ratu kredita itd. Onda je neki genije došao na ideju da mi blokira račun. Pazite sad, MESEC DANA JE TRAJALA SAGA u pokušaju da saznam zašto je uopšte blokiran račun. Telefonom nikako nisam uspevao da stupim u kontakt, desetine mailova sam poslao NA KOJE MI NIKO NIKAD NIJE ODGOVORIO. Jednom rečju očaj! Nisam znao šta da radim, mačevao se nedeljama u pokušaju da stupim u kontakt sa njima i na kraju sam dobio odgovor da je IDENTIFIKACIONI DOKUMENT KOJIM SMO SE NEKADA IDENTIFIKOVALI ISTEKAO i da je zbog toga račun blokiran. Ja ne znam ko je tu lud, ali imam dokaz da su mi tačno to odgovorili. Ovo je ravno onom našem bivšem Zakonu po kome se za razne administrativne akrobacije tražilo da Izvod iz Matične knjige rodjenih ne bude stariji od 6 meseci. Jer valjda posle 6 meseci možda se neko rodi negde drugde.
Toliko sam bio besan, a i sada sam, da sam rešio da prvom prilikom kada budem došao potražim drugu banku i otkačim indijance. Za moje novce, tražim pored usluge da me tretiraju kao uvaženog klijenta, a ne kao kravu muzaru i da me pritom ignorišu.
Zato sam zamolio za preporuku e-banking/m-banking sistema, to mi je za sada važno, plaćanje u zemlji i kartice me logično ne zanimaju, jer ne živim u zemlji srećom ili nažalost. Treba mi sistem na koji ću slati novac odavde i sa koga ću kasnije konvertovati to u dinare i plaćati račune.
Ovo za istek ID dokumenta - to je propis NBS.
Pre 10god bio sam u Komercijalnoj. Zamenim LK, nosio novu bar 5x u razne ekspoziture, niko reč nije rekao, završavao sam poslove na šalteru. Posle > 6 meseci, odem na šalter (nije moja matična ekspozitura), odbiju da mi isplate eur (mala suma), jer imam novu LK koju nisam podneo matičnoj ekspizituri da "unesu u sistem". Ponudim pasoš da bi mi isplatili novac - jok, ne može. Moram u matičnu.
Odem u matičnu, ispostavi se da sam već dokazio kod njih sa novom LK, ali sam ja kriv što ih nisam obavestio da je nova, i da je unesu u sistem. Zatražim tada da je unesu u sistem, da bih mogao da pozatvaram sve račune, isti dan.
Prošle godine mi je isticala ta ista LK. Tri druge banke u kojima sam imao račune (imam i danas) su mi nekoliko meseci ranije slali sms opomenu da mi ističe lk, da je zamenim, i donesem novu u banku. Ako to ne uradim, danom isticanja stare LK zamrzavaju sve račune i kartice.
Ne branim CA, greška je ako te nisu obavestili.
Pogledaj AIK. Tamo imam devizni, i Mastercard debit uz njega. Kada podižem dinare na bankomatu (ili plaćam na POS), eur konvertuju po srednjem kursu. Ne znam koji kurs bi primenjivali za ovo što tebi treba.
Ne koristim njihov e-banking, za online plaćanja koristim Intesu.