Šta je novo?

Na koliko dpi drzite miseve

Hocu biti prvi koji ce pitati kako se to podesava i koji misevi podrzavaju izmene DPI-a? :) Imam MX1000 (World 1st laser mouse :) ) pa cisto informativno, sta taj mis moze ili ne moze? Secam se te 2005. kad sam ga kupio da je bio najskuplji i garantovali su za njega 5 godina (sto je nedavno isteklo a on radi kao prvog dana) :)
 
Ja mog Imperatora drzim uglavnom na 1800 i odgovara mi, nekad podignem na 2400.


Tapa iPhone Talk
 
2400 dpi
1000 hz


ova setovanja koristim u zadnje vreme
 

Prilozi

  • Screenshot_3.png
    Screenshot_3.png
    3.8 KB · Pregleda: 74
Poslednja izmena:
3200 dpi Kone[+]
 
1600dpi Kova[+]
 
800dpi

I meni bas i nije najjasnije sta ovo pretstavlja, mislim ako povecam na misu na 1600 onda mi je prebrzo, pa onda smanjim u samom windowsu brzinu misa, pa mi dodje na isto :)
 
800 DPI

@Wavrinka, bravo - vidis cela ta prica oko DPIa je poprilicna budalastina. Elem aj da krenemo od pojma, Dot Per Inch znaci koliko ce piksela preci kursor misa kada mis pomeris za 1 inch! Sto ce reci ako imas 2400 recimo bice ti potrebno da pomeris mis manje od 2cm da bi kursor presao sa jedne strane ekrana na drugu u full HD rezoluciji.

Sad se postavlja pitanje gde je tu preciznost i zasto su onda igracke podloge tako velike? Preciznost se gubi povecanjem DPIa, odnosno veliki DPI sluzi da bi u igri mogao da uradis brzi okret ili tako neku akciju. Obicno se nameste tri radne DPI postavke, prva mala koja sluzi u situacijama kada gledas kroz snajper recimo, druga srednja uobicajena i velika. Velike podloge su namenjene za te male DPI rezolucije gde je preciznost najveca. Tako su stariji misevi u reklamama imali i skracenicu IPS [Inches Per Second] koja je znacila koliki je makslimalni broj incha koje mis moze preci u sekundi, ako bi se presao taj broj onda bi doslo do "preskoka", ali je skracenica izbacena iz terminologije posto su vec IR [Infra Red] senzori imali IPS od 67. Razer recimo i dalje u brosurama ima svoju tehnologiju da kod "veslanja" u manjim DPI setovanjima kursor misa ne menja svoju poziciju kada se mis podigne i spusti na podlogu.

Sad na kraju tvoje pitanje sta se dobija ako povecas hardverski DPI, a u operativnom sistemu smanjis brzinu? Dobijas manji DPI, jer mouse speed u OSu je softverski nacin povecavanja i smanjivanja DPIa. Po nekom pravilu osetljivost misa u operativnom sistemu treba da bude na podrazumevanoj "default" vrednosti kako bi setovane DPI vrednosti bile referentne. Na taj nacin igraci obicno dodju do placebo efekta i imaju utisak da im mis nesto bolje radi ako je hardverski DPI veci. Cela stvar je dobila jos vecu pometnju pijavom WinXP-a koji je prvobitno imao neiskljucivu akceleraciju misa, cak i danas kada se ubrzavanje iskljuci to nije ono isto kretanje kao u Win98 - probaj svoj mis na nekoj Win98 masini ili u virtuelnoj masini da vidis o cemu tacno pricam. Moje licno vidjenje je da je MS namerno to odradio kako bi sacuvao igracku industriju miseva [gde je i sam bio vrlo aktivan u to vreme] kojoj je pretila propast pojavom 1800 DPI IR senzora [Razer DeathAdder recimo koristi taj senzor i dugo je smatran za apsolutnog sampiona igrackih miseva].

Pozdrav.
 
Ajde objasni kako se to softverski povecava dpi? Senzor ima svoju preciznost, odnosno koliko tacaka po incu moze da prepozna. Ne mozes ti misu od 300 dinara povecati u Windowsu do kraja sensitivity i da on magicno dobije isto DPI-ja kao i mis sa senzorom od 4k-5k nebitno. Povecava se brzina, ali ne i DPI. Zamisli sad da mis 1 prepoznaje 1 tacku svaki inc (kako bi izgledao taj grid), a mis 2 da prepoznaje 2 tacke po incu (tacku na svakih pola inca). Kada bi hteo da kursor ide ukoso, oba misa bi isla u cik-cak, ali naravno mis 2 bi isao manje posto ima vecu preciznost. Ako misa 2 usporis na vrednost misa 1, on nece izgubiti preciznost (tj. dpi mu se nece srozati sa brzinom). Misu 2 naravno ne mozes magicno softverski dodati dpi kada senzor vidi ono sto vidi.

Kada bi funkcionisalo tako kako ti mislis, ljudi bi kupovali najjeftinije foto-aparate i softverski povecavali rezoluciju na zeljenu, i dobijali detalje...
 
Vrsi se software-ska interpolacija u oba slucaja, dakle sve razlicito od 6/11 uzrokuje da nemate odnos 1:1 (pokret misa : ono sto se dobija kao pomeranje pointer-a). Drugi problem je sto neki senzori (npr adns 3668) najbolje rade na svom max dpi setovanju (1800dpi) sto je nekima prebrzo a u nekim igrama (tipa CS 1.6) izaziva ogromno negativno ubrzanje (jer neke igre koriste win desktop pointer speed, pa se uvek kada kursor stigne do ivice ekrana on recentrira). Zato neko voli da drzi veci dpi na samom misu a smanji win pointer speed na 3/11 ili 4/11.

P.S. Ovo sto sam na pisao za pokrete 1:1 kad je pointer speed na 6/11 shvatite uslovno jer od win XP pa nadalje uvek postoji manja ili veca doza pozitivnog ubrzanja (zavisi da li je epp on ili off) koju ima sam OS.
Jedini nacin da se ovo eliminise je anir's accel fix, ali on radi samo na XP i ima kao nus pojavu lag od 15-20ms (i accelfix i wcafix). Ostale varijante mousefix-a (cplfix, cheesefix, markC fix) rade na principu registry unosa, ali svaki od njih je los na svoj nacin (dakle ni jedan ne donosi pravi odnos 1:1).
 
5700 @ 500Hz. Ne primećujem razliku u odzivu u odnosu na 1000Hz, a negde sam pročitao da bespotrebno opterećuje USB magistralu. Mislim da je sve stvar navike. I meni je trebalo par dana da se naviknem posle MX518 i 1600dpi, a par nedelja da se potpuno uhodam. U početku sam ga držao na 4000dpi, pa onda "odvrnuo" na max. Mada i sada u ponekoj igri spustim na 4000 (FEAR npr.). Dosta zavisi i od rezolucije i veličine ekrana. Kad zakačim miš na netbuk, minimalna vrednost koju sam podesio (3000) mi je taman, dok je sve preko toga prebrzo. Nekome bi ovo bilo prebrzo, ali ja sam navikao da miš pomeram po 2 cm, tako da se opet sve svodi na stvar navike.
 
*** sve je to otislo u k*rac...
Ranije su ozbiljniji igraci drzali najmanji moguci sens, veslali su misem da bi pomerili nisan za par cm u kanteru. A danas se gejmerski misevi takmice ko ce biti brzi.
Kako neko ko igra moze bilo sta precizno da uradi kada ima tako brzog misa.

@Ribizla:
Ovo sto si rekao da postoji nekoliko dpi profila i da najmanji sluzi za snajper. To je tako u nekim igrama, a opet u nekim je u samoj igri po defaultu namesteno da kada zumiras snajp sensitivity se 10x smanji, pa ja recimo bas tada prebacim dpi sa 800 na 1600 na dugmencetu na misu. Cim zavrsim sa snipom vratim na 800.
Svaka vama cast, ali da igram sa 3-4000 dpi ne bi mogao da naciljam nepokretnu metu :)

znam da je sve stvar navike, samo mi nije jasno kako je od potrebe da mis bude sto sporiji (pre par godina) sada trend da mis leti po ekranu...
 
5600dpi rat7 u win-u 3/11
 
Ajde objasni kako se to softverski povecava dpi?

Odgovoreno ti je ali ne u potponusoti. Dakle DPI se ne moze povecati jer ce interpolacijom da preskace piksele u pomeranju cime se gubi preciznost. No medjutim moze se smanjiti, i ti kada naguras 2400 DPI hardverski i smanjis brzinu u OSu, onda ti interpolacija smanji DPI i tako ne dobijas nista drugo nego subjektivni osecaj da ti kao koristis nekih 2400 DPI, a u praksi je malo drugacije.

I za kraj naveo sam u prethodnom postu da setovanje u OSu mora da bude na default vrednosti kako bi hardversko DPI setovanje bilo referentno.

Ako ti jos nesto nije jasno - slobodno pitaj.

@Wavrinka

Zaista ne znam kako sad stvari stoje u igrama, jer se vrlo malo igram ali eto malo mi je ostalo toga u glavi iz doba kada sam se igrao intenzivnije. Hvala na dopuni.

Svako dobro.
 
Poslednja izmena:
i dan danas igraci drze low dpi i low sens ... jer cs (1.6) i da oces ne vidi vise od 800 dpi a i da vidi na rezoluciji 800x600 ( na kolko igra 90% igraca ) nema smisla.
 
*** sve je to otislo u k*rac...
Ranije su ozbiljniji igraci drzali najmanji moguci sens, veslali su misem da bi pomerili nisan za par cm u kanteru. A danas se gejmerski misevi takmice ko ce biti brzi.
Kako neko ko igra moze bilo sta precizno da uradi kada ima tako brzog misa.

A vidiš, meni nikad nije bilo jasno zašto svi vole da veslaju i tako budu sporiji u igri. Koliko god bio brz, dok napraviš potez rukom od pola metra, sigurno ćeš biti sporiji od nekog ko pomera ruku par cm. I ja igram pretežno FPS igre, pa delim hedšotove ko čika Velja bombone sa ogromnom rezolucijom miša. Sve je stvar afiniteta i navike, a navikao sam da mi je dlan na stolu i da ga ne podižem dok koristim miš, koji pomeram max 2-3cm i to prstima, a ne čitavom šakom. Mislio sam da mi "palmovanje" više leži i uvek jurio što veće miševe, ali kad sam probao G9x shvatio sam da sam mnogo precizniji sa manjim mišem koga pomeram samo prstima...maltene kao olovku da držim.
 
pa ne znam, ja nikada nisam igrao na ultra malom sensy, u stvari nisam nikada igrao ni nesto ozbiljno fps-ove (vise sam za starcraft, warcraft, dotu itd...)
Drzim na sredini, ni sporo ni brzo, 800 dpi. I meni je mucenje to "veslanje", ali ne volim ni prebrzog misa jer sam neprecizan.
Al eto gledam izbacuju miseve i reklamiraju ih kao gejmerske sa 4000+ dpi, pa sam pokusao da ukapiram dal to igraci u stvari koriste.

edit: a takodje volim manje miseve, mx300 mi je bio perfektan, odmah bi kupio novog da ih proizvode jos.
 
Poslednja izmena:
To 4000 DPI je cista reklama, to ti je kao sto imas ove kineske webkamerice sa 12 i vise megapiksela, a to sto ti treba upload od ko zna koliko megabita da to izvuces je tvoj problem. Proizvodjaci se cesto koriste ovim trikom kako bi privukli paznju na svoje proizvode.
 
Zavisi od proizvođača i modela. Testirao sam mnoge miševe, između ostalog i Lachesis koji ima upravo 4K rezoluciju. Brz je, ali i primetno sporiji od npr. G9x (5700dpi) ili CM (Storm čini mi se, ali nisam siguran) (5600dpi). Naravno, prikačeni na isti komp, testirani u istoj rezoluciji i sa istim (default) podešavanjima u Win-u, sa i bez svojih drajvera. Mada sigurno ima i onih koji preteruju sa navedenim rezolucijama. Pa i prvi MX518 je imao 800dpi koje su softverski zbudžene u 1600dpi...a što se i osećalo kada je preciznost u pitanju, naročito u visokim rezolucijama.
 
MX 518 v1 (1600dpi) ima avago adns 3080 senzor koji po specifikacijama samog proizvodjaca (avago) ima od 400 do 1600 dpi. Ni govora o software-skoj interpolaciji tu nema. Jedino sto meni pada na pamet je da se na vecem dpi lakse uoci angle snapping/prediction sto na zalost ovaj senzor ima.
 
Poslednja izmena:
Pravu rezoluciju senzora je maltene nemoguće izmeriti u kućnim uslovima. Te priče o interpolaciji sam viđao po netu, ali bez nekih konkretnih dokaza. Jedino što iz ličnog iskustva znam da je njegovih 1600dpi bilo znatno različito od iste rezolucije kod nekih drugih modela. Da li samo zbog angle snapping-a (koji je prilično izražen) ili možda zbog nedovoljne preciznosti senzora, to već ne mogu da tvrdim.
 
+MX518 po defaultu radi na svega 125hz, sam Logitech preporucuje nekih 500hz za do 2000 dpi a preko toga 1000hz.
 
Imam Prestigio Ultimate Gaming Mouse PMSG1 i uvek mi je na 900dpi a kad igram ...World of Tenks onda je na 450dpi .....
 
Imam obicnog 3btn+scrl misa 600 ili 800??
Stvar je u tome sto je speed na max a fali mi jos malo da bih bio potpuno zadovoljan.
Kada se Epp od-chekira nastaje zurka uhvatite misa na 24" ekranu.
U igricama 50-100% zavisi od igre.
 

Prilozi

  • Logitech.jpg
    Logitech.jpg
    14.5 KB · Pregleda: 36
Logitech G9x - 3200 DPI.
 
Nazad
Vrh Dno