Šta je novo?

MTS - promenjen rok za plaćanje računa

Ko ima samo fiksni kod Telekoma svejedno mu je da li ima papirni ili elektronski račun, nema nikakvog popusta.
 
Reč je o mts-u, a ne o Supernovi. Supernova je imala duže vreme rok plaćanja na 15. međutim, kada sam pogledao mts račun, pisalo je da skraćuju rok plaćanja sa 20. na 15. odnosno uvode dvokratni obračun zatezne kamate od novembra do maja i od maja do novembra.
Znam da je SN imala rok 15. dan u mesecu. Ali račun je sad Telekomov (skoro identičan po izgledu), samo SN logo i taj datum čini odstupanje od MTS računa. Zato sam svo vreme mislio da je rok za MTS korisnike identičan. Da sam znao da je rok za MTS korisnike ostao 20., pitao bih se zašto ne pomere na isti datum i za SN korisnike, odnosno koje su šanse da rok za MTS spuste na rok za SN.

Realno, za bilo koji racun, a da ti lupaju kamatu posle datuma za placanje je veliki bezobrazluk. Prvo, neko ide na godisnji odmor, pa ne moze da plati racune u tom "roku". Neko ode van zemlje na jedno 3 meseca, pa ne plati te racune, sve dok ne dodje. Postoji mali milion razloga zasto neko nije platio racun. Drugo, pod ugovornom si obavezom. Nije ovo prodavnica, pa da su uslovi "kupovine i usluga" drugaciji. Ja stvarno ne znam koji je nas problem, a mislim na gradjane, da trpe svaki idiotluk, koje neke firme rade na ovaj nacin. Nije to prodavnica, pa da kupis odmah ili na rate, pa ti skidaju sa racuna, ovo je ugovorna obaveza koja traje. Ako ne placas 6 meseci, neka onda ganjaju nekoga.
I nije samo to, zeni stize sms "niste platili racun" i vec je dobila nekoliko poruka dok nije placeno. A nismo platili jer drugi deo plate dobija 15-16 kako legne na racun, jer to koristimo za placanje racuna. Ne znam kako je van grane to reseno, ali realno nikad gluplje osmisljen sistem.
Stanje je katastrofa najblaže rečeno sa tim računima. Nekada su poštari do nekog razumnog roka donosili nam račune, sad neka privatna kurirska firma koja često kasni. Račune za ovaj mesec smo dobili u sanduče negde popodne 13.6., gomilu njih. Evo ja nisam bio rad da plaćam elektronski ali gledam da pređem potpuno nakon što sam lupao glavu gde da tražim (u kojoj MTS poslovnici) duplikat SN računa ako mi ne stigne na vreme.
Poreska sa rešenjima koja kasne, rokovima kvartalno do 15-og i 3 uplatnice. EDB nedostatak ljudstva, mahom klinci kasno očitavaju brojila pa lažiraju datume i posle peglaju na sledećem računu. Jedino nam iz VU za održavanje tolerišu, kad skupim dovoljno računa - platim odjednom.

I posle treba neko da se čudi što je Telekom uradio ovo?
Slažem se da bi trebalo da popuste malo sa tim penalima za kašnjenje, makar da pomere te rokove do 20-og ili 25-og. Ali budimo realni, to se neće desiti.
 
Morao sam da citiram. Kako? Ja elektronski imam već 2-3 godine, valjda? Nije tu bitan popust, nego lakša komunikacija i plaćanje?
Svakako preko portala može da se vidi račun, pa i plati.
Znam da je SN imala rok 15. dan u mesecu. Ali račun je sad Telekomov (skoro identičan po izgledu), samo SN logo i taj datum čini odstupanje od MTS računa. Zato sam svo vreme mislio da je rok za MTS korisnike identičan. Da sam znao da je rok za MTS korisnike ostao 20., pitao bih se zašto ne pomere na isti datum i za SN korisnike, odnosno koje su šanse da rok za MTS spuste na rok za SN.


Stanje je katastrofa najblaže rečeno sa tim računima. Nekada su poštari do nekog razumnog roka donosili nam račune, sad neka privatna kurirska firma koja često kasni. Račune za ovaj mesec smo dobili u sanduče negde popodne 13.6., gomilu njih. Evo ja nisam bio rad da plaćam elektronski ali gledam da pređem potpuno nakon što sam lupao glavu gde da tražim (u kojoj MTS poslovnici) duplikat SN računa ako mi ne stigne na vreme.
Poreska sa rešenjima koja kasne, rokovima kvartalno do 15-og i 3 uplatnice. EDB nedostatak ljudstva, mahom klinci kasno očitavaju brojila pa lažiraju datume i posle peglaju na sledećem računu. Jedino nam iz VU za održavanje tolerišu, kad skupim dovoljno računa - platim odjednom.

I posle treba neko da se čudi što je Telekom uradio ovo?
Slažem se da bi trebalo da popuste malo sa tim penalima za kašnjenje, makar da pomere te rokove do 20-og ili 25-og. Ali budimo realni, to se neće desiti.
Sve račune dobijam elektronski, i infostan koji mi je jedno vreme bio problem zbog popusta, pa kad zakasni, izgubim popust, račune za struju i dalje dobijam u koverti, iako sam se prijavio za email dostavu. Većina el brojila u BG se očitaju do 7. u mesecu, najkasnije do 10. Za one koji nisu bili kod kuće ili " zaboravili" da otključaju kapiju, dakle mahom porodične kuće, zgrade koje čine 90%,očitaju se do 7.
Još jedna zanimljivost, mnogima je "problem" da plate račun, pa kad je već tako, iskoristite popust, a ne da plaćate još i kamatu!
 
Poslednja izmena:
Ja u poslednje vreme dobijam elektronski račun tek 9-og u mesecu, apsolutno nije u redu da je rok za plaćanje 6 dana.
Potpisao si ugovornu obavezu na 2 godine sto znaci da od prvog dana znas u kom periodu treba da izmiris racune. Ako 01.07. ne mozes da se organizujes da izmiris obavezu izmedju 09.08 - 15.08. onda i trebas da platis kamatu. Ne mislim samo na tebe, nego svima kojima je 5 dana problem da se prilagode.
 
5 dana?! Živimo u istom gradu a meni se papir često dostavi brže nego njemu elektronski. Ako su mu skratili rok za plaćanje, hoće li mu račun dostavljati ranije ili možda kasnije?
 
5 dana?! Živimo u istom gradu a meni se papir često dostavi brže nego njemu elektronski. Ako su mu skratili rok za plaćanje, hoće li mu račun dostavljati ranije ili možda kasnije?
Isto sam postavio pitanje na početku teme.
Ako su skratili rok za plaćanje onda neka i papir dolazi do recimo petog u mesecu.
Kako Telenor ups Yettel može ?!

Screenshot_20230621-130709.png
 
Potpisao si ugovornu obavezu na 2 godine sto znaci da od prvog dana znas u kom periodu treba da izmiris racune. Ako 01.07. ne mozes da se organizujes da izmiris obavezu izmedju 09.08 - 15.08. onda i trebas da platis kamatu. Ne mislim samo na tebe, nego svima kojima je 5 dana problem da se prilagode.
Potpisali su i oni ugovornu obavezu da mi dostave račun 10 dana pre isteka roka za plaćanje. Dal ću ja da platim provog ili desetog dana od dobijanja računa je moja stvar. Oni treba da doatave račun jer nije svakog meseca isti iznos, zavisi od potrošnje.
Ili možda misliš da samo jedna strana mora da se pridržava ugovornih obaveza, a druga ne
 
Potpisao si ugovornu obavezu na 2 godine sto znaci da od prvog dana znas u kom periodu treba da izmiris racune. Ako 01.07. ne mozes da se organizujes da izmiris obavezu izmedju 09.08 - 15.08. onda i trebas da platis kamatu. Ne mislim samo na tebe, nego svima kojima je 5 dana problem da se prilagode.
Ne razumem odakle potreba da braniš ovakvu stvar ?!? Da, nemam pametnija posla nego svaki dan da sedim kući ne bih li ulovio svečani datum kada Telekom šalje račun. Znači odem na nedelju dana negde, ne daj bože koji dan duže i oni mi odvale kamatu.. Pa genijalno, treba još da skrate rok, eto predloži im da je 5 dana previše, da skrate na 2...
 
Ljudi na ovom forumu ne shvataju da većina ljudi u Srbiji i ne zna šta je to e-račun, a kamoli da ga koriste. Većina ljudi je digitalno nepismena i plaćaju račune u pošti ili banci na šalteru i to kad im stignu papirni u sandučić.
I onda se nađu neki pametni na forumu da komentarišu kako je ovo u redu jer, pobogu e-račun stiže do 5-og u mesecu.
Lako ćemo mi za nas ovde ali je ovo nepravda prema većini ljudi u Srbiji koji dobijaju račune oko ili čak posle isteka roka za plaćanje. Sa te tačke gledišta ovo je krađa ako počnu da naplaćuju kamate
 
Potpisali su i oni ugovornu obavezu da mi dostave račun 10 dana pre isteka roka za plaćanje. Dal ću ja da platim provog ili desetog dana od dobijanja računa je moja stvar. Oni treba da doatave račun jer nije svakog meseca isti iznos, zavisi od potrošnje.
Ili možda misliš da samo jedna strana mora da se pridržava ugovornih obaveza, a druga ne

Ne razumem odakle potreba da braniš ovakvu stvar ?!? Da, nemam pametnija posla nego svaki dan da sedim kući ne bih li ulovio svečani datum kada Telekom šalje račun. Znači odem na nedelju dana negde, ne daj bože koji dan duže i oni mi odvale kamatu.. Pa genijalno, treba još da skrate rok, eto predloži im da je 5 dana previše, da skrate na 2...
Iz dna duse prezirem kapitalisticki sistem, a ono sto mrzim jos vise su nadobudne narikace.

Ziveti u sistemu je jedno odvratno mesto za zivot i niko nije rekao da je fer. Tako da prestanite da kukate ko zene i pokazite malo muskosti. 24 meseca ce ti stizati +- slican racun u zavisnosti od pretplate koju koristis pa vec pocetkom meseca pripremi novac. 7 dana je vise nego dovoljno da izvrsis placanja imajuci u vidu opcije placanje racuna na svakom cosku bukvalno, a kome ni to ne odgovara nek koristi ebanking.

Ako imate nekoga u blizini ko je digitalno nepismen, slobodno ga edukujte i objasnite sta je i kako radi... Na kraju krajeva nije tesko biti fin.
 
Baš si fin, nema šta, vidi se iz načina na koji se obraćaš. Nego, lepo reci da radiš u Telekomu, nemoj da se stidiš. I pošalji šefovima zvaničan zahtev da se rok za plaćanje skrati na 2 dana - imaš moju podršku.
 
Poslednja izmena:
Taj Telekom "valja" fiksni telefon jer niko nema potrebu danas za tim osim starije populacije u manjim sredinama a taj broj nije zanemarljiv. I posle mi treba te ljude digitalno da opismenjujemo?
I dođosmo na kraju do direktnog zaduženja/trajnog naloga, Telekom samo SMS-om ljubazno javi da ti je skinuo iznos sa računa. Ima li još šta što bi im pomoglo u opravdavanju njihovog postupka?
 
Upravo! Bezbroj puta je konstatovano da je fiksni Telekomu zlatna koka, uprkos Ratelovom rešenju iz 2020. da se brojevi prenesu i u A1, ali u praksi je zanemarljiv broj ljudi prešao iz Telekoma i onda zašto bi ga se odricali u Box paketima kada im se može da ga uvaljuju pored toga što Yettel nudi optiku bez istog na njihovoj infrastrukturi. Supernova je tu samo radi lažnog duopola, gde pukom srećom fiksni nije obavezan, zbog čega u biti stvari akviziraju i Globaltel. Postojala je ideja da ukinu Move i koriste samo Iris IPTV, ali se od toga odustalo. Pošto zvanično imaju preko 70% tržišnog udela, prosto dalo im se da se ovako osiono ponašaju.
 
Veliki broj ljudi, najčešće starijih, i dalje vrlo često koristi fiksni telefon 😃 Iako mislim da bi najbolje bilo da to nije uslov da se uvede box paket ili internet, oni mogu tako da rade. Mislim da je još davnih dana @alfaunits pisao da to čak i u Južnoj Koreji uslovljavaju 😃
 
Taj Telekom "valja" fiksni telefon jer niko nema potrebu danas za tim osim starije populacije u manjim sredinama a taj broj nije zanemarljiv.
Nije tacno. Imam fiksni i relativno cesto ga koristimo u kuci. Minimum nekoliko puta dnevno.
Često pazim na konstrukciju rečenice.
Ima starih u selima koji koriste samo fiksni zbog subjektivnih i objektivnih okolnosti, da ne ulazim dublje u priču. Njima je ta sprava potrebna.
Ako imaš makar mobilni, neku realnu potrebu za fiksnim ne bi trebalo da imaš. Nisam pisao da ih niko ne koristi, pa ima i onih u retro fazonu koji žele malo duha iz prošlih vremena.

Pravo ima Jera. Prođe li im i ovo lako, skratiće na 2 dana ili će nešto gore da smisle.
Fight the Power!:cool:
 
Realno, sve drzavne institucije, pa i druge, koriste fiksne linije. Recimo ambulante, domovi zdravlja, bolnice, sudstvo, tuzilastvo, raznorazni poreznici...banke...I za sve te pozive mi koristimo fiksni. Najjaci mi je klinac koji okrene sa mobilnog, i kada ga stave na ono beskonacno cekanje...pocne...E, daj taj fiksni, ispraznise mi bateriju...Aha, dobices.. ;)
 
Jeste da je u pitanju Supernova, ali me interesuje, jel oni navode na računu posebno stavku kamate ili to samo obračunaju u cenu računa?

Ja mislim da im do sada niti jedan mesec nisam platio do 15-og, većinom platim u periodu od 20-25-og u mesecu i do sada ni na jednom računu nisam video kamatu. Niti mi je pisalo da imam neki dug, na svakom piše "Hvala što redovno izmirujete obaveze".

Stvarno mi zvuči neverovatno da će da obračunaju kamatu, ako neko umesto 15-og, plati 20-og.
 
Piše zatezna kamata na računu za paket 😃
 
@nenadan
Zdravstvene ustanove, VMC NBG pogotovo, ne zovem. Okrećem celi dan, prsti otpadaju, retko kad se jave. Onda vidim na ogledalu nove sede vlasi.
Jednostavno, pozivanje zdravstvenih institucija nije dobro za naše zdravlje.:)
 
Ja samo kazem da postoje situacije kada je bolje koristiti fiksni i da nije tacno da fiksni koriste samo stari ljudi po malim mestima.
 
Ja imam fiksni. Na brojčanik. Tako sam hteo i volim da imam.
 
Ako Vam ne odgovara kako rade i šta rade - NE koristite njihove usluge .
Ako nemate uslove za to kupite antenu koja se reklamira sa 30 ak kanala i gledajte besplatno . Za net - uzmite kucni net od nekog i to je isto reseno .
Dve strane pisanja oko nečega što ne morate da imate . Prodajte mi Vašu uslugu , a platiću je posle nekoliko meseci - 1 pa na više .
Postoje i drugi operateri ako su dostupni , a ako ne - Total TV .
Nisam zaposlen u MTSu , ali koristim mts box - račun stiže na mail , a ako Vam ne stigne papirni račun , posle 10og u mesecu - najkasnije - otiđite do poslovnice i odštampaće Vam račun koji morate da platite ili u pošti ili u nekoj banki .
Stvarno je " teško " biti fin .
 
Ako Vam ne odgovara kako rade i šta rade - NE koristite njihove usluge .
Ako nemate uslove za to kupite antenu koja se reklamira sa 30 ak kanala i gledajte besplatno . Za net - uzmite kucni net od nekog i to je isto reseno .
Dve strane pisanja oko nečega što ne morate da imate . Prodajte mi Vašu uslugu , a platiću je posle nekoliko meseci - 1 pa na više .
Postoje i drugi operateri ako su dostupni , a ako ne - Total TV .
Nisam zaposlen u MTSu , ali koristim mts box - račun stiže na mail , a ako Vam ne stigne papirni račun , posle 10og u mesecu - najkasnije - otiđite do poslovnice i odštampaće Vam račun koji morate da platite ili u pošti ili u nekoj banki .
Stvarno je " teško " biti fin .
Bravo!
 
E ja baš hoću da koristim njihove usluge i baš insistiram da se oni pridržavaju ugovornih obaveza isto kao i ja.
Jel tražim puno?
 
Nisam MTS korisnik pa ne mogu sam da proverim - zna li neko da li su i u kom dokumentu definisani termini za isporuku računa i plaćanje? Ili se primenjuju neki termini po nekom od zakona (Obligacioni odnosi, ili o Telekomunikacijama, itd...)?
Pozdrav
 
Nazad
Vrh Dno