Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

Pozdrav,

da li je neko prebacivao ugovor sa bakra na optiku u toku trajanja promocije. Kod roditelja smo u Oktobru produzili ugotor uz 7 meseci po 50% na Box3. U medjuvremenu je optika stigla u zgradu, ali dobijam kontradiktorne informacije od call centra (da se mora raskinuti ugovor, pa nov, a onda platiti sta je bio bonus, pa od nule/drugi kaze agent da se samo podnese zahtev za prebacivanje na optiku uz zadrzavanje promocije/treci da se za nov ugovor na optici mogu dobiti dodatne pogodnosti). Da li ima neko savet?
Hvala,
 
Pozdrav,

da li je neko prebacivao ugovor sa bakra na optiku u toku trajanja promocije. Kod roditelja smo u Oktobru produzili ugotor uz 7 meseci po 50% na Box3. U medjuvremenu je optika stigla u zgradu, ali dobijam kontradiktorne informacije od call centra (da se mora raskinuti ugovor, pa nov, a onda platiti sta je bio bonus, pa od nule/drugi kaze agent da se samo podnese zahtev za prebacivanje na optiku uz zadrzavanje promocije/treci da se za nov ugovor na optici mogu dobiti dodatne pogodnosti). Da li ima neko savet?
Hvala,
Ovo i mene uskoro čeka pa ako je neko imao neka slična iskustva neka piše. Najlogičnije bi bilo ovo zadnje da se traži i dobije, tj. novi ugovor i nove pogodnosti ali izgleda sve zavisi od slučaja do slučaja, kao i na VDSL što zavisi koliko ko dobije meseci popusta pa ima i tu raznih priča i iskustava.
 
Ovo i mene uskoro čeka pa ako je neko imao neka slična iskustva neka piše. Najlogičnije bi bilo ovo zadnje da se traži i dobije, tj. novi ugovor i nove pogodnosti ali izgleda sve zavisi od slučaja do slučaja, kao i na VDSL što zavisi koliko ko dobije meseci popusta pa ima i tu raznih priča i iskustava.
Ja sam pre skoro 2 god bio u toj situaciji. Sacekao da istekne VDSL, jer su mi nudili neke bedne ponude da pređem na optiku (mesec dana gratis). Kad je istekala uo za vdsl, vratio sam opremu, sacekao 10-ak dana i kao “nov” korisnik dobio tad 12m po 1 rsd.
 
Imam opticki ruter od mts-a hg8245w5-6t i aktivirao sam juce staticku adresu,
odmah sam u poslovnici dobio odstampanu staticku ip adresu i mejl i username uz napomenu da se ne mora nista podesavati jer je sve podeseno u mom ruteru.
Pogledom na mts- sajtu pise broj moje staticke i status aktivan.
Pokusao sam da pingujem staticku adresu ali nema odgovora.
Da li se moze uopste pingovati svoja staticka adresa sa uredjaja van lokalne mreze (ako nema neki komp na ruteru ili servis da je forwardd-ovan)?

Pokusao sam na tom mts-ovom ruteru da forwardujem port 80 sa mog lokalnog laptopa na kome je web server da pristupim preko staticke adrese sa nekog uredjaja van mreze ali mi se ne vidi.
Koliko se secam radilo je dok je bila dinamicka.
Vidim laptopov web server na drugim uredjajima u lokalu (mobilni telefon na lokalnoj mrezi).

Koliko vidim u wan podesavanjima za ppoe routed konekciju i dalje stoje stari username i sifra, nije upisano automatski ono sto sam dobio u poslovnici, da li bih smeo ovo upisati ili bih unistio internet konekciju?

Da li mozda treba da upisem public staticku adresu i ppoe konekciju sa sifrom i username na sam racunar (windows 10) na kome se nalazi apache web server?
 

Prilozi

  • viber_image_2024-02-16_13-22-32-329.jpg
    viber_image_2024-02-16_13-22-32-329.jpg
    175.1 KB · Pregleda: 75
  • viber_image_2024-02-16_13-41-28-774.jpg
    viber_image_2024-02-16_13-41-28-774.jpg
    150.9 KB · Pregleda: 63
Poslednja izmena:
Treba da uneseš PPPoE podatke za statičku.

Unose se ovde ispod MRU podešavanja na gde piše username i password.
 
Imam opticki ruter od mts-a hg8245w5-6t i aktivirao sam juce staticku adresu,
odmah sam u poslovnici dobio odstampanu staticku ip adresu i mejl i username uz napomenu da se ne mora nista podesavati jer je sve podeseno u mom ruteru.
Pogledom na mts- sajtu pise broj moje staticke i status aktivan.
Pokusao sam da pingujem staticku adresu ali nema odgovora.
Da li se moze uopste pingovati svoja staticka adresa sa uredjaja van lokalne mreze (ako nema neki komp na ruteru ili servis da je forwardd-ovan)?

Pokusao sam na tom mts-ovom ruteru da forwardujem port 80 sa mog lokalnog laptopa na kome je web server da pristupim preko staticke adrese sa nekog uredjaja van mreze ali mi se ne vidi.
Koliko se secam radilo je dok je bila dinamicka.
Vidim laptopov web server na drugim uredjajima u lokalu (mobilni telefon na lokalnoj mrezi).

Koliko vidim u wan podesavanjima za ppoe routed konekciju i dalje stoje stari username i sifra, nije upisano automatski ono sto sam dobio u poslovnici, da li bih smeo ovo upisati ili bih unistio internet konekciju?

Da li mozda treba da upisem public staticku adresu i ppoe konekciju sa sifrom i username na sam racunar (windows 10) na kome se nalazi apache web server?
Kada ukucam what is my ip address dobijam drugu ip adresu koja ni ne lici statickoj koju sam dobio i koristeci tu ip adresu onda mogu da vidim svoj web server preko mobilnog telefona koji je na spoljnoj 5g mobilnoj mrezi.
Treba da uneseš PPPoE podatke za statičku.

Unose se ovde ispod MRU podešavanja na gde piše username i password.
Sto su mi onda napisali da nista ne treba da podesavam na optickom ruteru?
 
Zato što tolko znaju. Ako te strah sam to da radiš (mada ne možeš mnogo da pogrešiš) - cimaj podršku.
 
Da li je username formata [email protected]?
jeste novi je u tom formatu a stari ppoe username na tom mestu je bio u formatu [email protected]
sada sam na vezi sa tehnickom, resetovali smo ruter na reset dugme i vratio se internet, jedino je jos uvek staticka adresa na whats my ip drugacija od one sto su mi dali u poslovnici.
Rekli su mi da ce mi se javiti sto moze biti ko zna kad, danas ja se nadam.
Sada kada se ulogujem u admin stranicu hg8245w5-6t rutera imam sledeci meni, kako da udjem u stara admin podesavanja da pravim port forwarding i otkljucavanje LAN2 i LAN3 porta?
Jel ovo za servisnu podrsku meni?
 

Prilozi

  • viber_image_2024-02-16_15-37-28-604.jpg
    viber_image_2024-02-16_15-37-28-604.jpg
    161 KB · Pregleda: 66
Poslednja izmena:
Dobićeš statičku - kad bude taj @open.telekom.rs upisan u ruter.
 
Ja koliko se sećam MTS-ovi Huawei ONT-ovi generalno ne odgovaraju na ping zahteve?

Što se porta 80 tiče samo mala napomena da se obrati pažnja na sledeću situaciju: ako pod Security > WAN Access Control Configuration omogućiš pristup web config ONT-a (tako što whitelist-uješ samo određenju IP adresu ili određeni opseg ; ja sam npr tako podesio da samo da moje Orion IP adresa mogu sa WAN strane da pristupa podešavanju bratovog MTS ONT-a) sa WAN strane onda ti neće raditi port forward za port 80.
Mene je tako zezalo par minuta kad sam podešavao certbot Let's Encrypt SSL cert da generiše za DDNS hostname (= ne može DNS-01 challenge mora http-01, koji koristi port 80) dok se nisam setio da sam uključio pristup sa WAN strane.

A kao ja se nešto sećam da je isto taj Huawei Q2 ONT sa ne-MTS firmware kad sam krenuo da sačuvam port forward pravilo za port 80 mi izbacio upozorenja i ponudio da web config prebaci sa porta 80 na neko drugi... a kod MTS Q2 primerka nit sam nudi nit sam igde našao podešava da zadam drugi port.
 
Meni trenutno radi bez problema port forward na portu 80 na kucni web server, radio je i dok je bila dinamicka adresa.
Problem je sto to radi na ip adresi koju dobijem kada guglam whats my ip address i dobijem ip 93.xxx.xxx.xxx, to nije ni blizu ip adrese koju su mi odstampali u poslovnici mts-a (178.xxx.xxx.xxx) pored username formata [email protected] i odgovarajuceg passworda na tom istom papiru.
Pretpostavljam da je to obicna dinamicka adresa koja mi je i do sada isto radila bez problema port forwarding ali koji ce za 24h da se promeni (mada mi u mts-ovoj podrsci kazu da mi vide aktivnu staticku adresu ali nismo dosli do toga koja je tacno adresa vidljiva sobzirom da smo popravljali ruter tako sto sam ga resetovao sa olovkom)
 
Poslednja izmena:
IP adresa se dodeljuje na osnovu PPPoE auth podataka. Posle reseta "na rupicu" ti vrati stare podatke preko kojih dobijaš dinamičku IP.
Ne bih znao zašto ti ne prolazi PPPoE autorizacija sa tim oštampanim podacima. Ali to bi već morala da zna MTS tehnička podrška.
 
na ubiquity ruterima ne mogu se postaviti bilo koja podesavanja van nekih koji 100% korisnika bi koristili, na primer ne moze se staviti PPPoE mtu > 1492 (mts podrzava punih 1500) ili koristiti vise od jedne IP adrese na WAN interfejsu (a kamoli da hoces da koristis vise od jednog VLAN-a na WAN interfejsu, mislim da cak i nemaju kloniranje MAC adrese u UI-u nego mora sa skriptama)...
takodje CPU su im prilicno slabi za koliko kostaju, sto nije problem sa switchevima i AP-ovima ali jeste sa ruterima ako se iole nesto komplikovanije radi
a i traze cloud login za skoro sve ovih dana (sto znaci da moras da imas internet preko njihovih rutera jos na pocetku da bi uradio first time setup), ja ne bi otvorio ruter remote managementu bez ikakvog razloga
Koje su nebativne strane sto ne moze na udm pro da se stavi mtu na 1500
Citao sam da neki korisnici u holandiji imaju problem ali nisam nasao koji su problemi na mts-u?

A za multi vlan na wan portu znaci da ne moze da se podesi iptv i internet preko ubiquiti rutera ni na koji nacin?
 
Resio mi je telekom problem sa statickom adresom.
Ako nekog zanima kada su poceli da se bave sa mojim ruterom prvo sto su uradili je da su ubacili novi username i password u ppoe (onaj koji sam dobio uz staticku adresu) i za koje ste mi rekli da ja licno upisem i kada sam to uradio mi je nestao internet, isto se desilo i njima jer mi je nestao internet takodje kada su oni to uradili.
Onda su posle 2h nesto uradili sto je dovelo do toga da dobijem internet i staticku adresu koju su mi napisali.

Da li je problem bio do mog rutera (neko dodatno podesavanje ili update firmware-a rutera) ili je bilo do njihovog sistema (mozda ne aktiviraju staticku automatski nego je to morao neko da rucno odradi) nemam informacije.
Ali sam slikao mobilnim ppoe podesavanja kada je bila dinamicka sa starim username i password nalogom i sada sa novim username i password nalogom i nista osim toga dva parametra u wan ppoe nije promenjeno. Tako da ja sumnjam da problem nije bio do rutera nego do podesavanja u njihovoj mrezi.
Hvala @poglavicas na pomoci.
 
Poslednja izmena:
Kod njih garant, verovatno nisu bili autorizovali te PPPoE podatke koje su ti i izdali na papiru?
 
Razmisljam da predjem na MTS optiku, kakva je ponuda sad, jel imaju smisla razlike u brzini/ceni, imao sam neke promotere sa ponudama, ali tad sam bio na A1, kolko im dana treba da dodju i nameste sve (Beograd), i jel postoji neki koncenzus jel bolji orion ili MTS..? fala
 
Razmisljam da predjem na MTS optiku, kakva je ponuda sad, jel imaju smisla razlike u brzini/ceni, imao sam neke promotere sa ponudama, ali tad sam bio na A1, kolko im dana treba da dodju i nameste sve (Beograd), i jel postoji neki koncenzus jel bolji orion ili MTS..? fala

bolji ti je JuNet ( koristi MTS optiku ), nudi solo optički net ( ako ti ne treba TV i fiksni ) + statička IP adresa

1708516869733.png
 
Fiksni moras hteo ne hteo.
Moje iskustvo nakon godinu i par meseci je vrlo pozitivno, nema prekida nikakvih niti ih je bilo, sve je zaista vrlo solidno i ne bih imao sta da zamerim.
TV ne gledam, osim Arena sport u retkim slucajevima, radilo je uvek kako treba, nisam primetio neki problem, mada ne menjam kanale niti koristim bilo kakve druge opcije, stoji na A1P i kad upalim TV radi :)
Pre toga sam bio dve godine na Orionu, u principu su bili OK, bilo je nekoliko prekida po par sati, nista strasno, email nisu imali IMAP vec samo POP3 i webmail, sto nije neki veliki problem ali jeste malo bizar, obzirom u kojoj godini zivimo, nisam pratio i ne znam da li je i dalje tako ali sumnjam da se tu nesto promenilo. IP adresa se vrlo cesto menjala.
 
Fiksni moras hteo ne hteo.
Moje iskustvo nakon godinu i par meseci je vrlo pozitivno, nema prekida nikakvih niti ih je bilo, sve je zaista vrlo solidno i ne bih imao sta da zamerim.
TV ne gledam, osim Arena sport u retkim slucajevima, radilo je uvek kako treba, nisam primetio neki problem, mada ne menjam kanale niti koristim bilo kakve druge opcije, stoji na A1P i kad upalim TV radi :)
Pre toga sam bio dve godine na Orionu, u principu su bili OK, bilo je nekoliko prekida po par sati, nista strasno, email nisu imali IMAP vec samo POP3 i webmail, sto nije neki veliki problem ali jeste malo bizar, obzirom u kojoj godini zivimo, nisam pratio i ne znam da li je i dalje tako ali sumnjam da se tu nesto promenilo. IP adresa se vrlo cesto menjala.
Da, vidim da mora fiksni, al izgleda nemaju bas neke promocije za nove korisnike sad..(mts)
I jel ima neko ideju jel bolje prepaid da uzmem jer nisam non stop u Srbiji, fazon 7-8 meseci max, često i manje, ali ne znam kolko je cimanje to plaćanje unapred za net svako malo, pošto ne koristim nista online u vezi plaćanja računa.
 
ovo kod JuNeta mi deluje ok - ako uzimaš bez ugovorne obaveze, plaćaš uvođenje i aktivaciju € 30
to ti je super ako se seliš - koristiš samo mesec po mesec pa ga raskineš.
svakako ti sam možeš avansno uplatiti unapred koliko ćeš meseci koristiti, samo pazi dal JuNet ima otkazni rok pa da moraš da najaviš raskid 15 ili 30 dana unapred i gde tačno razdužuješ opremu nakon raskida ?
Najbolje sve njih da pitaš: 0800-300-400 // 011-330-56-55
 
YuNet - jel može bilo ko na MTS infrastrukturi (ja sam na Huawei, u Beogradu)? Jel koriste CGNAT?
Hvala!

Edit: vidim da postoji tema
 
@rajkosto Ako popuniš formu za proveru dostupnosti usluga na njihovom yunet sajtu, vrlo brzo se javi njihov agent, pa se onda može lepo ispričati o svemu što te interesuje, na njihov račun ;)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno