Evo, prošao sam kroz tvoje prethodne poruke. Ti si konkretno na "skrivenom" paketu BOX 3 (Fiksni + Net 10 + TV), koji po ceni i sadržaju odgovara aktuelnom paketu BOX S, ali pretpostavljam da kod tebe iz nekog razloga nema tehničkih mogućnosti za brzinu 20 Mbps, pa ti zato pišu 10 Mbps. Aktuelna cena tog paketa sa ugovornom obavezom je 4699, odnosno taman 2349,5 sa 50% popusta, koliko ti je stiglo na poslednjem računu. Stara cena bila je 3799, kako si i pomenuo u jednoj od starijih poruka, ali ne znam po kom principu si dosad plaćao 2050 dinara, jer je to 150 dinara veće od 50%, a tvrdiš da nemaš dodatni STB. Sve i da zanemarimo to, suština je da ti je najskorijih februarskih 2349,5 din pravilno obračunato za ceo mesec po novoj ceni, dok ti je januar pola-pola, pa je otud između stare i nove cene.
E, sad, kako je došlo do toga... Više puta je ponovljena priča u prethodna tri meseca, ali ne košta da ponovim još jednom ukratko. Trebalo bi da ti MTS svakog meseca šalje SMS u kom ti navodi iznos tvog računa za prethodni mesec, tekući račun na koji možeš da ga uplatiš, poziv na broj i link za onlajn plaćanje. Ta poruka je konkretno u decembru izgledala
ovako. Njome su korisnike uputili tačno mesec unapred (mada su mnogi migrirani nekoliko dana kasnije) na to da će doći do određenih promena, uz link na kom se može naći više detalja. Naravno, obaveštenje je takvo da se nigde ne pominje cena, tako da nije baš najpoštenije, što su mnogi iskoristili kao argument za zakasneli prigovor. Sad je već prilično kasno za one kojima je poruka stigla, ali ako tebi stvarno nije, imaš argument.
Što se tiče ostalog što si pisao...
Ne znam kakav je tvoj ugovor, ali trebalo bi da piše nešto poput sledećeg:
Korisnik je saglasan da Telekom ima pravo da menja cenovnik svojih usluga, uključujući cene korišćenja Box paketa, kao i Usluga Box paketa iz Ugovora, druge uslove pružanja usluga iz Ugovora, odnosno Opšte uslove za pružanje usluga Telekoma, pri čemu je Telekom dužan da o tim promenama obavesti Korisnika mesec dana unapred, objavljivanjem izmena na web sajtu Telekoma www.telekom.rs, kao i u poslovnicama i na drugim prodajnim mestima Telekoma. Pored toga, obaveštenje se dostavlja poštom uz mesečni račun, SMS ili email porukom. Ovo je, naglašavam, iz nekog baš starog ugovora, pa možda sad piše drugačije ili uopšte ne, ali svakako je zakonski moguće. Naravno, da bi promena bila regularna, mora da bude opravdana, tj. u skladu sa povećanjem stvarnih troškova poslovanja, tako da ne bi mogli baš najednom da svima dupliraju račune, ali sitnija poskupljenja su svakako zakonski prihvatljiva.
Za ovo si u pravu, nekima su prihvatali zakasnele prigovore, nekima ne, prilično selektivno. Pretpostavljam da je zavisilo od toga ko je zapao za rešavanje. Neko je bio strog, nego blag, logiku nisam uspeo da ukačim. U svakom slučaju, ako ti nije stigao sporni SMS, onda se žališ po tom osnovu. Kada bi i sami utvrdili da te nisu obavestili, vratili bi ti staru cenu. Razumem da si besan, ali malo si požurio sa pisanjem RATEL-u, pre nego što si uspeo da shvatiš šta se tačno desilo, mada u tome ti dosad očigledno nisu pomogli ni ovi iz MTS-a, a sklopom okolnosti ni mi sa foruma.
Čini se kao da su ti nudili besplatan internet uz fiksni, odnosno BOX 2 po ceni fiksnog tokom cele ugovorne obaveze. Čuo sam već da su tako zvali starije komšije koje imaju baš kombinaciju MTS-ovog fiksnog i Supernova TV. Istim povodom ih je zvala i Supernova sa ponudom da uzmu Super PLAN 2 po ceni televizije.