Možeš da pogledaš moj stav, napisano belo na crnom ovde u temi (dark theme), i za prethodno martovsko i za ovo.
Ovaj put nisi u pravu po mom mišljenju. Oni su svesno ispoštovali zakon najnejasnije što su mogli

Od tog efektiva teksta imaš promene u opštim uslovima ugovora (koji su u skladu sa zakonom i koje si prihvatio i potpisao. Pominjem zbog toga što se neki stalno uhvate za wc papir u vezi pominjanja istih, koji su važeći prema tvojem potpisivanju istih. Na osnovu tog efektiva efekta u martu su iste prilično pametno dodradili i nisam još uvek čuo da ih je neko oborio kao nezakonske.
Recimo neko svežije mišljenje na ovu temu:
Ovih dana mnogi korisnici Telekomovih usluga su ostali zapanjeni kada im je stigao januarski račun poprilično veći nego inače.
www.danas.rs
Treba se žaliti. Treba tražiti dostavu ugovora koji (ni)si potpisao za te nove pakete prema novim uslovima i cenama i time prihvatio iste.
Mada, opet da se ponovim, sada je veliko pitanje da li bi ih dobio na sudu, prema svemu iznad napisanom.
EDIT: da ne zaboravim, ja sam uspešno prošao takvu žalbu u nekom od prethodnih poskupljenja. Ovaj put sam bio obavešten.
Čuj, jeste njihova namera bila da ispoštuju zakon najnejasnije što su mogli. Ili da bar izgleda kao da su ispoštovali zakon.
Ali nisu.
Gospodja iz Republičke unije potrošača se solidno dotakla problematike, ali nije htela da daje previše nade onima koji su obaveštenje dobili, jer bi sama udruženja bila zatrpana više nego Telekom (a imaju mnogo manje resursa od Telekoma), tako da je apostrofirala samo taj jedan slučaj (pretplatnik nije dobio obaveštenje) za koji su sigurni da mogu da pomognu.
Cenim i poštujem MTS-ove Opšte uslove ugovora, ali zakon je eksplicitan oko ovih par stvari.
A što se dobijanja na sudu tiče - polako, treba prethodno iscrpeti sve vansudske metode.
Ne srljajte nigde. Pošaljite ozbiljnu, pravno potkovanu i argumentovanu žalbu Telekomu.
Ako vas odbiju, žalite se Ratelu, ozbiljno i pravno potkovano.
Nadjite ljude koji su imali isti problem, a pozitivno je rešeno u njihovu korist.
Uporedite vašu i njihovu žalbu. Ako su imali bolju argumentaciju, doradite svoju.
Pitajte ih da li bi im smetalo da ih u žalbi navedete kao primer nekoga kome je ista stvar pozitivno rešena.
Polako. Nije sprint, nego maraton.
Imajte u vidu da je u pravu potrošač uvek više štićen, jer ima manje resursa od preduzeća i manje pravnog znanja.
Pošto vidim da se niko ne hvata zakona, a da se i na Redditu frljaju sa citiranjem članova iz prethodnih verzija zakona, bacio sam pogled i citirao par relevantnih članova u Zakonu o elektronskim komunikacijama i u Zakonu o zaštiti potrošača:
Zakon o elektronskim komunikacijama (2023)
Izmena uslova ugovora
Član 131
Pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca komunikacione usluge između osoba koja nije zasnovana na korišćenju numeracije i pružaoca usluga komunikacije između mašina, dužan je da krajnjeg korisnika, najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka, obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.
Pružalac usluge iz stava 1. ovog člana je dužan da vodi evidenciju o dostavljenim obaveštenjima iz ovog člana, koja obuhvata ime i prezime potrošača, korisnički broj, kao i vreme dostavljanja obaveštenja.
Krajnji korisnik ima pravo na raskid ugovora, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja o nameri jednostrane izmene uslova ugovora od strane pružaoca javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca komunikacione usluge između lica koja nije zasnovana na korišćenju numeracije, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije u korist krajnjeg korisnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima.
Krajnji korisnik nema pravo da raskine ugovor, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, kada je jednostrana izmena uslova ugovora od strane pružaoca usluge iz stava 2. ovog člana administrativne prirode i nema negativnih posledica na krajnjeg korisnika ili je posledica zakonskih i regulatornih promena.
Zakon o zaštiti potrošača
Zahtev javnosti
Član 40
Ugovorna odredba obavezuje potrošača ako je izražena jednostavnim, jasnim i razumljivim jezikom i ako bi je shvatio razuman čovek potrošačevog znanja i iskustva.
Trgovac je dužan da sa sadržajem ugovorne odredbe upozna potrošača pre zaključenja ugovora, na način koji s obzirom na upotrebljeno sredstvo komunikacije potrošaču pruža stvarnu mogućnost da se upozna sa sadržinom odredbe.
Ugovorna odredba obavezuje potrošača ako je potrošač na nju pristao.
Ugovorna odredba čiju je sadržinu odredio trgovac tako da se smatra da je potrošač pristao na nju, ako izričito ne naglasi da na tu odredbu ne pristaje, ne obavezuje potrošača.
Tumačenje ugovornih odredaba
Član 41
Nejasne odredbe ugovora između potrošača i trgovca tumače se u korist potrošača.
Nepravična ugovorna odredba
Član 42
Nepravične ugovorne odredbe su ništavne.
Nepravična ugovorna odredba je svaka odredba koja, protivno načelu savesnosti i poštenja, ima za posledicu značajnu nesrazmeru u pravima i obavezama ugovornih strana na štetu potrošača.
Kriterijumi na osnovu kojih se utvrđuje da li je određena odredba ugovora nepravična su:
1) priroda robe ili usluga na koje se ugovor odnosi;
2) okolnosti pod kojima je ugovor zaključen;
3) ostale odredbe istog ugovora ili drugog ugovora sa kojim je ugovor u vezi;
4) način na koji je postignuta saglasnost o sadržini ugovora i način na koji je potrošač obavešten o sadržini ugovora.
Ugovorne odredbe za koje se pretpostavlja da su nepravične ugovorne odredbe ako se ne dokaže drugačije
Član 44 (skraćen)
Ugovorne odredbe za koje se pretpostavlja da su nepravične ugovorne odredbe ako se ne dokaže drugačije su odredbe čiji je predmet ili posledica:
7) pravo trgovca da poveća ugovorenu cenu, ako nije ugovoreno pravo potrošača da u tom slučaju raskine ugovor;
11) davanje ovlašćenja trgovcu da jednostrano menja sadržinu ugovornih odredaba, uključujući obeležja robe ili usluga;
12) jednostrana izmena ugovornih odredaba koje su potrošaču saopštene na trajnom nosaču zapisa, saopštavanjem novih odredaba sa kojima se potrošač nije saglasio putem sredstava komunikacije na daljinu.