Šta je novo?

[MTS] BOX paketi

Ne može obaveštenje da bude uz decembarski račun. Operater mora da obavesti korisnika najmanje 30 dana pre stupanja promene na snagu. Ako je promena od 5.1.2025. poslednji rok za obaveštenje korisnicima je 6.12.2024. Tako kaže zakon koji mora da važi za sve.
Da u pravu si za obaveštenje 30 dana ranije, ali na intrenet stranici. Preko računa nisu u obavezi, ali računam da će uz novogodišnju čestitku i usputno provući komercijalnu migraciju koju svi žarko očekujemo samo ne znamo, ali će za pojedine biti kasno.
 
Mislim oni to mogu i preko poruke da urade i smatraće se da je obaveštenje uredno uručeno. Još im je preko SMS-a lakše. Dok se lepo ne organizuje neka kampanja masovnog raskidanja ugovora, prelaska kod drugih operatera oni će se ovako ponašati, to mi je jedini zaključak. Kada ih okrenete čeka se preko 30 minuta i onda ni sami opet nisu sigurni ni šta ni kako.
 
Da u pravu si za obaveštenje 30 dana ranije, ali na intrenet stranici. Preko računa nisu u obavezi, ali računam da će uz novogodišnju čestitku i usputno provući komercijalnu migraciju koju svi žarko očekujemo samo ne znamo, ali će za pojedine biti kasno.
Pisano je već više puta:
Zakon o elektronskim komunikacijama
("Sl. glasnik RS", br. 35/2023)

Član 131

Pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge, [...] dužan je da krajnjeg korisnika, najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka, obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.

Pružalac usluge iz stava 1. ovog člana je dužan da vodi evidenciju o dostavljenim obaveštenjima iz ovog člana, koja obuhvata ime i prezime potrošača, korisnički broj, kao i vreme dostavljanja obaveštenja.
Ovo su prva dva stava člana 131 i oni kažu da svakom korisniku mora da se posebno dostavi obaveštenje. To poruka na web stranici nije.
 
Pisano je već više puta:

Ovo su prva dva stava člana 131 i oni kažu da svakom korisniku mora da se posebno dostavi obaveštenje. To poruka na web stranici nije.
samo još da dodam
trajni nosač podataka označava svako sredstvo koje korisniku omogućava da sačuva podatke koji su mu namenjeni, da tim podacima pristupi i da ih reprodukuje u neizmenjenom obliku u periodu koji odgovara svrsi njihovog čuvanja (npr. papir, optički diskovi, USB fleš uređaji, memorijske kartice, hard disk računara i elektronska pošta)
 
Obavestenje na sajtu nije validno obavestenje. Svaki korisnik je potrebno da bude licno obavesten, npr putem racuna. Perfidni nacin na koji to radi mts i to bez posledica je u najmanju ruku nekorektan. Ocekivati od korisnika da pretrazuju mts sajt kako bi dosli do informacije o poskupljenju nije normalano. Ali dokazali su do sada da im se moze. I onda citam kako ih neki zdusno brane i odobravaju ovakve poteze. No comment.
 
Koristim box 4 plavi lajt paket na vdsl-u ,plaćam ga 5899, sad koliko vidim od 5 januara taj paket ne postoji ,prebacuju me na box 4 pavi,cena 6999 din.Nikakav benefit ja ne vidim za nas koji smo na vdsl-u,cena veća za 1100 din. I da predjem na box 2 m po ceni od 3199 din.ne vidim poentu.Mislim da mi koji smo na vdslu i adslu smo najgore prošli sa ovim njihovim merama.Još sam ja bar srećnik jer bar vučem tih 50mbita.
 
^^ Pa dobro, ako vec TI TVRDIS da to nije validno, zasto ih ne tuzis i tu tvoju tvrdnju dokazes na sudu. Mislim, ti si kao neki zesci pravnik, bavis se tim stvarima verovatno i siguran si da si u pravu... pa hajde, dokazi to a ne da gusis ovde. I ne samo ti vec i svi drugi tastatura strucnjaci koj nas ovde dave k'o zmija zabu.
 
Pisano je već više puta:

Ovo su prva dva stava člana 131 i oni kažu da svakom korisniku mora da se posebno dostavi obaveštenje. To poruka na web stranici nije.
Kvaka je u tome da "trajni nosač podataka" može biti:
  • Pisani dokumenti (kao što su računi, ugovori ili potvrde), bilo na papiru ili elektronskom formatu.
  • Elektronski dokumenti (PDF, e-pošta, datoteke na hard disku, USB uređaju, CD/DVD-u, ili u oblaku).
  • Digitalne platforme koje omogućavaju preuzimanje i čuvanje podataka, pod uslovom da korisnik ima pristup tim informacijama bez promene njihovog sadržaja.
I šta misliš da li su dužni da na svim ovim trajnim nosačima podataka moraju da obaveste korisnike? Ili na jednom od njih?
 
Стигао ми је рачун и наплатили су ми 150 дин. други STB. Бокс плави лајт имам ваљда право на 2 уређаја (1+1)?
 
Informativno, inetesuje me koliko koštaju slični paketi npr u sloveniji, austriji ili hrvatskoj?
 
Nije tema o ponudama eu operatera uglavnom ima sve na njihovim sajtovima. Svi nude novogodišnje akcije trenutno. Ponuda je u skladu sa platežnom moći građana u EU i shodno tome je sasvim solidna, šarenolika i cenovno prihatvljiva shodno standardima(pogledati prosečne i mininalne plate kod njih i kod nas). Neke cene paketskih usluga u najmanjim paketima (tv+net ili tv+net+tel) su uglavnom od 20 evra u prvoj godini do 40 evra u drugoj godini ugovora i neograničen 5g internet od oko 20 evra (postpejd).
 
  • Like
Reagovanja: tcp
Može, ali uz plaćanje penala, jer oni pristaju da poštuju ugovor u tom slučaju.
Nije tako bilo prošli put, u februaru-martu prošle godine. Imao si pravo da raskineš i ako ti odgovore da ostaje ista cena jer je to internia i personalizovana ponuda. Prelistaj temu, bilo je priče o tome da su ljudi raskidali iako su im govorili da ostaje ista cena.
Na kraju krajeva, podnesete zahtev za raskid pismeno u poslovnici po članu 131 i ne javljate se na telefon
 
Poslednja izmena:
Koristim box 4 plavi lajt paket na vdsl-u ,plaćam ga 5899, sad koliko vidim od 5 januara taj paket ne postoji ,prebacuju me na box 4 pavi,cena 6999 din.Nikakav benefit ja ne vidim za nas koji smo na vdsl-u,cena veća za 1100 din. I da predjem na box 2 m po ceni od 3199 din.ne vidim poentu.Mislim da mi koji smo na vdslu i adslu smo najgore prošli sa ovim njihovim merama.Još sam ja bar srećnik jer bar vučem tih 50mbita.
Upravo su mene na optici sa tim paketom uveravali da dobijam svašta nešto. Plaćam trenutno tu punu cenu do isteka.
Izmena je simetrija ili 400/400 net, trenutni je 400/200. Baš sam dobio :)
Neograničeni neki mobilni ako sam dobro pročitao, ali moraš Netboost ili kako ga već više zovu. Imam 50 + 200 iz 4u4 (besplatno po straom, nije bila obavezna aktivacija net limita). Ono što sam i imao pre neke prethodne izmene paketa, pa su mi uzeli sa tom promenom, a sada vratili je besplatni net za društvene... Uglavnom dobijam da platim još 150 dinara/mesečno ako želim da ne razmišljam da li ima dosta.
Dobijam i dalje fiksni koji ne koristim otkako je pre dosta godina crko aparat (nije baš da sam ga pokvario, slučajno ispao). Zvonio samo za telemarketing i neke retke ljude koji su to i dalje koristili par puta godišnje. Ali u ceni je i ne može se bez njega i ne možeš da kažeš da ne utiče na cenu.
Dobiješ i one nove TV pakete 1 + 2 od 4. Znači moraš da doplatiš bar jedan najjeftiniji, 200 dinara ako se ne varam da bi izjednačio dobijanje sa onim što već imaš. Dobijanje je i najverovatnije zamena 30 dana unazad sa 7 dana unazad, što ljudi zdrave pameti ne bi nikada nazvali dobitkom.
Trenutno i dalje ne plaćam treć STB uređaj, računam da će se i to promeniti pa eto još 150 ako ga zadržim.

Tako da nije više 5900 nego 7000+150+200+150=7500. Baš sam se nadobijao :)
Dobro proveri šta ti treba od svega navedenog ako planiraš da nastaviš sa njihovom uslugom. Nije samo 1100 dinara povećanje ako pogledaš objektivno šta si izgubio. Naravno da može bez svega toga, ali ugovorena je cena i minimalna dužina trajanje obaveze koje bi trebalo da se pridržavaš.
Iskreno, ako se ponovi ta situacija da ostaje cena, nisam siguran da li je moguće raskinuti bez posledica. Jer je cena ta bitna promena uslova u ovom slučaju i zahtevu za raskid.
 
… evo jedne ‘skupe’ vatijante u FR… do 8GB/s internet, TV, u pretplatu uključen Netflix, Prime, Universal+, Disney+, Canal+… prva godina mesečno po 49.99eur, posle 59.99eur…
 

Prilozi

  • IMG_7878.jpeg
    IMG_7878.jpeg
    70.2 KB · Pregleda: 80
Nije tako bilo prošli put, u februaru-martu prošle godine. Imao si pravo da raskineš i ako ti odgovore da ostaje ista cena jer je to internia i personalizovana ponuda. Prelistaj temu, bilo je priče o tome da su ljudi raskidali iako su im govorili da ostaje ista cena.
Na kraju krajeva, podnesete zahtev za raskid pismeno u poslovnici po članu 131 i ne javljate se na telefon
Ako je bilo takvih slučajeva, onda to jesu personalizovani dogovori u kome obe strane sporazumno odlučuju da se ne poštuje ugovor i da se potpuno i u celosti neizmenjen ugovor može prerano raskinuti bez plaćanja penala, u toku ugovorne obaveze. To ne može da bude pravilo i na to se ne može pozivati u svakom slučaju, pogotovo se na takve presedane ne može pozivati samo jedna strana. Radi se zapravo o sporazumnom bezuslovnom poništavanju ugovora koje su dogovorile obe strane. Ako tako nešto ide u korist obema stranama, onda je u redu. Ali, pravno gledano, tada je to na štetu firme, odnosno provajdera, jer nije dobila kompenzaciju za prevremeni prekid a ugovor je ostao neizmenjen. Takav službenik provajdera koji to dozvoli ima veliko ovlašćenje da radi na štetu sopstvene firme.
 
Probaj da nadjes neki polovan eon daljinski (mozda moze i kod sbb da se kupi), vidjao sam ih i na KP. Sa njim radi taj mi box (imam ga i ja).
Radi odlično i sa MTS daljincem koji ima bluetooth logo graviran pozadi. Bilo je priče da može da se kupi za dinar prvi dodatni. Obavezno proveriti da ima na poleđini Blutooth logo, kod zamene tri komada sam dobio jedan bez logoa. Besplatna je zamena u poslovnici.

EDIT: Upravo sam to i napisao, ako se ne vrši izmena cena onda skoro sigurno nema raskida bez posledica. Jedino je cena u ovom slučaju bitan uslov kod jednostranog kršenja ugovorne obaveze. Nisam siguran sada, da ne čitam opet, ali su za ostalo od ponude dosta pokrili u zadnjim izmenama opštih uslova.
 
Ako je bilo takvih slučajeva, onda to jesu personalizovani dogovori u kome obe strane sporazumno odlučuju da se ne poštuje ugovor i da se potpuno i u celosti neizmenjen ugovor može prerano raskinuti bez plaćanja penala, u toku ugovorne obaveze. To ne može da bude pravilo i na to se ne može pozivati u svakom slučaju, pogotovo se na takve presedane ne može pozivati samo jedna strana. Radi se zapravo o sporazumnom bezuslovnom poništavanju ugovora koje su dogovorile obe strane. Ako tako nešto ide u korist obema stranama, onda je u redu. Ali, pravno gledano, tada je to na štetu firme, odnosno provajdera, jer nije dobila kompenzaciju za prevremeni prekid a ugovor je ostao neizmenjen. Takav službenik provajdera koji to dozvoli ima veliko ovlašćenje da radi na štetu sopstvene firme.
Nisi me dobro shvatio. Kad sam rekao personalizovani mislio sam na to da te pozovu i kažu vama ostaje ista cena.
Upravo što ti govoriš ide u prilog tome da svako može raskinuti ugovor posle ovog poskupljenja jer je zvanično na njihovom sajtu, faktički objavljeno da usluga poskupljuje. Znači može da se primeni član 131, a ako se obe strane dogovore može da se i nastavi saradnja.
Znači upravo, kao što kažeš, da bi se saradnja nastavila potreban je pristanak obe strane. Ako pristanka nema saradnja se prekida BEZ penala. Pod pristankom se, po zakonu, smatra i ako se korisnik ne buni u roku od 30 dana.
E sad, ja govorim kako je pravno ispravno, a ovo je ipak Srbija i ovo je ipak mts, pa može svašta da se desi.
Opet kažem, mnogi su i prošli put uskoristili ovo poskupljenje da raskinu ugovor iako su im nudili istu cenu. Moj kolega je na vikendici raskinuo u februaru, do tada je imao džaba mesece, zima februar ne koristi vikendicu, taman mu dobro došlo da ne plaća. Nudili mu ostanak iste cene, odbio. Posle u maju sklopio novi ugovor kod yetela i super prošao.
Da li će tako i sada biti, hoće ako je po zakonu, ko im je kriv što poskupljuju ali moguće da su naučili lekciju pa da sada budu kočili.
Svakako ćeš ih dobiti na sudu ako imaš strpljenja da se baviš time
 
Slažem se sa @mlax37, ono obaveštenje sa sajta je default poziv svim nezadovoljnjm korisnicima da pokrenu postupak raskida u skladu sa ZEK. Da li će doći ili neće doći do dogovora je stvar svakog od korisnika, ali ne može mu se osporiti pravo da dogovaranje posle obaveštenja na sajtu odbije i nastavi sa procesom raskida

I Yettel je tako cimao one koji su podnosili zahtev za raskid UO i prelazak na prepaid i nudili 50% pa opet nisu branili da se ipak raskine UO ako korisnik ne želi takvu ponudu.

Ko bude imao problema neka kontaktira Efektivu, oni su i gorespomenuti Yettel priterali uza zid i naterali da poštuju zakon, mogu i mts da urazume.
 
Поднео сам приговор преко сајта пре неки дан, данас добио на мејл следеће:
Poštovani,
Obaveštavamo Vas da se za Vaš paket neće menjati cena usluga.
Na raspolaganju smo za sva pitanja vezano za usluge koje koristite kod nas.
 
Uputio sam im i ja prigovor i zahtev za raskid ugovora.
Imam telefon koji plaćam na rate taman ću im ga vratim :ROFLMAO: ako ne budu hteli da mi ostave ovu cenu koju sad imam.

Ali definitivno ću gledati da se manem mts čim istekne UO.
 
Meni je samo neverovatno da zakon nije tako napisan(nisam pravnik)da UO potpisana na koji god rok ne moze da se menja i tacka.
Nema mi sta da pisemo pretimo trazimo itd trebalo bi to da bude pravilo.
Ugovor je obavezujuca stvar i mozes ti da menjas uslove cene sta god ali za nove korisnike i po isteku istog.
Po meni bi ovo trebalo vec odavno da bude predmet ozbiljne grupne tuzbe potrosaca, pravi se opasan presedan.
 
… zakonon relativno jeste jasan, za član 131 može da se kaže da je solidno pokrio ovu situaciju… ali, zbog njihovog upornog ponašanja da je sve po zakonu, mora i da se doradi… znaju dobro šta rade, prešlo im u naviku i očigledno da imaju neku računicu u celoj priči… u mom slučaju, sam sam kriv što sam ponovo sadio tikve sa njima…
 
Meni je samo neverovatno da zakon nije tako napisan(nisam pravnik)da UO potpisana na koji god rok ne moze da se menja i tacka.
Nema mi sta da pisemo pretimo trazimo itd trebalo bi to da bude pravilo.
Ugovor je obavezujuca stvar i mozes ti da menjas uslove cene sta god ali za nove korisnike i po isteku istog.
Po meni bi ovo trebalo vec odavno da bude predmet ozbiljne grupne tuzbe potrosaca, pravi se opasan presedan.
Problem je što ni oni ne mogu znati da li će u budućim kvartalima (narednim godinama), ponuda paketa od distributera televizijskog sadržaja biti cenovno zadovoljavajuća za njih da bi ponudili kroz kablovsku, kao što je bio problem jedne godine sa Discovery Inc i još nekim kada su ih izbacili iz ponude.

Onda se digla kuka i motika, te su uspeli da obnove saradnju po tada novoj, većoj ceni za njih, ali čini mi se da nije došlo do povećanja cene računa. Ovo im je neka fluktuirajuća šema, baš zbog tih promena na tržištu, sa ovim njihovim dodatnim zamajavanjem sopstvene ponude.

Računaju da će 20 procenata korisnika izgubiti (a neće u suštini) na način da će ostati na staroj ceni do novog kruga kada će ova aktuelna cena od 05.01. biti cena pregovaranja ako u međuvremenu ne poskupe još koji put u 2025, ali će zato ovih 80 % neobaveštenih, odnosno - nesnađenih koji će njima završiti posao prelaskom na "poboljšane" pakete sa većim cenama u toku UO.
 
Poslednja izmena:
Ispravite me ako grešim ali ja koliko se sećam do pre 10tak godina i više nije bilo dozvoljeno da se menja cena dok traje UO.
Mi koji smo tada imali potpisane ugovore bili smo mirni do isteka istih.
Kad su posle promenili da jednostrano može da se menja ugovor ja se iskreno ne sećam
 
Ako neko uspe da raskine UO cak i ako mu ponude da ostaje ista cena, neka se javi :D
Problem je što ni oni ne mogu znati da li će u budućim kvartalima (narednim godinama), ponuda paketa od distributera televizijskog sadržaja biti cenovno zadovoljavajuća za njih da bi ponudili kroz kablovsku, kao što je bio problem jedne godine sa Discovery Inc i još nekim kada su ih izbacili iz ponude.
Onda se digla kuka i motika, te su uspeli da obnove saradnju po tada novoj, većoj ceni za njih, ali čini mi se da nije došlo do povećanja cene računa. Ovo im je neka fluktuirajuća šema, baš zbog tih promena na tržištu, sa ovim njihovim dodatnim zamajavanjem sopstvene ponude.
Ovo je njihova stvar, ne moja(nasa).
I ja ako izgubim posao u sred ugovorne obaveze ne mogu da raskinem istu, nego moram da placam do kraja.
 
… sve bi to bilo i redu, kada bi kapital nakon poskupljenja uložili u stvarna unapredjenja… ovako taj novac ode na kojekakva sponzorstva, a mi smo zbog nelikvidnosti Telekoma na 4G i na brzinama u Mbps… pa, Kosovo kao pokrajina ima 5g, sve ozbiljne zemlje u okruženju isto, EU da ne govorim… ovde postoje firme koje su zainteresovane za tu licencu godinama, ali se sve to odlaze zbog Telekomove tromosti i nelikvidnosti da to izdrži…
 
Ja sam pisao 2. decembra preko kontakt forme trazeci da uslovi ostanu isti do kraja UO, 3. ujutru su odgovorili da ce me neko pozvati da predstavi ponudu. Niko jos uvek nije pozvao. U februaru, na primer, je odmah nakon tog njihovog odgovora otvorena ''smetnja'' na Moj MTS portalu, pisalo je da je u obradi i odmah sutradan me je neko pozvao. Isto tako su me pozvali jos jednom kada je prigovor uvazen i potvrdili mejlom ono sto je izreceno u razgovoru. Sada to dosta traljavije ide, videcemo, ima vremena
Zvali su malopre sa broja 19813 i nista nismo resili. Prica kao navijena, ubedjuje me kao na pijaci koliko ce fantasticni benefiti bili prelaskom sa plavog Box 4 lite na novi ludilo paket. Na opasku da je cena od skoro 6000 din. za bakar i sada sumanuta, ona kaze kako je bakar zastarela tehnologija i kako se aktivno radi da cela Srbija bude pokrivena, pa da uzmem i to u obzir. Rekao sam sta sam imao, pa je rekla da ce me opet neko pozvati pre isteka 30 dana
 
Nazad
Vrh Dno