Interesantne stvari se dešavaju sa tim POS terminalima i abnormalnim "provizijama", tj. ugrađivanjem. Najbolje bi bilo da ljudi još jednom ovde navedu tačno koje prodavnice, platna mesta su u pitanju - za Idea Organic ili koja već i sl. koje su tačno lokacije tih POS terminala koje odrapljuju jaaako, čisto da bi se znalo šta zaobići u širokom luku, što se tiče drugih ljudi koji čitaju sve ovo, a žive u Bg-u.
Druga interesantna stvar je koliko se ljudi generalno čude i kunu u NBS kao instituciju...Kako zapravo NBS to dozvoljava itd. Da li zaista mislite da NBS postoji kao regulatorno telo koje radi u interesu građana? To bi trebalo tako da bude, ali smo svi svesni gde živimo i da ovde može sve i da jednostavno nema pravila... Da li bi ta ista NBS dopustila nenormalne oscilacije švajcaraca pre više godina, koje su zavile u crne desetine hiljade ljudi koji su uzimali kredite u švajcarcima jer im je taj kurs tada izgledao stabilniji u odnosu na evro koji je varirao svaki dan, a banke davale povoljnije kredite u tim slučajevima... Hoću samo da kažem da NBS i ostale institucije, poput Tržišne inspekcije itd. moraju da postoje, one zvanično regulišu stanja na tržištu, ali to najčešće ne ide u korist građana, već jednostavno te institucije moraju da postoje, kako bi građani bili sigurni da ne može da se desi neka velika havarija itd. i da će se preduzeti adekvatne mere u tim slučajevima. Ta ista NBS je dopustila bankama da ljude odrapljuje za po 1000 evra provizije u proseku bukvalno ni za šta i to GODINAMA, samo zato što su primorani da podignu kredit za stan, jer da li bi neko uopšte prošao pored banke da danas ima da iskešira za tako nešto? Ima naravno dosta njih koji keširaju i za više komada, ali većina ljudi se svesno stavlja u položaj bankarskog roba, jer nema drugu soluciju itd. Široke su to teme za diskusiju, samo mi se čini da se previše ljudi uzdaju u NBS, jer jeste to Narodna, ali je više BANKA, obratite pažnju na drugo slovo u akronimu...
Da se vratim na POS terminale - plaćao sam kao i većina ovde sjaset puta, u zemlji, u inostranstvu i imao samo 2x čudan slučaj, ali je to bilo još dok sam koristio Erste Omladinski račun. Pri uplati računa za ADSL(dakle, pre dosta godina) u Pošti gde nema provizije ta takvu uslugu, plaćao sam karticom uvek i provalim u izveštaju preko netbanking-a da mi pored naplate tipa 1500 din. za taj ADSL, dodaju i još nekih 200 kinti, kao narednu transakciju o kojoj nemam pojma naravno. Vidim da su mi 2 meseca zaredom to uradili i odem u Erste po izveštaj. Nađemo sumnjive transakcije i agentica banke mi kaže da me evidentno Pošta odrapljuje tih 200 kinti preko, da nosim te izveštaje tamo i žalim se, jer ne bi smeli to da rade, pogotovo što već mesecima plaćam na isti način i niko me nije obavestio o tome. U Srbistanu se ponajmanje uzdam o tome da će me neko obavestiti kada me bude dodatno odrapljivao, iako banke sada moraju po Zakonu dva ili više meseca ranije, bla, bla...ali, ljudi Zakon i Srbistan? To se primenjuje kod nas isto kako kome i kada odgovara, mora da postoji Zakon, ali nećemo da se kunemo u njega, niti u mnogobrojne Agencije i Društva za zaštitu potrošača kojih ima daleko više nego rešenih slučajeva oštećenih kupaca između ostalog. Da se primenjuje recimo Zakon o zaštiti potrošača, da li bi postojale desetine ovakvih agencija? Paradoks je da naša zemlja ima više agencija koje se brinu o tome da li se Zakon sprovodi od bilo koje druge zemlje na svetu sigurno. Ali, i ti ljudi koji rade tamo, moraju da žive i zarađuju i neko sve to mora da plati, naravno...
Dakle, ja odem sa izveštajem u Poštu kod Mice-ubice šalteruše i posle rasprave od 10 min. pošto ona niti želi, niti kapira o čemu se radi, pozove svog šefa na moje insistiranje da mi neko objasni ko mene i po kom osnovu zadnja 2 meseca odrapljuje 200 kinte u toj istoj Pošti gde ja namerno plaćam net kao njihovu uslugu da ne bih plaćao proviziju recimo, nego sam uvek pogađao vreme kada nisam čekao maltene nikakav red. Ovaj šef pogleda te označene transakcije, kratko reče da to nema veze sa Poštom već da me banka odrapljuje za to i naravno prebaci odgovornost na banku. I ja sad gledam šta i kako, nemam nameru da trošim dodatno vreme na rasprave, znam samo da me odrapljuju bezveze i da to neću da im dopustim više i jednostavno sam samo plaćao nadalje ili kešom u Pošti ili online, u zavisnosti od toga da li sam u Pošti morao da plaćam još neke dodatne stvari tada kada je elektronsko plaćanje još uvek bilo bauk tema kod nas...
Sve u svemu - biće mnoštvo slučajeva koji idu na štetu korisnika, ali dobro je da makar preko foruma postoje ljudi koji će podeliti negativna iskustva i to učiniti koliko-toliko transparentnim, da se drugi ne upecaju i bace pare bezveze. Da postoji Zakon i NBS na onaj način na koji to treba da funkcioniše u praksi, svaki POS terminal bi morao da bude obeležen na neki način ili da se čoveku jasno stavi do znanja ko i kada ga dodatno odrapljuje za tu uslugu, a ne da se sve to zna, ima tamo nekih terminala koji skidaju dodatno ko zna za šta i ko ti je kriv što si ti našao baš tu da plaćaš fazoni...