Šta je novo?

Mobilna telefonija: korisnička pitanja i podrška

Nijednom recju nisam komentarisao ponasanje operatora, niti sam ubedjivao bilo koga, vec sam se iskljucivo bavio zakonskim uredjivanjem materije. To sto ce korisnik usluga da dozvoli proizvoljno tumacenje propisa, i to na njegovu stetu, govori vise o korisniku nego o operatoru. I jos jednom, otkazni rok postoji samo u situaciji iz cl. 129, tj. kada se otkazuje ugovor na neodredjeno vreme.
 
I jos jednom, otkazni rok postoji samo u situaciji iz cl. 129, tj. kada se otkazuje ugovor na neodredjeno vreme.
Tacno, samo vecina nas ima problem sa pravnom terminologijom zato i dolazi do nesporazuma. Zaposleni kod operatera takodje slabo poznaju pravila i terminologiju.

Cuveni clan 129.

"Period važenja ugovorne obaveze koji pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca komunikacione usluge između lica koja nije zasnovana na korišćenju numeracije i pružaoca usluga komunikacije između mašina zaključuje sa potrošačem na određeno vreme, ne može biti duži od 24 meseca.

Posebno zaključeni ugovori za priključak na mrežu, naročito na mrežu vrlo visokog kapaciteta, koji uključuju plaćanje na rate i ne uključuju terminalnu opremu mogu trajati duže od 24 meseca i ne dovode u pitanje ostvarivanje prava potrošača na osnovu ovog člana.

Pružalac usluge iz stava 1. ovog člana najkasnije 30 dana, pre isteka perioda na koji je ugovor na određeno vreme zaključen, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču, obaveštava krajnjeg korisnika o periodu važenja ugovora i o njegovim pravima i obavezama s tim u vezi i istovremeno ga savetuje o najboljim tarifama u vezi sa svojim uslugama.

Nakon isteka perioda na koji je ugovor na određeno vreme zaključen, ugovor se automatski produžava na neodređeno vreme i krajnji korisnik ima pravo na raskid ugovora u bilo kom momentu uz maksimalni otkazni rok od mesec dana bez plaćanja troškova vezanih za raskid ugovora, uz izuzetak naknade za korišćenje usluge tokom otkaznog roka.

Svako značajno odstupanje, koje je trajno ili se često ponavlja, između stvarnih parametara kvaliteta elektronske komunikacione usluge, koja nije usluga pristupa internetu ili komunikaciona usluga između lica koja nije zasnovana na korišćenju numeracije, i parametara kvaliteta navedenih u ugovoru smatra se osnovom za aktiviranje pravnih sredstava koja su potrošaču dostupna u skladu sa čl. 139. i 140. ovog zakona, uključujući i pravo na raskid ugovora bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.

Pravo na raskid iz stava 5. ovog člana se utvrđuje u skladu sa članom 140. ovog zakona.

Potrošač koji podnese zahtev za jednostrani raskid ugovora iz stava 1. ovog člana zaključenog na određeno vreme, dužan je da plati troškove u vezi sa raskidom koji uključuju:

1) mesečnu naknadu za preostali period važenja ugovora zaključenog na određeno vreme, kao i preostale mesečne rate za terminalnu opremu kupljenu uz uslugu ili

2) naknadu u visini razlike između pune cene i popusta ostvarenog na usluge i terminalnu opremu, ako je plaćanje ovog iznosa povoljnije za potrošača.

Krajnji korisnik koji je izvršio jednostrani raskid ugovora zaključenog na određeno vreme ima pravo da prenese broj u mrežu drugog operatora, u skladu sa odredbama ovog zakona.

Odredbe st. 1-3. i 6-8. ovog člana se odnose i na krajnje korisnike mikro i mala pravna lica i neprofitne organizacije, osim ako su izričito pristali da se odreknu ovih odredbi."
 
Džaba je pričati nekima. Znači danom isticanja "ugovorne obaveze" ugovor automatski postaje ugovor na NEODREĐENO, što praktično znači da su svi ugovori sa operaterom na neodređeno vreme. Samim tim, po zakonu, važi otkazni rok od mesec dana.
 
Zaista ne zelim da budem grub, ali posle ovoliko detaljnih komentara, moram da kazem da ti ni nacrtano ne razumes, a pri tom (ne)namerno zaboravljas koji su tvoji navodi izazvali polemiku. Da li razumes da ne postoji ugovorna obaveza bez ugovora? Pri tom, ne istice ugovorna obaveza, vec ugovor na odredjeno vreme. Koliko puta treba taj pojam da se pomene u citiranom cl. 129? U ugovornom pravu zakljucuju se i raskidaju ugovori, a ne ugovorne obaveze, postoje ugovori na odredjeno i neodredjeno vreme, a ne ugovorne obaveze, mogu se raskinuti i jedni i drugi ugovori, jednostrano ili sporazumno, sa naknadom ili bez naknade stete (a ne ugovorne obaveze), a otkazati samo ugovori na neodredjeno vreme, ponistavaju se ugovori a ne ugovorne obaveze...Zakon (ZEK) ne dozvoljava ZAKLJUCENJE ugovora na neodredjeno vreme, vec iskljucivo ugovora na odredjeno vreme sa maksimalnim periodom vazenja do 24 meseca. Necu da ti objasnjavam zasto ne bi islo u prilog operatorima da zakljucuju ugovore na neodredjeno vreme, jer ni osnovne stvari ne razumes. Pojam ''automatski'' iz cl. 129. ne moze se tumaciti restriktivno i uveden je da bi se otklonile nedoumice po pitanju produzetka/prerastanja ugovora na odredjeno vreme, i razlicitog postupanja u praksi, ALI isti ne iskljucuje pravo korisnika usluga da operatoru saopsti (pre isteka), da ne zeli nastavak usluga po isteku ugovora. Samim tim, ugovor istekom prestaje da vazi, odnosno nema prerastanja, pa ni otkaznog roka a koji po odredbama ZOO i ZEK postoji samo kod ugovora na neodredjeno vreme.
 
Poslednja izmena:
Nema potrebe pisati romane, dovoljno je.citirati zakon:
"Nakon isteka perioda na koji je ugovor na određeno vreme zaključen, ugovor se automatski produžava na neodređeno vreme i krajnji korisnik ima pravo na raskid ugovora u bilo kom momentu uz maksimalni otkazni rok od mesec dana"
 
  • Funny
Reagovanja: Ira
Nije mobilna telefonija ali jeste Supernova, isti djavo. Ugovor davno davno istekao, msm cak pre korone.

Krajem proslog meseca odnesem uredjaj u poslovnicu, potpisem kako oni traze "zahtev za prekid usluge", ustajem, kad dete kaze.. ali ja ne mogu da vam primim uredjaj, mi imamo mesec dana da odgovorimo na vas zahtev... ja se grohotom nasmejah, ona opet proba da me uveri da "moram" da ponesem uredjaj, u medjuvremenu je nekoga pozvala telefonom koji je kao potvrdio da moram opet da dodjem kad ONI rese u roku od 30 dana da meni zaista ne treba njihova usluga... e tu sam malo digao glas i zaostrio ton, ostavio sam modem koji sam btw platio (pre 22 godine radijus vektoru) i okrenuo ledja. | danas mi stize racun umanjen za nekoliko poslednjih dana u februaru.. racun su ispostavili tacno za onoliko dana koliko je modem bio kod mene. Tako da je pitanju cista prevara, da sam prihvatio da ponesem modem i cekam njihovih mesec dana za odgovor samo bi doplatio taj jedan mesec.
 
Caka je u tome sto ne smeju da naplate uslugu koju ne pruzaju, kad vratis opremu usluge vise nema. To se naravno odnosi na situaciju kada je istekao period ugovorne obaveze.
 
Nije mobilna telefonija ali jeste Supernova, isti djavo. Ugovor davno davno istekao, msm cak pre korone.

Krajem proslog meseca odnesem uredjaj u poslovnicu, potpisem kako oni traze "zahtev za prekid usluge", ustajem, kad dete kaze.. ali ja ne mogu da vam primim uredjaj, mi imamo mesec dana da odgovorimo na vas zahtev... ja se grohotom nasmejah, ona opet proba da me uveri da "moram" da ponesem uredjaj, u medjuvremenu je nekoga pozvala telefonom koji je kao potvrdio da moram opet da dodjem kad ONI rese u roku od 30 dana da meni zaista ne treba njihova usluga... e tu sam malo digao glas i zaostrio ton, ostavio sam modem koji sam btw platio (pre 22 godine radijus vektoru) i okrenuo ledja. | danas mi stize racun umanjen za nekoliko poslednjih dana u februaru.. racun su ispostavili tacno za onoliko dana koliko je modem bio kod mene. Tako da je pitanju cista prevara, da sam prihvatio da ponesem modem i cekam njihovih mesec dana za odgovor samo bi doplatio taj jedan mesec.
Ako probiju rok od 30 dana onda ima vraćaš na silu tako sam ja morao u Delta City poslovnici.
 
Nema probijanja roka, doneses opremu i cao zdravo.

Naravno kad ne postoji ugovorna obaveza.

Sve drugo su jalovi pokusaji da uzmu jos koji dinar od klijenata koji ne zele da budu njihovi klijenti.

A tek o ovoj organizovanoj kriminalnoj grupi pljackasa cija je tema cu tokom vikenda. Dugo sam razmisljao da li da uopste pisem ... korisnik sam od '97 i nisu mi nista naudili ali slucaj sa kraja prosle godine cu ipak izneti.
 
Nema probijanja roka, doneses opremu i cao zdravo.

Naravno kad ne postoji ugovorna obaveza.

Sve drugo su jalovi pokusaji da uzmu jos koji dinar od klijenata koji ne zele da budu njihovi klijenti.

A tek o ovoj organizovanoj kriminalnoj grupi pljackasa cija je tema cu tokom vikenda. Dugo sam razmisljao da li da uopste pisem ... korisnik sam od '97 i nisu mi nista naudili ali slucaj sa kraja prosle godine cu ipak izneti.
Ja sam 33 dan doneo opremu i raskinuli su ugovor bez plaćanja daljih računa. To su poslali u SMS poruci posle par dana.
 
Nazad
Vrh Dno