Šta je novo?

Matrox's on the road again!

Retrospektiva procurelih informacija u poslednjih par dana

Pre par dana, a tačnije 17/04/2002 u 03:44, web master francuskog sajta Hardware.fr postovao je intrigantnu vest pod naslovom 2 x GeForce4 Ti = ???. Evo prevoda:
Within a month a new chip should be announced. Its specs shows that it should be twice as powerfull as a GF4 Ti 4400/4600. 3D Labs Permedia4, Ati R300, BitBoyz Glaze3D, Matrox Parhelia, NVIDIA NV30, Videologic Kyro III ? Unfortunately we won't be allowed/able to give you the answer before mid-may. One thing is sure, you are going to be suprised ...
Ovo je još zanimljivije kada se uzme u obzir da je dan ranije ( 16.04. ) u Parizu Matrox održao sastanak sa novinarima u vezi sa objavljivanjem novog proizvoda ( ranije najavljivana sredina aprila ). Praksa je da se pre zvaničnog objavljivanja specifikacija, održi prezentacija samo za novinare pod njihovom obavezom da neće otkrivati date im informacije do zvaničnog roka. To se radi da bi se mediji pripremili za novi proizvod i imali izvesna saznanja o njegovim mogućnostima kada dođe vreme da se zvoni na sva zvona. Obratite pažnju na podudaranje sa rokom, od "nekoliko nedelja" do zvaničnog objavljivanja, koji je i Anand spomenuo. O.K. znači neka od gore navedenih firmi će nas uskoro iznenaditi izuzetnim grafičkim proizvodom, samo koja? Krenimo sistemom eliminacija.

Sutradan ( 18.04. ), pošto su ga ispitivali u vezi sa intrigantnom informacijom, web master Hardware.fr-a je napisao sledeće:
clearly Nvidia and ATI used against each other pre press releases to try to prevent the customer from buying opponents card.. Why should they be the only 2 players of this game :>
Znači eliminisali smo ATi i Nvidiu pošto se radi o nekom trećem.

Kasnije je napisao:
It's not Trident
Nije ni Trident.

To bi takođe mogao da bude 3DLabs-ov čip ili Kyro III. Iako je Kyro III najavljivan kao high-end proizvod ne verujem baš da je 2 x brži od GF4, a za 3DLabs je čini mi se rano. Nije isključeno i da se radi o velikom comeback-u S3 mada je Parhelia najbliža objavljivanju ( videli smo demo koji je vrtela na GDC-u ) i najozbiljniji kandidat. Razmislite i o mogućnosti da je ono "2 x GF4 Ti" moglo da se odnosi ne na 3D brzinu u klasičnom smislu, već na podjednake performanse ali preko dva monitora!!! :D DX9 i rešenja na kojima su Matrox i Microsoft radili podrazumevaju mnogo napredniju 3D akceleraciju i veće performanse kada se koriste dva display-a. To bi moglo da objasni potrebu za AGPx8 interfejsom i velikom količinom grafičke memorije iako se koristi Displacement Mapping koji daje fantastične rezultate u komprimovanju tekstura ( 40:1 ). Mada u svakom slučaju će da "kick some ass". :D

Još kasnije, kada su ga pitali da li je kupio ili će kupiti akcije firme koja proizvodi tu misterioznu karticu odgovorio je: ( Pazi sad! )
first such company might not be in the stock market :) second its not when you do small quantity of high end products that you put your compagny on the stock exchange
Prevod: "Kao prvo akcije takve kompanije se možda uopšte ne nalaze na tržištu :) drugo kada imaš firmu koja proizvodi malu seriju viskokokvalitetnih proizvoda nećeš je sigurno baciti na berzu" Da vas podsetim Matrox je privatna firma, tako da njihove akcije ne možete kupiti na berzi. :)

Šta mislite? Možda je Glaze3D? To bi svakako bilo iznenađenje. Ako je ovo u nekakvoj vezi sa onim događejem koji najavljuje i Anand onda definitivno nisu BitsBoys jer je on rakao da se radi o firmi od koje dugo nismo ništa čuli, a od BitsBoys-a nikada nismo ništa čuli. :) Dobro nije baš ništa, ali nisu uspeli da izbace svoju karticu na tržište već su samo prodali neke patente ( zna se kome ;) ). Uskoro ćete saznati o kome se radi ( ja već znam :) ).

P.S. S obzirom da je sada 04:43 ne zamerite ako opet ima nekakvih silikonskih ili sicilijumskih dolina. :D
 
Šta je bilo, nikoga ne zanima ili nećete da trošite svoje internet vreme? Paaa, šta mislite, šta će biti i šta očekujete? :)

Šta mislite o naslovu one Anandove vesti "Bright days ahead"? Parhelia je naziv za prirodnu pojavu koja se vidi kao svetle tačke oko Sunca. Pojava nastaje usled prelamanja svetnosnih zraka pri prolasku kroz čestice vode u atmosferi ili tako nešto. U svakom slučaju "svetli dani su pred nama"! :D
 
magick je napisao(la):
...Parhelia je naziv za prirodnu pojavu koja se vidi kao svetle tačke oko Sunca. Pojava nastaje usled prelamanja svetnosnih zraka pri prolasku kroz čestice vode u atmosferi ili tako nešto...

Izgleda da nisi bio u skoli kada se to ucilo, no nema veze.

Nadam se da ce biti nesto od toga, mada cu ja ipak sacekati ATijevu verziju, kvalitet slike ce biti isti, a uz mala podesavanja moci kao i na matroxu da se dovede do savrsenstva a brzina ce biti ista mozda malo veca mada ionako nije sve u frejmovima.

:wave;
 
DusaN je napisao(la):
Izgleda da nisi bio u skoli kada se to ucilo, no nema veze.
A koju si ti to školu pohađao? :) Prilično si samouveren za nekoga ko ne zna šta priča. Evo objašnjenja šta je Parhelia i to iz nekoliko izvora: Link1 Link2 Link3 Daklem, kao što rekoh, Parhelia je optički efekat prouzrokovan prelamanjem svetlosti kroz kristale leda ( zamrznute vode za neupućene :D ). Ti si to verovatno pobrkao sa Perihelom - tački najbližoj Suncu na putanji neke planete. Najčuveniji je Merkurov perihil koji je pomogao Ajnštajnu da dođe do svoje teorije opšte relativnosti. Nadam se da se ovo neće pretvoriti u metafizičku raspravu o singularitetu i inflaciji svemira. :)
Nadam se da ce biti nesto od toga, mada cu ja ipak sacekati ATijevu verziju,
fanATic, a? :D
kvalitet slike ce biti isti,
Yea right .... dream about that. :p
a uz mala podesavanja moci kao i na matroxu da se dovede do savrsenstva
Ma nemo'š od babe da napraviš devojku. Uostalom, ako tako razmišljaš za par godina će nevidija da izbaci kartu koja će biti bolja u skoro svim aspektima. :)
a brzina ce biti ista mozda malo veca mada ionako nije sve u frejmovima.
Ovaj put stvari stoje malo drugačije jer je Matrox kao nikada do sada pionir u razvoju novih grafičkih tehnologija i DX API-a, pa je logično očekivati da se ta tesna saradnja sa Microsoft-om nekako isplati. Videćemo, videćemo.
 
magick je napisao(la):
...Nadam se da se ovo neće pretvoriti u metafizičku raspravu o singularitetu i inflaciji svemira...

Bez da se pretvori u bilo kakvu raspravu o misterijama ovog i drugih svetova. Parhelia kao pojava je to sto si rekao, to je ok. Ali posto si postovao ovu sliku
http://www.benchmark.co.yu/forum/attachment.php?s=&postid=36059
, to nije parhelia, to se vidi kada je totalno pomracenje sunca
http://www-dial.jpl.nasa.gov/~john/eclipse/neg16_1.jpg
i to nema veze sa kristalima u atmosferi i njihovim prelamanjem svetlosti. Moguce da si postovao pogresnu sliku, ili oni koji su je uradili nisu znali, nadam se da je sada ok.

A ono sto sam rekao za Ati stoji, ustvari bar meni (mojim ocima) vise odgovaraju boje i slika koju prikazuju Ati ili Matrox od nevidije, i onaj deo za pravljenje baba i zaba, sada ne znam kako si to razumeo, ali sam hteo da kazem da naknadnim podesavanjima na Atiju ili Matroxu mogu da podesim sliku gotovo do savrsenstva, naravno sve ovo oko izgleda i namestanja slike je ipak subjektivno.

Pozdravi.
PS. Ne moras tako da napadas, nigde nisam rekao da je Matrox shit, cak sta vise cini mi se da sam rekao par pozitivnih stvari. Izgleda da cu morati da budem malo explicitniji po tom pitanju.
 
magick je napisao(la):
Oooopa, lepo, lepo. Nisam očekivao da ćeš i toliko znati, mada je sada mnogo jasnije na čemu smo.
  • Šta je Back-face Culling?[/list:u] Tačno, s tim što bih dodao da se ovaj proces može odvijati i u view i u screen prostoru, tako da je ponekada sastavni deo "triangle setup"-a.
    • Šta je frustrum i kako se realizuje?[/list:u] Tačno. Daklem, to je osnovni pojam 3D-a, a ne specifikacija tamo nekog čipa.
      • Zašto se geometrijske transformacije izvode operacijama baš nad matricom dimenzije 4x4?[/list:u] E vidiš, tu su granice tvog znanja, mada je i ovo do sada bilo sasvim dovoljno za opšte obrazovanje. Ja tačno znam zašto sam te to pitao i očekivao sam da ćeš tu da kiksneš. Zašto baš nad matricom dimenzija 4x4? Pa imaš tri elementa: X, Y i Z, zar ne bi bilo logično da je matrica dimenzija 3x3, uostalom to je manje hardverski zahtevno. O.K. homogeni sistem je zgodniji za manipulaciju, pa neka bude da si delimično odgovorio na pitanje, ali nisi naveo koji je to četvrti element, a to je vrrrlo bitno. Nisi naveo suštinu stvari iako je pitanje bilo precizno i nedvosmisleno.

        Daklem, četvrti element matrice je scaling factor "W", koji se koristi pri "perspective divide" izračunavanju u clip space-u. Zahvaljujući njemu dobijamo perspektivu - udaljeni objekti su sitniji, a bliži krupniji, baš kao u realnosti. Znači matrica je X, Y, Z, W. Ti si čak spomenuo skaliranje a bez "W" ništa od toga, zapravo ništa bez "W". To je elementaran pojam, kako to da ga nisi naveo? :) Imam te. ;)
        • Ajde ti objasni, ako znaš, šta je triangle setup[/list:u] Malo grubo rečeno, al' ajde. To je ustvari početni proces rasterizacije scene. Scena i jeste sastavljena iz trouglova, a tokom "triangle setup"-a određuje se koeficijent pravca ( slope ) stranica svakog trougla, da bi se pomoću Digital Differential Analyzer algoritma izvršio Scan-Line conversion. Scan linije imaju svoj nagibni ugao ( nisu konstantne po Y ) tako da treba konvertovati koordinate svakog pixela da bi se pravilno sklopila slika.


        • Ako baš hocete da terate mak na konac, back face culling se radi tako što se prvo odredi normala poligona (koji ne mora biti trougao, ali je trougao zgodan jer je uvek planaran), a onda se odredi ugao izmedu normale i vektora koji ide od tacke u kojoj se nalazi kamera do pocetka normale. Inace kada tako pricate moram da pitam. Jer neko od vas IKADA napisao rutinu za back face culling (dobije listu poligona i mesto kamere, a da vrati listu vidljivih poligona)?

          Ono W.. Pa nije baš tako kao što kažeš. U 3D grafici zgodno je koristiti ne-Euklidske geometrije, u ovom slucaju projektivnu. U projektivnoj geometriji postoje i tacke u beskonacnosti (zgodne za upravljanje orijentacijom kamere). Da bi se prešlo u Euklidski prostor deli se sa W ako ono nije 0, ako je 0 tacka je u beskonacnosti. A matrica se pogodno namesti tako da se prelazak iz projektivnih u normalne koordinate poklopi sa perspektivnom korekcijom. A i zgodno je jer se SVE linearne transformacije mogu predstaviti matricama, a konacna transformacija kao proizvod svih tih matrica JEDNA matrica koja se onda redom primeni na sva temena. Da se koriste matrice 3x3 onda bi translacija bila sabiranje vektora pa bi izraz bio ovako nešto V'=(V*M1+T1)*M2*M3+T2 umesto V'=V*M1*T1*M2*M3*T2 ili V*M, dakle samo JEDNO matricno množenje, tako da overhead nije veliki. A da to treba uraditi na par stotina hiljda temena razlika postaje primetna. Mogu da pošaljem programce koje radi transformacije na oba nacina pa ga vi pustite i mislite o tome. ;)

          Preporucujem svima da pogledaju "Computer Graphics: Principels & Practice" jer je jako dobra kao uvodna knjiga (pod uslovom da znate dovoljno matematike), i "Advanced Animation And Rendering Techniques" u kojoj ima opisa nekih lepih stvarcica.
 
Glaze 3d...

Magick kazi mi dali znas tacno sta desilo sa Glaze 3d cipom?
Jedno veme sam odlazio na sajt BitBoys-a cak sam i skidao
neke filmice a onda nista :( :( :(
 
DusaN je napisao(la):
Bez da se pretvori u bilo kakvu raspravu o misterijama ovog i drugih svetova. Parhelia kao pojava je to sto si rekao, to je ok. Ali posto si postovao ovu sliku
http://www.benchmark.co.yu/forum/attachment.php?s=&postid=36059
, to nije parhelia, to se vidi kada je totalno pomracenje sunca
http://www-dial.jpl.nasa.gov/~john/eclipse/neg16_1.jpg
i to nema veze sa kristalima u atmosferi i njihovim prelamanjem svetlosti. Moguce da si postovao pogresnu sliku, ili oni koji su je uradili nisu znali, nadam se da je sada ok.
Nisam rekao da je to too, već da neodoljivo podseća. Parhelia se javlja na 22° od Sunca, na rubu oreola koji se formira. Pogledaj attachment. To je bilo samo interesantno opažanje, ali mislim da to nema veze sa matroxovim logoom, koji predstavlja izlazak Sunca. Znači nije u pitanju ni jedno, ni drugo, već nešto sasvim treće. Ako malo bolje pogledate njihov logo jasno je da se radi o izvoru svetlosti koji se pomalja iza jednog sfernog objekta i obasjava njegovu površinu. Uzimajući u obzir i plavetnilo, verovatno se radi o Zemlji i Suncu koje se promalja iza nje ( perspektiva iz Svemira ). U svakom slučaju zanimljiva je njihova opsesija astronomijom. :)
A ono sto sam rekao za Ati stoji, ustvari bar meni (mojim ocima) vise odgovaraju boje i slika koju prikazuju Ati ili Matrox od nevidije, i onaj deo za pravljenje baba i zaba, sada ne znam kako si to razumeo, ali sam hteo da kazem da naknadnim podesavanjima na Atiju ili Matroxu mogu da podesim sliku gotovo do savrsenstva, naravno sve ovo oko izgleda i namestanja slike je ipak subjektivno.
Matrox i ATi nisu isto i bez obzira na ATi-ev kvalitet slike, kada dođe do profi primene i kalibracije boja shvatiš ko je ko. Tu nema tog podešavanja koji će ti to naštelovati i jednostavno Matrox je Matrox, a ATi .... ma super je on.
Pozdravi.
PS. Ne moras tako da napadas, nigde nisam rekao da je Matrox shit, cak sta vise cini mi se da sam rekao par pozitivnih stvari. Izgleda da cu morati da budem malo explicitniji po tom pitanju.
Ma nesporazum. ;) :wave;
 
MadTexel je napisao(la):
Ako baš hocete da terate mak na konac, ....
Ne, nećemo. Verujemo da znaš dosta o svemu tome, ali mi smo pričali o elementarnim stvarima.
Ono W.. Pa nije baš tako kao što kažeš.
Ja sam ga pitao zašto je matrica baš dimenzija 4x4 i on je delimično odgovorio ( * vs + ) samo bez detaljnog objašnjenja, potpuno izostavljajući W faktor. Ja ne vidim šta je pogrešno u tome što sam ja rekao, a ni ti nisi ništa osporio. :confused:
Preporucujem svima da pogledaju "Computer Graphics: Principels & Practice" jer je jako dobra kao uvodna knjiga (pod uslovom da znate dovoljno matematike), i "Advanced Animation And Rendering Techniques" u kojoj ima opisa nekih lepih stvarcica.
Ufff ... hvala na savetima, siguran sam da će biti korisni onima koje to zanima. Samo opušteno, otišli smo predaleko od nove matroxove kartice. :)
 
Vrh Dno