Posle 2 sata igranja slede moji utisci.
Prvo, ja sam odusevljen igrom. Sve ono sto sam ocekivao je ispunjeno, a cak su uspeli i u mnogim stvarima da zestoko nadmase moja ocekivanja.
Pocecu od onoga najvaznijeg - ponasanja oruzja (kao sto se ocekuje od Killzone veterana :d). Ponasanje oruzja je dosta specificno. Razlikuje se od ponasanja oruzja iz SOCOM-a, CoD-a i Killzonea. Neke stvari vuku na Call of Duty, neke na SOCOM, a sa Killzoneom nema veze. Ne ocekujte osecaj kao u Killzoneu, toga ovde nema. Oruzje ima tezinu i osecate kao da se ceo vas vojnik pokrece kako bi pokrenuo oruzje, ali ni u jednom trenutku necete imati preteranih problema da pronadjete cilj uz pomoc pecurkica sto je za svaku pohvalu. Vidi se da se iskustvo vezano za kreiranje kontrola u silnim SOCOM igrama isplatilo. Ljudi jednostavno znaju na sta kontrole treba da lice kada se igra sa gamepadom.

Raspored komadni je vrlo slican CoD-u 4/ KZ2 alternate 2 sa tim da se R2 i L2 koriste za selekciju dostupnog oruzja (R2) i dostupne dodatne opreme (L2). Za sve nas naviknute na CoD4/KZ2 ovo ce u pocetku biti pomalo zacudjujuce, ali se brzo navikne. DPAD se koristi za selekciju chat kanala (u slucaju da imate komandirske privilegije) kao i za quick shout listu ("Need a medic!", "Need backup!" itd.), kao i za menjanje cross haira u jedan malo drugaciji koji se lockuje na FRAGO ikonu ukoliko je ona blizu njega (kako biste imali laksi pregled trenutnih naredjenja i sekundarnih ciljeva).
Mogucnosti za prilagodjavanje lika svom ukusu su ogromne. Ja sam izabrao S.V.E.R. sto je znacilo da ce imati prilicno specifican image, pa sam mu tako stavio teski oklop, nesto manji slem i hokejasku masku

bottle

.
Posle izbora izgleda lika sledi krace upoznavanje sa opremom koju nosi.
Pored glavnog oruzja, sekundarnog oruzja (pistolj) mozete da izaberete velicinu oklopa (meni su bili na raspolaganju laksi, srednji i teski, ali mislim da ima i izbor po materijalu i jos nekim drugim kriterijumima), a zatim i dodatnu opremu.
Dodatna oprema se svodi na ekspolozivne/dimne bombe, RPG-ove (koji nisu owerpowered, kako to obicno biva, jer prave dosta nisku stetu protivnicima, ali dosta jaku stetu oklopnim vozilima), protiv pesadijske mine, opremu za lecenje itd. Ako se ne varam, postoje 4 slota (3 obicna i jedan za tesko naoruzanje, poput RPG-a).
Zatim, tu su razni dodaci koji otkljucavate ulaganjem skill poena. Jedan skill poena se dobija svaki put kada vas lik predje u naredni rang iskustva. Ja sam igrao 4-5 meceva i stigao sam do ranka 9 (1:1 KDR), pa sam tako dobio 9 dodatnih poena koje mozete ulagati u perkove poredjanje u razne kategorije.
Ove kategorije se svode na napadacke puske, sekundarno oruzje, atletiku (manje stete od padova, brze dopunjavanje sprinta itd.), eksplozivi, laki i teski snajperi, tesko naoruzanja. Cini mi se da postoji jos par kategorija, ali ne mogu trenutno da ih se setim.
Pre nego sto vas posalju u borbu (u beti su dostupni aquisition, sto je naziv za 64 na 64 "probij front i ukradi 2 protivnicka eksperimentalna vozila" i sabotage, sto je 32 na 32 "osvoji 2 satelit markera i digni u vazduh centar sa podacima").
U punoj verziji ce biti dostupni i Supression (32 na 32 DM) i Domination (128 na 128, kontrola ratista, glavni mod u igri).
Respawn je resen na vrlo pametan nacin, koji uz to skoro u potpunosti eliminise campinga. Prvo, kada umrete ne respawnujete se sami vec iskljucivo sa svojom jedinicom (ili njenim delom) na nekom od markera. Ukoliko igrate Sabotage, respawnovacete se u jednom od 2 napustene fabrike, da biste zatim trcali na drugi kraj mape (ne treba vam dugo za ovaj poduhvat) i pokusavali da odbijete napad protivnika. Protivnik ce raditi isto to, ali sa malom razlikom. Ukoliko uspe da zarobi oba markera, otvara vrata (ovo je metafora :d) ka glavnom cilju - data centru. Tada protivnik dobija mogucnost da se respawnujem putem padoobranskog desanta i time ustedi dragoceno vreme. Snajperska podrska moze u teoriji da desetkuje celu padobransku jedinicu pre nego sto dotakne zemlju, ali se to retko desava. Ovakvi nacini respawnovanja (posle 30 sekundi, sa celom jedinicom) uz snajpersku podrsku u praksi u potpuno eliminisu kampovanje. Svaki kamper ce ili popiti snajperski metak ili ce ga novo stvorena jedinica jednostavno ubiti (verujte mi, ovo bezgresno funkcionise u praksi. Campinga NEMA.)
U Aquistionu su stvari drugacije. Protivnik prvo treba da unisti bunkere (na cijem se vrhu nalaze neverovatno efikasni tureti koji kose protivnike kao da su napravljeni od secera), a za cije je unistenje potrebno postaviti C4 i sacekati da se detonira (ovo je moguce postici ili rushom, sto se jako retko desava, ili celicnom zavesom, sto je ustvari probijanje APC-a + dimna zavesa i stalno respawnovanje kod samog bunkera). Posle toga, moguce je ili ici direktno na vozilo (mada, potrebno je probiti jos nivoa zastite uz unistenje nekoliko vecih kapija, kako bi vozila mogla da prodju) ili je moguce postepeno potiskivati neprijatelja (unistavati mu minobacacku, artiljerijsku i UAV podrsku, sto predstavlja ogromnu prednost).
Ono sto je zanimljivo jeste da su raNbo igraci iskljucivo nizeg nivoa. Cim odigrate koju igru ukapiracete da je priliv iskustva DRASTICNO veci kada pratite zadati cilj i igrate u korist svog tima. Ovo je omoguceno time da squad i platoon leaderi biraju i postavljaju mete na mapi, u cijoj okolini vi dobijate dodatne poene za ubijanje, pomoc prilikom ubijanju i izvrsenju samog cina popravka ili unistenja trazenog objekta (npr. ako je FRAGO naredba na protivnickom bunkeru, dobijacete dodatno iskustvo za ubistva i pomoc u ubijanju, ali cete dobiti i ogroman bonus ukoliko postavite C4 i dignete bunker u vazduh, sto nije nimalo naivan cilj). Druga stvar koja pomaze u tome da se igraci koncentrisu na zadati cilj jeste cinjenica da u okolini vodje jedinice ciji ste clan dobijate razne bonuse, koji variraju od duzeg vremena koje mozete provesti u sprintu do brzeg menjanja sarzera na oruzju). U praksi, sve vrlo lepo funkcionise i igraci ce se zaista koncentrisati na izvrsavanje zadataka. Naravno, ako hocete da igrate u raNbo stilu, mozete i to da uradite.
Klan podrska postoji, ali nije previse napredna. Moguce je napraviti klan, koji sluzi kao platforma za okupljanje igraca i, naravno, dobijate tag pored imena. Nema klan vs. klan igranja.
Frakciju (SVER, Raven, Valor) birate na pocetku. Koliko je meni poznato, moguce ju je kasnije promeniti, ali ja ne znam tacno kako.
Ulazak u bitku je iznenadjujuce brz. Posle biranja bitke u kojoj hocete da ucestvujete, igra vas dodaju na red cekanja. Kada se formiraju timovi (tj. kada se predje minimalna granica potrebnih igraca) igra krece da ucitava mapu, sto se odvija iznenadjujuce brzo.
Ono sto je, medjutim, mene najvise iznenadilo (u pozitivinom smislu) jeste GRAFIKA. Ocekivao sam grafiku sa uzasno filtiranim teksturama, mnogo aliasinga, popupom, losim osvetljenjem itd. ali me je kvalitet grafike apsolutno sokirao (da napomenem da sam igrao Killzone 2 sat i po vremena pre ovoga).
Aliasing je prisutan u iznenadjujuce maloj kolicini (a ja sam igrao sa Game Modom, koji maksimalno nabije sharpness), popup postoji ali uopste ne smeta, jer ga tesko primecujete, teksture se odlicno filtrirane i nikako nisu mutne, osvetljenje je dinamicko, a art style je jako, jako lep. Igrom dominiraju svetle boje, sa MNOGO zelenila i drugih stvari koje NIKAKO ne vuku na sivilo i crnilo. Posle SOCOM-a, koji nikada nije bio preterano jak u grafickom segmentu, ovo je izuzetno iznenadjenje. Ocekivao sam grafiku koja bi se mogla oznaciti kao strogo u sluzbi funkcije, ali je MAG zaista, ZAISTA lepa igra. Framerate je iznenadjujuce dobar za betu. Iako ima nekih problema, ovo ce skoro sigurno biti ispravljeno dok igra ne ode u gold (poslednji update je prema recima igraca drasticno popravio frejmrejt). Tearing nisam primetio.
Meniji su izuzetno lepo dizajnirani (jos jedan sok za mene posle SOCOM-a). Na komande se odazivaju ekstremno brzo i imaju vrlo vedar i blag dizajn. Po pitanju prezentacije, igra je cista 10ka. Osim gomile medalja koje mozete da osvojite, tu su i ribboni (sistem slican onome iz Resistancea 2 - ribbon dobijate za odredjene akcije, a medale vise sluze za pokazivanje koliko ste vremena ulozili u igru, iako ih ima zaista mnogo i dosta su razlicite po pitanju trazenog zadatka).
Lag nisam primetio ili je fenomenalno maskiran. Da napomenem da je ovo beta namenjena SAD-u, pa tako pretpostavljam da se i serveri tamo nalaze.
U svakom slucaju, ja sam za sada odusevljen. Od sutra ce period kada su serveri otvoreni biti drasticno produzen, pa cemo biti u prilici dosta vise da igramo.
P.S.
Izvinjavam se na mogucim gramatickim greskama, nemam sad vremena da proveravam pravopis.
