I ja je upravo zavrsio, pa da podelim utiske.
Vrline:
Literarni predlozak - zanimljiv, siroki, univerzum, "mass effect" tehnologija na kojoj se zasniva razvoj svih poznatih civilizacija, dobro osmisljene rase (sa svojim sudbinama), politicka natezanja, dobro zamisljeni likovi, codex ("pamcenje" u koje se ugavnom sve gorenavedeno smesta, zarad kasnije konzumacije), centralna prica.
Atmosfera - Dorbra gluma, animirani dijalozi (konacno da se neko seti!), interesantna ambijentalna muzika koja se jako dobro "kapira" sa univrezumom igre. Vidi se i da je ulozen trud kako bi se stvorio osecaj "svesti" igraca i njegovih saputnika o okolnom svetu i "vice versa", i ovo prija. Rezija in-game animacija je jako dobra (izazivaju napade "zlosmeha"... infantilno, znam).
Gameplay - Jako lepo zamisljene borbe i pause-interface. Restrikcije vezane za lecenje i rechardzovanje skillova u borbi teraju na maksimalno iskoriscavanje kombinovane moci kojom druzina raspolaze, kao i taktickih potencijala igre (koji bi u suprotnom bili izlisni). Zanimljivi skillovi: vezani za oruzje(ko jednom proba "carnage", shvatice) bioticke moci (citaj - magije), i tehnicke manipulacije svim i svacim oruzje, stitiovi, droidi, cak i biotickim potencijalima protivnika). Simpatican sistem razvoja likova.
Grafika/dizajn – Solidni modeli i ostre teksture. Lep dizajn vanzemaljskih vrsta, opreme (pre svega oklopa), protivnika, brodova ("SSV Normandy" i "Sovereign", pre svega), Citadele i, generalno, svih lokacija vezanih za main quest. U svakom slucaju Unreal III engine radi dobar posao.
Zaraznost - Pre svega, borbe. Jednia stvar koja me(pored ekstremne tvrdoglavosti) istinski drzala pred monitorom dok sam gutao brojne mane igre.
Mane - apsolutno svaki segment igre ostavlja utisak da su igru radili izuzetno lenji ljudi:
Centralna prica - Dobra, ali celovecernji film, a ne za RPG koji bi, bar u teoriji, trebao da bude svemirska saga. Nista od toga! "Epska" potraga za Sarenom se da zavrsiti za manje od 10 sati igre! Tacno da u igri postoji ogromna, lepo dizajnirana galakticka mapa, sa mnostvom zvezdanih sistema, ail dzaba sve to kad je prepuna nicega! Citadela + 4 planete je sve sto nije genericki odradjeno, ali ne ocekujte neku vajdu ni od te 4 planete, po dva-tri main sub-questa i isto toliko sporednih koji se zavrsavaju skoro sami od sebe. Savko ko je ocekivao KOTOR I i II questovanje, grdno ce se razocarati. Uglavnom sve sporedne zadatke dobijate na Citadeli posto ste zavrsili glavne zadatke vezane za neku od 3 planete. Sad, da li uposte vredi uzimati sporedne zadatke, procenite sami iz sledeceg pasusa.
Sporedni zadaci - Da bi se povecao broj gameplay sati pribeglo se krajne prljavim metodama ubacivanja generickih questova, koji se uvek svode na set istih (odsadnih) akcija. (Dosadno) istrazivanje povrsina lose i monotono modeliranih i teksturisanih planeta Mako vozilom. Obilazenje tacaka od interesa i resavanje (dosadne) logicke igrice: bilo da hocete da obijete elektronsku bravu, pokupite artefakt ili zauzmete rudnik (!?!), moracete da igrate, jednu te istu mini-igru. Pored ove divotice, jedino sto narusava monotoniju nepreglednih(i uzasno dosadnih) prostranstava planeta jesu raznorazne gradjevine(u stvari su u pitanju tri lil cetiri iste gradjevine sa razlicitim razmestajem objekata, a poekad cak ni to), koje u 99% slucajeva terba lishiti svih zivih/nezivih, svesnih/nesvesnih entiteta koji u njima obitavaju. I to je to! U poredjenju sa ovim sivilom, "Hellgate"-ovi nivoi su kaleidoskop. Ovo dovodi do toga da u velikom broju slucajeva necete ni znati koji quest trenutno radite, nece ni biti bitno.
Oprema - Sva oprema u igri (oruzje, oklopi, alatke, modifikatori...) napreduje po nivoima. Ovo je cini totalno bezlicnom. Kada ste videli recimo shotgun "Scimitar V" znate i kako ce izgledati i "Scimitar VIII, IX, cak i kako ce se ponasati u borbi, samo sa nesto jacim karakteristikama. Skoro da nema iznenadjenja. Nedotupavni sistem Achievement-a (opsirnije u nastavku) se pobrinuo da i oprema koja je ocigledno bila zamisljena kao nesto unikatno i tesko za nabaviti, na kraju bude dostupna u kolicinama dvoljnim da se opremi citava JNA.
Achievements - Neznam kome je palo napamet da u punokrvni RPG ubaci ovako retardirani sistem nagrada, koji moze da funkcionise kod arkada i paltformi, ali ne i ovde. Od kako je sveta i RPG-a zna se da je cilj istih da igraca uvuku u pricu, a koriscenjem ovakvog sistema se postize upravo suprotno! Na primer, 150 fragova shotgunom otkljucava mogucnost da kasnije sa svim likovima, bili oni juggernaut ili nejaka bioticarka, mozete razvijati shotgun skill! Je li to rolle play? Da ne pominjem sto u startu svako moze da pod opcijom Achievement u glavnom meniju na brzinu baci pogled u svoju buducnost i sazna neke stvari koje mu bas, onako, lepo mogu upropastiti pricu. Jezivo.
Likovi - kao sto rekoh, dobro ZAMISLJENI, ali ne i realizovani. Nema nista od dugih razgovora koji mogu bitno uticati na uzajamni odnos Sheparda/ove i ostatka druzine, i na njihove sudbine (kao u KOTORII: TSL, an primer).Iako lepo napisani, dijalozi uticu samo na allinement glavnog lika i nista vise. Ovde je proces uzimanja questa od svojih saboraca slican cedjenju suve drenovine(koja doduse u samom pocetku deluje socno i izdasno k'o kaktus, ali na kraju, dren je ipak samo dren... i to suv). Ja s mukom nakapao tri i po kapi i svi se svode na onaj gorenavedeni, odvratni genericki pristup. Ako neko zna nesto vise, slobodno nek javi.
Na kraju, igru mogu samo da posmatram kao veliki moderski potencijal, posto autori nisu iskoristili ni deseti deo potencijala, a znajuci ko je vlasnik Biowarea ovo je ucinjeno planski. Stoga i potenciram modere, a ne oficijelni nastavak od koga nista posebno ne ocekujem, mada cu ga verovatno igrati.