Šta je novo?

Mass Effect 3

Druze, mnogo si agresivan.

Ali odgovoricu ti, a tvoje pravo je da se ne slazes, nije mi cilj da tebe licno ubedim u bilo sta.

MOJE misljenje (a verujem da se dosta ljudi slaze) je da prica koja nema "resolution" nije vredna pricanja. Pogotovo ako je sve do samog kraja obecavalo to. U ovom konkretnom slucaju mi se cini kao da je u jednom trenutku tim koji je odgovoran za pricu ustao, rekao da ih to vise ne interesuje i da idu svojim putem, pa je umesto njih ko zna ko sklepetao kraj cisto samo da se kaze da je igra zavrsena.

Nema smisla da se nesto sto traje toliko godina zavrsi ovako kako se zavrsilo. Cak i da se ostavlja citaocu/igracu na volju da popuni rupe, moras da mu ostavis rupe a ne veliku crnu rupu koja nema kraj.

@kartelusm

Agresivan? Sta te navodi na to?

Ja samo govorim o tome da svako ima drugacija ocekivanja, interpretacije, razumevanje nekih stvari. Ako ti mislis da je prica imala drugu putanju pre svega to je tvoja stvar, mi ne mozemo da znamo o cemu su pisci razmisljali i koliko su oni kreativni bili u celokupnom ciklusu pisanja. A i vide se kreativne blokade tokom igre i menjanja tokova price, dimenzija karaktera i njihovih odnosa u prici. Meni licno kompletna prica nikada nije delovala nesto fenomenalno, tj. pre svega se svodila na sitne polemike, prepucavanja i obicne klisee, ali ono sto je cinilo igru je osnovna pozadinska prica EPSKIH razmera o zivotu u univerzumu, koja je tek na kraju isplivala na povrsinu. U njoj i njenoj glomaznosti je ona ideja o "malim zivotima" i velikim stvarima koji cine zivote. To je i uloga Sheparda u celoj prici, jedan heroj koji se posle koliko vremena i ciklusa nadje da nesto resi, ali kao i svaki skromni heroj on je expandable i njegovi ucinci samo doprinose vecoj stvari, zivotima drugih i ciklusima tih zivota, u nasem slucaju mehanickih i sintetickih.

To sto neki ne razumeju neke stvari, imaju drugacija ocekivanja jednostavno i cini rampage na netu u vezi kraja ove igre. Ne, kraj nikada ne mora detaljno da bude objasnjen, neke stvari kroz umetnost (da nazvacu ovu igru umetnoscu) moraju da se licno interpretiraju, povezu sa igracem i njegovim shvatanjem umetnosti, a to sto vecina misli o necemu (kraj ove igre) ne znaci da je to amin za to.

@muzzy

lol ja odlucio koji je kraj. :D Ja samo kad sam pricao na osnovu starog zavrsetka o njegovim mogucnostima interpretacije zbog njegove otvorenosti, ti me razape jer imam drugacije misljenje. :D A kako se karte sad okrenuse... sto se mene tice mozda je i bilo bolje sa starim krajem, imalo je vise mogucnosti za interpretaciju i bila je ta "umetnicka sloboda" da ostavlja drugaciji utisak i misteriju na svakoga. Eto ti si ostao pri starom kraju i tvojoj zelji i "vidjenju" price.

A sto se tice deteta, nekoliko puta sam ponovio da dete ima oblik u Shepovoj svesti, da ono nije tu u realnom svetu, jer je ono neka inteligencija koja mora da uzme oblik da bi se nekome prikazala. Rekoh i da podseca na figuru oca iz Kontakta... ako ne znas o cemu se radi u Kontaktu, shvati to kao vrstu inteligencije koja nema jasan oblik za nas, vec mora da uzme neki oblik da bi nam se prikazala.
 
Poslednja izmena:
***, ja izgleda od kraja zelim totalno drugaciju stvar nego ostali - da reflektuje moje izbore tokom 3 igre, a ne samo tokom poslednjih 10 minuta.

To je i jedan osnovni deo igre zasto se kompletno zapostavljaju sitne polemike i odluke u dosadasnjem toku igre radi vecih stvari koje cine zivot u univerzumu. To koga ti u igri volis, vodis, branis je nebitno na samom kraju jer je cilj mnogo veci od vasih zivota. To je i jedna stvar zasto vecina ne razume kraj i njegovu "glomaznost". Igra jednostavno od sitnih polemika ide ka vecim stvarima i esenciji cele njene price. Svi likovi koje si vodio ne moraju da budu bitni na kraju ali tvoja emocionalna konekcija mora da postoji za njih. S`toga i ceo kraj je ocigledno morao da se prepise za vecinu igraca da bi shvatili "sta se desilo" sa njima voljenim likovima.
 
Poslednja izmena:
To je i jedan osnovni deo igre zasto se kompletno zapostavljaju sitne polemike i odluke u dosadasnjem toku igre radi vecih stvari koje cine zivot u univerzumu. To koga ti u igri volis, vodis, branis je nebitno na samom kraju jer je cilj mnogo veci od vasih zivota. To je i jedna stvar zasto vecina ne razume kraj i njegovu "glomaznost". Igra jednostavno od sitnih polemika ide ka vecim stvarima i esenciji cele njene price. Svi likovi koje si vodio ne moraju da budu bitni na kraju ali tvoja emocionalna konekcija mora da postoji za njih. S`toga i ceo kraj je ocigledno morao da se prepise za vecinu igraca da bi shvatili "sta se desilo" sa njima voljenim likovima.

Ne znam, meni sve ovo sto si napisao lici na http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man.

***. za sad ispade plavi kraj bolji od crvenog :D Bas mi se djasvi!

Meni se ne svidja, previse je americaneagleflag.gif
 
Poslednja izmena:
***, ja izgleda od kraja zelim totalno drugaciju stvar nego ostali - da reflektuje moje izbore tokom 3 igre, a ne samo tokom poslednjih 10 minuta.
Reflektuju se tokom igre, ne mora da mi izdiktira sve na kraju. Pitaj šta ti nije jasno, možda mogu oko toga da ti pomognem :)

Kraj je, kao što sam i mislio, sažvakan da bi deca od 12 godina mogla da ga lako ukapiraju. Više mi se sviđalo pre.
 
@Gdin_M
Nisam siguran da sam te ukapirao, ali evo nekog pokušaja odgovora :) Spoiler, za svaki slučaj...
Zavisi od publike, zavisi šta pokušavaš da postigneš... Sviđala mi se "misterija" oko originalnog kraja, to što je svako imao svoju teoriju o tome šta se desilo na kraju, šta su pokušali da nam kažu... Odatle je isplivala i ona odlična teorija indoktrinacije. Iako nije ono što su autori hteli da prenesu, to vrlo je dobra i zanimljiva, i ne bi je bilo da je priča na kraju bila kristalno jasna. I nekako mi ima smisla da ne znaš baš sve što se desilo posle, jer ti si celu igru Shepard, i on umire, i naravno da ne može da vidi posledice tog poslednjeg izbora. To mi je bilo prirodno. Child je sad običan AI, pre je bila figura za koju niko nije bio siguran šta je tačno, i mislim da je to bilo bolje, tj meni se lično više sviđalo. Opet, takav kraj ne može baš da privuče veliku publiku. Ili ako većina ljudi dođe do toga, biće razočarani, jer "ne znaju" šta se desilo dalje, bez obzira što je možda poenta u tome, i ne treba da znaju. E sad, nikad nećemo znati da li su ljudi u BioWare-u hteli da imaju nejasan ili kraj otvoren za interpretaciju, pa ih je EA pritisnuo da bi udovoljio što većem broju ljudi, ili su se prosto žestoko zeznuli.
 
^^Eto ubo si poentu, detalji kada pisac mora da isprica i dopise misteriju da bi razumeli, a u isto vreme i delimicno ubije tu misteriju koja je cinila originalno delo. A da li je ta misterija izvorno postojala ili ne, tesko da cemo da saznamo.
 
Jeste li videli da se u filmicu prvi put pojavljuje Quarian bez maske? :)
 
A jesu li dodali neki dijalog sa onim klincem? Pogledao sam sve zavrsetke, ali svi preskacu dublji razgovor, odnosno idu odmah na one opcije sa desne strane.
 
Jesu...mozes da ga propitas ponesto u vezi njega i reapera...

U sustini, imamo 3 hepi enda. Srecan, srecniji i najsrecniji kraj zavisno od igraca i sta se kome (vise) svidja, da se pokrije sto vise publike. I jedan los do koga je u sustini teze doci lol , skroz obrnuto od onoga na sta sam navikao...
Ne znam sta da mislim u vezi svega ovoga. Dodali su malo novih sinematika, malo koncept arta, ktxbye.

Makar su uocili onaj plot hole sa unistenjem releja i popravili ga...a i one nedorecenosti sa padom normandije i sl...

Izgleda mi da je sad Destruction kraj sad renegade u smislu, ti kao ispadas sebican i ne zrtvujes se za opste dobro...ali prezivis. Ne vidim ni Geth ni EDI...sto ce reci da ih MOZDA vise i nema...

Ovo sve je trebalo da izadje kad i igra a ne ovako...cisto trosenje vremena. Sto se mene tice, sad jeste bolje nego sto je bilo u originalu, ali svetlosnu godinu od onoga sto je moglo da bude (yep, mislim na IT :) )
 
Poslednja izmena:
***, ja sam uhvatio onaj live prelaz danas...onaj kad je odabrao sintezu, u tom klipu ga je pitao i ta ponudjena pitanja...
 
Novi ending ne moze losu igru napraviti dobrom... Igra je teski trash... Mada je sve to bilo i ocigledno krajem iz ME2 i samom direkcijom kojom su krenuli pri izradi igre...
 
Nista bolje ni posle ovoga... Imali su sansu da naprave stvarno EPSKI kraj (Indoctrination teorija), ali su totalno promasili. Zamislite samo koliko dugo bi se pricalo o kraju ove sage i kako su uspeli da "Indoktrinisu" sve one koji su igrali i koji su mislili da je to stvaran kraj... Ovako jedan veliki promasaj i jedan veliki minus za EA i BioWare.
Da su samo poslusali fanove, i ukrali njihovu ideju indoktrinacije, cak iako je nisu imali u planu dok su pravili igru, bilo bi mnogo bolje. Ali EA je sigurno sve stavio na sto, izracunao da im se ne isplati da naprave novi nivo (pravi kraj), koji nece moci da naplate, pa su izbacili ovo...

Posle svega ovoga, odajmo jos jednu pocast Marauder Shields-u koji je svojom hrabrom zrtvom pokusao da nas zastiti od ovakvog kraja i EA-a.

a03.jpg


MarauderShieldsHewasthefinalbosshetriedto_aa62dd_3505027-1.jpg
 
Poslednja izmena:
Nista bolje ni posle ovoga... Imali su sansu da naprave stvarno EPSKI kraj (Indoctrination teorija), ali su totalno promasili. Zamislite samo koliko dugo bi se pricalo o kraju ove sage i kako su uspeli da "Indoktrinisu" sve one koji su igrali i koji su mislili da je to stvaran kraj... Ovako jedan veliki promasaj i jedan veliki minus za EA i BioWare.
Da su samo poslusali fanove, i ukrali njihovu ideju indoktrinacije

To NIJE epski kraj, to je u ovom internet vremenu "trolovanje price", ne zavrsetak neceg zapocetog vec vise Em Najt Samalamalajnovski twister, a pogotovo na ovako epsku pricu (stvarno) ne pripada... sem ako se nema nastavak na umu. No hajp na netu je ucinio svoje, ubedjivanje u tu teoriju i detaljisanje preko svake granice i prava indoktrinacija igraca u necije tumacenje price je ucinila svoje.
 
Upravo zavrsio V1.03 extended cut DLC - bruuuka kakav naslov. Od Resident Evil-a nisam bio zaladjen za neki serijal kao za Mass Effect. Odlican je treci deo, dugacak i bogat. Gledajuci sva 3 dela mozda najbolja igra svih vremena za mene, dajem joj ocenu 10(po prvi put dajem nekoj igri ocenu 10). Witcheru(kecu) bih dao ocenu 9,6-9,7 mozda a dvojci(Witcher II) max 8,5 ali da ne skrecem sa teme :) Misljenja su oprecna to razumem ali ja sad imam sledeci problem - sta da igram posle ovakve igretine :( ...

P.S.

Bitno je da je commander Shepard ziv sto moze da se vidi na kraju destruction extended cut ending-a!!! http://www.youtube.com/watch?v=GgYYYmzr7_A&feature=plcp :guitar: :party: :happy:
 
Poslednja izmena:
Sad udri (ako vec nisi) Alana Vejka i Maksa Pejna. :)
 
Ијао, а кад се сетим како сам се намучио прошли пут да нађем сејвове :(
 
Upravo instalirao i startovao misiju Mass Effect 3 Leviathan DLC - "works like a charm" :) Za neupucene, odete do terminala i procitate mejl od Hackinsa i pojavice se na mapi misija ,)
 
Vrh Dno