Šta je novo?

Letnje gume

Gume duvam na pritisak sa nalepnice, sredina između max i min vrednosti, a ako planiram duži put autoputevima, stavim na gornju granicu.
Sa većim pritiskom u gumama auto je nešto upravljiviji, i manja je potrošnja goriva (ili bar ja tako tripujem...).

Od kada imam TPMS i pritisak u gumama čitam na tabli, primetio sam koliko pritisak zna da varira sa temperaturom (što je normalno, jel, ali ipak, kada vidiš u relatime...)
Tako npr, gume pre dužeg letnjeg puta ujutru naduvane na 2.4bar, posle višečasovne 130km/h vožnje, pun automobil, >35°C napolju, po Suncu, ode pritisak i do 2.8bar.
Sledeće jutro, auto miruje, temp oko 20°C, pritisak u gumama 2.3bar.

...ili krećem na zimovanje, kod nas temp 18°C, naduvam na 2.4. Kada stignem, auto prenoćio na parkingu, temperatura -15°C, pritisak u gumama 1.9bar.

Verujem da je sve to normalno.
Proveriš pritisak 3-4x godišnje, sezonski, namestiš onaj sa stickera koji je tu negde na kolima, i to je to.

U vulkanizere imam poverenja koliko i u putujuće prodavce sudova, usisivača i lekovitih tinktura (čast izuzecima).
 
I meni je vulkanizer (kome verujem) rekao da se može blago promeniti pritisak u zavisnosti od stila vožnje (tj. da li je vožnja pretežno AP ili magistrala). Vozim 225/55 R17 i duvam ih na 2.4bar (nalepnica kaže 2.2 za prazan auto), s tim da se taj auto ne vozi po gradu, a na AP je uglavnom 90% km napravljeno, i da ga najčešće koristimo porodično tj. da smo solidno natovareni.
 
Zato se i pumpa čistim azotom, manje su oscilacije u pritisku
 
Da, i ja odustao od azota. Apsolutno nikakav benefit nisam primetio.

Azot svakako čini skoro 80% vazduha. Šarlov zakon važi za sve gasove te za odnos p/T nam nije bitno jel imam 80% ili 100% azota u gumama.
 
Sve to ok, ali pogledajte sve benefite azota.. Ja sam bio na nekoj ja mislim Pirelli demonstraciji pre skoro 20 god, bilo je par ozbiljnih razloga za umesto protiv. Ja na motoru primetim da leti brže gubi pritisak ako je klot vazduh. Tipa leti usijan autoput za nekoliko stotina km i onda pritisak sutradan ujutru na hladno.
Nema šanse da je placebo, imam senzor, lepo piše..
 
Moze jos jedna pomoć za konacan izbor guma Letnje 205 55 r16 Nexen, Barum, Firestone?
 
Ako samo te tri, Nexen, kad već nisi napisao koji konkretan model.
 
Meni za Clio 2 promenjena granica, na nalepnici stoji prednje 1.9, zadnje 1.8, a kada se gugla po netu sada i kod vulkanizare, duvaju na 2.4 prednje, 2.2 zadnje, a ako je natovaren i zadnje 2.4.
Kao promenila se vrsta gume itd, pa je sada pravilno 2.4.
Ne znam sta se toliko promenilo da je tolika razlika sada.
EDIT: A sada googlam opet i stoji ovo, tako da ja izgleda mogu kako hocu :D

175/65R 14 82T
175/65R 14 82T
1.9-2.2 bar
28-32 psi
190-220 kPa
1.8-2.1 bar
26-30 psi
180-210 kPa
 
Mislim da je mnogo za Clio 2,4, ja ne bih isao preko 2,2. Ja na Espacu drzim 2,5( to mu i jeste fabricka specifikacija), ali moja dimenzija je 225/55/17 i auto skoro dve tone težak
 
To sto si nasao na netu ne raspon pritiska na koji duvas u zavisnosti od uslova voznje (opterecenja). Svakako nemoj ici preko 2.2 kao sto kolega iznad kaze.
 
***, ne može pristojna letnja guma bez 100 evra...

Hankook Ventus Prime K135 ili Dunlop BlueResponse? Cena skoro ista, Hankook ima 4 god garancije vs 3 Dunlop.
205/60/16
 
Nista lepše kad mi moje 255/35 R19 XL gume naduva na 2.2 bara 0a kad kočim iako su tanke imaš osećaj propadanja.
Na pragu piše jasno kad je 3 osobe i prtljag prednje 2.9, zadnje 2.7
Kad je 5toro I prtljag 3.1 i 2.9
Ne znam sta bi rekao za 99% tih likova, a da ne upotrebim psovke
Inače ove Viking protech što sam uzeo su za sad odlične, mada koja guma nije dobra kad je nova i voziš 90% autoput, toplo vreme, leži što bi rekli kao budali šamar
 
Nista lepše kad mi moje 255/35 R19 XL gume naduva na 2.2 bara 0a kad kočim iako su tanke imaš osećaj propadanja.
Na pragu piše jasno kad je 3 osobe i prtljag prednje 2.9, zadnje 2.7
Kad je 5toro I prtljag 3.1 i 2.9
Ne znam sta bi rekao za 99% tih likova, a da ne upotrebim psovke
LOL... Znaci tebi je tesko da izgovoris jednu prostu recenicu - Pumpaj na ... bara, a ocekujes od njega da zvera po automobilu, da trazi nalepnice i da cita sta tamo pise??? Dakle stvarno smo kao drustvo otisli u aut. :)

Velka vecina guma se pumpa na 2.2 i svi vulkanizeri po automatizmu, bar ovi koje znam, pumpaju na tu vrednost bez da ikoga pitaju bilo sta. I svaki vozac bi trebao da odvoji tih "ogromnih" par sekundi da mu napomene na koliko da pumpa gume, a ako moze i da zvirne na koliko ih pumpaju, za svaki slucaj. ;)
 
Iskreno, trebao bi da zvera tamo gde se na najvećem broju automobila nalazi ta nalepnica jer mu je to posao i bez tog zveranja on najčešće neće obaviti dobro posao za koji je inače plaćen.
A definitivno ako već plaćam nekog da uradi posao za koji taj neko definiše cenu nije moje da mu pričam šta treba i kako treba da radi.
 
Poslednja izmena:
***, ne može pristojna letnja guma bez 100 evra...

Hankook Ventus Prime K135 ili Dunlop BlueResponse? Cena skoro ista, Hankook ima 4 god garancije vs 3 Dunlop.
205/60/16
Prošle godine uzete hankok 205/55/16 i za ovo vreme su se odlično pokazale,guma je tiha,dobro upravljiva.Ovo je iskustvo iz prve ruke pa nadam se da će da ti pomogne u odabiru.
 
Pored ovog sto je Misterija napisao, a sto bi trebalo da se podrazumeva ( da ne pricam o tome sto vecina samo ostavi auto pa se vrati po njega jer nema svrhe da stoji tu pored ili sta bi onda na malom servisu na primer trebao da stojim pored njega i da mu pricam sta treba da radi), najveci je problem to sto onda krene diskusija sto tako pa ipak on to zna, menja 20 guma dnevno vec 20 godina, sta znaju proizvodjaci, gume su se promenile itd...
 
Ako već na pumpa gume onda nek ih napumpana kako treba. Ne menja on samo gumu nego je postavi na automobil u ispravnom stanju.
Kao kad bi mu rekao nemoj da pretežeš šraf. Oh wait, pa pola vulkanizera ni o tome ne vodi računa!
To je sve njihov posao. Tvoje je da pogledaš sutradan ili kasnije taj pritisak, ne da ideš za njim i pričaš mu kako se radi.
 
Iskreno, trebao bi da zvera tamo gde se na najvećem broju automobila nalazi ta nalepnica jer mu je to posao i bez tog zveranja on najčešće neće obaviti dobro posao za koji je inače plaćen.
A definitivno ako već plaćam nekog da uradi posao za koji taj neko definiše cenu nije moje da mu pričam šta treba i kako treba da radi.
Velika nauka 2s pogledati koji pritisak ako vlasnik zaboravi da im kaže. Ali zašto dobiće pare svakako.
Godinama unazad sam menjam gume letnje, zimske i sam ih naduvam.
Nego sad sam stavljao nove, imao problem sa sigurnosnim šrafovima, čim je nekako to zlo skinuo otišao sam u auto delove po obične šrafove i gume na 2 bara sve 4 iako su niskoprofilne, a takva se nijedna na ovom svetu ne duva 2 bara koliko ja znam.
Plus taj čovek serviser je baš iskusan I korektan, čas posla mi je rešio sigurnosne, nastavak uništen, malo oni malo ja, ali eto opet moraš proveriti pritisak sam.
Najsmešnije što se svaki put čude kad sam rekao da duvaju na 3 bara, a guma 255/35 😂
Ako već na pumpa gume onda nek ih napumpana kako treba. Ne menja on samo gumu nego je postavi na automobil u ispravnom stanju.
Kao kad bi mu rekao nemoj da pretežeš šraf. Oh wait, pa pola vulkanizera ni o tome ne vodi računa!
To je sve njihov posao. Tvoje je da pogledaš sutradan ili kasnije taj pritisak, ne da ideš za njim i pričaš mu kako se radi.
Plus uzmu za 19ke 1500 din po gumi za zamenu na felne, balansiranje, ventil, tako da ne rade to baš džabe, 50 evra 4 gume, mogu i pritisak pogledati ako čovek zaboravi da im kaže
 
Poslednja izmena od urednika:
Iskreno, trebao bi da zvera tamo gde se na najvećem broju automobila nalazi ta nalepnica jer mu je to posao...
Pa dobro, pitanje i za tebe i za ostale koji isto misle... gde pise da mu je to posao - da trazi nalepnice, ili ako su iste ostecene da trazi negde koliko se pravilno pumpa ta guma na tom vozilu?

A kad se vec pominju nalepnice -

@marko je napisao

"Na pragu piše jasno kad je 3 osobe i prtljag prednje 2.9, zadnje 2.7
Kad je 5toro I prtljag 3.1 i 2.9"

Dakle na koliko bi trebao vulkanizer da napumpa gume?
 
Posao mu je da gume nakon zamene budu pod propisanim pritiskom a da bi to uradio mora ili da zna za svako vozilo ponaosob što je svakako neizvodljivo ili da jednostavno samo pogleda šta piše što je sasvim realno a izvodljivo uz vrlo malo napora.

Ne znam za tebe ali ja nešto nisam rad da vozim sa prenapumpanim ili podnapumpanim gumama i rizikujem glavu i sebe i onih koje vozim jer je nekoga mrzelo da pogleda koliki treba da je pritisak u gumama koje mu plaćam da promeni pošto to jelte me piše u njegovom SOP.

Što se tiče onog što je napisao @marko_ns odgovor na tvoje pitanje je "Na koliko god da je od ta dva ali svakako ne na 2,2bar kako "majstor" radi"...
 
Gume pumpam koliko proizvodjac preporucuje, varira od ter da li su veliki minusi ili visoko temperature. To moze biti razlika 0.1-0.3.

Ako vulkanizer naduva vise to je da nalegne guma lepo na felnu, posle 2-3 dana samo spustitu pritisak na odgovarajuci.
 
Posao mu je da gume nakon zamene budu pod propisanim pritiskom a da bi to uradio mora ili da zna za svako vozilo ponaosob što je svakako neizvodljivo ili da jednostavno samo pogleda šta piše što je sasvim realno a izvodljivo uz vrlo malo napora.
Ja pitah gde pise da mu je to posao, ti pises nesto... onako, pausalno. Al' dobro. Ni u ostalom nisi u pravu. Vulkanizeru u opisu posla ne pise da mora za svaki auto da zna gde stoji obavestenje o pritisku u gumama. Valjda ne mislis da kod svih stoji na istom mestu?! Ili ocekujes da svaki auto detaljno pregleda da bi nasao nalepnicu. Npr. eto, Marko kaze da kod njega na pragu pise... a kod mene je obavestenje na poklopcu rezervoara itd. I po tebi je vulkanizer duzan da sve to zna?! Dajmo malo objktivnosti. Stvarno. I za kraj, izem ti vozaca koji makar jednom mesecno ne proverava pritisak u gumama. Ili mozda treba da i za to ide kod vulkanizera jer on to mora da uradi?! :)
 
Ja pitah gde pise da mu je to posao, ti pises nesto... onako, pausalno. Al' dobro. Ni u ostalom nisi u pravu. Vulkanizeru u opisu posla ne pise da mora za svaki auto da zna gde stoji obavestenje o pritisku u gumama. Valjda ne mislis da kod svih stoji na istom mestu?! Ili ocekujes da svaki auto detaljno pregleda da bi nasao nalepnicu. Npr. eto, Marko kaze da kod njega na pragu pise... a kod mene je obavestenje na poklopcu rezervoara itd. I po tebi je vulkanizer duzan da sve to zna?! Dajmo malo objktivnosti. Stvarno. I za kraj, izem ti vozaca koji makar jednom mesecno ne proverava pritisak u gumama. Ili mozda treba da i za to ide kod vulkanizera jer on to mora da uradi?! :)
Ja pišem treba da propisano napumpa a da bi to uradio treba da ili zna kolika je vrednost ili da zna gde da nađe a to ponovo, onako paušalno pišeš mora. Treba i kao što to kažeš mora su dve različite stvari, ali ako ti misliš da je OK da ti odokativno napumpa na 1,5 bara jer nigde ne piše ne mora da zna da je recimo propisano 2,2 bara i tako ti vrati auto onda stvarno ništa ne bih dodao...
 
***, ne može pristojna letnja guma bez 100 evra...

Hankook Ventus Prime K135 ili Dunlop BlueResponse? Cena skoro ista, Hankook ima 4 god garancije vs 3 Dunlop.
205/60/16
Ventus prime 4.
Taj dunlop je eko guma, ja to nikad ne big stavljao. Za hankook ventus prime 4 imam samo reči pohvale.
Inače garancija za gume ama baš ništa ne znači
 
Ja pitah gde pise da mu je to posao, ti pises nesto... onako, pausalno. Al' dobro. Ni u ostalom nisi u pravu. Vulkanizeru u opisu posla ne pise da mora za svaki auto da zna gde stoji obavestenje o pritisku u gumama. Valjda ne mislis da kod svih stoji na istom mestu?! Ili ocekujes da svaki auto detaljno pregleda da bi nasao nalepnicu. Npr. eto, Marko kaze da kod njega na pragu pise... a kod mene je obavestenje na poklopcu rezervoara itd. I po tebi je vulkanizer duzan da sve to zna?! Dajmo malo objktivnosti. Stvarno. I za kraj, izem ti vozaca koji makar jednom mesecno ne proverava pritisak u gumama. Ili mozda treba da i za to ide kod vulkanizera jer on to mora da uradi?! :)
Usluga koja se plaća podrazumeva da se uradi kako treba.
Po tvojoj logici, on može da naplati uslugu koja podrazumeva demontažu, balansiranje i montažu, a da pri tome stvarno uradi samo demontažu, balansiranje i montažu i pri tome ne napumpa gume, jer ne piše da mora i to da uradi.
I u kafiću može da mi donese makijato i da nemam šećer, jer nigde u cenovniku to ne piše, ali ću mu doći tada i nikad više.
 
Ja pitah gde pise da mu je to posao, ti pises nesto... onako, pausalno. Al' dobro. Ni u ostalom nisi u pravu. Vulkanizeru u opisu posla ne pise da mora za svaki auto da zna gde stoji obavestenje o pritisku u gumama. Valjda ne mislis da kod svih stoji na istom mestu?! Ili ocekujes da svaki auto detaljno pregleda da bi nasao nalepnicu. Npr. eto, Marko kaze da kod njega na pragu pise... a kod mene je obavestenje na poklopcu rezervoara itd. I po tebi je vulkanizer duzan da sve to zna?! Dajmo malo objktivnosti. Stvarno. I za kraj, izem ti vozaca koji makar jednom mesecno ne proverava pritisak u gumama. Ili mozda treba da i za to ide kod vulkanizera jer on to mora da uradi?! :)
Onda on nije vulkanizer već "majstor Mile". U različitim delatnostima takvih je koliko hoćeš. Ista je situacija i sa ovima što nameštaju trap, pa ti točkove koji treba da su u minusu vrate na nulu...
 
Nazad
Vrh Dno