Šta je novo?

Letnje gume

Meni dva kompleta guma izađu 150k+ (bez felni) a s obzirom na kilometražu koju prelazim godišnje plus gde vozim nekako mi se čini da mi je AS bolja opcija a da opet bezbednost ne trpi.
 
Ma da. Pošto prelaziš malu kilometražu neće ti se nešto značajno degradirati leti, što je možda najveća mana AS guma. Ako bi uzimao dva seta, ispada da je bacanje para jer ih nećeš potrošiti, ostariće ti pre nego što šara padne 5mm
 
Sve isto sam i ja bio u dilemi posto prelazim 10k maks 15k,i gotovo bilo reseno da uzmem pireli cinturato sf2 posto je najbolja as guma,posle nje ide michelin cc,po mojim istrazivanjima nekim,ali svi vulkanizeri su mi rekli da je as smece i ja sta cu predomislim se 🤷🏻‍♂️🤣
 
I meni je prelomni momenat bila sugestija vulkanizera da kupim set čeličnih felni koje ću da otplatim za pet godina samo na razlici cene menjanja točkova i pneumatika, a ako menjam sam, onda sam i u plusu.
A i on mi je rekao da u situaciji Premium AS pneumatici vs. dva seta srednja klasa, uvek bira dva seta.
Pa sam i ja tako odlučio.
 
All-season gume nisu namenjene za nasu klimu, jer ce za 3 meseca na 40 stepeni, kakva je u Srbiji trenutno klima, gume potpuno degradirati. AS kod nas mogu da se voze od jeseni do proleca, umesto zimskih, jer prave zime vise nema, ali za letnje uslove i tropske temperature nisu predvidjene.
Jedino ako bi ta 3 meseca svaki dan prelazio po 300km na autoputu, pri 40 stepeni C. U realnosti, prosečan vozač u Srbiji za ta 3 meseca pređe možda 3-4 hiljade km, uglavnom u lokalu, uz famozni odlazak na more (što najlošije utiče na AS gume u ovom slučaju, ali ih ne uništava do neupotrebljivosti).

https://drivetunemedia.com/cc2-review-60000kms-snow-ice/
 
Poslednja izmena:
Sad ti maltene izjednačavaš CC2 sa letnjom gumom po snegu što ne može biti tačno. Testovi CC2 su pokazali dobre performanse po snegu, čak možda i bolje od nekih budžet zimskih guma. Čak su rađeni i testovi istrošene CC2 na snegu. Navodno je unapređenje CC2 u odnosu na prethodnu generaciju su upravo performanse na snegu nakon određenje potrošnje. Početkom aprila je mogla i mećava da te uhvati na određenim višim deonicama. Sa CC2 bi imao neke šanse, sa letnjom nikakve. Svakako premium zimska guma bi bila najbolja.
Taman posla da sam ih izjednacio sa letnjim, one su i ganc nove potpuno neupotrebljive na snegu i na ravnom, bez obzira na klasu.
Jedino ako bi ta 3 meseca svaki dan prelazio po 300km na autoputu, pri 40 stepeni C. U realnosti, prosečan vozač u Srbiji za ta 3 meseca pređe možda 3-4 hiljade km, uglavnom u lokalu, uz famozni odlazak na more (što najlošije utiče na AS gume u ovom slučaju, ali ih ne uništava do neupotrebljivosti).

https://drivetunemedia.com/cc2-review-60000kms-snow-ice/
Faktor koliko ko prelazi je svakako presudan u bilo kom scenariju, ja npr. zimi uopste ne stavljam zimske gume na privatni auto koji vozim vikendom (iako ih imam, ali me mrzi da ih vucaram na montazu), vec vozim sluzbeni auto i vikendom kada je minus ili sneg. (Privatni vozim vikendom samo da ne propada od stajanja, zao mi da ga prodajem.)

Imam kolege koje prelaze 150km dnevno kuca-posao, a imam ih i koji prelaze 2km - sasvim je jasno ko bi tu morao povesti racuna o izboru guma.
 
Ne bih se složio da su neupotrebljive.
 
Jedino ako bi ta 3 meseca svaki dan prelazio po 300km na autoputu, pri 40 stepeni C. U realnosti, prosečan vozač u Srbiji za ta 3 meseca pređe možda 3-4 hiljade km, uglavnom u lokalu, uz famozni odlazak na more (što najlošije utiče na AS gume u ovom slučaju, ali ih ne uništava do neupotrebljivosti).

https://drivetunemedia.com/cc2-review-60000kms-snow-ice/
Ja koliko sam pricao sa kolegama mislim da je prosek znatno manji retko ko ima preko 10k da predje godisnje. Ja sam recimo na 15 do 20k zavisi kako kad sve moje kolege tipa njih 10 sam pricao tako i bilo 5 do 7 8k.

Svakako i ja mislim zbog danasnje klime skroz ok da se kupi AS guma i da se menja na 3 4 godine, ovo mislim da je ok za ljude za kola do 100 140ks, do 10k godisnje i relativno penzionerski stil voznje sto je ja mislim 70% populacije. Tek onaj koji ne ide u planinu tek taj zbog 4 bljuzgavice godisnje nema da bije glavu. Ja volim da imam Letnje i zimske gume i imama ih ali ne spadam u ovih 70% koje sam naveo.
 
Mislio sam da su kola preko 140 konja, čak i bez mene a vozim sve samo ne penzionerski tako da ispunjavam samo uslov do 10k godišnje... 😉
 
Ja koliko sam pricao sa kolegama mislim da je prosek znatno manji retko ko ima preko 10k da predje godisnje. Ja sam recimo na 15 do 20k zavisi kako kad sve moje kolege tipa njih 10 sam pricao tako i bilo 5 do 7 8k.

Svakako i ja mislim zbog danasnje klime skroz ok da se kupi AS guma i da se menja na 3 4 godine, ovo mislim da je ok za ljude za kola do 100 140ks, do 10k godisnje i relativno penzionerski stil voznje sto je ja mislim 70% populacije. Tek onaj koji ne ide u planinu tek taj zbog 4 bljuzgavice godisnje nema da bije glavu. Ja volim da imam Letnje i zimske gume i imama ih ali ne spadam u ovih 70% koje sam naveo.
Opasno je izvlačiti zaključke na osnovu kruga ljudi u svojoj okolini. U mojoj okolini, na primer, ne znam nikoga ko prelazi ispod 15k, a mnogi idu i preko 30k, osim ako nije drugi ili treći auto u kući. Po toj logici ja bih trebalo da zaključim da svi u Srbiji prelaze toliku kilometražu ali se ne usuđujem to da kažem niti da licitiram procentima.
Svako je priča za sebe i svako treba da prilagodi izbor u odnosu na svoje okolnosti, univerzalno rešenje ne postoji.
Takođe mislim da je 10k velika kilometraža za AS, možda do 5-6k, a preko toga ipak nisam za AS
 
Poslednja izmena:
Takođe mislim da je 10k velika kilometraža za AS, možda do 5-6k, a preko toga ipak nisam za AS
10k km nije mnogo za AS, više je neki optimum, s obzirom da AS gume ionako treba menjati posle 4 godine. Da je 10k mnogo, bukvalno niko ih ne bi ni koristio, a zapravo su sve zastupljenije u EU i USA.
https://drivetunemedia.com/cc2-review-60000kms-snow-ice/

Mogu da potvrdim i na osnovu primera iz okruženja. Naravno, podrazumeva se da AS gume moraju da budu minimum iz srednje klase, i to neke koje su se pokazale kao jedne od boljih u toj klasi, ili premijum. Niskobudžetne AS su raspad.
 


Нови тест за оне који разматрају гуме за све сезоне.
 
@hsv.stoned
Ma ima ljudi teraju zimske.gume cele godine i to ne mali broj ali ovde govorimo ipak o optimalnom i bezbednom ponašanju.
Moje mišljenje na osnovu istraživanja (jer sam i sâm razmišljao o AS gumama u nekoliko navrata) je da je čak i za 10k prevelik kompromis korišćenje AS gume posebno leti. E sad, to jje samo moje mišljenje
 
Za one koji su imali Hankook Ventus Prime 4 ili i dalje imaju, koji su vasi utisci?
 
Evo ja da napišem utiske za Kleber Dynaxer HP4, prešao nekih 700km,dimenzija 205/60 R16.
Veoma tiha i udobna guma, uživanje u vožnji jer praktično uopšte ne čujem točkove.
Nisam imao prilike da ih probam po kiši još uvek, biće ovih dana možda, ali po suvom performanse su jako dobre. Držanje u krivinama odlično, baš sam ciljano agresivno vozio, ali grip je uvek bio tu. Kočenja isto jako dobra rekao bih.
Sve u svemu, izgleda mi kao prilično dobra guma u tom srednjem segmentu.
 
Pozdrav, sta preporucujete od AS guma za renault megane 1.6 2001. godiste? U pitanju je auto koji ce se voziti samo po gradu, ne i za duza putovanja. Postoji mogucnost da ga necu dugo imati, eventualno godinu ili dve pa ne bih ni ulagao u neke skuplje gume.

U pitanju je dimenzija 185/60/15. Na sajtu kemoimpexa u ponudi su tri proizvodjaca nize klase (linglong/triange/riken) po ceni od 5000/5700/6000 dinara.

Kada je u pitanju srednja klasa za 6800 moze se uzeti Lassa i Laufen.

Nekako mi najrazumnija opcija prema potrebama i vozilu zvuci riken, da li po vasem misljenji vredi dodati jos novca za Lassu ili Laufen?
 
Ja bih dodao pošto nikako ne bih išao ispod srednje klase a naročito što je razlika cirka 3200 dinara za sve četiri gume.
 
Evo ja da napišem utiske za Kleber Dynaxer HP4, prešao nekih 700km,dimenzija 205/60 R16.
Veoma tiha i udobna guma, uživanje u vožnji jer praktično uopšte ne čujem točkove.
Nisam imao prilike da ih probam po kiši još uvek, biće ovih dana možda, ali po suvom performanse su jako dobre. Držanje u krivinama odlično, baš sam ciljano agresivno vozio, ali grip je uvek bio tu. Kočenja isto jako dobra rekao bih.
Sve u svemu, izgleda mi kao prilično dobra guma u tom srednjem segmentu.
Isto iskustvo na Yarisu, 185/60/R15, jedino što je bučnija od Kleber zimske.
 
Imao sam na prošlom autu Kleber zimske, isto su bile tihe ali ne mogu baš da se setim da povučem paralelu.
Uglavnom u odnosu na Goodyear Efficient Grip 2 koje sam skinuo, nebo i zemlja po pitanju buke i udobnosti gume.
 
Imao sam na prošlom autu Kleber zimske, isto su bile tihe ali ne mogu baš da se setim da povučem paralelu.
Uglavnom u odnosu na Goodyear Efficient Grip 2 koje sam skinuo, nebo i zemlja po pitanju buke i udobnosti gume.
Verovatno zavisi i od tipa felne.
Meni su na zimskim čelične, na letnjim “petokraka” alu sa plastičnim poklopcem preko matica.
 
Zar utiču ti plastični poklopci i na šta? Imam naravno i ja ali uvek sam se pitao čemu to služi, reko možda da ne uđe blato i prljavšina
 
Nazad
Vrh Dno