Šta je novo?

Letnje gume

Kakve su barum gume?Jel neko ima iskustva sa gumsma ol sezon?Pireli cinturato dosta ljudi mi ih predlozilo ali se cimam.
 
Barum је нижа средња класа ако се гледа као произвођач. За all-season прегледај ову и тему о зимским гумама, има доста коменатара. Cinturato су разне гуме, летње, зимске, гуме за бицикле…
 
Izbegao bih bilo koju niskobudžetnu AS gumu, preveliki je to zalogaj za taj segment da valja. Postoje samo da bi bio automobil legalan.
 
Za 205/55/R16 da li bi pre izabrali Michelin Pilot Sport 4 (PS 4S i PS 5 nema u ovoj dimenziji) ili Continental Premium Contact 7 i zasto?
 
Continental, bolja guma u svakom segmentu od PS4, narocito na mokrom.
Mada nijanse su u pitanju.
Ako je PS4 jeftinija onda bih ja licno uzeo PS4.
 
Nećeš pogrešiti sa bilo kojom od te dve. Blaga prednost na strani Continentala zbog ličnog iskusva sa conty premium contact raznih generacija.
Ne nađoh uperedne testove za ove dve gume, ove šro je kolega iznad okačio ne odnose se na pilot sport nego na primacy
 
Зато што су Primacy и Premium contact из ‘touring’ сегмента. За ту димензију бих пре ишао на ту опцију него на спорт варијанте.

Иначе стигох у Бг, овде је 80% возила регуларно на зимским гумама, реално шта год да купите бићете далеко изнад просека. :(
 
Ja sam sad na continentalu i imam utisak da se nekako brze trose,porucio sam michelin pa cu da uporedim.
 
Иначе стигох у Бг, овде је 80% возила регуларно на зимским гумама, реално шта год да купите бићете далеко изнад просека. :(
Da, i ja to primetih, to je neobično puno ali možda još ljudi nisu stigli da zamene. Biće za nekih mesec dana oko 50% na zimskim, to je neki prosek za Srbiju.
Strašno
 
Sve prema standardu...Velika vecina prosto nema para za 2 seta ili uopste za letnje gume pored zimskih ( cak za ove univerzalne i ne znaju ), a ima i onih koje zabole, kako za zletnje tako i za zimske. Zimus sam bas obracao paznju na goooomilu G klasa po Beogradu sto se vozi i oogroman broj istih je bio na celavim letnjim gumama sto znaci da pojma nemaju i da su preko noci dosli do neke kinte i odma pazarili da se ku*ce.
 
Govorimo o klasama guma i sve to je u redu kada postoji veća mogućnost izbora ali kada sa jedne strane neko kao u mom slučaju sa jedne strane od jeftinijih letnjih guma ima Nexen od 13.800 dinara ili Barum od 12.800 dinara po komadu dok je sve ostalo što je u ponudi GY, Conontinental, Michelin ili Pireli ide od 22.500 dinara pa naviše, pa onda još kad uzmemo da su cene zimskih guma još veća razlika jer su premijum zimske sve preko 25k/kom onda je sasvim razumljivo što razmišljam ili o premium AS gumama ili o sezonskim iz non-premium segmenta, naročito jer najveći deo vremena vozim po gradu.
Nekad razlika u ceni uopšte nije zanemarljiva da bi se tek tako eliminisala kao faktor bez obzira što faktor bezbednosti ostaje i samo hoću reći da je apsolutno normalno što ljudi gledaju koje gume su finansijski najpovoljnije a da pritom to nema negativnog efekta na bezbednost vožnje.
Do sada sam menjao letnje Continental i zimske Hankook i vreme je da ove godine oba kompleta menjam novim tako da za vožnju po Beogradu i 4-5 pa godišnje put do KŠ definitivno razmišljam o univerzalnim AS gumama.
 
All-season gume nisu namenjene za nasu klimu, jer ce za 3 meseca na 40 stepeni, kakva je u Srbiji trenutno klima, gume potpuno degradirati. AS kod nas mogu da se voze od jeseni do proleca, umesto zimskih, jer prave zime vise nema, ali za letnje uslove i tropske temperature nisu predvidjene.
 
Ali su opet i kao takve bolji izbor od napred navedenih slučajeva gde se tokom leta u više nego solidnoj meri vozi na zimskim gumama.
 
Postoje i ALL WEATHER gume, koje su bolji izbor, ali treba naci koje su, jer u nasim prodavnicama sve stave u all-season. One bolje podnose i vrucine, ali manji broj proizvodjaca ih ima u ponudi.
 
Uh, pa nije bas tako... daleko je od toga da ce potpuno degradirati, jesu nesto mekse leti kad je bas toplo pa shodno tome postoji i manji pad perfomansi ali to je za veliku vecinu vozaca zanemarljivo... Ima dosta komentara na forumu pored mog o tome kako se ponasaju leti a ima i par yt kanala gde su testirali pa pogledaj...
 
Upravo to - degradacije i lošijeg ponašanja/performansi tokom vožnje će svakako biti u nekoj meri ali daleko manje od istih kao kada je slučaj o vožnji zimskih guma leti.
 
Svakako jeste bolje nego zimske gume leti, koje se posle 1 letnje sezone maltene ne mogu smatrati zimskim gumama u pogledu performansi zimi.
 
All-season gume nisu namenjene za nasu klimu, jer ce za 3 meseca na 40 stepeni, kakva je u Srbiji trenutno klima, gume potpuno degradirati. AS kod nas mogu da se voze od jeseni do proleca, umesto zimskih, jer prave zime vise nema, ali za letnje uslove i tropske temperature nisu predvidjene.

Ne slažem se, barem ne za višu klasu. Vozim Michelin CC2 već tri godine, podjednako kroz sve sezone, prešao oko 30 hiljada km. Početna dubina šare oko 7 mm, sad je oko 5,5 mm. Evo, sad je bilo početkom aprila dosta hladno. Ko je promenio na letnje gume, a krenuo na put mogao se naći u problemu. Moguće da su ljudi baš zbog toga i duže ostali na zimskim ove godine.
 
Ja sam takodje bio u dilemi, jer su mi oba seta za zamenu. Na kraju prelomio i uzeo all season, prvi put u zivotu. Svakako planiram auto da menjam za 1-2 max.
Videćemo kako ce se pokazati.
 
Ne slažem se, barem ne za višu klasu. Vozim Michelin CC2 već tri godine, podjednako kroz sve sezone, prešao oko 30 hiljada km. Početna dubina šare oko 7 mm, sad je oko 5,5 mm. Evo, sad je bilo početkom aprila dosta hladno. Ko je promenio na letnje gume, a krenuo na put mogao se naći u problemu. Moguće da su ljudi baš zbog toga i duže ostali na zimskim ove godine.
Nije letnja guma u velikom problemu kad je hladno i temperatura je u plusu, vec kada je sneg/led/poledica. Da si probao s tim gumama po snegu da se popnes na uzbrdicu, video bi koliko malo ti znaci ta sara od 5,5mm.
 
I ja sam razmišljao da li da uzmem sve četiri CC2 za oko 400€, ali sam na kraju ipak uzeo dva seta Kleber pneumatika + set čeličnih felni za 700€, pa ću da menjam točkove.
Na kraju nisam hteo da pravim kompromis.
 
Nije letnja guma u velikom problemu kad je hladno i temperatura je u plusu, vec kada je sneg/led/poledica. Da si probao s tim gumama po snegu da se popnes na uzbrdicu, video bi koliko malo ti znaci ta sara od 5,5mm.

Sad ti maltene izjednačavaš CC2 sa letnjom gumom po snegu što ne može biti tačno. Testovi CC2 su pokazali dobre performanse po snegu, čak možda i bolje od nekih budžet zimskih guma. Čak su rađeni i testovi istrošene CC2 na snegu. Navodno je unapređenje CC2 u odnosu na prethodnu generaciju su upravo performanse na snegu nakon određenje potrošnje. Početkom aprila je mogla i mećava da te uhvati na određenim višim deonicama. Sa CC2 bi imao neke šanse, sa letnjom nikakve. Svakako premium zimska guma bi bila najbolja.
 
Poslednja izmena:
Govorimo o klasama guma i sve to je u redu kada postoji veća mogućnost izbora ali kada sa jedne strane neko kao u mom slučaju sa jedne strane od jeftinijih letnjih guma ima Nexen od 13.800 dinara ili Barum od 12.800 dinara po komadu dok je sve ostalo što je u ponudi GY, Conontinental, Michelin ili Pireli ide od 22.500 dinara pa naviše, pa onda još kad uzmemo da su cene zimskih guma još veća razlika jer su premijum zimske sve preko 25k/kom onda je sasvim razumljivo što razmišljam ili o premium AS gumama ili o sezonskim iz non-premium segmenta, naročito jer najveći deo vremena vozim po gradu.
Nekad razlika u ceni uopšte nije zanemarljiva da bi se tek tako eliminisala kao faktor bez obzira što faktor bezbednosti ostaje i samo hoću reći da je apsolutno normalno što ljudi gledaju koje gume su finansijski najpovoljnije a da pritom to nema negativnog efekta na bezbednost vožnje.
Do sada sam menjao letnje Continental i zimske Hankook i vreme je da ove godine oba kompleta menjam novim tako da za vožnju po Beogradu i 4-5 pa godišnje put do KŠ definitivno razmišljam o univerzalnim AS gumama.
Mnogo nas je bilo u toj dilemi, da li dva seta ili AS. Nakon dosta istraživanja (što net, testovi, što iskustva pouzdanih bliskih ljudi itd.) odlučio sam se za dva seta, zimske i letnje.
Čak i kada su u pitanju gume srednje klase to je bolji izbor i moja preporuka.
Drugim rečima, preporučujem dva seta (nexen, barum, fulda itd.) pre nego jedan set AS premium.
Jedino ako prelaziš jako malo km, do 5k godišnje onda je logika drugačija
 
I ja sam razmišljao da li da uzmem sve četiri CC2 za oko 400€, ali sam na kraju ipak uzeo dva seta Kleber pneumatika + set čeličnih felni za 700€, pa ću da menjam točkove.
Na kraju nisam hteo da pravim kompromis.

To je sasvim ok rezon. I ja razmišljam da za ovu zimu uzmem čelične felne R15 sa 195/65 zimskim gumama Kleber ili Hankook zbog dužih puteva tokom zime, a da ostavim trenutne CC2 na alu R16 sa 205/55 za proleće/leto/jesen, pa kad se one istroše pređem na letnje Hankook VP4.
 
Evo, sad je bilo početkom aprila dosta hladno. Ko je promenio na letnje gume, a krenuo na put mogao se naći u problemu. Moguće da su ljudi baš zbog toga i duže ostali na zimskim ove godine.
Nisam primetio da je početkom aprila ove godine bilo baš toliko hladno da su trebale zimske. Baš sam tada išao na duži put, ne stigoh da stavim letnje i bilo mi žao zbog toga. Čim sam se vratio prešao na letnje.
Mnogu ljudi zaboravljaju da su zimske gume dosta lošije za mokar kolovoz i kišu. Letnje gume su pravljene za kišu i mnogo su bolje za akvaplaning što je i glavna opasnost leti i uopšte kad nema snega i temperature ispod nule
 
Mnogo nas je bilo u toj dilemi, da li dva seta ili AS. Nakon dosta istraživanja (što net, testovi, što iskustva pouzdanih bliskih ljudi itd.) odlučio sam se za dva seta, zimske i letnje.
Čak i kada su u pitanju gume srednje klase to je bolji izbor i moja preporuka.
Drugim rečima, preporučujem dva seta (nexen, barum, fulda itd.) pre nego jedan set AS premium.
Jedino ako prelaziš jako malo km, do 5k godišnje onda je logika drugačija
Otprilike sam na tih 5-6k km godišnje i to uglavnom gradske vožnje ovde po Beogradu uz nekoliko planskih putovanja autoputem do KŠ i možda eventualno još poneko vanplansko do NS, KG opet autoputem...
 
Ja sam na nekih 10K godišnje i zato sam razmišljao da li AS ili dva seta, pa sam na kraju odlučio da se ne zezam i kupio dva seta, srednja klasa.
Dao sam 300€ više, ali je to ustvari samo 100€ više, jer ću da uštedim na 5 godina (toliko cenim da će trajati novi pneumatici) 200€ na zameni točkova, a neću da šaltam pneumatike na istim felnama.
 
Nazad
Vrh Dno