Šta je novo?

Letnje gume

Sto ne pogledas Laufenn ,imaju dobru cenu ako su ti dimenzije 185 65 15
 
To mu dođe jeftinija verzja Hankooka?
 
Da
Ne prelazis mnogo,mozda nema potrebe da uzimas "skuplje" gume
 
Poslednja izmena:
Jesu jeftinija verzija Hankoka isto ka što je Tigar jeftinija verzija Michelina.
Laufenn je firma koju poseduje Hankook,jeste niza klasa sto niko ni ne porice
Ali je guma koja je dobra za nekoga ko ne prelazi veliku kilometrazu jer je u svakom smislu bolja od Tigra i Save
Cak se prodaje i u USA sto bas i ne moze svaka guma zbog njihovih prilicno strogih zakona
U Svakom slucaju uvek bih je pre uzeo nego Tigar ili Savu koji su u svakom smislu odavno zaspali i dizajnom i kvalitetom
Takodje Laufenn je guma koja se nalazi na recenzijama i prilicno je hvale za razliku od raznog djubreta koje se predaje skuplje a realno su losije
 
USA uopšte nije reper, baš i nema toliko stroge zakone što se tiče specifikacija samih pneumatika. Mnogo modela se kod njih prodaje kao all-season a nisu uopšte namenjene za zimu npr.
 
"Nisu sve gume namijenjene za prodaju na američkom tržištu, i mnogi proizvođači ne proizvode gume koje zadovoljavaju Savezne Sigurnosne Standarde za Motorna Vozila. Bez sprovođenja potrebnih testova i dobijanja sertifikata da odgovaraju propisima SAD-a, gume ne mogu dobiti DOT i ne mogu biti legalno korištene u SAD-u."
Nisi u pravu
 
Laufenn su generalno manje-više sličan kvalitet kao Sava/Tigar, odnosno letnje gume su malo lošije od Sava i bolje od Tigar/Riken/Kormoran (koje su loš izbor, letnje i all-season, mada ima čitav niz i gorih guma u toj klasi), dok su se Laufenn zimske pokazale lošije od Sava i Tigar/Riken/Kormoran modela.
Ali neki misle da kupovinom Laufenn dobijaju ''HanKOK'' kvalitet za 3-4 ''crvene'' manje po gumi, 'oće to.
 
Poslednja izmena:
Sta je tacno bolje?
Ovo je samo krajnja ocena, koga zanimaju detalji neka progugla
Covek je trazio letnju u toj dimenziji ,zimske i AS nebitne ,ne znam ni sto ih spominjete u temi za letnje gume
Screenshot_20250309_142935_Samsung Internet.jpgScreenshot_20250309_142723_Samsung Internet.jpg
 
Mislim da ću to preskočiti, kao što rekoh ni Hankook Kinergy Eco 2 K435 nisam bio oduševljen, pristojna guma ali ništa više.
Dobih preporuku i za Kleber Dynaxer HP4, neka iskustva?
 
Poslednja izmena:
@kvaka22
Sta je tacno bolje?
Ovo je samo krajnja ocena, koga zanimaju detalji neka progugla
https://whattyre.com/news/auto-bild-summer-tyre-test-the-finalists/

Tu su se primetno lošije pokazale od letnjih Hankook (skroz očekivano), lošije od Sava i bolje od Kormoran (Tigar/Riken), za koje već dugo zna da su krš (letnje, kao i all-season).

Jednostavno, izbegavati sve navedene gume (Sava, Laufenn, Riken/Tigar/Kormoran, i letnje ali i all season). Nisu najgore u klasi, ima još gorih, ali to je tek posebna priča.
 
Laufenn su generalno manje-više sličan kvalitet kao Sava/Tigar, odnosno letnje gume su malo lošije od Sava i bolje od Tigar/Riken/Kormoran (koje su loš izbor, letnje i all-season, mada ima čitav niz i gorih guma u toj klasi), dok su se Laufenn zimske pokazale lošije od Sava i Tigar/Riken/Kormoran modela.
Ali neki misle da kupovinom Laufenn dobijaju ''HanKOK'' kvalitet za 3-4 ''crvene'' manje po gumi, 'oće to.
Meni su na prošlom autu 16 inca,Lauflen bile top zimi
 
Pa već dugo ne postoje zimske gume koje su loše na snegu, bljuzgavici i na suvom asfaltu, pri nekoj normalnoj vožnji.
Ali, u nekim rizičnim, nepredviđenim (da ne kažem kritičnim) situacijama (naglo kočenje na mokrom asfaltu, upravljivost), tada se vidi razlika u klasi guma. A to nije stvar skora u testovima, nego bezbednosti.

https://alltyretests.com/laufenn-i-fit-lw31-test-review-2/
U kočenju na mokrom skoro 10m lošije u odnosu na najbolje (oko 6m od Hankook), i 3-4m lošije u odnosu na neke gume srednje klase, koje su samo 10-ak evra skuplje, po komadu.
Sve ovo manje-više važi i za letnje gume, kao i AS. Toliko je sve poskupelo da jednostavno nema smisla rizikovati život zbog 50-100-150 evra uštede na gumama, koje će se koristiti sledeće 4 godine (ili sezone).
 
@hsv.stoned Ovo sto radis nema nikakvog smisla. Mislim na postavljanje linkova sa kojekakvim testovima jer se u tim testovima uporedjuje jedna dimenzija guma razlicitih proizvodjaca. Ukoliko imas - mozes da pogledas testove istih guma ali razlicitih dimenzija, kladim se da rezultati nece biti isti.

Npr. postavio si link ka testu Auto Bild-a za gume iz 2022. u kome je Bridgestone u dimenziji 215/55/17 najboljja guma a evo linka ka oceni razlicitih dimenzija - https://alltyretests.com/bridgestone-turanza-t005-test-review/

Na istom linku mogu da se uporede rezultati iz 2022. godine Auto Zeitung-a i Auto Bild-a i... jesu slicni ali ima i drasticnih razlika.

Tako da, neki validan zakljucak o "kvalitetu" neke gume ne moze da se izvuce na osnovu tih silnih testova. Moze nesto orijentaciono i to je sve.

P.S. Iz istog razloga bi forumasi koje zanima neka marka uvek trebali da navedu dimenziju koja ih interesuje, a najbolje bi bilo da sami u Google upisu. Valjda nije to toliko tesko. ;)
 
Nikada nema testova za sve dimenzije guma. Slažem se da gume znaju da imaju drugačije performanse u različitim dimenzijama ali i test neke druge dimenzije može da dâ prilično dobru sliku.
 
"Nisu sve gume namijenjene za prodaju na američkom tržištu, i mnogi proizvođači ne proizvode gume koje zadovoljavaju Savezne Sigurnosne Standarde za Motorna Vozila. Bez sprovođenja potrebnih testova i dobijanja sertifikata da odgovaraju propisima SAD-a, gume ne mogu dobiti DOT i ne mogu biti legalno korištene u SAD-u."
Proboj na takvo tržište, ma koliko da je veliko, zahteva ogromna sredstva koja je upitno da li bi se isplatila na duže staze. Sertifikacija itekako. Naročito brendovima koji su manje popularni (izvikani) a domaće konkurencije ima koliko hoćeš. Plus troškovi transporta/logistike, a tamo nemaju kooperante.
Kao i obrnuto.
Uglavnom, iznenadio bi se koliko su zapravo njihovi standardi vrlo fleksibilni za domaće manje proizvođače. Takvi pneumatici nikada ne bi mogli da se prodaju u Evropi. Mada i ovde ima bisera,

Ukoliko imas - mozes da pogledas testove istih guma ali razlicitih dimenzija, kladim se da rezultati nece biti isti.
P.S. Iz istog razloga bi forumasi koje zanima neka marka uvek trebali da navedu dimenziju koja ih interesuje, a najbolje bi bilo da sami u Google upisu. Valjda nije to toliko tesko. ;)
Bilo je i toga. Isti pneumatik na jednom autu u dimenzijama npr od 17-20". Uglavnom je 18-ca dominirala uz par izuzetaka 19-ce
I, gle čuda, takav test ne privlači toliko pažnje i interesovanje kao upoređivanje različitih proizvođača.

Uglavnom, i ovo je više puta prežvakavano i pominjano. Zna se da na manjim dienzijama naročito ispod 17" čak ni šara nije ista (logično), ne proizvode se u istoj fabrici (vrlo bitno, mnogi ignorišu ovaj info), a ne bi me čudilo ni smeša da se razlikuje (poslovna tajna)
 
Poslednja izmena:
Neko preporuke koje uzeti u dimenziji 235 35 19? Neka srednja klasa moze i niza a da je toj klasi najbolja..
 
Mrzi te da prelistaš par stranica unazad
Inače
 
Tražiš jeftinu 19-cu. Onda gledaš npr Tigrice ili LingLong (Sport Master), video sam Nemce da ih voze na autima od 500+ konja. Iole pristojnije nećeš naći jeftine, naročito sa globalnim poskupljenjem ove sezone (poskupljuju i dalje)
 
Poslednja izmena:
Ne mrzi me pogledao sam i ovo..Ali me interesuju lična iskustva..
Lična iskustva, zatim da pitaš vulkanizera, siguran način da dobiješ netačan odgovor. Pogledaj testove, pa vidi za šta imaš para i šta je dostupno.

Ambiciozna dimenzija nije za jeftinu gumu, ali ljudi stavljaju svašta jer se voze kola koja zapravo ne mogu da priušte.
 
Tražiš jeftinu 19-cu. Onda gledaš npr Tigrice ili LingLong (Sport Master), video sam Nemce da ih voze na autima od 500+ konja. Iole pristojnije nećeš naći jeftine, naročito sa globalnim poskupljenjem ove sezone (poskupljuju i dalje)
Tražim Srednju klasu ali može i niza ako je najbolja u nižoj klasi..prelazim od 10 do 15k godisnje
 
15k nije malo, ne znam jel ti ovo cela sezona ili samo leti naguraš 15k.
Nadji neke polovne iz premium klase.
I leto i zima zajedno do 15k..nema ništa iz premium klase svw sam pregledao na par sajtova plus u grupama na FB.Naletao sam na par setova polovnih gde je dubina šare između 5mm i 5,5mm..stare 6,7 godina i cene ih 300,350e..bolje da dodam i kupim neku srednju klasu do 500e
 
Najbolja u nižoj klasi? Niža klasa tih dimenzija 7 500 din a viša oko 20 000. Ja se sa tim stvarno ne bih igrao.

Drugar jedan ima A8 stariji sa 19icom i Linglong Sport Matster. On vozi lagano, nije imao problema sa njima.
Ali opet, bukvalno sa takvim gumama bih strogo poštovao ograničenje i distancu od vozila ispred.
 
Prosečan čovek danas lagano da 100-200k din. za prehajpovani telefon ili TV, ali zato neće da plati 5-6k din. više za komplet guma srednje, umesto niže/krš klase, na kojima će da se vozi sledećih nekoliko godina/sezona. Teško objašnjiv fenomen.
 
Vrh Dno