Šta je novo?

Legalno otključavanje telefona kupljenih kod mobilnih operatera

Da, ali se ortak obavezao telenoru na vernost 2 godine, i plaćaće pretplatu, a telefon je kupio i dobio fisklani račun, dakle postao njegov vlasnik.
 
Da, ali se ortak obavezao telenoru na vernost 2 godine, i plaćaće pretplatu, a telefon je kupio i dobio fisklani račun, dakle postao njegov vlasnik.

Ma to je jasna stvar, ako ne pise u ugovoru - nemaju pravo na to

Inace...
Kupujte u prodavnicama... da ne pominjem koliko su jevtinije!

sad sam citao ovu temu za prenos vlasnistva broja na korisnika, ok mozda ne bas do aprila, ali bice :) do kraja 2011 sigurno!
 
tipicno srpska posla, cela prica se stisala, nikom nista, pas laje karavan ide dalje...
 
prodavnice su jevtinije od kupovine kod "mobilnih operatera", naravno, ne sve, ali lako je naci.

Tipa C5 kosta 18.000din, a u nekim shopovima 130e
 
jel su to one prodavnice "garancija na software"?
 
Pa sta te briga za to, nisi valjda toliki baksuz... uostalom uvek mozes da kupis jos jedan ako zatreba... za kusur ;)
 
Ljudi tek sad videh ovu temo i pročitao sam bukvalno svaki post.
Realno mislim da tu ima nečega što bi smo mi kao korisnici mogli da se izborimo za bolje usluge.
Ako sam ja neku stvar kupio i pošteno koristio tokom trajanja ugovorne obaveze, ako sam isplatio sva zaostala dugovanja i telefon je i formalno i pravno postao moje vlasnošto, onda ja:

1. Imam puno pravo da dotični telefon iskoristim kao žabicu na obližnjoj reci.
2. I dalje nemam pravo da u njemu koristim SIM karticu koju hoću :zgran: ZAŠTO???

Evo navešću i jedan konkretan primer.
Koristio sam prepaid broj (Mobtel, odnosno telenor) 8 god. I pojave se novi tarifni paketi. Ja kao mladi majmun predjem na paket "PORUKE" :D Posle dva dana shvatim da sam ja prerastao poruke i rešim da se vratim na svoj stari tarifni paket, ali hoćeš, ne može.
Reko dobro sigurno je neki kvar u sistemu (radio preko portala "Moj Telenor"), pozovem ja call centar. Javi mi se ljubazna operaterka koja me obaveštava da prelazak sa novih paketa na stari nije moguće?!? Nije mi jasno zašto, ali dobro. Bez upuštanja u dalju diskusiju odem ponovo na sajt da proverim da li negde piše ta informacija.
Kao što sam i pretpostavio ne piše :D Ja ne budem lenj, nego napišem jedan protestni e-mail (pod devizom app, jer smatram boli ih baš jaje za pre-paid korisnike).
U roku od 24h meni stiže mail, poruka i poziv ponovo neke ljubazne operaterke koji me obaveštava da je moj tarifni paket vraćen na stari koji sam koristio...Reko' a vidiš kako može :D

Stoga ja vas apsolutno podržavam u ovoj stvari. Nemam materijalnih dokaza pošto nisam na Telenor post-paid mreži, ali ako su potrebni potpisi slobodno javite.

Zato momci SAMO NAPRED :wave:
 
Poslednja izmena:
I kovtovacu post sa ES-a, mislim da je covek rekao sve

A ti ne možeš da prihvatiš da nije svima stalo da isteruju pravdu.


OK. Potupno si u pravu što se tiče zaključavanja. Pravnički gledano, mogao bi da ih dobiješ na sudu. Ali ne zaboravi da zakoni nisu holivudska produkcija, pa da dobiješ nadoknadu od 1.000.000 $. Možeš da dobiješ onoliko koliko si realno oštećen - par desetina EUR, ili sudski nalog Telenoru i ovlašćenim servisima da otključaju fon. I to je sve. Vredi li ovolikog truda ?

Šta bi dobio prosečni hipotetički korisnik Telenora ? Ništa. Ionako 99% korisnika koriste taj telefon u toj mreži.

Dakle, još jednom: jesi, u pravu si. Ali o'ladi malo. Mislim "borba sa Telenorom". Šta je sledeće ? Rat Telenoru ?! Ako nemaš pametnija posla - tuži ih. Ali moraš da prihvatiš da ljudi imaju neke druge prioritete od teranja mak na konac i detaljisanja svake zapete ugovora.

Nemam tih problema, još uvek, ali meni bi ovo što sam naglasio bilo dovoljno. Ne volim da me bilo ko "majmuniše" tako da ovo treba "isterati na čistac". Što se tiče Telenora, da sam na njihovom mestu ja bih se zapitao da li je vredno braniti tako tvrdokoran stav, jer ako prođe jedna tužba na ovaj način ostalih, mogućih, 10-ak hiljada će proći na još lakši i brži način. Samim tim to više nije trošak od par desetina € već mongo više. ;)
 
Fora je sto te ne majmunise niko (bar ne preterano :d) i sto Telenor ipak ima zakonsku osnovu da radi ovo (ne kazem da je to lepo, bajno i u redu, ali zamolio bih te da procitas postove koje sam ostavio stranu dve iza sa ES foruma gde je pravnik lepo objasnio sve)

Evo necu biti lenj, linkovacu post koji govori sve u vezi ovog "slucaja"

http://www.elitesecurity.org/p2717816

(pratiti i dalju raspravu jos stranu dve ili nekoliko unapred, mislim da je prilicno argumentovano i objektivno od istog coveka receno sve)

Ljudi nikako da skapiraju da se ugovor ne odnosi na kupovinu telefona vec na koriscenje usluga Telenora, takodje telefon ne moze da se nazove defektnim i da odstupa od specifikacije jer zakljucavanje na mrezu ne radi Telenor vec proizvodjac telefona!
Sve je to pravnik lepo objasnio, druga stvar sto zx i njegov alter ego aleksejko uporno ignorisu cinjenice i tumace zakone na nacin koji to njima odgovara ;)
Uostalom, koliko su u pravu govori i to da od njihove tuzbe nema nista, sto su i sami priznali na ES temi - posto su prethodno nalozili ljude i sirili dezinformacije, namecuci svoje misljenje kao jedino ispravno usput pljujuci svakog ko ima drugacije misljenje od njih samo su se lepo i mudro ucutali ;)
Ovo je definitivno zadnje sto sam napisao na ovoj temi, poz svima i Hristos se rodi :wave:
 
Poslednja izmena:
Fora je sto te ne majmunise niko (bar ne preterano :d) i sto Telenor ipak ima zakonsku osnovu da radi ovo (ne kazem da je to lepo, bajno i u redu, ali zamolio bih te da procitas postove koje sam ostavio stranu dve iza sa ES foruma gde je pravnik lepo objasnio sve)

Evo necu biti lenj, linkovacu post koji govori sve u vezi ovog "slucaja"

http://www.elitesecurity.org/p2717816

(pratiti i dalju raspravu jos stranu dve ili nekoliko unapred, mislim da je prilicno argumentovano i objektivno od istog coveka receno sve)

Ljudi nikako da skapiraju da se ugovor ne odnosi na kupovinu telefona vec na koriscenje usluga Telenora, takodje telefon ne moze da se nazove defektnim i da odstupa od specifikacije jer zakljucavanje na mrezu ne radi Telenor vec proizvodjac telefona!
Sve je to pravnik lepo objasnio, druga stvar sto zx i njegov alter ego aleksejko uporno ignorisu cinjenice i tumace zakone na nacin koji to njima odgovara ;)
Uostalom, koliko su u pravu govori i to da od njihove tuzbe nema nista, sto su i sami priznali na ES temi - posto su prethodno nalozili ljude i sirili dezinformacije, namecuci svoje misljenje kao jedino ispravno usput pljujuci svakog ko ima drugacije misljenje od njih samo su se lepo i mudro ucutali ;)
Ovo je definitivno zadnje sto sam napisao na ovoj temi, poz svima i Hristos se rodi :wave:

Taj na koga se ti pozivaš je napisao gluposti. Ako "zaključavanje na mrežu" Telenora ne radi Telenor, to znači da su po opštoj specifikaciji proizvođača i po difoltu svi telefoni tog proizvođača (u Evropi, Americi, Aziji) zaključani na Telekom i da to zaključavanje sam proizvođač radi "jednostrano i ničim izazvan".

I pileći mozak bi shvatio da je to najobičnija glupost i da u takvom "objašnjenju" tog "pravnika" nešto ne štima. Dakle, jasno je jedino da su telefoni zaključani po narudžbini Telekoma i (što bi pravnici rekli) u Telenorovo ime i za njegov račun.

Na druge gluposti dotičnog "pravnika" neću da trošim reči.
 
Dobih odgovor i od Nokie. Pisao sam UK teamu, jer ne nadjoh srpski.

"Dear sir,


Thank you for contacting Nokia Care.

We understand that you would like to unlock your Nokia 2700. Please be advised that Nokia does not have access to restriction codes or the ability to unlock phones. Please contact your network provider for the Security Operator Code (SOC) so that they may unlock your phone and you may be able to use your device with a different SIM card.

For future reference, please feel free to check our website. Kindly refer to the link below:

http://www.nokia.co.uk/support

You may also call our Customer Care Hotline at 0845-045-5555, Mon-Fri 9am-7pm (except bank and public holidays).

Please do not hesitate to contact us again if you have any further questions.


Yours sincerely,


Diamela C.
Nokia Service Professional
Nokia Care"

Dakle, Telenor nije zaključao, i nema lock kodove. Uvoznik nije zaključao, i on je "samo uvezao" već zaključane. Nokia nije rekla da nije zaključala, ali da ne može da otključa, i da tražim od provajdera.

Dakle, niko nije ništa, a telefoni zakljuačni.
 
Ja sam u Sloveniji bez problema dobio unlock kodove, jeste da sam cekao 15 dana da im stignu od Nokie ali na kraju sam ipak dobio. Kada sma pricao sa njihovim predstavnikom, objasnio mi je da kodove ima uvoznik tj Nokia i da idu preko njih i da zato toliko traje.
 
Kako, šta? Objasni! Da li je situacija slična našoj? Ili posle isteka obaveze? O čemu se radi? Možda su Slovenački zakoni jači od Telenora, ali Srpski nisu , izgleda ... :) :) :) Hvala unapred na objašnjenju tvoje situacije.
 
To je bilo 2009 u septembru, ne verujem da se promenila situacija. Nakon sto sam dobio telefone, n97 i e75, poslat je mail simobilu za unlock kodove. Savetnik je rekao da ce javiti kada dobije kodove, kodovi stigli mailom nakon 15 dana. To je bio pocetak ugovorne obaveze tj drugi dan je poslat zahtev.

Zakoni se ne razlikuju puno koliko znam, ugovori se potpisuju na foru da ti kupujes telefon kao kod nas i dobijas telefon npr za 1e, a ugovor za broj da si u obavezi da budes korisnik 2 godine ili placas penal koji je odmah ustanovljen.

Primer, tada je n97 uzeta za 1eur i duzan si da 2 godine placas mesecnu pretplatu od 10e sa PDVom ili da platis penal. Pretplata se ne menja taj period, cak iako oni dignu cene.
 
Znači, ista situacija, s tim što ovde ne mož dobiti kodove ni da ti je Boris Tadić ujak rodjeni ...
 
Pa da, samo sto njih ne interesuje telefon ko telefon vec ugovor, kao sto bi trebalo. Jer ti si kupio i platio telefon, kao i po punoj ceni. Barem ja to tako razumem.
 
Da, lepo kažeš, kao što bi i trebalo .... ali ovde je malo izgleda drugačije.... njima je izgleda stalo do toga da njihove usluge samo njihovim telefonima koristimo .... i da nas djavo ne nosi da ubacimo slučajo karticu drugog operatera.
 
Stigao još jedan mejl, posle moje molbe da mi objasne ko i kako zaključava telefone.

Dear Mr. Xxxxxxxx,


We understand the inconvenience that you are having with this issue. However, a SIM locked phone may only be unlocked with a code from the network where it is locked into.

Nokia manufactures and distributes mobile devices SIM free. When the phone is being offered by a particular network, they have the option to sell it SIM locked and cheaper as a contract phone. To have it unlocked, users must enquire with the network and ask for the unlock code. With the unlock code, Nokia certified technicians may then assist you with unlocking your Nokia device for you.

We highly recommend that you enquire with the network that your device is locked into for the unlock code.

Here are the contact details of Nokia support in Serbia:

Nokia Corporation
Adresa: Keilalahdentie 2-4,
FI-02150 Espoo
P.O. Box 226,
FI-00045 Nokia Group Finland

Tel. +358 (0) 7180 08000

ID: 0112038-9
Mesto registracije: Helsinki, Finska

We appreciate your patience and understanding for allowing us to assist you with your concern. Please do not hesitate to contact us again if you have any further questions.


Yours sincerely,

Roden B.
Nokia Service Professional
UK & Ireland Team
Nokia Care

For future reference, please feel free to check our website. Kindly refer to the link below:

http://www.nokia.co.uk/support

You may also call our Customer Care Hotline at 0845-045-5555, Mon-Fri 9am-7pm (except bank and public holidays).
 
I još jedan:

Dear Xxxxx,


Thank you for contacting Nokia Care.

With regard to your email, please be advised that we will be escalating this case and we would need the complete information below for us to be able to forward this to our Escalations Team:

Customer Name:
Contact Info:
Mailing add:
Email:
IMEI:
Device:
Alternate Contact Number:
Best Time to Call:

For future reference, please feel free to check our website. Kindly refer to the link below:

http://www.nokia.co.uk/support

You may also call our Customer Care Hotline at 0845 -045-5555, Mon-Fri 9am - 7pm (except bank and public holidays)

Please do not hesitate to contact us again if you have any questions.


Yours sincerely,

Jacklyn B.
Nokia Service Professional
UK & Ireland Team
Nokia Care

Do you know that you can now buy your next Nokia handset on a Pay Monthly tariff or on Pay As You go directly from the Nokia online shop? To find out more and see our latest deals please go to http://www.nokia.co.uk/shop

Da vidimo šta će sada Escalations Team da uradi .... :) :) :)

Moram da priznam da su za sada najbrži u davanju odgovora, telenoru trebalo po par nedelja da odgovori na mejl. Onda ComTradeu par dana ... a kod ovih po par sati prodje od slanja mejla do odgovora.
 
Upravo sam se informisao u MTS-u, lično sa predstavnikom, da su njihovi telefoni zaključani i da oni NEMAJU kodove za otključavanje.

Ženi mi je danas istekao ugovor pa sam iskoristio priliku da pitam za ovo. Čovek me najljubaznije uputio u neku od mnogih radnji koje to otključavanje mogu da urade uz određenu nadoknadu. :D
 
Upravo sam se informisao u MTS-u, lično sa predstavnikom, da su njihovi telefoni zaključani i da oni NEMAJU kodove za otključavanje.

Ženi mi je danas istekao ugovor pa sam iskoristio priliku da pitam za ovo. Čovek me najljubaznije uputio u neku od mnogih radnji koje to otključavanje mogu da urade uz određenu nadoknadu. :D

Kako bre tako lažu bez trunke srama i blama .... to bi bilo kao kada bi nekog zaključao i bacio ključ ... sorry, we lost it ....
 
To je bilo 2009 u septembru, ne verujem da se promenila situacija. Nakon sto sam dobio telefone, n97 i e75, poslat je mail simobilu za unlock kodove. Savetnik je rekao da ce javiti kada dobije kodove, kodovi stigli mailom nakon 15 dana. To je bio pocetak ugovorne obaveze tj drugi dan je poslat zahtev.

Zakoni se ne razlikuju puno koliko znam, ugovori se potpisuju na foru da ti kupujes telefon kao kod nas i dobijas telefon npr za 1e, a ugovor za broj da si u obavezi da budes korisnik 2 godine ili placas penal koji je odmah ustanovljen.

Primer, tada je n97 uzeta za 1eur i duzan si da 2 godine placas mesecnu pretplatu od 10e sa PDVom ili da platis penal. Pretplata se ne menja taj period, cak iako oni dignu cene.

Zakoni su možda slični, ali cene nisu nikako :D

@ MagicMaster - obavezno javi ako bude novosti :wave:
 
Kažu da je bilo nešto i na beogradskoj hronici o ovome, i da se čak i RATEL zainteresovao za celu priču. Videćemo dalje šta će biti.
 
Neće biti ništa dok parlament ne donese drugačiju odluku ili zakon o operaterima odnosno njihovom ponašanju prema krejnjim korisnivcima u Srbiji (mada bih ja lično voleo da otključam svoju C5 Telenor i podržavam sve ovo).
 
Moram da priložim sa drugog foruma na istu temu post:

bez-ugovora.png


Pitam se sad, za koji sad član ugovora koji se ne potpisuje ili ne znam čega vezuju zaključavanje telefona. Čovek došao kod njih i uzeo telefon po punoj ceni kao i u bilo kojoj, drugoj, prodavnici. Znači, nema ugovornu obavezu niti bilo kakvu drugu obavezu. Kako ovo tumačiti?
 
Kao pede*izam. I pored svega na HTC sajtu su navedeni kao generalni zastupnik. Ovo bi morali da mu otključaju kako znaju i umeju, inače mail HTC-u.
 
Evo još jednog bisera:

vrhunski-bezobrazluk.png


Pa oni ni gramatiku ne znaju... Ako će te koristiti drugog operatera na telefonu...
Valjda se koristi usluga?
Uslugu možete zatražiti u privatnom servisu telefona???
Nisam znao da u meniju imamo i privatni servis za telefone. Verovatno se zato i zovu SMART telefoni?
A tek što lažu...pa Magic Master nam lepo dao mejl od Nokie gde jasno piše da im isporučuju SIM Free telefone!
Koji *****i sede u toj službi?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno