Šta je novo?

Kvalitetniji Internet do 2020.- praćenje realizacije projekta "All-IP" transformacije

@Ava. : Prijavio ne prijavio oni će za par dana to da podese onako kako ti sleduje.. sad se samo "igraju" & testiraju vektoring. Već je slična situacija bila sa još par Benchmark korisnika kod kojih su na isturenom stepenu odradili VDSL vektoring, pa je posle podešeno ono što korisnik plaća.
Plus takođe je i to "port konfigurisan na 70 a speedtest meri 20" viđeno nekoliko puta i svaki put su u pitanju bili Box korisnici, kod kojih se download brzina limitira softverski, pa kad odrađe promenu profila zaborave da promene i taj limitr (da setuju novu veću brzinu na koju treba da se limitira korisnik).

@Mobtel063: Ništa to nije novo i čudno... i kod Telekoma važi priča da ukoliko infrastruka nije preterano loša to će sve da radi dobro... do momenta kad se ne javi "izvor šuma"... onda kreće pravljenje korisnika majmunom i kao menjaju ruter 3x, provere u centrali, ako si baš baš dosadan i postoji slobodna parica onda zamene i paricu u centrali a ni na pamet im ne pada da provere spojeve na 3 najbliže bandere... to je glavni problem sa Telekomom... sve prvo rade osim da provere "bilo šta u sredini".. pa im se dijagnostika svodi na "proveri ploču u centrali i proveri utičnicu kod korisnika" i ako to ne reši problem onda je 'rešenje' čuveno "spusti ovom brzinu da ne puca tako često net".

p.s. Pre nego što me neko optuži da i ovde pišem "iz ogorčenosti" / "zbog frustriranosti" kao na EON temi da odmah napišem da koristim 50/8 VDSL (pre toga 50/2) već 2.5 godine i da to radi bez ikakvih problema (ali da, do tog stanja blaženosti je moralo da se dođe preko Ratel-a).

Ne mora da znaci ja sam 2 godime imao vdsL od 80mb -iptv znaci oko 75,umesto 50,posle kvara koji sam prijavio doslo je do njihove greske i tako sam vozio super box do kraja ugovora ,dok nisam sada presao na optiku.A slazem se da je vdsl ,daleko pouzdaniji od sbb kabla koji sam imao pre njega,naravno u mom slucaju.
 
Ја сам већ писао какви су луђаци из Телекома :) али реално... На просто питање у вези оптике (мислим да сам писао у Телеком дискусији) ликуша ладно нуди сегментирани вдсл уз напомену да то није изводљиво. На реч оптика скапирала је после 10 минута да треба захтев да се пошаље БГ-у, она први пут чује да се то ради у Србији и није надлежна за пружање таквих информација, а онда је онако из ведра неба трућнула "А како сте Ви уопште поставили питање, одговоре дајемо само корисницима наших услуга, а пошто ви нисте наш корисник ја тражим власника уговора на који гласи фиксни телефон да њему саопштим информацију". Ово није саопштио неко из кол центра, него жена запослена у локалној пословници :) 2009 године сам користио адсл услугу али једноставно због лоше инфраструктуре споразумно раскинули уговор. До дана данашњег они уопште нису унапредили инфраструктуру све је остало исто и нема шансе више ни адсл, о вдсл услузи то је већ појам, што се телефона тиче и покиданих каблова (2016 година) ту немам речи и скидам капу техничарима "Недеља 19 часова екипа на терену и отклања квар, од пријаве квара до реализације жалбе прошло 6 часова" - комшија секао дрвеће и није обраћао пажњу, оставио без услуге 10 кућа :)

Да пређемо на СББ, док нису средили мрежу и прешли на HFC (hybrid fiber coax) услуга је била очајна у правом смислу те речи. Ако се питате што нисам код Телекома, објаснио сам горе ситуацију. СББ одмах на почетку су тврдили да немају мрежу и онако на прву "Није то наш кабл, то је од ЕПС-а и ми немамо ту изграђену мрежу" а комшија користио СББ услугу. Онда након увођења 2011/12 године до 2014 услуга је била коректна, није било трзавица, али од 2015 година како је све почело да се шири (повећање броја корисника), тако су проблеми почели да се нижу. Први пут почело 2015 године у Новембру и трајало до 2016 године негде март месец средили проблем.

Онда није дуго трајало Мај 2016 поново почео исти проблем (шум на чворишту, отишла нека плоча), средили ту плочу и таман кажем "Супер ово ради, кад оно цврц", Септембар лудило на квадрат, нема шансе услуга да састави један дан да ради, почело увече интернет буквално у колапсу, ради пола сата и онда до јутра га нема на мапи. Слали техничаре сваки дан, и сваки дан у 13 часова техничари мере сигнал и одлазе (напишу решен проблем), оду и сваког дана тако, једно месец дана, онда лепо Рател (приговор), а они одговоре "Ми не можемо да утичемо на шум, то је тако", после 7 дана од дописа Рател-а мењали линију (нешто су пребацивали), проблем није био решен тј. био је решен привремено.

Новембар месец 2016 година поново исти проблем, али овај пут захвећн већи број корисника, отишла поново плоча. За то им је требало да реше оквирно 3 недеље, нису знали која је плоча у питању и одакле долази шум (негде се јави у току дана, негде увече). Хајде решили и то, а оно опет цврц 2017 година Март месец почео проблем, решили у крајем Августа исте године. Прво су тврдили да је проблем код корисника, и сваки дан после подношења захтева слали другу екипу техничара (стандардно мерење сигнала), кад после 7 екипе долази 8 екипа која саопштава да је проблем на мрежи и да они немају појма када ће то бити решено, нешто прави проблем и то је то. Могу да кажем да "модем" нису желели да замене макар им испадали сви зуби, али имали су јасан став, на крају се некако смиловали да и то провере као крајњу опцију (није модем био у питању него мрежа). Све у свему за то време трајања проблема они су тешки дилетанти били, продавали разне приче и причице, буквално је испало да корисник "халуцинира".

На крају, урадили реконструкцију комплетне мреже тако што су поставили издвојена оптичка "tube" чворишта. Мислим да су то радили негде у Новембру месецу, бар ми се тако чини, а можда и раније. После увођења издвојеног оптичког чворишта ниједан једини проблем није био на мрежи, у правом смислу те речи. Увече у шпицу без икаквих осцилација, пинг стабилан, брзина фулл чак и пребаци преко за 2mbps (download), upload максимално после повећања брзине, пакет 60/4.

Могу да кажем да што се тиче СББ-а у односу на 2015 годину, ово је услуга која је поуздана и стабилна 24/7. Телеком није ни мрднуо од 2009 године, све је остало исто и даље се чека реализација и реконструкција мреже али немају то у плану. Удаљеност од централе 800-900 метара, а ваздушном линијом до централе има неких 200 метара, куда иду каблови и шта се ту дешава немам појма и зашто Телеком није у кренуо да то сређује (лоша инфраструктура), није село у питању, али прва градска зона, али то није пресудно у овом случају. Такође Телеком је пустио СББ да провуче оптику (овде говорим о подземној техничкој инсталацији у поседу Телекома) без икаквих проблема, да прошири своју мрежу у 2018 години и то раде баш пуним капацитетом. Оптичка чворишта на стубовима на сваких километар, то ниче као печурке после кише, мале уличице (5-6 кућа) покривене мрежом, једноставно СББ грува максимално што се тиче ширења мреже, нема више разлике кућа/зграда, сад је доступност битна, хоћеш или неће, услуга је ту испред врата.

Оно што је сигурно чекам да Телеком напокон уведен ту већ легендарну оптику на моју локацију, до тада држим СББ уговор по страни и нећу продужавати јер они никакве погодности неће да понуде, шта год причао и преговарао они имају јасан став и то је то. Буквално су у фазону "Ти си наш корисник, користиш нашу услугу и још хоћеш погодности, мало ти што имаш услугу, а хоћеш да се огребеш за неку погодност, неће да може". Тако да сам одустао од било каквих погодности за старе кориснике, једноставно нема ту неке превелике мудрости, таква је политика фирме и то сам сасвим нормално прихватио :)
 
Poslednja izmena:
A koliko si dugo imao VDSL? :)
 
Оно што је сигурно чекам да Телеком напокон уведен ту већ легендарну оптику на моју локацију, до тада држим СББ уговор по страни и нећу продужавати јер они никакве погодности неће да понуде, шта год причао и преговарао они имају јасан став и то је то. Буквално су у фазону "Ти си наш корисник, користиш нашу услугу и још хоћеш погодности, мало ти што имаш услугу, а хоћеш да се огребеш за неку погодност, неће да може". Тако да сам одустао од било каквих погодности за старе кориснике, једноставно нема ту неке превелике мудрости, таква је политика фирме и то сам сасвим нормално прихватио :)
Izgleda mozda nekome cudno danas, ali ovo jeste normalna politika firme, tj. politika normalne firme. Neki promo da se privuku novi korisnici, ali ne stalno za stare, jer da bi i stari dobijali promo, znaci da standardne cene moraju biti mnogo vece nego sto oni zele da naplate.
I onda imaju prostora za promocije.

A zasto da svako gubi onda svoje vreme, u zemlji gde je 10-20.000 ogromna cifra, umesto da svi od pocetka imaju manju cenu?
 
Pa poenta jeste u VDSLu, ti si se izgubio u prici.
 
Izgleda mozda nekome cudno danas, ali ovo jeste normalna politika firme, tj. politika normalne firme. Neki promo da se privuku novi korisnici, ali ne stalno za stare, jer da bi i stari dobijali promo, znaci da standardne cene moraju biti mnogo vece nego sto oni zele da naplate.
I onda imaju prostora za promocije.

A zasto da svako gubi onda svoje vreme, u zemlji gde je 10-20.000 ogromna cifra, umesto da svi od pocetka imaju manju cenu?

Имају они довољно простора за такве ствари, али не у јавној промоцији него у непосредној када кориснику истекне уговор. Наравно да неће милион корисника у исто време тражити "погодности", него како се ко сети или упеца на актуелну промоцију за наставак коришћења услуге. Пандан томе како си рекао "то је политика нормалне фирме", вероватно мислиш на фирму која нема конкуренцију, ту онда има логике и 100% је тачна да нема потребе да задржавају кориснике јер знају стање тржишта и понуде конкуренције, ја говорим у мом случају каква је ситуација, алтернативу имам у 4Г мрежи (ВИП) али органичавајући фактор јесте управо укупан месечни проток.

Иначе пре месец дана у суседној држави (ХР) посета пријатељу, истекао му уговор код Х.Телекома, он позове корисничку службу и каже да прелази код суседног провајдера "Искон" јер нуди боље услове, нису га тек тако пустили да оде, него су рекли да ће га назвати за сат времена и стварно је тако било, а погодност је да добија дупло више свега у пакету који је сличан нашим Бокс Пакетима у току трајања уговорне обавезе, плус за верност добио на поклон таблет уређај (јесте кинеско чудо, али опет...).

Имаш одличан пример у мобилној мрежи код нас како све функционише. Неке хоће да изађу у сусрет и задрже корисника, неке неће и баш их брига. Имаш алтернативу па иди код њих.

Видећемо када крене Телеком да нуди масовно оптику, да ли ће СББ променити причу или ће бити при истом ставу који сада има, како је оператер рекао у једном чет разговору

Питање: Телеком ускоро уводи оптику, добили смо флајер
Оператер: Уреду
Питање: Да ли нудите неке погодности
Оператер: Не
Питање: Да ли можете да проследите моје питање продаји
Оператер: Тренутно имам само актуелне промоције
Питање: Али ја прелазим чим се укаже прилика код другог провајдера (Телеком)
Оператер: Уреду

Ово ће све бити ОК када Телеком среди мало ценовник за нижи сегмент и платежну моћ корисника, нека оптимална тарифа или шта год понуди у том моменту кроз промоцију и слично.
 
Poslednja izmena:
To nije ok... treba da svi dobiju iste uslove i cene, i ne gube vreme oko cenkanja. Pogotovu za osnovne stvari tipa komunalije i komunikacije.
Ispod cene kada se daje zove se dumping, i ilegalno je :)
Dakle da bi imali prostora da takvima daju popuste i promicije moraju osnovne cene da prepumpaju.

To je lose. Jer doci cemo uskoro u situaciju JK gde promena operatera znaci duplo vecu cenu prvi ugovor u prelazak je finansijski skroz neisplativ. A i necenkanje kosta ali ne 100%.

Don't support promos :)
 
O čemu se radi, krenuli novi bilbordi - MTS OPTIKA BESPLATNO :)
BlKDj52.png
 
Hm predpostavio sam da ce krenuti na jesen prikljucenja, izgleda da nisam pogresio a potvrdu o tome sam dobio od teh iz MTS kao za sada definitivnu odluku jer su dosta odradili pa mogu dosta ljudi da uzmu na keca.
Ovaj bilbord samo ide u prilog tome.
Jeste da su krajem prosle godine krenuli agresivno sa kampanjom pa su se predomislili, objasnio sam i zasto.
Verujem da ce od Septembra fefinitivno krenuti sa prikljucenjima, gde su odradili kablove.
E sad to besplatno, to ne znam sta im znaci.
Moguce da ce dati 1 mesec free da covek proba pa da se odluci, ne znam.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk
 
Sa mts sajta.
,,Optiku dovodimo u Vaš stan ili kuću o našem trošku. Besplatno obezbeđujemo i instaliramo potrebnu opremu, a posle obavljenih radova sve dovodimo u prvobitno stanje.

Postanite deo mts optičke pristupne mreže!,,
 
Cini se da se nesto pokrece konacno. Gledam u kutiju opticku svaki put kad ulazim u stan... vec 7 meseci...
 
Zar to na sajtu ne stoji vrc skoro godinu dana?



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Taman na vreme. Ističe mi SBB D3 ugovor uskoro onda mogu odmah BOX tel+TV+net.
 
Zar to na sajtu ne stoji vrc skoro godinu dana?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pa evo promenili su stranu malo, sad deluje "more promising" a i bilbordi koji reklamiraju optiku po gradu su krenuli , bar na NBGD sto sam video.
Ovo sto je kolega forumas slikao na prethodnoj strani.
 
Da, ja se vraćam s posla i vidim taj bilbord. Mada... koji genije je smislio BESPLATNO, a nigde nije napisao uvođenje... ni zvezdica, ni sitna slova.

Dođe mi da ih tužim iz zeza kao onaj što je tužio što nije dobio krila od RedBulla pa dobio na sudu.
 
Tuzi ih brate. I ja cu.
 
Sa mts sajta.
,,Optiku dovodimo u Vaš stan ili kuću o našem trošku. Besplatno obezbeđujemo i instaliramo potrebnu opremu, a posle obavljenih radova sve dovodimo u prvobitno stanje.

Postanite deo mts optičke pristupne mreže!,,

Bi ja samo oni nisu u stanju da dobiju saglasnosti za ulazak u zgrade/ulaze, a tek sto nisu u stanju da uvedu instalacije kako to zdrav razum nalaze...
 
miljakovac preko puda broja 7 kod gradska cistoce razvlace opticki upitanju je mts optika

IMG_20180703_120040.jpg
 
Ko zna kad ce optika doci u opstinu Kula...

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
 
Da li ce sva domacinstva morati da predju na optiku kada kompletno zavrse mrezu?
Kod mene ce to bas biti komplikovano, posto su kablovi sprovedeni kroz zemlju od bandere do kuce, ~20metara, a nisam siguran da li ima cev kroz koju su provuceni kablovi. To ce biti haos kad bude trebalo sprovesti opticke kablove do kuce, ako budem hteo, a htecu :)
 
Verovatno ce vazduhom od bandere do kuce.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 
Naravno da nece morati svi da predju na optiku.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk
 
Evo ti primer. Ulica na svakih cca 30m bandera sa ormanom samo sa jedne strane. Pouzdano znam da nema podzemno nista. Da ponovo kopaju preko ulice i krpe i td...nema od toga nista. Idu vazduhom 99% barem kada su bandere u pitanju.
Ormani koji su na zemlji za njih nrmam ideju kuda ce da ih vode a puna je glavna ulica sa njima(Jagodina).

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno