Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Kvalitetniji Internet do 2020.- praćenje realizacije projekta "All-IP" transformacije
@Panzer Meyer, mislim od toga da nema nista. Dizao je i ranije sbb svoje brzine, a telekom je stagnirao. A i te brzine sto sad izdaju su na staklenim nogama, cak se ljudi masivno zale da ni ne dobijaju ono sto plate.
Opet, pre verujem da ces dobiti fiber, nego povecanje same brzine.
Telekom može i na sadašnjoj instalaciji da poveća brzine. Je l možemo oko toga da se složimo?
POŠTO JE TO PRESUDNO!
"TEHNIČKA MOGUĆNOST" (ili nemogućnost), u rečniku Telekoma, je NAJVAŽNIJA sintagma. [emoji14] /but 101% true
Drugo, pričam o +10 download,
/5 upload. Doable je.
Treće, SBB ubrzanje je: povod.
Postoji i "bigger picture" : odliv Telekom -> SBB.
U pravu je shamaNS, čekaće zadnji rok. Čekaće zamah ove transformacije. Čekaće uvek nešto...
A mogu i da ne čekaju i da lepo puste svima max. koji linija može da podrži, ako već dotična linija ne bi mogla "novonastale" pakete
+10d i upload na 5 bi, tvrdim, bar 80% linija podržalo.
Telekom ima ogromnu rupu u paketima, tu, između 20 i 50MBps. Mnogi bi mogli tu da se smeste. Bez problema.
Znam da oni nemaju sluha, da imaju, UploadBooster bi postojao i dalje.
Znam i da je SBB povećavo a da TS pratio nije. Ali znam i da je postojalo vreme u kom se jesu utrkivali... Dok ADSL nije dostigao svoj maksimum.
Ali mi više nismo u ADSL eri.
Telekom svima uvodi vDSL.
Show some optimism.
Znaju da sprovode transformaciju mreže i da će moći da ponude brže. 2022e sigurno.
Ali znaju i da korisnici neće da čekaju 2022u, nego će da odu tamo gde može više za manje.
Danas je to SBB.
Ubrzanjem bi pokazali da imaju sluha... Kog nemaju. Što znači da ga verovatno neće biti, ali ne nužno.
Ustrojstvo (10,20,50,100) stoji predugo da bi ga menjali... Ali zato i imaju 500.000 korisnika fiksne - manje.
I prodali se oni ili ne, ne rade oni allIP zbog nas. Rade jer su svesni da u protivnom - ne postoje. Vrednost TS ide na dole, svakim danom, sa svakim izgubljenim korisnikom i lovom koju spiče na svoje plate a ne na fiksnu/optiku...
Ali mu svejedno trazih (tj vrlo ljubazno ga zamolih) da fotka malo okolinu/bandere, da mi vidimo kako je to doslo do njega. I nije mi frka da ponovim: Miliii, prati kabal, fotkaj svaku prepreku na koju naiđeš, daj, informiši malo, ti si čovek na terenu, inside man.
Mogao je i da vidi radnike TS koji prevezuju bakar sa bandera na štagod... Što ne dokazuje da su u pitanju samonoseći stubovi za optiku korišćeni.
Ma tesko da 80% Telekomovih korisnika u ovom trenutku moze da ima preko 16 Mb/s sto zbog udaljenosti od centrala sto zbog losih parica!
Znaju oni to pa zato i ne dizu brzine i pakete jer kako ti kazes ta praznina izmedju 20 Mb/s i 50 Mb/s je velika ali tu je problem taj last mile i dokle god se ona ne smanji nema nista od brzog neta.
Ali isto tako Telekom zna da ima bar 50% korisnika koji nemaju gde pa mu se zato i ne zuri!
Vidi, i meni su pevali pesmu da mi 6Mbps max, kad sam bio "Veratov".
Cim sam prešao kod njih, odjednom se stvoriše uslovi za 20.
A na 1.1km sam.
I max je tih 40/6. Od 6 do 40 razlika je velika. Ajde, ok, za preko 20 su kupili Huawei opremu u centrali. Ali za 6 do 20 su lagali, i to je meni jasno.
Sama ta činjenica govori u prilog mnogo toga loseg. I koliko su ostali ISPovi u podređenom položaju, i koliko Telekom: zabole.
Da ja vodim Brigu o korisnicima, imali bi bolji net svi. Ne jer sam ja darezljiv, nego jer, tehnički, uz malo truda: moze. Ali u masi slucajeva u kojima moze, oni se prave da ne moze. Lakse je poslati "nema tehnickih mogucnosti" nego poslati strucno lice na teren, da premeri šaht, da premeri stan, da vidi gde gubitak nastaje.
Ako ti korisniku objasniš da je kriva instalacija u stanu, fer si. Dao si mu izbor. Razume da ne moze. Ili ce moci, ako popravi sam svoju kucnu instalaciju.
Ako mu objasnis da su oni krivi/last mile, ali mu i kazes specifican i ogranicen rok cekanja modernizacije, opet si fer.
Telekom to nije.
Nije ni nosilac progresa. Optiku pominju jos od 2010e, a tek 2016e su odradili taj Aleksinac.
Vdsl se pominje jos i 2008e, a tek 2016e oni donose odluku da svaki izdati modem mora biti vdsl.
Tim tempom, optika stize 2030e.
Ali nece biti. Strategija razvoja broadbenda u Srbiji do 2020e precizira sve jasno. Vučić forsira IT, ne zato sto nas voli kao community, nego jer je i taj skapiro da kostamo manje nego sto zaradimo. Praktično smo mu najlikvidniji deo privrede; mi - koji tu radimo, ne mi - korisnici Interneta.
U ovom trenutku, stvari moraju da se pokrenu na bolje. U protivnom je kasno, što kaze šaman iz NS: idu penali... I i treba da idu!
Da potvrdim samo da će optika do stana biti i u zgradama gde već postoji istureni stepen i vDSL.
Ponuda NovaTel u zgradi u Bloku 9A, Bul. Nikole Tesle 2-14.
Ali mu svejedno trazih (tj vrlo ljubazno ga zamolih) da fotka malo okolinu/bandere, da mi vidimo kako je to doslo do njega. I nije mi frka da ponovim: Miliii, prati kabal, fotkaj svaku prepreku na koju naiđeš, daj, informiši malo, ti si čovek na terenu, inside man.
Mogao je i da vidi radnike TS koji prevezuju bakar sa bandera na štagod... Što ne dokazuje da su u pitanju samonoseći stubovi za optiku korišćeni.
Evo i jedne zanimljivosti / (gore pomenuta) "Briga o korisnicima" je sektor Telekoma. Za žalbe. Cenim da imaju 20+ šablona koje šalju svima. I za to dobijaju 45000 rsd mesečno, najmanje
(Nisam ni očekivao bolje, ali me to neće obeshrabriti da pitam... Sve ono na šta mislim da imam pravo. Kad stignem.)
Voleo bih da i vi nešto pitate, Telekom, oficijelnim putem. Što da ne - i Huawei, podizvođača. SVE što Vas zanima. A da je u vezi sa: AllIP transf.
Pa da delimo, informacije. Sharing is caring. ❤️
I u TS ima i pametnih ljudi i ljudi koji korisnike ne tretiraju kao stoku. I i bez veze se može doći do njih. Srećom.
Ko pita, zlo ne misli.
Postavim ja 'Brizi' 3 kratka i jasna pitanja:
Listu svih podizvođača za BG (a ne da ih skupljamo "ručno"!)
+ tempo radova za prestonicu (najopštiji mogući.)
+ Molba, uljudna: "budite ljudi - budite transparentni"
... jer nema frke ni ako ne budete. SBB je tu, kod mene. Sa svojih 4500 mesečno koje dajem Vama na nivou domaćinstva tj. za sve usluge, daću drugima - SBB/Telenor - ako budete bad guys ko što jeste. Meni ruke vezuje samo ugovor za vDSL, do septembra ove godine. MTS-mobilna, tu primedbi nemam (mada i tu štede-dupli net tokom trajanja cele ugovorne obaveze. A bilo pola od toga. Znači, za dve godine, njihova mudrost je da pola pretvore u: celo. Nikako da daju više MB u paketu, x5 npr. I to tako da TO ne bude promo nego sastavni deo paketa. Carevi. Prodavanja magle.)
Na šta, na mogućnost da - odgovorite? Na konkretno pitanje - konkretnim odgovorom.
MTS podrška za mobilnu, iako je i ona puna "šablona", pitanja ne izostavlja. Objasni sve, do detalja. Ovi u fiksnoj, oni su sinonim za gamad. NTM (nemamo tehn. m.) i - ZID. Ćutnje. Netransparencije. Nepoštovanja elementarnih korisničkih prava. Otkad je fiksne do danas, ostali su isti. NTM.
Pa ne pitam ih iz inata ili jer sam dokon, već da bih, kada se uslovi steknu (kad ugovor istekne) mogao da donesem odluku u svom najboljem interesu.
Elementarno pravo, izbora operatera... Svakog od nas. (a/v-DSL sam voleo više nego coax, oduvek. Ima zašto / nebitno.)
Odgovor im je koncipiran kao da sam im tražio 50 Mbps - a nisam, koj će mi.
Ja se borim za univerzalnija prava:
Transparentnost.
Odnos prema korisnicima.
Nelogičnosti, poput SBBovog zahtevanja da ljudi koriste SBB net, za uslugu u pokretu (HBBGO) - šta, da okače coax o leđa?
* namerno kudim SBB, da se ne misli da ih favorizujem. U ovoj zemlji svi tako lako zaborave da korisnici IMAJU NEKA PRAVA. U sektoru: ZDRAVSTVA je to najociglednije. I najužasnije.
Brz net svima, pa i Koštunićima (selo),
itd itd.
J3be mi se za lični interes, i 5/1 mi je spejs šatl - iako mi je Net sredstvo za rad. Nama programerima ne treba puno, mi šaljemo: slova...
I tu je jedini interesantan - zadnji pasus.
"Do kraja godine".
Da li to znači da će BG biti gotov u narednih 10 meseci, ili moja opština, ili samo znači "čekaj nas i mi ćemo sigurno doći", to ni ja ne znam.
To je verovatno template koji šalju svima...
Svaka parica "ima svoju priču".
Kad bi manje zapošljavali te koji šalju predefinisane odgovore, a više tehničara, inženjera, projektanata - onih koji veruju u egzaktne brojke, i tu mrežu grade PLUS kad bi bili spremni da se oko svakog pojedinačnog korisnika TRUDE, osluškuju, odavno bi nam bilo bolje. I na postojećoj inf.
Ali znam da će popiti žalbu na žalbu. RATEL, svejedno što će i oni da ih štite, umesto da štite prava korisnika. To se tako radi. Sistem se ne menja spolja, nego iznutra.
To je podrška. To je sluh za korisnike. Amerika? Pa nije to tako daleko, kapitalizam je kapitalizam. A kapital/dobit, naše koke nosilje, ide na dole. Lagano ali sigurno.
Sve i da ne uradiš ništa, ako si u pravu i veruješ da si u pravu, treba stati iza sebe. Makar sa druge strane bio Telekom ili SBB. Neko mora da bude i optimista i idealista, u zemlji u kojoj većina sleže ramenima i pljuje sve što je dobro. Uspešni se, ovde, pljuju i mrze. A ja bih svakako voleo da je MTS uspešan. Isto i SBBu želim. Ali i Veratu/Beotelu, Exe netu... Konkurencija: dobro. Monopol i karteli: loše. Propast Targa je loša! Da nije bilo njega, SBB ne bi ni uradio to malo optike. Da nema njega, ni vi sa NBGD ne bi dobijali letke koje dobijate... tj bi. Al ne zbog zgrada i guste naseljenosti nego zbog firmi. Jednoj firmi TS ispostavi invoice veći nego najvećoj rezidencijalnoj zdradi tj svim stanarima - zajedno.
Uzalud ili ne, vremenom će se stvari promeniti. Jednog dana, Telekomu će stati do svakog korisnika i njegovog zadovoljstva. To što smo mi daleko od toga, to što ja nemam kapacitet ni za šta pa ni da izvučem informaciju, to je tako relativno. To je: danas.
Okolnosti se menjaju. I menjaju se na bolje. Polako ali sigurno, ono što je danas "borba sa vetrenjačama" sutra (čitaj: deceniju) će biti najnormalnija stvar...
A forum (Benchmark) je razonoda, razmena iskustava, kuknjava, sujete, ego itd.; Meni - nikako ulaženje u raspravu (da l ja pišem ovako il onako, opširno il koncizno, jasno il nejasno, razumljivo il nerazumljivo, s jednom temom ili više. Mnogo me pa zabole da l vam forma paše. Ego/sujeta, na to se kače klinci, i ja al u 16oj, na IRC-u s RCUB terminala (čitaj 1997e)
Ja sam, UVEK: za konstrukciju. Dekonstrukcija mi nije izazovna.
El nešto nejasno? Pitaj.
El nešto netačno - daj argument.
Evo i jedne zanimljivosti / (gore pomenuta) "Briga o korisnicima" je sektor Telekoma. Za žalbe. Cenim da imaju 20+ šablona koje šalju svima. I za to dobijaju 45000 rsd mesečno, najmanje
(Nisam ni očekivao bolje, ali me to neće obeshrabriti da pitam... Sve ono na šta mislim da imam pravo. Kad stignem.)
Voleo bih da i vi nešto pitate, Telekom, oficijelnim putem. Što da ne - i Huawei, podizvođača. SVE što Vas zanima. A da je u vezi sa: AllIP transf.
Pa da delimo, informacije. Sharing is caring. ❤️
I u TS ima i pametnih ljudi i ljudi koji korisnike ne tretiraju kao stoku. I i bez veze se može doći do njih. Srećom.
Ko pita, zlo ne misli.
Postavim ja 'Brizi' 3 kratka i jasna pitanja:
Listu svih podizvođača za BG (a ne da ih skupljamo "ručno"!)
+ tempo radova za prestonicu (najopštiji mogući.)
+ Molba, uljudna: "budite ljudi - budite transparentni"
... jer nema frke ni ako ne budete. SBB je tu, kod mene. Sa svojih 4500 mesečno koje dajem Vama na nivou domaćinstva tj. za sve usluge, daću drugima - SBB/Telenor - ako budete bad guys ko što jeste. Meni ruke vezuje samo ugovor za vDSL, do septembra ove godine. MTS-mobilna, tu primedbi nemam (mada i tu štede-dupli net tokom trajanja cele ugovorne obaveze. A bilo pola od toga. Znači, za dve godine, njihova mudrost je da pola pretvore u: celo. Nikako da daju više MB u paketu, x5 npr. I to tako da TO ne bude promo nego sastavni deo paketa. Carevi. Prodavanja magle.)
... i dobijem, napismeno -
Na šta, na mogućnost da - odgovorite? Na konkretno pitanje - konkretnim odgovorom.
MTS podrška za mobilnu, iako je i ona puna "šablona", pitanja ne izostavlja. Objasni sve, do detalja. Ovi u fiksnoj, oni su sinonim za gamad. NTM (nemamo tehn. m.) i - ZID. Ćutnje. Netransparencije. Nepoštovanja elementarnih korisničkih prava. Otkad je fiksne do danas, ostali su isti. NTM.
Pa ne pitam ih iz inata ili jer sam dokon, već da bih, kada se uslovi steknu (kad ugovor istekne) mogao da donesem odluku u svom najboljem interesu.
Elementarno pravo, izbora operatera... Svakog od nas. (a/v-DSL sam voleo više nego coax, oduvek. Ima zašto / nebitno.)
Odgovor im je koncipiran kao da sam im tražio 50 Mbps - a nisam, koj će mi.
Ja se borim za univerzalnija prava:
Transparentnost.
Odnos prema korisnicima.
Nelogičnosti, poput SBBovog zahtevanja da ljudi koriste SBB net, za uslugu u pokretu (HBBGO) - šta, da okače coax o leđa?
* namerno kudim SBB, da se ne misli da ih favorizujem. U ovoj zemlji svi tako lako zaborave da korisnici IMAJU NEKA PRAVA. U sektoru: ZDRAVSTVA je to najociglednije. I najužasnije.
Brz net svima, pa i Koštunićima (selo),
itd itd.
J3be mi se za lični interes, i 5/1 mi je spejs šatl - iako mi je Net sredstvo za rad. Nama programerima ne treba puno, mi šaljemo: slova...
I tu je jedini interesantan - zadnji pasus.
"Do kraja godine".
Da li to znači da će BG biti gotov u narednih 10 meseci, ili moja opština, ili samo znači "čekaj nas i mi ćemo sigurno doći", to ni ja ne znam.
To je verovatno template koji šalju svima...
Svaka parica "ima svoju priču".
Kad bi manje zapošljavali te koji šalju predefinisane odgovore, a više tehničara, inženjera, projektanata - onih koji veruju u egzaktne brojke, i tu mrežu grade PLUS kad bi bili spremni da se oko svakog pojedinačnog korisnika TRUDE, osluškuju, odavno bi nam bilo bolje. I na postojećoj inf.
Ali znam da će popiti žalbu na žalbu. RATEL, svejedno što će i oni da ih štite, umesto da štite prava korisnika. To se tako radi. Sistem se ne menja spolja, nego iznutra.
To je podrška. To je sluh za korisnike. Amerika? Pa nije to tako daleko, kapitalizam je kapitalizam. A kapital/dobit, naše koke nosilje, ide na dole. Lagano ali sigurno.
Sve i da ne uradiš ništa, ako si u pravu i veruješ da si u pravu, treba stati iza sebe. Makar sa druge strane bio Telekom ili SBB. Neko mora da bude i optimista i idealista, u zemlji u kojoj većina sleže ramenima i pljuje sve što je dobro. Uspešni se, ovde, pljuju i mrze. A ja bih svakako voleo da je MTS uspešan. Isto i SBBu želim. Ali i Veratu/Beotelu, Exe netu... Konkurencija: dobro. Monopol i karteli: loše. Propast Targa je loša! Da nije bilo njega, SBB ne bi ni uradio to malo optike. Da nema njega, ni vi sa NBGD ne bi dobijali letke koje dobijate... tj bi. Al ne zbog zgrada i guste naseljenosti nego zbog firmi. Jednoj firmi TS ispostavi invoice veći nego najvećoj rezidencijalnoj zdradi tj svim stanarima - zajedno.
Uzalud ili ne, vremenom će se stvari promeniti. Jednog dana, Telekomu će stati do svakog korisnika i njegovog zadovoljstva. To što smo mi daleko od toga, to što ja nemam kapacitet ni za šta pa ni da izvučem informaciju, to je tako relativno. To je: danas.
Okolnosti se menjaju. I menjaju se na bolje. Polako ali sigurno, ono što je danas "borba sa vetrenjačama" sutra (čitaj: deceniju) će biti najnormalnija stvar...
A forum (Benchmark) je razonoda, razmena iskustava, kuknjava, sujete, ego itd.; Meni - nikako ulaženje u raspravu (da l ja pišem ovako il onako, opširno il koncizno, jasno il nejasno, razumljivo il nerazumljivo, s jednom temom ili više. Mnogo me pa zabole da l vam forma paše. Ego/sujeta, na to se kače klinci, i ja al u 16oj, na IRC-u s RCUB terminala (čitaj 1997e)
Ja sam, UVEK: za konstrukciju. Dekonstrukcija mi nije izazovna.
El nešto nejasno? Pitaj.
El nešto netačno - daj argument.
Ahhhh da hvala VELIKOM Konstantinu Simonovu za najjlepsu ljubavnu pesmu ikada napisanu, hvala i Serbedziji, naravno hvala i tebi @Keops na podsecanju, stvarno predivno.
Izvinjavam se za off.
@Keops: Što se tiče Ratel-a ja sam 2 od 2 imao pozitivno iskustvo sa njima u mom "ratovanju" sa Telekomom, tako da baš ne znam koliko stoji to da ih Ratel objektivno štiti.
Prvi put su me (Telekom) 3 meseca zavlačili kad sam jurio informaciju gde i kome uputiti zahtev/molbu/dopis da se uzađe na teren i da se skrati "parica" (kabl je prolazio banderu koja je bližu kraju moje kuće gde je bila terminacija [ta bandera je bukvalno 20m preko puta ulice] i išao na sledeću banderu pa na komšijinu kuću pa sa njegovog na moj tavan; sve u svemu nekih 150 metara zaobilaznog puta minimum) gde sam čak vucarao ćaleta u poštu da "daje izjavu" nekom "direktoru" koji je kao evidentirao "zahtev".
Primedba Ratel-u i posle 8 dana došli terenci i skratili to.
To sam želeo da urade i zbog toga što smo jedini u selu imali takvu idio*sku putanju "sa komšije na mene", i jer su krenule učestalije greške i prekidi tad dok sam još bio na 20/1 paketu, ali i zbog toga što sam znao da je VDSL već krenuo uveliko u gradu pa kao priprema tj stvaranje boljih uslova/kraće parice za kad dođe red da i ja tražim prelazak na VDSL.
Drugi put sam morao da potežem Ratel kad mi: 1) nisu zvanično telefonskim putem javili da li ima ili nema tehničkih uslova za VDSL 50/2 ni posle 2 meseca & 2) posle nekoliko mojih zvanja svakih 7-8 dana rekli samo da je zahtev terminisan.
Opet je posle 12-ak dana usledio poziv Telekoma da dođem po novi ruter! Znači magično se stvorili uslovi, i za VDSL uopšte (što kao nije moglo, nezvanično!) i za 50/2 ako nisam 250m nego "čak" 315m žično udaljen od centrale.
Jeste da je Telekom u oba slučaju u pismenom odgovoru na primedbu Ratel-u nalupetao sve i svašta kako oni ništa nisu krivi, kako sam ja informisan o svemu i bla bla bla, kako eto sad su se stekli uslovi i odmah mi izlaze u susret. Ali suština je da sam ja dobio šta sam hteo tek kad je Ratel ušao u tu igranku između mene i Telekoma.
Osim toga oko Ratel-a za ostalo što si napisao se slažem. Naročito sa tim da je neshvatljivo i nelogično da neće da se potrude da saniraju i najminimalnije probleme na infrastrukturi nego umesto toga kuliraju i izlaze na "intervencije" u beskonačno jer ih praktično cela ulica tj svaki korisnik zove po bar 5x mesečno godinu dana... a najverovatnije je u pitanju problem na nekom od spojeva na nadzemnom delu (ajd kao jasno je svima da je "normalno" u ovoj državi da im se "ne isplati" ni za 50 ljudi a ne za 5 da dolaze i kopaju 200m ulice da zamene loš podzemni kabl), nego to "rešavaju" tako što spuštaju brzinu porta.
Iako meni nije logično da rukovodeći u toj firmi nisu još uvek odradili računicu i ukapirali da im je na malo dugoročnije gledano daleko isplativije da postepeno menjaju postojeću instalaciju sa optikom (naročito u situacijama kad postane očigledno da je neizbežan momenat raskopavanja ulice!) al ajd to nekako čovek i da razume i oprosti (bar još neko vreme...), ali mi nije jasno da im se "ne isplati" ni da održavaju to što već imaju na adekvatan način .
Znači, kad su mi skraćivali "paricu" bio sam u prilici da vidim na šta liči unutrašnost one velike metalne kutije na banderi na koju dolazi podzemni kabl i frapirao sam se. To kako je unutra zarđalo svuda oko tih "ležišta" na kojima su napravljeni kontakti žica... pa stvarno je fenomen da nam internet i radi ovako dobro kako radi. Išli su po bušilicu da odviju šraf koji drži neke žice... Znači umesto da se podnese zahtev da se zameni taj razvodna kutija ili kako se već to zove, da se novac potroši na to, oni se lepo vozaju 50x mesečno i dolaze pametuju kako je u pitanju problem kućne instalacije.
Ja da sam na vasem mestu, ako vas interesuje kada i kojim tempom ce biti gotovo kabliranje zaobisao bih telekom, i pitao direktno podizvodjace.
Posto su podizvodjaci zaduzeni za projektovanje mreze u sektoru koji im je dodeljen.
@stefkev: Jest baš će da odgovore. Oni će da se pozivaju na "ne dam nam Telekom da kažemo" kao što će Telekom da vrti priču da nemaju uvid u info koji podizvođač šta radi. Tj ako se ne varam nego je već pisao tom Novatel-u ili kome tačno beše sa pitanjem tako u tom nekom stilu "jel moja zgrada u planu / jel moja zgrada kod vas" i dobio je čini mi se eto bar odgovor da "nije njihov" a čiji je ne znaju.
Obratio sam se putem mejla kontakt osobi iz firme NovaTel, koje sam video na jednoj od prethodnih strana, a koji je u funkciji jednog od podizvođača na Projektu. Moje pitanje se odnosilo da li je moja zgrada u njihovoj nadležnosti i evo šta mi je ljubazna predstavnica odgovorila:
Poštovani,
ta adresa ne pripada klasteru koji je dodeljen NovaTelu od Huaweia i Telekoma, 12 firmi je angažovano na realizaciji optike za celu Srbiju.
Neka druga firma je dobila taj klaster, zaista nemamo informacije koja. Budite strpljivi kontaktiraće Vas.
@stefkev: Jest baš će da odgovore. Oni će da se pozivaju na "ne dam nam Telekom da kažemo" kao što će Telekom da vrti priču da nemaju uvid u info koji podizvođač šta radi. Tj ako se ne varam nego je već pisao tom Novatel-u ili kome tačno beše sa pitanjem tako u tom nekom stilu "jel moja zgrada u planu / jel moja zgrada kod vas" i dobio je čini mi se eto bar odgovor da "nije njihov" a čiji je ne znaju.
Pazi, taj ko god da je pitao, pitao je na pogresan nacin, treba pitati pitanja tipa "okolo salata", koji sektor planiraju da rade u kom periodu, itd.
Zasigurno nece ti reci na pitanje "oce li moja zgrada u ulici toj i toj biti gotova". Dobices odgovor : "odkud ja znam".
A postoji i mogucnost odbijanja, ali u svakom slucaju treba pitati, posto zasigurno znam da njihovi projektanti rade plan kabliranja.
Kod mene je pre par meseci dosao novi kabl do zgrade (druga zgrada od moje, tu je Eriksonov IPAN koji je postavljen jos pre 2-3 godine) i od tad mogu da uzmem i 100Mbps. Prezadovoljan sam kvalitetom konekcije, za 3 meseca koriscenja nijedan jedini problem. Uzeo sam paket od 50Mbps.
Neka uzorak budu korisnici sa nbg-a. Koliko je vremena proteklo od najavljivanja radova do samog postavljanja kabla do stana.
Otprilike cemo znati koliko im treba da zavrse zgradu, kvart itd.
U odnosu na sta vam je los upload 2mb/s? Ja na sbbu-sam izmerio upravo 60/4, ali ne mogu bas da kazem da je 4 drasticna razlika u odnosu na 2. Tako je svuda na ovim prostorima.
U odnosu na sta vam je los upload 2mb/s? Ja na sbbu-sam izmerio upravo 60/4, ali ne mogu bas da kazem da je 4 drasticna razlika u odnosu na 2. Tako je svuda na ovim prostorima.
U odnosu na sta vam je los upload 2mb/s? Ja na sbbu-sam izmerio upravo 60/4, ali ne mogu bas da kazem da je 4 drasticna razlika u odnosu na 2. Tako je svuda na ovim prostorima.
Ume za neke stvari da se oseti, ali samo za poslovni upload primetim, jer 2Mb/s svi serveri sada mogu da opsluze (dok 5MB/s download ne mogu).
Torrenti moraju da se limitiraju, tako da upload bude dosta ispod 2Mbps inace dolazi do zagusenja veze.
Ume za neke stvari da se oseti, ali samo za poslovni upload primetim, jer 2Mb/s svi serveri sada mogu da opsluze (dok 5MB/s download ne mogu).
Torrenti moraju da se limitiraju, tako da upload bude dosta ispod 2Mbps inace dolazi do zagusenja veze.
Nije to do servera koliko mogu da opsluze, oni mogu i po 40 gbps i to bez frke da opsluze, problem kod xDSL ili coax je modulacija signala, gde je problem dati vecu sirinu signala za veci upload, saobracaj ne bi mogao da fukcionise dobro, bio bi zasicen. Tu je jos i problem i gubitak signala, zato sto je prenosni medijum bakar.
Tu ti optika razresava svaku mogucu situaciju, mozes 1gbps (up/down) bez problema, a uz drugu tehnologiju mozes i do 10 gbps, kroz vlakno do 30 kilometara. Ima svega i svacega.
Za sada telekom nudi standardne pakete koje fura za xDSL, kada bude kriticna masa na ftthu, verovatno ce da ponude i do 1 gpbs, nadam se uz manju asimetriju.
Nisi me razumeo. Zbog posla saljem i preuzimam prilicno puno memory dumpova (2GB su najmanji kada se kompresuju). To uvek ide preko FTPa. Na podosta FTPova, sa/na dosta lokacija. To radim i iz Koreje, gde je optika 99% neta. Jedino unutar Koreje imam veci upload/DL sa servera. Iz Nemacke, UK, iz Koreje, iz USA, do FTPova u Koreji, u USA... sve to ne moze 5MB/s da opsluzi.
Znaci, nije problem da FTP server postigne moj upload rate. Ali skoro nikada ne mogu full download da iskoristim. Nema to veze sa DSLom, da li je routing, da li CPU overload ili nesto trece ne znam.
Sad sam te razumeo, i ja na mesecnom nivou imam dump baze podataka po 2,3 TB. Imam problem sa Francuskom, gde ne mogu veci upload od 2 mbps da postignem, iako server ima 200 mbps upload, a ja 250 mbps download. To je negde u rutiranju izmedju nasih isp-ova i tamo njihovog kontigenta. Cak zvao ljude iz telekoma (ne standardna podrska, nego bas bas bas ljude koji odrzavaju telekomov servis) da urade tracing, kaze ne mogu da izvale, dolaze paketi do servera, ali ne mogu da izvale zasto ima bottleneck u brzini, i odgovorno tvrde da nije do nas.
Od tada sam promenio sa telekoma na ikom, isti problem, bottleneck u brzini.
A koliki uplink imas?
Ja isto tako, mnogo manji upload mogu da postignem ka serverima, osim ako nismo i server i ja u Koreji.
Cak je sada i dobro, do pre 3-4 godine do servera u USA (kod Pair.com-a) je jedva >20KB/s prelazio upload
Upload na mom ikom jadnom je 4 mbps, a download je 250. A ako pitas za servere, jedno vreme sam unajmljivao scaleway, koji je imao upload i download 200 mbps, ali sa njihovog servera ka nama nije mogao da dostigne pun potencijal. Od tada idem na digital ocean, uzimam vps koji su u Nemackoj ili Holandiji, to su najmanje optereceni serveri, a najblizi. Tu nemam problema sa brzinom. Mada kod njih je upload i download rezervisan 100 mbps 100 mbps. Sto se tice Amerike i Koreje, to je malo dalje, normalno je da padne brzina, ali nije normalno da padne na 2 mbps ka tebi, to je onda problem u saobracaju negde izmedju.