Šta je novo?

Kurirske službe

Ima li opcija za trocifreni broj ? Stavis 999 to je sifra za BB.
 
pa da, napisah vec da je salterusa stavila stavila 1 (verovatno je moglo i 999) a u podbroj stavim BB i to mu je to resenje
 
Ne zna, onda u mom slučaju uvek prave izuzetak jer uvek prolazi sa BB!
Možda je do verzije aplikacije, kod mene je 1.10, ne znam dal je apdejtovana posle toga!
 
btw,
gde i kome se podnosi reklamacija za ne isporucenu posiljku na vreme?
 
Meni to nikad nije pravilo problem a relativno često unosim BB.
Kad mi primalac kaže "to je glavna ulica, zna kurir" onda stavim naziv ulice isto kao što je naziv mesta i u Broj/Podbroj stavim BB, u objašnjenje za to polje čak i piše da možeš da staviš BB.
Jedino je problem kad nemaju mesto tj. selo u bazi i onda nemožeš ništa preko aplikacije, mora da se nosi u poštu.
Baza za adresu je ista.
Ako ne možeš da nađeš mesto imaš na Poštinom sajtu pretragu po PAK kodu, pa tu tražiš i mesto i ulice...
 
Podnosis u posti u kojoj si predao ili bilo koja?
Reklamaciju podnosi primalac ili posiljalac, ili bilo ko?
 
Moze u bili kojoj posti nije obavezno da bude posta gde je pakat poslat.
Pravo na nadoknadu stete za prekoracenje rokova urucenja ima samo lice koje je platilo postarinu.
 
I to resavaju na licu mesta ili se nesto ceka?

Hahahah, na licu mesta da se resi neka zalba drzavnoj utanovi :D
Ceka se nekoliko nedelja, moguce i mesec dana.
Jedino ako se nadju tri vredna radnika, pa kontrolor u toj posti odmah posalje tvoju zalbu u centralu, pa tamo neko odmah preda sluzbi za zalbe pa tamo neko odmah krene da radi tvoj slucaj.
 
Kao sto rece covek ceka se naravno, nemaju oni u toj lokalnoj posti nikakve ingerencije da to resavaju samo da prime zalbu..
Pre korone je bilo oko 7-10 do maks 15 dana, sada ne znam, a i iskreno ne zanima me, potpisem zalbu i ostavim broj tekuceg racuna, pare samo legnu i to je to..
 
Pitanje za City Express, retko kad dobijam nešto od njih pa ne znam...

Ujutru dobijem info o porudžbini i ono kao "isporuka tokom dana"... Niko me nije zvao, malopre pogledam status piše "primalac odsutan"... U čemu je fora, jel to znači da nisu stigli danas da isporuče pa automatski status neki ili je neka zezancija?
 
Znaci da je (shatro) pokusao da ti dostavi, a ti nisi bio kuci ili nisi bio dostupan na telefon :)
 
Trebalo bi da ima jos jedna dostava, znaci sutra.
 
To je stara fora da kurir talozi pakete kako bi ih isporucio u jednom danu, sutra, prekosutra kada mu odgovara...
 
Aha... samo neka ih isporuči.

Ali je stvarno glupo što dobiješ onu poruku ujutru da je isporuka u toku dana i onda izvisiš tako jer si kući i čekaš. Onda bolje da ne šalju ništa.
 
Hahahah, na licu mesta da se resi neka zalba drzavnoj utanovi :D
Ceka se nekoliko nedelja, moguce i mesec dana.
Jedino ako se nadju tri vredna radnika, pa kontrolor u toj posti odmah posalje tvoju zalbu u centralu, pa tamo neko odmah preda sluzbi za zalbe pa tamo neko odmah krene da radi tvoj slucaj.
Ha, ha... Najbolje je što niko sem tog jednog mitskog radnika "to ne zna da radi" (čitaj ne zna da popuni formular i dodeli mu evidencioni broj, te prijem pritužbe potvrdi tako što ti overi poleđinu potvrde o prijemu pošiljke), i taj sveti čovek se uvek čeka da dođe u smenu...
 
Hm,

nije mi se do sada događalo da kada kupim nešto i poštarina bude besplatna, kurir prilikom isporuke, Aks u ovom slučaju, traži doplatu za nekakav povraćaj novca, konkretno 82 RSD, na 1680.
 
Jel si kupio od fizickog ili pravnog lica (kompanije) ?
 
Pravnog.
 
Onda mislim da nije trebalo da naplati tih 82 dinara, jer kurirska sluzba ima ugovor sa tim pravnim licem.
Mislim da te je izvacario :)
Ali nisam 100% siguran.
 
Zavisi šta je pošiljalac zaokružio prilikom popunjavanja naloga u aplikaciji.
Kod mene na poslu te naloge popunjava koleginica, pa kada ona nije tu, radim ja. Svaki put nešto izgrešim, jer ne radim često.
 
Da li prodavac sme i moze da naplati troskove pokusane dostave, i kako to ide?

Drugar porucio neki alat sa nekog webshopa, nije bio na adresi kada je kurirska bila, vratila porudzbinu posiljaocu, a prodavac ga zvao da mu kaze da ce mu naplatiti 800 dinara za trosak dostave, lol...
 
Hm,

nije mi se do sada događalo da kada kupim nešto i poštarina bude besplatna, kurir prilikom isporuke, Aks u ovom slučaju, traži doplatu za nekakav povraćaj novca, konkretno 82 RSD, na 1680.

Evo ja (kao pravno lice) imam ugovor sa Post Expressom i baš šaljem dosta (u proseku 20-30 pošiljki dnevno). Nebitno da li u aplikaciji navedem da primalac snosi troškove slanja ili ja, ukoliko postoji otkupnina na pošiljci, naknadu za povrat otkupnine mora da snosi primalac. Meni je to takođe nelogično, jer imam neki "limit" da za porudžbine preko određenog iznosa ja snosim troškove slanja, i negde bi logično bilo da ako je poručeni predmet napr. 4.000 dinara a ja kažem kupcu da ja snosim troškove slanja, da kupac kuriru/poštaru plati okruglo 4.000 dinara. Nažalost, kupcu će biti naplaćeno 4.045 dinara, upravo zbog troškova povrata otkupnine. Da naglasim, kurir mi ne donosi keš na ruke, nego otkupnina leže na račun firme... ali iz samo njima znanog razloga nisu omogućili da ja kao pošiljalac mogu da pokrijem i taj deo. Vrlo moguće da je i kod drugih kurira slično.

Postoji naravno mogućnost da ja otkupninu umanjim za 45 dinara, pa da kupcu bude naplaćeno tačno 4.000, ali to samo stvara dodatnu konfuziju meni prilikom popunjavanja podataka a s druge strane kupci su tek posebna kategorija i već sam imao situacija da gubim vreme objašnjavajući podatke sa adresnice i šta koja stavka znači...

Vezano za drugi deo diskusije, da li postoji više pokušaja uručenja ili ne, to takođe zavisi od same kurirske službe. Konkretno, post express samo jednom pokušava dostavu, ukoliko ne nađe nikoga na adresi, ostavljaju papir da je pokušano uručenje i obaveštenje da pošiljka može da se preuzme narednih 5 dana u odredišnoj pošti. Tokom čekanja u pošti, naplaćuje se ležarina, ako se ne varam, 13 dinara/dan. Ukoliko se ni posle 5 dana ne preuzme, pošiljka se vraća pošiljaocu i to:
  • ukoliko je pošiljalac platio slanje, ne naplaćuje se dodatno poštarina za povrat pošiljke
  • ukoliko je primalac trebao da plati slanje, a nije preuzeo pošiljku, pošiljalac plaća duplu poštarinu
Ovo gore se odnosi na post express, ne znam kako je kod drugih kurira.
 
Da li prodavac sme i moze da naplati troskove pokusane dostave, i kako to ide?

Drugar porucio neki alat sa nekog webshopa, nije bio na adresi kada je kurirska bila, vratila porudzbinu posiljaocu, a prodavac ga zvao da mu kaze da ce mu naplatiti 800 dinara za trosak dostave, lol...
Nekako je normalno i ljudski da primalac snosi trošak poštarine za pošiljku koju svojom krivicom nije preuzeo. Čak i ako nije bio kući imao je rok 5 dana da preuzme pošiljku u kurirskoj službi. Nije fer poručiti nešto a onda pošiljku ne preuzeti, tražiti izgovore i opravdanje zašto to nije učinjeno i na taj način prodavca izložiti trošku. Minimum što tada trebate da uradite je da platite bar troškove poštarine.
 
Ja se sa tim nisam susretao, barem ne kod ovih vecih prodavnica... 2 puta mi se desilo slicno jer sam morao poslom van grada i samo su me zvali da me upitaju da li zelim da mi poslalju porudzbine ponovo,...

Drugar nije cak dobio ni nikakvu potvrdu o pokusaju dostave u sanduce makar, nego je njega prodavac obavestio da ce oni njemu da napalte te troskove... Na osnovu cega?

Kurirska sluzba posluje sa prodavcem i nema nikakve veze sa primaocem do urucenja, kurirska sluzba fakturise prodavcu pokusaj dostave, i onda prodavac taj svoj trosak prenosi primaocu, To prosto nema logike.

Uostalom, zar onaj ko narucuje po zakonu nema prava da odustane od Ugovora na daljinu, utoliko lakse sto nije dosao u posed robe.

Jednostavno ne postoji zakonski osnov da je primaoc duzan da preuzme robu, rizik slanja snosi prodavac, koji ako je ozbiljan takav rizik uvek podvodi u okviru ugovora sa kurirskom, a ne ovi pilicari koji ce sami da naplate pokusaj dostave obavljen preko trece strane...

Ako vec neko to ucini, prodavac moze ime i adresu da stavi na crnu listu, i prosto da odbije pruzanje usluga u buducnosti, a ne da se igra uterivaca dugova.
 
Nekako je normalno i ljudski da primalac snosi trošak poštarine za pošiljku koju svojom krivicom nije preuzeo. Čak i ako nije bio kući imao je rok 5 dana da preuzme pošiljku u kurirskoj službi. Nije fer poručiti nešto a onda pošiljku ne preuzeti, tražiti izgovore i opravdanje zašto to nije učinjeno i na taj način prodavca izložiti trošku. Minimum što tada trebate da uradite je da platite bar troškove poštarine.
Isto tako nije fer da kupac ceka po ceo dan tih 5 dana neznajuci kada ce posiljka stici. Jer i kupci imaju obaveze,nisu po ceo dan kuci,a kuriri bi trebalo da dostave kada nekog ima kuci,bar da se usaglase sa kupcem kada i u koje vreme ce biti dostavljeno,kao u nekim zemljama sto je slucaj.
 
Nazad
Vrh Dno