Šta je novo?

Kurirske službe

Nekako je normalno i ljudski da primalac snosi trošak poštarine za pošiljku koju svojom krivicom nije preuzeo. Čak i ako nije bio kući imao je rok 5 dana da preuzme pošiljku u kurirskoj službi. Nije fer poručiti nešto a onda pošiljku ne preuzeti, tražiti izgovore i opravdanje zašto to nije učinjeno i na taj način prodavca izložiti trošku. Minimum što tada trebate da uradite je da platite bar troškove poštarine.
Novac unapred i rešen problem. Teško da tada neće podići paket.
 
Niko ne čita troškove dostave koje svaka kurirska služba ima u svom cenovniku. To što piše kao osnovna cena usluge npr. 250 din. za pošiljku do 0,5kg zna da bude na kraju i 550 din. To što spominjete 45 ili 82 din. je provizija prebacivanja sredstava na račun prodavca (sa računa pravnog lica na račun pravnog ili fizičkog lica) što bi narod rekao bankarska provizija i primenjuje se kada je pošiljka sa otkupom. Uz to postoji još troškova koji se mogu dodati u zavisnosti od kuće do kuće (kurirske službe) SMS izveštaj, potvrda o uručenju pošiljke, povratnica itd. u zavisnosti šta prodavac navede. Većina kurirskih službi ima 2 pokušaja dostave i trebali bi da jave min 30min pre dostave mada svi javljaju kada su pred kućom :D. Prva poruka koja stigne je trenutak kada pošiljka kreće iz magacina odnosno kada je kurir preuzeo za isporuku i stiže iz centrale, obično u poruci je i br. telefona kurira radi informisanja o okvirnom vremenu isporuke da ne bih ceo dan čučao čekajući ili ako sam taj dan odsutan sa adrese da obavestim da ne pokušava dostavu. Svi prodavci navedu samo osnovnu cenu i eto gde nastaje problem a većina njih hoće da zna trenunutak prijema pošiljke pa eto novih 82 din troška itd. Zato lepo otvorite cenovnik kurirske službe i pitate prodavca šta se podrazumeva pod cenom usluge slanja.
 
Isto tako nije fer da kupac ceka po ceo dan tih 5 dana neznajuci kada ce posiljka stici. Jer i kupci imaju obaveze,nisu po ceo dan kuci,a kuriri bi trebalo da dostave kada nekog ima kuci,bar da se usaglase sa kupcem kada i u koje vreme ce biti dostavljeno,kao u nekim zemljama sto je slucaj.
Naravno, i ukoliko kurir ne zatekne kupca obavesti ga pozivom ili porukom da će ga pošiljka čekati u kurirskoj službi. Jasno je da ljudi nemaju uvek vremena za preuzimanje pošiljke ali da u roku 5 dana ne nađe 5 minuta svog vremena za preuzimanje je čist bezobrazluk.
 
Naravno, i ukoliko kurir ne zatekne kupca obavesti ga pozivom ili porukom da će ga pošiljka čekati u kurirskoj službi. Jasno je da ljudi nemaju uvek vremena za preuzimanje pošiljke ali da u roku 5 dana ne nađe 5 minuta svog vremena za preuzimanje je čist bezobrazluk.
Zato kurir treba da donese kada korisnuku odgovara,bas zbog toga da ne bude kako nije kuci,a kurir donese kad on moze,a ne kada je kupac kuci.
 
Novac unapred i rešen problem. Teško da tada neće podići paket.

To možda jednog dana kada kao društvo evoluiramo i počnemo da koristimo platne kartice prilikom internet kupovine. Kada platiš unapred, onda se nećeš praviti lud i odustajati bez realnog osnova jer ti to zakon omogućava. U zemlji gde se preko 95% porudžbina realizuje plaćanjem pouzećem, teško da će to skoro da zaživi. Upravo jer je zakon tako formulisan kako je ryzen u poruci slikovito opisao "onaj ko narucuje po zakonu ima pravo da odustane od ugovora na daljinu" pa otuda sav rizik pada na prodavca. Kada bih insistirao da se plati unapred, prodao bi promil onoga što prodajem ovako sa plaćanjem pouzećem. S druge strane, sve i da napravim crnu listu kupaca koji su ničim izazavanim odustali i bespotrebno me izložili trošku, u Srbiji nas još uvek ima par miliona, pa se postavlja pitanje koliko tih duplih poštarina treba da platim kad uvek može da se pojavi neki novi koji će da se predomisli. Prosto će prestati da odgovara na pozive i poruke. To je Srbija. Ljudi često citiraju kako je "negde preko" - "odeš vratiš, ne moraš ni da objašnjavaš, vrate ti pare odmah...", a ne shvataju da je to tako tamo upravo jer je svest ljudi drugačija i oni to ne zloupotrebljavaju. Naravno, moj post verovatno zvuči ostrašćeno jer sam ja sa one druge strane, ja sam taj koji šalje, i koji treba da amortizuje sve što pođe naopako sa kurirom, i kašnjenja, i fizička oštećenja i sve, a kad zamoliš kupca da odnese pošiljku u poštu da naprave zapisnik da bi mogao da tražiš nadoknadu štete, njemu je smaranje da čeka u redu zbog toga. Treba samo gledati na stvari iz obe perspektive, ništa nije ni crno ni belo. Uvek je nešto između.
 
To sa zakazivanjem vremena preuzimanja teško je izvodljivo, kurir razvozi nekom trasom. Kad čovek naruči nešta mora da žrtvuje i neko svoje vreme.
 
To sa zakazivanjem vremena preuzimanja teško je izvodljivo, kurir razvozi nekom trasom. Kad čovek naruči nešta mora da žrtvuje i neko svoje vreme.
Tesko da neko zrtvuje ceo dan da bi sacekao posiljku koja moze da dodje ujutru ili na kraju dana.Nisu svi toliko besposleni.
 
Ili da se koristi paketomat (što je genijalna stvar koju je Dexpress uveo prošle godine), pa preuzmeš kad tebi najviše odgovara. jedino što je primenjiva samo na pošiljke određenih gabarita.
 
Ili da se koristi paketomat (što je genijalna stvar koju je Dexpress uveo prošle godine), pa preuzmeš kad tebi najviše odgovara. jedino što je primenjiva samo na pošiljke određenih gabarita.
Samo jos da ga ima tamo,a da nisu po pravilu benzinske pumpe.
 
Zato kurir treba da donese kada korisnuku odgovara,bas zbog toga da ne bude kako nije kuci,a kurir donese kad on moze,a ne kada je kupac kuci.
Često nije moguće uskladiti vreme između kurira i primaoca i zato primalac ima rok 5 dana da pošiljku preuzme u pristorijama kurirske službe koje srećom rade ceo dan i olakšavaju primaocu da se organizuje i preuzme pošiljku. Neko je spomenuo da postoji zakonska mogućnost o odustajanju od kupovine i vraćanju predmeta u roku od 14 dana što je tačno i u tom slučaju po zakonu kupac snosi troškove poštarine koji su nastali zbog vraćanja pošiljke.
 
Često nije moguće uskladiti vreme između kurira i primaoca i zato primalac ima rok 5 dana da pošiljku preuzme u pristorijama kurirske službe koje srećom rade ceo dan i olakšavaju primaocu da se organizuje i preuzme pošiljku. Neko je spomenuo da postoji zakonska mogućnost o odustajanju od kupovine i vraćanju predmeta u roku od 14 dana što je tačno i u tom slučaju po zakonu kupac snosi troškove poštarine koji su nastali zbog vraćanja pošiljke.
Sve zavisi gde se kurirska sluzba nalazi. Zasto bi,npr. kupac isao do kurirske sluzbe koja je npr. u Borci a kupac je na Cukarici.Nema sanse da bi im isao i jos im placao za to.Treba da ima bar dva pokusaja urucivanja posiljke.
 
Mozda bi deo resenja bio da kupac napise prodavcu da je na adresi recimo utorkom i cetvrtkom od 10 do 16h pa tu informaciju da dobije kurir i da uklopi rutu. 10 i vise puta sam narucivao od relativno malih prodavaca sa tom napomenom i par puta me je zvao kurir ujutru da kaze da ce doci u to vreme koje mu je prosledjeno medjutim vise puta se desilo da prodavac kuriru nije poslao tu informaciju ili je je kurir tu informaciju "zagubio".
 
Samo jos da ga ima tamo,a da nisu po pravilu benzinske pumpe.
Ti si druze nesto previse odlutao od svog naroda i zemlje cim imas ovakve nerealne ideje? Citam i smejem se, da ti se kurir uskladi kad tebi odgovara? Pa mozda ce ti se uskladjivati kad ne bude radio za minimalac po ceo dan - za pocetak. :)
 
Sve zavisi gde se kurirska sluzba nalazi. Zasto bi,npr. kupac isao do kurirske sluzbe koja je npr. u Borci a kupac je na Cukarici.Nema sanse da bi im isao i jos im placao za to.Treba da ima bar dva pokusaja urucivanja posiljke.
Nemoj da se ljutiš, ali sa poslednjih par komentara mi baš odaješ utisak tih koji ne preuzimaju pošiljke, pozivaju se na zakon o zaštiti potrošača, čije je vreme i novac vrednije od drugih.

Kao kad kablovski operater izbaci neki kanal iz ponude, to može da bude osnov za prevremeni raskid ugovora, 99% ljudi to neće uraditi. Ovih 1% hoće. E ja se trudim da mi kupci ne budu iz te kategorije. Lakše mi je da ne prodam nego da se natežem oko ovakvih stvari. :)
 
Ја када нешто наручим, ако иде Пост Експресом, а ЗНАМ да не могу да чекам курира код куће, лепо кажем продавцу да пошаље као пост рестант, тако да ми стигне у Пошту. Али опет преузмем или тог дана или следећег, нарочито ако је пакет са откупнином.
Зато најрадије бирам да уплатим ЦЕО износ унапред на рачун продавца, а тако је и повољније на крају крајева.

Пар пута сам наручивао неке графичке картице од продаваца који шаљу само АКС или Бекс курирским службама,
а НЕ узимају уплате на рачун, у том случају сам чекао курира код куће колико год треба. Једном када сам остао будан до касно, нисам ни спавао да бих преузео своју пошиљку (иако код свих углавном има два покушаја доставе).

Мада, ја нисам имао проблем да курир не позове а напише да је покушао доставу.
Али и да јесам ишао бих до поште / курирске службе да покупим пакет, јер мени наручена роба треба,
иначе је не бих наручивао. Кад бих нешто наручио а да после не преузмем пакет, био бих преварант (много је таквих!)

Притом сам и сам продавац.
Ако ми се пошиљка врати, разуме се да се у том случају наплаћују трошкови дупле поштарине, без обзира на то да ли поново шаљем пакет или не.
Ако ја од неког нешто наручим, логично је да ми то треба. Ако се из било ког разлога врати пошиљаоцу, логично је да ћу му рећи да ми пошаље поново, са увећаним трошковима поштарине (које му, опет уплатим унапред, уколико прихвата уплату на рачун).
Дешавало се да примаоцима Пост Експрес не покуша доставу, или да их и не обавесте да им је стигао мој пакет а напишу ''остављен извештај'', али сви они су преузели пакете у Пошти (ја им увек пошаљем број након слања).
Јер нису наручили са намером да мене преваре за дуплу поштарину бећ зато што им то поручено треба.
 
@NorthGate
Nisi pročitao jedan od mojih predhodnih postova jer komentarišeš samo ono šta ti odgovara ili čekaš da ti neko pročita. Ja ne šaljem ništa ali naručujem i ne čekam nikada ceo dan, napisao sam kako funkcioniše kod mene, telefon odradi sve.
 
Ti si druze nesto previse odlutao od svog naroda i zemlje cim imas ovakve nerealne ideje? Citam i smejem se, da ti se kurir uskladi kad tebi odgovara? Pa mozda ce ti se uskladjivati kad ne bude radio za minimalac po ceo dan - za pocetak. :)

DHL je recimo ima ovu vrstu usklađivanja, pa ko voli neka plati. Ali bi mogao da se da neki kraći vremenski okvir u skladu sa rutom koju kurir koristi, a ne da se čeka od 8 ujutru do 8 uveče, što se meni dešavalo.

Plata nije i ne može biti izgovor za loš rad. Mislim da 99% ljudi nije zadovoljno svojim primanjima. Kada bi svako primenjivao ovo opravdanje, onda bi nastao haos. Jer što bi se neki lekar trudio da utvrdi pravu dijagnozu za 70 hiljada mesečno, ili pekar da napravi jestiv hleb za 50 dinara, ili točilac na pumpi sipao pravo gorivo kad radi na ugovor u agenciji. Loš radnik je loš radnik, radio za minimalac ili za 2 hiljade evra. Može samo više da se trudi iz straha da ne izgubi dobar posao koji više ne može dobiti, ali opet će raditi loše.
 
Ko kupuje/prodaje pomalo mislim da moze ovo da istrpi.

Ko prodaje/kupuje dosta, e on bi vec morao da zna i brojeve svih kurira (PE, Bex, Daily, Aks...) i da ima uvid kakav je ko od njih radnik/pruzalac usluga.
I onda na osnovu toga odredi sa kim moze imati dobar odnos.

Npr, imate loseg lokalnog kurira Aksa, a prodavac necega sto zelite insistira na Aksu, pa prosto nemojte kupovati od tog prodavca ili se spremite na ol dej (pa puta par dana :) ) zajebanciju.

I da, ako imate dobrog kurira, savesnog, postenog, vrednog, ne bi bilo zgoreg koji dinar da ga castite preko otkupnine ;)
 
Nije poenta u plati. Meni stiže DHL pošiljka cca 200e osnovna cena i oko 08h mi stiže poruka da očekujem pošiljku, ja pred firmom i zovem kurira na fon koji sam dobio a čovek verovatno ne zna gde se nalazi jer mora da potpiše gomilu papira o zaduženju pošiljki, ne javlja se, i zove me posle sat vremena "ja doneo". Dogovorim se sa čovekom pošto mu objasnim da se nije javio na poziv i da meni treba vremena da se pojavim na adresi i sve OK, kaže mi ide do sledećeg grada da isporuči šta ima i u povratku svraća uz njegovu procenu vremena kada bi mogao da se pojavi. Da li je njegova procena - sat ili dva, treba izdvojiti neko vreme. A ko hoće u sekund neka angažuje privatnog kurira, plati pa se okači mada se nastavak piše drugim rečima
 
DHL je recimo ima ovu vrstu usklađivanja, pa ko voli neka plati. Ali bi mogao da se da neki kraći vremenski okvir u skladu sa rutom koju kurir koristi, a ne da se čeka od 8 ujutru do 8 uveče, što se meni dešavalo.

Plata nije i ne može biti izgovor za loš rad. Mislim da 99% ljudi nije zadovoljno svojim primanjima. Kada bi svako primenjivao ovo opravdanje, onda bi nastao haos. Jer što bi se neki lekar trudio da utvrdi pravu dijagnozu za 70 hiljada mesečno, ili pekar da napravi jestiv hleb za 50 dinara, ili točilac na pumpi sipao pravo gorivo kad radi na ugovor u agenciji. Loš radnik je loš radnik, radio za minimalac ili za 2 hiljade evra. Može samo više da se trudi iz straha da ne izgubi dobar posao koji više ne može dobiti, ali opet će raditi loše.
Svakako ali ti ides predaleko sa los radnik i dobar radnik. Omasio si celu sustinu mog posta. Nije poenta da li je kurir dobar covek/radnik ili los covek/radnik. Problem je u tome sto je kurir prenatrpan i sad dodje neki Miki/Pera/Janko da ga ziga da mu donese kad njemu odgovara? Pa da si dobar radnik 10x, video bih tebe u toj situaciji koliko bi se ti cimao svakome da doneses kad mu se prohte. Zna se valjda, paket se ceka a ako si vec dobijao nekad paket znas otprilike kad da ocekujes (kad su normalni uslovi u pitanju) kurira u tvom kraju.
 
Osim D ekspresa, gde isti kurir radi već nekoliko godina i dolazi oko 15h u moj kraj, nijedna služba nema ni približno slično vreme dostave. AKS bukvalno od 10 prepodne do 20h uveče.

Zivkanje kurira i zakazivanje tačnog vremena dostave ja nisam spominjao kao nešto što smatram uključenim u ovu cenu usluge, naprotiv. Samo sam rekao da iznos plate nije opravdanje za loš rad kurira.
 
@brzibg
Nijedna kurirska služba neme grubo vreme pojavljivanja u nekom kraju jer je svaki dan za sebe u zavisnosti na koje adrese dostavlja, odnosno u koje kvartove ima dostave. Ja sam na 6 km od "konja" kako neki kažu odnosno od Trga Republike ili Spomenika Knezu Mihajlu pa ako treba sačekam da kurir odradi giro d Belgrade. Loše si protumačio moje pisanje, tačno vreme se odnosi na one koji su dizali galamu pa više ne smeju da učestvuju u priči, da ne spominjem ime(na). Dok ljudi ne shvate da prvu poruku dobijaju od centrale koja ujedno upućuje na kurira i svaki dalji dogovor o čemu pričati? Na kraju i na domaće pošiljke nigde nema vreme već rok isporuke pošiljke u danima.
 
Poslednja izmena:
Neka kurirske sluzbe pocnu da rade kao DPD u Sloveniji ,
a Posta Srbije kao Posta Makedonije.

Vozila kurirskih sluzbi imaju GPS pracenje
Svaki GPC i svaka lokalna posta je opremljena bar kod citacem.

I onda nas pored svega toga ubedjuju kako nemaju pojma kada ce kurir da dodje
i kako nemaju pojma gde se nalaze neregistrovane posiljke.
 
sasa022, kakve veze ima što iz GPC vide gde je vozilo? Čak i da ima predefinisanu rutu po adresama paketa (što bi bilo pakao za optimizaciju trasnporta u gradskim zonama), opet ne mogu da ti kažu ništa preciznije od "stiže u narednih sat vremena" ili "neće doći najmanje sat vremena".

I opet se vraćamo na to da najviše zavisi od lokalnog kurira, a svaka služba zapošljava toliki broj ljudi da nije realno da mogu da obezbede da svi vozači budu super likovi, sa razvijenim organizacionim sposobnostima.
 
sasa022, kakve veze ima što iz GPC vide gde je vozilo? Čak i da ima predefinisanu rutu po adresama paketa (što bi bilo pakao za optimizaciju trasnporta u gradskim zonama), opet ne mogu da ti kažu ništa preciznije od "stiže u narednih sat vremena" ili "neće doći najmanje sat vremena".

I opet se vraćamo na to da najviše zavisi od lokalnog kurira, a svaka služba zapošljava toliki broj ljudi da nije realno da mogu da obezbede da svi vozači budu super likovi, sa razvijenim organizacionim sposobnostima.
Apsolutno!
 
Vidim da neki dostavu pošiljki od tačke A do tačke B u reonu C, predstavljaju kao organizaciono-tehnološko-kadrovsku misiju po težini rame uz rame sa Apolo misijom.

Da se ne za*ebavamo, da ima mozga u rukovodstvu i volje to bi se sve uredilo za sedam dana, ali kako bi se onda kralo levo i desno, obavljali privatni poslovi službenim vozilom u radno vreme, išlo na mitinge i lepili plakati za vreme radnog vremena u službenom vozilu gepeka punog neuručenih pošiljki od tog dana?

Minimim minimuma što mogu sve kurirske službe da urade je da se dostava u toku jednog dana podeli u tri-četiri vremenska perioda i da dozvole mušteriji da bira period.
Eno elakolije tako funkcioniše već par godina, na početku si mogao da biraš samo pre ili poslepodne (dakle bio si osuđen na intervale od po 6-7 sati tj. neizvesnost kad će dostava doći), sad imaju intervale od po maltene dva-tri sata, hoćeš od 08-11, od 11-13, 13-17, posle 17č, biraj kupče dragi kad god hoćeš da ti robu donesemo do kućnog praga, tj. unesemo u stan. Ne vidim u čemu je njihova "misija" jednostavnija od dostave pošte (svodi se na isto), jedino što oni imaju kvarljivu robu, pa još i o tome moraju voditi računa.
To je podizanje kvaliteta usluga, i na to ih tera zdrava konkurencija.

Ne znam šta sprečava kurirske službe da dostavu u jednom reonu podele na vremenske periode, tj. znam, jer ovi koji rade kod privatnika su u 14č kući, a ovi koji rade kod državnih (Pošta i PE) ništa ni ne rade osim što ujutro kad preuzmu pošiljke pošalju poruke da se pošiljka može preuzeti u lokalnoj pošti, a zatim se par sati muvaj privatnim poslom, pa onda pred kraj radnog vremena dođu da istovare (razduže) neuručene pošiljke nazad u poštu.
Baš bi voleo da vidim statistiku koliko neuručenih pošiljki imaju u jednom danu. Kladim se da je više od 70% zaduženih pošiljki neuručeno i da primalac pošiljke mora sam da ide do pošte po pošiljku da je preuzme.
 
Minimim minimuma što mogu sve kurirske službe da urade je da se dostava u toku jednog dana podeli u tri-četiri vremenska perioda i da dozvole mušteriji da bira period.
Eno elakolije tako funkcioniše već par godina, na početku si mogao da biraš samo pre ili poslepodne (dakle bio si osuđen na intervale od po 6-7 sati tj. neizvesnost kad će dostava doći), sad imaju intervale od po maltene dva-tri sata, hoćeš od 08-11, od 11-13, 13-17, posle 17č, biraj kupče dragi kad god hoćeš da ti robu donesemo do kućnog praga, tj. unesemo u stan. Ne vidim u čemu je njihova "misija" jednostavnija od dostave pošte (svodi se na isto), jedino što oni imaju kvarljivu robu, pa još i o tome moraju voditi računa.
To je podizanje kvaliteta usluga, i na to ih tera zdrava konkurencija.

Ne znam šta sprečava kurirske službe da dostavu u jednom reonu podele na vremenske periode, tj. znam, jer ovi koji rade kod privatnika su u 14č kući, a ovi koji rade kod državnih (Pošta i PE) ništa ni ne rade osim što ujutro kad preuzmu pošiljke pošalju poruke da se pošiljka može preuzeti u lokalnoj pošti, a zatim se par sati muvaj privatnim poslom, pa onda pred kraj radnog vremena dođu da istovare (razduže) neuručene pošiljke nazad u poštu.
Baš bi voleo da vidim statistiku koliko neuručenih pošiljki imaju u jednom danu. Kladim se da je više od 70% zaduženih pošiljki neuručeno i da primalac pošiljke mora sam da ide do pošte po pošiljku da je preuzme.
Upravo tako. Kada sam bio u HR i narucio nesto i lepo je pisao interval kada se stici, i tako je i bilo.Samo ovde cekas ceo dan da nesto stigne,a desi se da i ne stigne.
 
Nisam koristio njihove usluge, pa ne.mogu da kažem kako sistem funkcioniše. Sećam se prepiske za isporuku iz nekog lanca marketa gde biraš doba dana i nije bilo termina po 7+ dana. Za svaki termin imaju slotove, kada popune slotove, ne primaju više porudžbine za taj termin. S druge strane, kurirska služba je samo posrednik i kada prime paket, nemaju pojma da li je primalac od pošiljaoca tražio neki poseban termin, osim ako nije upisano u napomenu. Naravno da rešenje postoji, ali je pitanje opravdanosti implementacije. Po meni, cene transporta paketa u Srbiji su prilično povoljne, ali verujem da i sa tim cenama kompanije ostvaruju profit, i da imaju prostora za unapređenje usluge.

AKS kurir koji pokriva moj reon ima dnevno da isporuči 70-80 paketa. Prošle godine, u vanredno stanje, nijedan dan nije bio ispod 140 pošiljki. Ujutru pokušava da isporuči što više paketa, pa u nekom trenutku počinje i da skuplja pakete. Broj lokacija na kojima preuzima pakete u toku meseca je ograničen, ali broj adresa na koje isporučuje je mnogo veći.
 
...Ujutru pokušava da isporuči što više paketa, pa u nekom trenutku počinje i da skuplja pakete. Broj lokacija na kojima preuzima pakete u toku meseca je ograničen, ali broj adresa na koje isporučuje je mnogo veći.
Sa aspekta onoga koji je poručio pošiljku nema logike da tvoj šatro uslužni kurir pokušava da uruči sve ujutro, jer većina ljudi radi ili bar nije u stanu do poslepodneva, pa uručenje neće biti moguće, čak i pod pretpostavkom da je stvarno bio na adresi (što kažu, u usta nek me pljune onaj ko nije bar jednom nahvatao kurira da laže da je na adresi i da je pokušao dostavu, a ustvari samo pošalje poruku - ja ih u periodima kad sam na godišnjem, a kući, stalno nahvatam da to rade).
A zašto to radi?
Pa jednostavno, gleda da otalja pa da može u 14č da razduži vozilo i zabegne kući.
Da ne govorim da njegova firma može i drugačije da organizuje posao i da rade isporuku sa dva kurira koji rade po 6 sati 6 dana u nedelji (pola sata dnevno da preuzmu i razduže vozilo, ostalo dostava) umesto 8 sati 5 dana i da tako pokriju 6 dana nedeljno svaki dan od 10 do 20č i imali bi 100% isporučenih pošiljki.
Ali to njih apsolutno ne zanima jer bi onda morali plaćati 2 radnika umesto jednog za isti reon, a i u krajnju ruku zabole ih za neisporučene pošiljke kad znaju da će narod-marva doći njima na noge da preuzme paket (i praktično odraditi njihov posao).
 
Sad mi bas drugar salje link od tog prodavca, u pitanju je neki webshop, koji ima stranicu sa "Uslovima koriscenja" gde su naveli da prodavac tereti kupca za realnu cenu pokusane dostave u koju se ukljucuju troskovi slanja porudzbine, ponovnog pokusaja isporuke, lezarine i vracanja poslijke prodavcu...

I rekose mu da ce poslati racun na adresu koju je naveo za isporuku, lol...

I kako to moze biti realno, oni njemu obracunvaju "realnu cenu" usluge koju obavljaju preko trece strane, odnosno kuriske sluzbe... On se pozvao na pravo odustajanja od Ugovora na daljinu i objasnjava da im to nece platiti, a oni mu rekose da tako svi posluju i ti se troskovi moraju regulisati inace ce njegov dug predati firmi za naplatu... Svi ahahahaha.

Ne kazem da su kupci sveci, ali mislim da je ovo jedan primer klasicnih pilicara koji uzmu paru tako gde mogu da je upecaju.
 
Vrh Dno